Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

MODO-BIF

« · 300452 · » Till forumet


Sv: MODO-BIF
Lilljanne: Skoterraggare !!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Idag är det dax för nästa steg i Brynäs-säsongen, vända underläge till
seger!!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Lilljanne: BP...men det lär väl inte bli något mål i baken. Modo sämst i PP och Brynäs bäst i BP
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Lilljanne: Åsså en utv på det här....kanonöppning Brynäs !!!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Låter som det är som vanligt däruppe: det är publiken som dömer.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hur länge kan Persson vänta på förstafemman? Nu läcker dom bakåt också.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Herregud vilken piss-start 35 sekunder tog det för Korhonens nolla att spricka
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Bravo Brynäs !!! mål i arselet efter nåra sekunder.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Vilken skit start...
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Fattar först nu !! Man får se upp med Frisco i fortsättningen -:)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Då börjar det dra ihop sig till nedsläpp. Tror på en målsnål match där Brynäs självklart vinner. 2-0 till Brynäs. Dax för Karhu att hålla nollan. Soling och Malmström nätar för Brynäs.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
mastigers: Du uppfattade inte hans ironiska inlägg om Wernström och Svartlåret eller hur det var då? :)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hade fel namn tidigare på Modos målskytt. Anders Söderberg skall det vara! Frisco skrev o undra vem Söderblom var ? Hade för mig att denne "lirare" hette som jag skrev! Tack till Frisco som snappade upp min okunskap om Modo.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
2-4 Lind, JJ, Nylander och Soling. Ett mål för varje kedja. Kan inte bli bättre, såvida man inte gör 8 eller 12 mål då förstås. ;)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
mastigers: Mötte precis BrooklynTigers-bussen vid foten av Gumsekullen.(Nolbykullen). De va ute i god tid, dom hinner nog med en rejäl fika innan match.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Frisco: Jag tror att Söderblom med sin speed kommer loss och sprätter upp trissan nån gång i slutet av 2:a perioden. Till saken höres att jag tippar mycket med "Hjärtat" min speedwayvän. Vill bara Brynäs väl i alla lägen!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
mastigers: Så du trro att Söderblom gör Modos mål. Själv tror jag på Wernlund eller Svartlåret.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hoppas "Tigrarna" får fart på 1:a linen idag. Får de det så blir det nog en betryggande seger idag mot Modo. Tippar 1-4 till vårat gäng. Målskyttar: 2 gör 1:a ett var av 2:a och 3:e. Modos mål av Söderblom.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
3-3 vid full tid, Soling målar i "sudden"
Kommentera

Sv: MODO-BIF
micke: Dom spelade förra säsongen ihop också!
(VIK, HC)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
20 Lindgren: När ska Brynäs backar göra mål? Samtliga tolv mål har ju gjorts av forwards.

Svar: Det får bli idag. I MoDo har 40% av målen gjorts av uteförsvaret. Låter mycket men MoDo har bara lyckats näta fem gånger på fyra matcher. Friska Viljor har de i alla fall som lyckats försvara sig till fullpoängare i de två senaste kamperna. Och ja, alla mina ordvitsar är medvetna.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: Det anmärkningsvärda var att VIK hade 10st fullsatta bussar till Örebro. När skall vi få 2st?

När vi kör med två minibussar. :-)

Nä, allvarligt tror jag att det, liksom båda resorna 2002-2003, blir 50+14 personer till Leksand. Vi vet ju hur mycket gävlarna älskar att se Lexand.

Eller vi... Du kanske menade BiSKVi?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hong Kong: Om Jompe är i Hong Kong... då är Hong Kong i Jompe eller?

Hur som helst hade Trelleborgs FF ett dåligt (dvs inget) läktarstöd på Strömvallen i söndags. Hong Kong höll sig inte kvar i vår vackra stad litet längre?

Illa att Superettan inte ens finns på "Fotboll II" på Sportsnack!

Min hockeybuss går om 1½ timme. Vi ses när vi läses!

Fundering: Nio poäng på fyra matcher hade varit för bra för att vara sant på tvåpoängstiden!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hong Kong: Jag lovar dyrt och heligt att när jag vinner Nobelpriset i Kemi kommer prispengarna oavkortat att gå till Brynäs! :)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Kemipriset är ju så gott som ditt redan. Så nu kan vi räkna in tio friska millar på kontot.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Ford Prefect: Där har du problemet inlindat i sin kärna. Jag kan praktiken men faller alltid på teorin.

Om man överför det till en kräftskiva kanske jag förstår bättre.
I period ett så välkomnas man, får en välkomstdrink, en rolig hatt och ett sånghäfte i näven. I period två så sätter man sig ned och går seriöst in på de små kräldjuren (kräftorna) medans man då och då störs av diverse snapsdrickande och ölhävande. I period tre så sjunger man mest med den roliga hatten på sniskan, snapsglaset ständigt tomt och ölen är på uppsining men man störs då och då av att värdinnan bär in nya fat med kräftor. Sudden Death är precis som det låter, rätt vad det är ligger man under bordet i kräftspad, skal och ihopknöglade roliga hattar och störs då och då av snapsvisor medans man försöker sova. Men lyckas man ta sig till slutspel dvs efterfest så kan den vara i hur många perioder som helst och förhoppningsvis raglar man hem i gryningen med ett par glada hattar i ena näven, en pilsner i andra och ett SM-guld runt halsen :)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
micke: Det periodiska systemet är inte så svårt. Först kommer period ett, sen period två, och sen period tre. Det är period tre som är den kritiska och man känner igen den på klumpen i magen och hjärtsvikten. Därefter kommer i vissa fall en kortare period som kallas sudden death. Om det inte är slutspelskemi vi pratar om då förstås för då kan det i teorin bli hur många perioder som helst. :)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Hong Kong:

Hong Kong från Trelleborg och Jompe från Hong Kong. Börjar bli svårt att hålla isär er grabbar nu :)

Vilket nobelpris menar herren. Priset i fysik har jag försökt på i många år nu men alla som sett 65 Selanders bilder på SpS:profilerna bör väl veta att det är en utopi. I kemin torskade jag pga jag inte hade lärt mig det periodiska systemet. Mitt enda kemiförsök hittils har bestått i ett par tafatta försök att förädla vatten, jäst och socker till skön nirvana. Men det var lönlöst och nirvana visade sig billigare och enklare att köpa av grannen.

Litteraturpriset lär jag aldrig få eftersom jag är kronisk dyslektiker med ett banalt ordförråd.

Mitt sista hopp går till norrmännen och fredspriset. Jag ska försöka sprida kärlek till så många som möjligt på detta klot. Än så länge har den bara gått till svenskor och norskor, men iom den norska juryn så borde jag ligga rätt bra till där tror jag.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
micke: Håller Micke på att ta sats mot nobellpriset nästa år...=)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: På tal om tidigare debatt om Gävlebors stöd till BIF. Hur kan VIK Hockey ha 10 bussar till Örebro när dom inte ens lyckades se till att klara av att ha kvar hockeyn i stan? Västerås är ju trots allt en ganska stor och välstående stad så deras förutsättningar att ha ett elithockeylag i staden borde väl i vara minst lika stora som BIF och Gävle. Västeråsbandyn kan ju inte sluka allt för mycket kan man tycka.

10 bussar. Tja, det var väl första derbyt mot Örebro sedan Sundsvall brann eller är jag helt fel ute???
Kommentera

Sv: MODO-BIF
micke:
Jobs hade 1 ass och 2min i båset idag när HC spöade VIK.

Det anmärkningsvärda var att VIK hade 10st fullsatta bussar till Örebro.
När skall vi få 2st?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Portello: Hoppas det lossnar för grabben. Mina tummar hålls för både Floberg och Jobs.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Kan meddela att Jonas Floberg gjorde två mål idag då Piteå krossade Vallentuna med 9-2. Man fick göra första och sista målet i matchen.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
mike: Låter som du tog han om W-lind på ett helt gudomligt sett. Men det är väl självklart, jag har aldrig lämnat Nolbykullen hungrig, törstig och obelåten någon gång.

Nästa gång han är där måste du väl visa honom Nolbys sightseingtour dvs. Isbanan, Zetterbergs El, gravkullarna och öhhh. Finns grillen kvar vid Zetterbergs El? Annars kan du guida honom till Kidvägen 9. I den kåken spenderade jag många år av min oskyldiga barndom.

Jag får svänga förbi dig nästa gång jag är i faggorna Mike!


*slurp* Virre funkar ganska bra mot förkylningen faktiskt, jag känner mindre nu. Dessutom har jag roligare! :)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: Nu är det bara tankning av pluntan som återstår av förberedelserna inför morgondagens resa norrut. Hoppas på seger i morgon, jag tror det blir 2-3 till Brynäs.

Vi ses i Kempehallen!
-HF
Kommentera

Sv: MODO-BIF
mike:
Kan hälsa att W-lind sitter tryggt hemma i familjens sommarstuga som befinner sig på fiendeland. Han har nyss ätit Lasagne och druckit vin.

ps/Klart vi vinner!

Säger också g-natt här till alla SpS'are
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: W-lind har återigen fått äran att uppleva det vackra Nolbylandet vid knölens fot. Strax efter kl 14.30 idag så fick han änkligen tag på mig. 11 obesvarade samtal på mobilen, jag ska låta vara osagt om det var W-linds allihopa?!

Kl 14.38 stod min nyinvesterade kärra, alltså ny för mig då även fast det "bara" är en -99 årsmodell uppställd med bredställ inne på Sundsvalls bussterminal. W-lind stod och kollade åt ett annat håll (som vanligt) så nu änkligen fick jag chansen att lägga på en rejäl tutning med signalhornet. Härligt, W-lind reagerade på tusendelen av en sekund och småjoggade fram till bilen och studsade in med ett brak med alla sina tillbehörigheter.

Vi drog å det snaraste direkt hem till Nolbyknölens fot för att få i oss ett par tre koppar med svartlut och några goda mackor till. Givetvis hade miiikes hushållerska gjort iordning allting tills vi var hemmavid. Mackor med leverpastej, gurka, ost, skinka mm. Jo ni vet, vid Nolbyknölens fot där knösslat det aldrig med någonting, bara så att ni vet tills den dagen ni har vägarna förbi själva - ni är alltid välkomna in till miiike m fam..

W-lind åt och åt och drack och drack som om han aldrig sett mat förut. Lyckligtvis så skulle W-lind åka vidare redan kl 15.30 så det blev bara en kort visit denna gång - men det är alltid lika roligt att ha W-lind runt i faggorna. Vad W-lind nu har tagit vägen ska jag låta vara osagt men han befinner sig säkerligen inne på fiendens mark. Ett sista visdomens ord tänker jag nu skriva innan jag faller in i dvala för morgondagens bravader på golfbanan. Se nu till att krossa MoDo i möra så att rättvisa för alltid har skapats. Timrå-effekten lär nog hålla i sig ett tag till!

Pyyyyysssscccchhh - (nationalsången) Skål och ha en fortsatt trevlig helg alla Brynäsjävlar ;)
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Det blir nog Nyllet och Kuparinen som kommer att näta imorgon.
Vi åker kl 08,00 från GAVLERINKEN.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: Det är nog bättre att skicka ut honom utan rollerblades på baken nedför underbacken. Då är han inte så kaxig sen.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Frisco:
Tror inte vårt 2000 svider som erat -99.

Tar du hand om Westerlind nu i morgon eller kommer du att skicka ut i hoppbacken med Rollerblades?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jävligt bra första period igår,har inte sett Brynäs spela så bra på länge!
TACK Gunnar,Micke & Laget för tre poäng!!!


Imorgon SKA Modo KROSSAS!!!

Mitt tips: 4-2 till Brynäs
Målskyttar:
Lind,Molin,Nylander och Anger.


M.V.H Larry(Tor)!


Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: Eller också sk ni ha en banderoll där det står MINNS VÅRT 2000.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
70 Rodrigues: Jo det ser bra ut, men dom måste vara alert från första början. Stör ut Wernblom från början så att han börjar och veva, han kan inte hålla sig från att skaffa sig ett matchstraff ;)

Tror säkerligen att Kupan och Werna drabbar samman i matchen om inte Björck har något otalt med honom sedan ifjol så att han hinner före.

På försäsongen så har vi 1-1 i matcher men det var då de!
både MoDo och vi har spelat upp oss väsentligt sedan dess.

Hoppas innerligen att AMS kommer igång i morgon, snurra upp Fjällrävarna på läktarn så att dom får använda sökhundar för hitta igen dom på läktarn.

Min stortå värker lite och det bruka betyda att Molin kommer att ha show på isen!

Tycker att hela Brynäs skall komma in med en banderoll där det står
"Minns ert -99"
Kommentera

Sv: MODO-BIF
70 Rodrigues: hoppas micke trycker dit en till mot modo!.. eller varför inte cassel skulle sitta fint mot modo
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65 Selander: Rönnqvist tillbaka mot Modo, så det blir 4 kedjor o 3 back par!!!!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Igår såg jag MODO slå LHC och dom gjorde det med en tät defensiv, uppställning i mittzon samt sarg ut. Valde tillfällena när man skulle gå fram med omsorg.
I morgon tror jag inte att man vill tråkspela inför hemmapubliken utan det blir vi kan vänta på rätt lägen, det borde passa en viss Molin när kontringarna dyker upp.
Vi vinner med 3-1, Ove 1, Anger 1 och Sjödin 1!
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Tips: 2-5 Mål: Soling 2, Molin, Lind, Sjödin.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
65Selander: Finns tyvarr manga att valja pa, Selander. Grattis till att gissa slutresultatet mot FBK forresten.

Ska bli otroligt intressant att folja matchen imorgon. Hinner gubbarna ladda om efter urladdningen i gar kvall? Jag ar optimist, som alltid. Hart jobb over tre perioder, aggressivitet, speed och intensitet sa kor vi sonder Modo. For forsta gangen pa flera sasonger har vi flera bra femmor att stalla pa isen.

2-4, Sjodda satter sista i oppen kasse.
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Jompe:
Banditen är det Wernblom eller?
Kommentera

Sv: MODO-BIF
Sag en billig Hong Kong-action film igar kvall. En simpel bandit vid namn Mo Do slets i strimlor och ats upp av fem grythundar. Undrar om det var ett tecken infor matchen imorgon?
Kommentera

« · 300452 · »