Brynäs IF

727130 inlägg · 7960 ämnen

MIF Redhawks-Brynäs IF

« · 334060 · » Till forumet

Sv: MIF Redhawks-Brynäs IF
Lilljanne: Varför kan aldrig Brynäs leda med 5-0???
Kommentera

70 Rodrigues: Herregud det är 5min kvar!!!
Kommentera

Lesky:
5 min kvar ungefär
Kommentera

65Selander: Tänk om dom kunde plocka Hadelöv redan nu och Brynäs kunde lägga in 4-2 i tom kasse!!!
Kommentera

WarhawK & Clarence: tack. ids inte följa matchen via radio då jag fruktar för ett våldsamt utbrott med skador i huset till följd vid ett eventuellt live-hörande av en malmö-kvittering!
håll i dessa 3 pinnar nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Därför att de inte är bra nog för det. Att segrarna för det mesta tas med ett nödrop beror på att det inte finns mycket till eget tryggt spel att förtrösta sig på utan mest kämpa, kämpa, kämpa.
Kommentera

Skiter på mig snart...BLÅÅS AV
Kommentera

Fy fan va Lind hade varit bra att ha nu i slutminuten
Kommentera

FAN VAD SKÖNT!! Men tänk att det alltid ska vara på det berömda håret!!
Kommentera

Jaaa 17-4 i skott i sista till MIF...TACK Korhonen!!!
Kommentera

Gusten: tre mycket bra poäng,sade halvdansken innan han la av o snacka,jo man tackar!!!!!
Kommentera

UNDERBART!!!!!!

Dessa poäng var oerhört viktiga.

-HF
Kommentera

Vad vad jag skrev,Brynäs kommer igen,alla lag hammnar i en svacka.tyvärr kommer vi få det svårt på lördag efter LIF-s förlust.De kommer säkert att ge järnet mot oss.Hoppas Lind kan spela,så även Molin,de behövs.
Kommentera

aphac: Puuh,det där var svettigt,men inte mindre viktigt.En riktigt IMPONERANDE seger.Nu ska det bli kul att åka till Gävle på lördag.
Kommentera

WarhawK: Härligt att de kan ta 3p utan Lind oxå
Kommentera

11 repesktive 14 poäng ner till Malmö och Södertälje...pust...nu kör vi över Leksand av bara farten...hoppas Lind är tillbaka.
Kommentera

sylf: Jag undrar vad Selander ska göra på lördag :-))
Kommentera

roger: Om inte Brynäs heller ger järnet på lördag så är det ju nåt fel,dom har dessutom revansch att utfodra sen sist.
Kommentera

Tre poäng perfekt!!!
Vill tacka Gunnar,Micke & laget,så jävla skönt!!!

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

De här pinnarna smakade mycket bättre än de fiskpinnar vi käkade till middag förut!
Kommentera

RavenLord:
Ja det kanske kan visa sig vara psykologiskt viktigt det oxå
Kommentera

aphac: Räkmacka på gourmet i morrn :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Kvartar du kvar?
Kommentera

sylf: självklart blir det en räkmacka i morron. Alltid vid vinst,därför ar man smärt o smidig i kroppen
Kommentera

roger: Självklart så sover jag kvar, har med mig grabben o Westerlind, vi är uppe runt 11.
Kommentera

roger: Jag glömde nämna att broder Ford Prefect också ska åka med i min Peugeot 605 Turbo o stödja laget fram till seger på lördag.
Kommentera

Helgjuten insats av hela laget idag, med Mackan därbak som trumfess.
Bra spel över hela banan verkar det som, speciellt i mittzon, där vi täppte till ordentligt.
3 pinnar borta i en så pass viktig match, utan Molin, Lind och Cassel.
Samt med en Soling fortfarande på sparlåga. Ruskigt starkt på min ära.
Nu blir det daladans på lördag.
Kommentera

Seger igen, snyggt mål av B Danielsson och intressant att biffarna och mif har samma reklam på byxorna...
Kommentera

65Selander: Som sagt, vi ska tacka Korhonen för segern, vilka svettiga räddningar karln gjorde...
Kommentera

lindberg: Har aldrig varit troende men idag hörde gud min bön! Ska bli otroligt kul att se fighten på lördag!

FORZA BIF!
Kommentera

Lunkan: LIF lär nog knappast spela så dåligt som dom gjorde idag iaf, men man kan ju hoppas!

Nej nu loggar vi ur och drömmer om nya Brynäsmål!
Kommentera

70 Rodrigues: Korhonen är kung! Jag kan inte låta bli att tänka på hur besvikna vi var över att vi inte fick Norrena till Brynäs! Undrar om han hade gjort det bättre än vår hjälte Korhonen. Det tror inte jag.
Kommentera

Anneli: Jag tänker inte säga att Korhonen är dålig men jag tycker nog Fredrik Norrena är bättre, i alla fall när han kommer upp i sin normala kapacitet... vilket han inte gjort ännu den här säsongen.
Kommentera

Tabellen ser ut som följer:

1. Färjestads BK 48 P
2.Frölunda 40
3.HV 71 39
4.Djurgården 35
5.BRYNÄS IF 31
6.Linköping 30
7.Timrå IK 30
8.Luleå HF 27
--------------------------
9.Leksands IF 25
10.MoDo Hockey 24
--------------------------
11.MIF 20
12.Södertälje 17
Kommentera

DIForever: Kanske har du rätt, men vem vet om/när han kommer upp i sin normala kapacitet? Han antydde själv på canal+ att han började bli gammal. (Men han sa det med glimten i ögat)
Kommentera

Anneli: Oj så skön seger!

En seger som kom av att alla slet och kämpade i 60 min. Den som kämpade mest och bäst var givetvis Karhu som helt klart avgjorde matchen. det var roligt att se på uppvärmningen hur tända spelarna var. Minns att jag såg Sjödda så pass tänd en gång mot Leksand i Gavlerinken, då liksom i dag så spelade han med hjärtat.

Träffade och pratade några ord med Tomas Sandström före matchen. Även om det är många månvarv sedan han spelade i tigerdressen så har han fortfarande en del av hjärtat kvar i Brynäs.

Sen så måste ju jag som ståplatsräv påpeka att vi totalt dominerade på ståplats. Med undantag för några minuter vid malmös 2-3 mål.
Kommentera

Anneli: Han är bara i en formsvacka (den har varat ganska länge nu i och för sig), jag är säker på att han kommer ur den lagom till VM då Finland ska vinna guld :D
Kommentera

Hong Kong: Har precis tittat igenom GD och blir då ännu mer förbryllad när det gäller BIF:s taktik. Backa ner,lita på försvaret och målvakt för att kontra! OK med MK, han var riktigt bra igår och med honom kan man ha en sån taktik.Han kan ju inte göra allt själv.MIF tillåts skjuta 17 skott i 3:e, och han ska rädda alla.Ett bra försvar är grunden till ett bra anfallsspel,det har inte BIF.Vi kan inte föra matcher och måste då ha denna riskabla taktik.BIF gör superdykningar,men kan inte spela och vinna komfortabelt.Man vinner knappt, inget gratis och får slita hårt.OK det är åxå 3p men man önskar att BIF kunde få "spela ut" nån gång.

Jag blir orolig in för matchen mot rumpmasarna, med tanke på hur dåligt Leksand spelade igår.Andra lag tar sig i kragen efter en skitmatch på ett helt annat sätt än vad jag upplever att BIF kan göra.

Lind måste spela imorron(känn pressen) och en pigg skridskoåkande Molin(med tummvantar i värsta fall).Superoffensiv,gå på knock direkt är den ända taktik som kan funka mot LIF,annars torskar vi.
Torskar mot LIF är tunga,jäkligt tunga!

Om B.Danielsson:Härligt att slit betalar sig.Vissa andra spelare i laget borde se o lära,även om man gjort landskamper.
Kommentera

aphac: "Ett bra försvar är grunden till ett bra anfallsspel,det har inte BIF"

Med förlov sagt, nu tycker jag att du yrar en aning. Just försvaret är ju det som vi förbättrat från fjolåret. Den enda superdykning man kan tala om är väl mot LHC hemma. De förluster vi haft i övrigt är nog inte mkt att säga om. I den stentuffa konkurrensen räcker det inte att ligga på 85-90%, då torskar man. Så enkelt är det.
Man måste också kunna se skillnaden på att backa hem och spela defensivt/avvaktande. Det senare praktiserade man ju igår, med lyckat resultat. Att dom hade 17 skott betyder att dom hade lite övertag, men alla skott var ju inga målchanser direkt. Om man kan kalla insatsen mot LHC senast för en skitmatch, visar väl gårdagen att man definitivt klarar att ta sig i kragen.

Påståendet att Anger inte sliter i matcherna anser jag vara en ren oförskämdhet mot vår landslagsman. Jobbar och sliter men inte samma resultat målmässigt som ifjol. Kan nog också gå in i kategorin "Second year trap" en aning, som Challe uttryckte det igår.
Kommentera

Huge: Att försvaret är så mycket bättre vette fan. Bättre målis och kanske bättre försvarande forwards kan jag hålla med om. Det var på f-håret att man åkte dit igår.Ta sig i kragen, det kallar jag nått helt annat än sånna matcher som igår.
Kommentera

aphac: Du hade ju läst GD, enligt egen utsago. Missade du detta?

"- Det är en stor förändring mot förra säsongen: målvaktsspelet i år ger mer trygghet och så har vi rätt storlek på backarna, säger evigt unge Tommy Sjödin. "

Kanske dags för en del supportrar att ta sig i kragen i stället...? :-)
Kommentera

aphac:
Jag håller med till viss del att backarna är lite för snälla och spelar lite o-smart ibland (Kupan 2 min holding någon?), men överlag ett stort steg framåt jämfört med förra året.

Vi kanske skall söka värvningar i hockey-galleriet jag länkar till? Heheh!
Kommentera

Huge: Om försvarspelet inte är dåligt, och Korhonen är ett fynd, hur kommer det sig då att SSK är det enda lag som släppt in fler mål än oss?
Kommentera

Huge:
Det skulle vara intressant att höra (läsa) hur du definierar "målchans"?

Sedan kan jag instämma att större primadonna än Anger har det väl knappast funnits i Brynäs tidigare. (Primadonna= egoistisk medgångsspelare som skiter i laget när det går tungt).
Ja, det är klart, Davydov ligger väl pinnhålet högre tätt före Ove Porslin, men sedan kommer Anger ohotad trea...
Kommentera

Ford Prefect: Det är ju Lundströms fel såklart han har ju stått ca 4 perioder totalt! ;)

Hoppas på Lind i morgon och en j-a tokoffensiv!
Kommentera

Ford Prefect: Man kan få till det en hel del med statistik, som bekant.
Jämfört med fjolåret är det himmelsvid skillnad. Jämfört med andra lag iår är det trots allt heller inte så stor skillnad. Många lag har släppt in mellan 50 och 70 mål. Lite förvånande isf att t,ex Frölunda ändå släppt in så pass många baljor.
Vår höga siffra tycker jag mkt kan förklaras med att det runnit iväg i ett par matcher, där vi varit med långt in i desamma. Frölunda båda gångerna borta är ett bra exempel. Lägg till plumpen mot LHC hemma samt den skrala insatsen mot MoDo borta, och siffrorna skjuter i höjden ganska fort. Generellt sett är dock försvarsspelet som sagt klart bättre än tidigare.
Kommentera

gordo: Ok, kanske uttryckte mig lite vagt. Av 17 skott kanske inte alla är riktiga farligheter, om man säger så....
Kommentera

Huge:
Ja, hur är det man säger:
Alla puckar som skulle gått i mål om inte målvakten stått i vägen räknas som skott på mål.
Det låter farligt :-)
Kommentera

Huge: Angående Anger så har han krigat rätt bra i defensiven de matcher jag sett honom. Med -18 är -18. Nånting är inte riktigt bra där.

GP får ett intressant problem med vad han gör med lille-Daniel när Molin är tillbaka. Att bänka Daniel blir svårt med tanke på hur han spelar just nu. Jag skulle faktiskt helst se att han hellre sätter Anger i fjärdekedjan, låter lille-Daniel fortsätta i andra- eller tredjeformationen när Molin gåt in tillsammans med Miettinen. Det behöver inte ligga något av "bestraffning" i en sådan rockad; om Anger inte producerar framåt är det bättre att sätta honom i checking-line och låta Daniel och Molin gå in i första- och andrakedjorna.
Kommentera

Jompe: Låt lille-Danielsson spela vidare i förstalinen. Är Lind tillbaka så kör Danielsson - Lind - Miettinen. Det har ju funkat bra tidigare. Kommer Molin också tillbaka så finns det plats för honom i nån annan kedja.
Kommentera

« · 334060 · »