Brynäs IF

726312 inlägg · 7959 ämnen

Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19

« · 2753958 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Helt sinnessjuk hockeylektion. Vilkem kross.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
nittontolv: idag får hela laget 5 stjärnor, de jobbade som en enda stor enhet!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Peja: Tack för lektionen för att inte säga utklassningen.

Nästan tolv år sedan jag såg Silfverberg, Johan Larsson och Bertilsson spela tillsammans för er och undrar om ni inte vinner säsongens sista match nu som ni gjorde då.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Vi är fan bäst!! 🟥🟨⬛️
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
VI ÄR ETT TOPPLAG!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Söderström är fan den nya sheriffen i stan.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
fem poäng av 6 möjliga på denna norrlandsturne.. det är fantastiskt bra.. en tabell brukar ju lägga sig efter 20 omgångar typ men detta ser riktigt bra ut!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Sven.Savage: Vi ska nog inte sväva iväg hur mycket som helst, men tror vi kan konstatera att de experter som tippade Brynäs på kvalplats var ute och cyklade.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
5/6 poäng mot Skellefteå och Luleå. Finner inga ord.

Oerhört starkt. Har många fler superlativ men det räcker så. Nu firar vi lördag!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Fy f@n - trodde aldrig på 5 av 6 pinnar på norrlandsvängen. 8 skott på mål av Luleå på hemmaplan!?!
Sen Persson håller nollan - han som ansågs vara största frågetecknet av alla målvaktsvärvningar.
Fy f@n vad skönt.
Så j@vla stolt Brynäsare just nu!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Är det nån som INTE ska på matchen på torsdag? Det här laget förtjänar fullsatt!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Peja: Japp! Många tippade Örebro och Malmö långt ned också och även där kan de få fel som det ser ut just nu. Sen är det ju många experter som pudlat och erkänner Brynäs som ett riktigt bra lag också får vi komma ihåg vilket jag gillar. Och det kommer liksom mer och mer sånt också när det fortsätter se bra ut match efter match och där statistiken är bra även om vi förlorar matcher också (den är inte alltid bra men över tid är den grym).

Grymt skönt med 5/6 poäng på Norrlandsturnén. Det hade jag ju knappast vågat hoppas på. Sjukt att vi alltså hade en lättare match borta mot Luleå än Modo hemma samma vecka...

Edit: Tycker det är skönt att Brynäs varit väldigt tålmodiga och inte gjort om i femmorna även om resultatet inte alltid varit med oss. Ruskigt bra femmor vi har för tillfället vare sig de gör poäng eller bra defensivt arbete.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Erat: vilka hjältar.
Söderström är ju lite för bra shl.
Det känns som att han har mer tid på sig än alla andra.
Motståndarna vågar knappt gå på honom.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve:
Färjestad gjorde ett bottennapp mot oss.
SAIK gjorde ett bottennapp mot oss.
LULE gjorde ett bottennapp mot oss...
Börjar skönja ett mönster...😊
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
dabif: Med det här spelet kan Söderström ”tyvärr” inte bli långvarig i Gävle.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Brynäsgubbe: Älskar bara Larsson och han gubb griniga stil mot reportrarna,
Frida försökte intervjua honom efter matchen istället åker han bara förbi och säger intervjua Persson i stället han höll ju nollan,
Vilken hjälte♥️😂
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Måste typ nypa mig i armen just nu. Det här såg ut ungefär som om vi mötte Almtuna borta snarare än ett av SHL:s bästa lag borta. Vi spelar verkligen overkligt bra just nu.

OBS! Att Luleå ser ut som Almtuna är mycket för att vi får dem att se så dåliga ut också vill jag tillägga
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Längesedan jag såg ett så komplett Brynäs! Hur in i H-vete ska man formera baksidan när Djoos kommer in?? Lyxproblem förstås. Tycker dessutom det är klass att vi spelar en rolig hockey. Även om vi stänger ned (vilket är det enda rimliga att göra) så fortsätter vi att skapa kontringar. Brynäs för mig sammanfattar allt jag älskar med ishockey
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Att varenda jävla spelare i Luleå hade en dålig dag är bullshit! Brynäs var helt enkelt ljusår bättre än Luleå!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Silfverkroken: Almtuna fick till 29 skott och 19 skott i sina 2 hemmamatcher mot oss. ;) Redan i första perioden (i första matchen) sköt de fler skott än vad Luleå gjorde på hela matchen.

Självklart ingen jämförelse eller så alls. Bara lite kul statistik som inte betyder något alls!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Är nästan mållös, längesedan man kände så mycket hoppfullhet och glädje i att vara Brynäsare.
Behöver inte säga mer än att Brynäs är totalt överlägsna idag.
Skål på er alla stolta Brynäsare, önskar er alla en trevlig lördag!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Fy fan vilken bra genomförd match.
Älskar när man gör några baljor och sen stänger ner matchen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Så här kul har inte hockey varit sen 2017. Ska gå på så många hemmamatcher jag bara kan. 40 mil tur och retur är en baggis.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
parks: tankar kring matchen:

5 poäng borta mot SAIK och Luleå.., det såg man inte komma en tisdag förra säsongen mot typ Nybro borta. kommer ihåg att det var någon som sa att det var roligare hockey i HA…, kanske inte 😂

Otrolig match igen.

Hålla, nollan, tajt defensiv, back-checking, tungt närkampsspel, snabba spelvändningar, bra BP. Luleå: ÅTTA (8) skott, fantastiskt.

Bra och kreativ offensiv första två. Dödar matchen i tredje. Det sistnämnda har inte vanligt de senaste säsongerna, en jävla styrka.

Toppar idag:

Persson, hålla nollan, då är man en av topparna
Söderström är Katten, bäst på isen över hela banan fantastisk.
CED, förutsägbar i positiv bemärkelse. Du vet var du får, stabil, tung, levererar bra förstaplatsen
Kinnvall, ser ut som en miljon stundtals, har lyft sig enormt senare tiden.
Silfverberg, bra över hela banan, hela matchen
Larsson, se Silfverberg, de två spelar stora delar 4 mot 5, Indrasis bör skeppas
Schroeder, gör mycket rätt, trots uteblivna poäng
Scott, sliter, jobbig att möta, klass
Trivigno, rivig, sliter, nyttig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Haha förstår. Sjukt ändå att vi bara släpper till 8 (ÅTTA!) skott mot Luleå borta. Kommer på att tänka på stolpskotten i femtefemman som tyckte det hade varit bättre om vi satsat på sex Didrik Strömberg på backsidan istället. Det uttalandet tillsammans med det vi ser nu borde vara tillräckligt för att de ska lägga ner allt som har med hockey att göra för alltid och syssla med något helt annat.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Tigerhjärta: Sjukt imponerad av gruppen och stegen man har tagit sedan uppflyttningen. Och det sjuka är att Djoos inte ens har spelat,
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Såhär bra var det länge sedan jag såg Brynäs. Alltså. Jag har typ inga ord. Dippar kommer komma, givetvis. Men detta, tycker inte alls Luleå var dåliga, det var vi som var bra, vi stängde ner dom något ordentligt. JAG ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT imponerad av detta lag. Gälla. Detta var en coachvinst ut i fingerspetsarna utan dess like! SÅ JÄVLA KUL ATT SE! Brynäs hade matchen från minut 1 till slutsignal. Tryggheten i detta lag, det är inte många lag som har, var så säker. Jag är typ rörd hur vi genomför denna match. Skönt att visa Norrland att vi är här för att stanna. VILKEN HELG VÄNNER! SKÅL!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Tycker det var lite slarvigt att tappa poäng i mot Skellefteå😉
Kan inte minnas när man i lugn och ro kunde se Brynäs spela av en tre period borta mot Luleå.
Imponerande vinst.Får hoppas att laget behåller ödmjukheten och inte svävar i väg.
Först ska kontraktet säkras och sedan är ett ev slutspel en bonus.
Dock tror jag laget har större krav på sig själva än att säkra kontraktet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
J-S: Ja, snacka om fighting face fast det var 35 sekunder kvar (Larsson)
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Silfverkroken: Ja, komiskt att en del har varit ute och cyklat så grovt vad gäller Brynäs backuppsättning… den är otroligt bra både offensivt och defensivt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Otroligt stabil insats av Brynäs idag....hade Luleå 1 målchans på hela matchenn
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Tigerhjärta: Hockeyallsvenskans mest överlägsna lag genom tiderna kryddat med hemvändare och några bra värvningar utifrån. Blir spännande att se hur långt det räcker.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Tigerhjärta: tur att de är du å inte Brynäs som är mållös ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Horace76c: Brynäs är helt enkelt ett bra lag just nun
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
På bortaplan har vi alltså mot topplagen FBK, SAIK och Lule tagit 6 poäng och inte förlorat någon vid full tid, samt vunnit skottstatistiken solklart i alla tre!
Mäkta imponerande! Det är nya tider på Sätraåsen!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Var ju någon snubbe i nån hockeypodd som inför säsongen sa att han hellre har sex stycken Didrik Strömberg i sitt lag än Brynäs backuppsättning.

Den åsikten har ju åldrats mindre bra.

Edit: Silfverkroken hann före 😂
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Peja: Har ju er som etta i JFKs tipstråd , inte överraskad
Grattis till segern
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Silfverkroken: "Kommer på att tänka på stolpskotten i femtefemman som tyckte det hade varit bättre om vi satsat på sex Didrik Strömberg på backsidan istället"

Till deras försvar (håller inte med dem för det) så var detta sagt innan Söderström blev klar för Brynäs. Ta bort Söderström och med en skadad Djoos och en obeprövad D'Astous så kan jag någonstans förstå att Brynäs backsida såg svag ut (det var ju något de flesta här inne var överens om). Sen är det så klart kraftigt överdrivet det de sa. Men klart är ju att det åldrats sådär när man ser att Brynäs inte bara kan vara spelförande ibland utan är spelförande i de flesta matcher.

Vi såg ju hur mycket vi saknade en toppback när D'Astous var borta och när Söderström sedan var sjuk.

Detta hade kunnat vara vårt andra backpar om vi inte värvat Söderström (med Djoos borta) när D'Astous var avstängd:
Andersson, Axel - Lindstein, Theo
Hade D'Astous floppat hade vår backsida knappast skrämt någon (jag pratar fortfarande om innan vi fick in Söderström).

Alcén har ju åter igen lyckats med värvningarna och har fått ihop ett riktigt bra lag. Som experterna i studion säger. Brynäs spelar som ett lag. Inte att det är superbra spelare på alla positioner (som Färjestad har t.ex, min åsikt) utan att Gälla fått ihop ett bra lag där alla gör exakt det de ska match efter match. Där Scott är precis lika viktig som Silfver i sina roller.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Vet inte vad som sagts här tidigare, har haft fullt fokus på matchen och kopplat bort forumet lite. Men måste bara säga oj oj oj vilken jävla match grabbarna gör idag!

Det här är en match vi vinner 10 av 10 gånger, det är så JÄKLA bra spelet av varenda gubbe ute på isen idag och jag är grymt imponerad!

Kan vi hålla i denna ödmjukhet över tid och undvika skador på bärande spelare (vi saknar fortfarande våran på pappret 1a back) så kan det här bli en riktigt rolig säsong.

Grabbarna krigar på i varenda byte och varenda moment!

Fortsätt på inslagen väg så får vi se vad framtiden har att erbjuda!

Vill och kan inte ge plus till enskilda spelare idag utan känner att det är en såpass bra helgjuten insats så jag ger plus till hela jävla laget idag!

Forza Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Uttalandet handlade mer om själva principen att ”Kolan” menade att det är bättre att ha 6 defensiva backar med betonghandleder än Brynäs mix.

Sen blir hela podden lite konstig av att ingen ser på matcher men analyserar lag ändå. Fimpen kollar på sina söners matcher och refererar fortfarande egentligen till Brynäs matcher mot Djurgården från förra säsongen när han bedömer den här säsongens lag, Kolan ser väl på sin höjd Leksands matcher. Så de har ju noll ansträngning och underlag i sina analyser. Det är ju mycket möjligt att analyserna hade blivit annorlunda om de lagt tid på att faktiskt se lagen som de ”analyserar”.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Jo visst men Söderström är ju ändå också en ganska offensivt lagd back och jag vill minnas (och här kan jag definitivt ha fel) att han ryktades till Brynäs när de gjorde podden vilket de nämnde så tror inte deras analyser hade ändrats nämnvärt. Balansen är ändå ganska lika med eller utan Söderström.

Med det sagt, jag har också varit lite fundersam över balansen. Trodde vi skulle väga lite lätt mot topplagen borta och att vi hade mått bra av en mer rejäl pjäs till. Men uppenbarligen visste Alcén vad han gjorde.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Ingen som kan sammanfatta den där modosnubbens hetaste takes om varför Brynäs var sämre än Modo?
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Mattson: Skål alla Brynäsare! Man blir så jävla glad när vi vinner ❤️
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Luleå utmusklade…
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Mattson: Framförallt en enorm bias i spelaranalyserna, men samtidigt är de ju kul att folk har olika åsikter och som supporter är man sällan neutral.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Vi får inte glömma att våra två målvakter var otroligt ifrågasatta också inför säsongen (ingen här inne var väl ärligt talat säker på dem heller).

Efter 11 matcher:
Källgren: 91.57%, 1.98 GAA
Persson: 93.1%, 1.13 GAA
Ludvig har stått ungefär hälften så mycket som Källgren (453 min mot 212 min).

Finns mycket att glädjas åt just nu. Och då har alltså inte Djoos spelat en enda match än. Oerhört svårt att spekulera om var han ska in med tanke på hur alla backar spelar just nu. Till och med Lindstein är grym (var väl ingen som väntade sig det direkt).
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Gavve: Hahaha
Uppladdat:

450x300-img0590.jpegimg0590.jpeg

Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
SKÅL! 🍻

Resultaten imponerar och prestationerna ännu mer.

Bara ett PP i denna roadtrip. Vi krossar i fem mot fem.

Victor Söderström ett jävla djur idag.

Håkan Svedman, Johan Alcén, Niklas Gällstedt, Jakob Silfverberg, föredömliga ledare i alla led.

Nya fina tider som brynäsare nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
eltifoso:
Samtidigt osar inte din tippning direkt superallvar.
Oss som 1:a.
Modo 2:a
Och ni 4:a.... FRÅN SLUTET....
Kommentera

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Horace76c: Vi får väl se, tippar vad jag trodde just då
Enklare nu att ändra ngt kanske men tycker tipset ändå ser bra ut
Er var väl enklast att placera iofs
Kommentera

« · 2753958 · »