1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3

« · 1012906 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3
rackham: Det spelar tydligen ingen roll vilen/vilka medlemmarna röstar in i styrelsen, dom blir ju bortmobbade om dom har egna åsikter. Det kan kanske bli ändirn på det om det går som vi vill ang det vi diskuterade :-)
Kommentera

Vad tyckte ni om matchen igår? Brynäs var allt annat änbra iaf i mitt tycke! Men dom vann iaf =)) Nu ser det ju riktigt bra ut om vi vinner mot Rögle med en Alftaspelare i laget ;)
Kommentera

70 Rodrigues:

Och då är vi tillbaka till ruta 1 igen...

Vad vill medlemmarna?
Accepterar medlemmarna den usla avkastningen?
Vem vinner, vem försvinner... = )
Kommentera

GävleLasse: Jag vet att Brynäs inte har ekonomi för det, jag skrev vad som krävs. Brynäs har inte vad som krävs överhuvudtaget. Vad tycker du själv att Brynäs ska göra? Så länge det sitter lallare och ryggdunkarkompisar i föreningen så kommer det inte att hända ett skit med Brynäs IF. Det finns en anledning att vi kom sist och att vi harvar i botten år efter år. Det går inte att skylla på ekonomin hela tiden. Om det krävs ett "köpelag" för att vinna SM-Guld så må det vara hänt. roligt att du har hakat upp dig på just det ordet :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Att Petterström skall till Brynäs handlar mer om att Brynäs skall vinna SM i att "plocka Leksands-82:or"...

Där leder vi klart.

Fixa Eneqvist från Leksand, Nordan från Frölunda och Lars Jonsson (vart han nu spelar) samt ev lill-Hedlund så är mästartecknet klart!
Kommentera

70 Rodrigues: 4 bra femmor? Inte undra på att du blir besviken och gnäller varje år. Brynäs har inte ekonomi för det.

Sen gillar du ju inte köpelag och det är ju enda sättet att få ihop 4 bra femmor.
Kommentera

GävleLasse: Månsson är klasser bättre än Petterström. Att dom ens tittar på Petterström visar bara vad ambitionsnivån ligger samt kunnandet, det är fan skrämmande.
Kommentera

GävleLasse: Om Brynäs överhuvudtaget ska ha en chans att vara med och slåss om SM-Guld så går det inte att ha spelare som Petterström i någon av linorna. Brynäs måste ha 4 riktigt bra femmor, och där finns ingen plats för någon Petterström.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja och Månsson håller inte klassen att spela i en förstalina han heller.
Kommentera

GävleLasse:

Vore det inte bättre att först investera i spelare till en första- och andralina innan vi breddar bänken...?

Och så Pucken i sin krönika: "dubbelt så yngre lagkamraten"...

Han är för go, Pucken.
Kommentera

GävleLasse: Tyckte precis att du jämförde Petterström med Månsson+
Kommentera

Bissett19: Båda två slår Petterström alla dagar i veckan. Men precis som huge så valde du den delen av inlägget som passade dig. Läs hela inlägget!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det har du.... jag skrev att man måste ha större ambitioner än Petterström när man skall bygga sin leading line. Men jag tycker att han är en utmärkt spelare till tredje och fjärdelinorna.

Han har ju mycket speltid i BP
Kommentera

70 Rodrigues:

"Petterströmare" måste vi ta ifrån juniorleden om det skall vara någon mening att investera 5 MSEK per år på juniorverksamheten...

Att värva en "överårig junior" från ett bottenlag i ES lär inte göra att vi leder utvecklingen och vinner SM-guld...

Varför inte Sandin?
Kommentera

70 Rodrigues:

Du menar som Mike Erickson och Kevin Marsh som du ville ha häromdan?
Kommentera

GävleLasse:

Ja, men hur ser hans spel ut...?

Går han in och vinner puck vid sargerna, nöter han ihjäl folk i tugget, är han en playmaker, eller avslutare?
Eller kanske bra på allsvensk nivå?
Kommentera

GävleLasse: Vad var det du skrev förut, större ambitioner än Petterström, eller har jag helt fel?
Kommentera

Bissett19: Ja där blev det nog bitmärken i sargen
Kommentera

GävleLasse:

Hieta mosar Petterström
Kommentera

rackham: Han är byggd som Alcén ungefär
Kommentera

rackham: jag såg nu att widing är nästan 10 pannor tyngre
Kommentera

GävleLasse:

Men inte hans spelstil väl...
Kommentera

rackham: 84 kg och 185... som widing ungefär
Kommentera

GävleLasse:

Är han inte i Sunken-storlek...

Powerforward??
Kommentera

70 Rodrigues: Få se nu, du efterlyser spelare som spelar fysiskt och går in på mål och tar stryk, Petterström är en sån spelare
Kommentera

GävleLasse: Nej nej nej, ingen Petterström i Brynäs!!!!
Kommentera

arnio:

En liiiiiiiten underdrift bara, eller... ;-)

Ett gliiiiiidande skithus till forward.

Hur han inte blir bänkad är för mig en gåta...

In med Kankanperää som tung powerforward istället!
Kommentera

rackham: Hutten ser lite tung ut tycker jag..
Kommentera

rafalski:

Huttens Silja Line-svängar äro unika...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Till nästa match skulle jag vilja se ett byte mellan Lind och Hansen, då får vi en riktigt vass förstaline där firma Lind/ Brendl levererar framåt. Andralinan bör hållas intakt men Hansen, Björne och Alcén i tredje. I fjärdekedjan vill jag se Herman, Sundström och Sandin. Hutten kan få påsklov.
Kommentera

Jag glömde Alcén förstås.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker inte att vi ska vara besvikna över spelare vi tappar denna säsong. De jag djäkligt gärna ser spelar kvar i Bryäs är: Markan och Brendl resten kan gott bytas ut.
Kommentera

Jompe: Det har ju framgått att Månsson haft en annan roll i laget den här säsongen och det har varit mindre lyckat. Fast man måste ju tillskriva Månsson en stor del i Widings produktion den här säsongen. Flera av målen har varit på direktskott på passning från just Månsson från en position bakom mål.

Men Månsson gör sig bäst som en brunkare och där funkar Petterström precis lika bra. En annan sak på plussidan är ju det att Månsson har varit en rubrikernas man något Peterström inte varit i samma utsträckning. Gävlepolisen drar en lättnadens suck.

Men det viktigaste återstår. Fixa nytt kontrakt och sedan förstärka centersidan rejält. Man kan förlänga med Lind men man måste fortfarande införskaffa en förstecenter. Lind har ju sina ljumskar men han gör fortfarande ett väldigt bra jobb.
Kommentera

Jompe: Kan bara hålla med dg, Månsson har varit förhållandevis blek denna säsong!
Kommentera

MarcusElving: Månsson är ersättlig. Jag tror att tanken är att Petterström ska ersätta honom i en checking line, såvida nu inte Bissett19 vill ha honom i backpar med Angell, förstås :-) Bäckström gjorde Mördarn till landslagsspelare, utan Bäckis framstår han som en hyfsad spelare, inte mycket mer. Väldigt ojämn och osynlig stora delar av matchen igår, till exempel.
Kommentera

Rögle Rögle Rögle, vinner vi mot dom så tror jag det grejar sig.
Markström !!!
Kommentera

Ryktet om Månsson till Frölunda bekräftas av allt fler, tråkig förlust tycker jag, hoppas han ersätts ordentligt om vi klarar elitseriekontraktet !

"Månsson fixade segern i kvalderbyt
Men nästa säsong blir det spel i Frölunda"

Artikel från Kebs hemsida.. Månsson vill så klart inte kommentera, så är det ju alltid, men jag tror nog att han hamnar i Frölunda..
Kommentera

Bissett19: "Såg jag Selander utan tröja i Brynäsklacken efter matchen?"

Jag kan meddela att tröjan behölls på under hela kvällen, han har den fortfarande på sig där han ligger och sågar timmer på vår soffa.

FYYYYYYYY FAAAAAAAAAAN VILKEN UNDERBAR SEGER!

God natt på er!
Kommentera

Bissett19:
Ja men det ser bra ut, fy fan vad skönt!
Kommentera

Jompe:

Nä det är onekligen tidigt,minns bara MIF Redhawks förra året som inledde med fyra raka segrar(treor) men ändå inte lyckades ta sej till Elitserien.
Ödmjukhet o fullt fokus på nästa uppgift gäller....
Kommentera

Magico: Kvalserien är tio omgångar och vi har spelat två, så det kan vara lite tidigt att ta ut elitseriekontraktet redan nu. Visst ser det kanonbra ut, men jag vill nog vänta ett tag till innan jag säger att allt är klart.
Kommentera

MarcusElving: Ja vi är nog inte ensamma att tycka så här skulle jag tro :). Men för svensk hockeys överlevnad med så hoppas jag innerligt att dom yngre spelarna stannar kvar och utvecklas i Sverige istället för att sticka för tidigt.
Kommentera

Cyklob:

håller med till 100 %
Kommentera

Magico:

Lika säker som du är tror jag det är farligt att vara. Brynäs har fallit i svackor förr, det kan hända igen, även om inget tyder på det nu :P
Kommentera

Brynäs ser ut att vara numret större lagen från Allsvenskan. Jag kollade in Skånederbyt på eftermiddan och det var inget som avskrämde. Även om det spel Brynäs presterar lämnar mycket att önska räcker det sannolikt för ny vända i Elitserien. Det är väl redan klart nu i praktiken. Brynäs och Mora klarar sig kvar. Skönt!
Kommentera

MarcusElving: Ja för svensk hockeys del så är det ju riktigt synd att så många unga lovande spelare drar för tidigt. Men jag hoppas att det är dags för en vändning på den punkten nu.
Kommentera

Cyklob:

Ja , jag håller med.. Bäckis exempelvis, han stannade ju ett år extra och gör ju succé i Washington nu..

Jag tror som du, att Markan är förståndig nog att utvecklas i sverige först ! :D
Kommentera

MarcusElving: Hehe ja men man ser ju bara på alla som åker över förtidigt och förstör sig själva som spelare. Man tycker att fler borde lära sig av andras misstag men tydligen inte. Men nog tror jag Markström stannar några år i alla fall.
Kommentera

Cyklob:

Jag hoppas du har rätt, både Brynäs och han själv tjänar på det :D
Kommentera

MarcusElving: Visst är Nhl och rycker i spelarna tidigt, men jag tror nog ni inte behöver vara allt för oroliga att han sticker för tidigt. Är han en förståndig person så stannar han och spelar elitserien några år sedan även försöka etablera sig i landslaget med, innan han drar över till andra sidan.
Kommentera

« · 1012906 · »