EskilstunaLasse: Det är naturligtvis fruktansvärt det du skriver...men det Robin Rahm gjort är väl ändå inte jämförbart.
Ja, du förstår säkert vad jag menar...
Jag är inte heller förtjust i Rahm-värvningen.
Redigerad kommentar
Mittzon: "Tolerant? En dömd brottsling ska aldrig få en andra chans? Trevligt samhälle. Påminner om Iran."
Riktigt så är det inte, en banktjänsteman anställd på Nordea som förskingrat får knappast jobb på Swedbank efter avtjänat straff. Visst ska han få nya chanser i livet efter avtjänat straff men jobba på bank gör han nog aldrig igen. Jag personligen är tveksam till att vi värvade Rahm på grund av dopingen men jag accepterar Brynäs hållning och står bakom Rahm så länge han står i brynäskassen. Alla gör som de vill men att häckla känns fel.
Huge:Min åsikt om Rahm kommer inte förändras även om han håller nollan resten av säsongen.
Har har dopat sig och är i mina ögon förverkad som idrottsman.
Treklövern1912:
Javisst lever det hoppet, jag är inte mycket för att sia in i framtiden.... men får han vara någorlunda frisk och Brynäs defensiv hålls ihop lite bättre än vad man mäktat med hittills så kan Rahm bli riktigt bra. Såklart gör även han nåt misstag per match, men det gör väl de flesta människor, oavsett vad dom håller på med.
Men som nån redan sagt, 3 matcher i rad, är väl dags att låta Honken stå så Rahm får vila.
Zzz: Tänk så många det var som totaldissade Sundlöv när framförallt Sweatt men även Scott presenterades som nyförvärv.
Och nu verkar de flesta höja dem till skyarna :)
tjugo8: Scott och Sweatt har verligen sett bra ut. Hatten av för Sundlöv och resten av sportgruppen för en fantastisk scouting. Många transatlanter med fina poängsäsonger i AHL har floppat ordentligt, men Brynäs verkar ha funnit spelare som passar bäst på stor is och inte på liten is.
Enaranger: Det har ju ändrats en del gånger av slipsnissarna men ingenting är bättre nu än när det var två pinnar för vinst och en för oavgjord. Straffarna är väl ett utslag av att inget lag anföll i förlängningarna så de blev ju bara tråkiga. Sen visade det sig att det inte blev bättre med straffarna så då tog de bort en utespelare i varja lag och det blev kanske lite mer anfall men liksom en annan sport.
Spela 60 min och låt matchen vara över sedan, 2 eller 3 poäng för vinst kvittar.
Sen har ju slipsnissarna sabbat hockeyn med att ta bort red-line och touch-icing också....det var bättre förr.
Såg matchen i efterhand, min inspelning slutade dock just som straffläggningen skulle börja...ca midnatt...o min reprisinspelning slutade efter Kempes straff...men va fan...!
Som hela matchen utvecklade sig får vi vara nöjda med 2p
Positivt
Rahm:
Klart det är nått billigt mål, men också väldigt många dyra räddningar. Betyg 3 i GD naturligtvis i underkant, 4-5 skulle det vara. Ställer mig dock frågande till om det var speciellt bra för hans fysik att bränna av 3 matcher på 6 dagar? Hoppas inte det har varit för tung matchning.
Scott:
Vilken jävla Terminator...! Grymt imponerad på arbetsinsats, kraft, teknik, attityd...hur många gånger går han inte bara in i en situation och kommer ut med pucken, alt behåller den när han attackeras? Jämför Nordan/Basse
Anfallszon:
Där är vi giftiga, intensiva och kommer mot mål o har folk där, mycket bra!
Negativt
Spelet överallt annars...
Maken till virrigt och stressigt spel i försvarszon får man leta efter...var det inte det spelet som skulle förbättras...? Rahm kan tackas för mycket här att vi inte blev mer sårade.
Dåliga sorteringar vid fast spel i försvarszon, slappt/virrigt spel när motståndaren är på väg in (kan komma ensam mot 3-4 Brynäsare utan aktion från oss → får till skott / får fast pucken.)
Och hur vårdar vi juvelen Pucken egentligen...?
Tveksamma förstapass, pass till trängda medspelare (alibi), 200 lyftningar ut ur zon (en del motiverade rensningar, men de övriga puckarna hamnar nästan jämt hos motståndare). Vi jagar LIVET ur oss för att vinna pucken...men sedan tycker vi det är rimligt att bara lägga ifrån oss den för att sedan...JAGA LIVET UR OSS IGEN för o vinna den igen osv...
Vi har bättre med poäng än hur vi spelar
Vi skjuter näst mest i ligan o har en bra effektivitet och helt ok målvaktsspel
Rodrigo:
"Straffar är lika mycket lotteri som resten av matchen är ett lotteri.
Lag får skylla sig själva om man inte tränat tillräckligt på straffar, precis som att man får skylla sig själv om man inte tränat tillräckligt på boxplay och man släpper in massa mål med en man mindre."
Då måste du tycka att det skulle vara helt OK att avgöra
slutspelsmatcher med straffläggning också?
Jag tycker inte det tillför någonting.
Vill man se matcher där det alltid blir en segrare.
Gå då på korgboll eller volleyboll.
Tre poäng efter seger vid full tid och två poäng
efter seger i förlängning. Sen räcker det.
Har inget lag avgjort efter 65 minuter.
Då ska båda tappa två poäng.
Det var ett mycket bra system, som tyvärr skulle in
och petas på av några slipsnissar inom hockeligan.
Tväst:
Jag tror säkert Rahm själv anser att han borde tagit 1-1 målet.
I övrigt gjorde han ju många bra räddningar.
Hade han inte släppt in det, så hade det varit nära toppbetyg,
EskilstunaLasse:
Tredjemålet var väl sidledsförflyttningen?
Jag skulle tro att det i dagens täta hockey kan va svårt att blixtsnabbt komma i position igen efter en räddning, både med o motspelare som är "ivägen" när man med sina otympliga skydd.
Som vanligt har jag lite svårt att enögt se att Brynäs skulle ha gjort en katastrofmatch som vissa anser, jag såg ett desperat, revanschsuget Modo som såklart inte är nöjt med sin inledning av säsongen.
Följetongen bland fansen som kommer att upprepas efter varje match den här säsongen där Rahm inte håller nollan...... det tyder förståss på att han är dåligt tränad och har dålig balans/styrka i hela kroppen när han släpper 3 mål.... är 93% bra?.... han fick nästan 50 skott mot mål, borde han tagit ytterligare ett par stycken?
Huge:Det handlar inte om att vara felfri i match efter match utan att komma upp stort i EN period och vinna matchen åt laget även om de spelar med huvudet under armen. Precis som Brynäs gjort i den tredje perioden i två matcher på raken nu.
Rahm verkar ha väldigt dålig balans/styrka i överkroppen för att verkar vara ur spelbetänkligt ofta efter att han gjort en räddning. Ex Modos tredje kasse igår.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Scott har visat spetskompetens, det är trevligt. Sweatt däremot... känns mest som en i mängden, så att säga. Å andra sidan får inte Sweatt någon speltid i PP, har han spelat något i PP öht? Har inte för mig det.
Lite konstigt det där med "spets" och sen tar inte ens spelaren plats i PP. Men det kanske kommer i framtiden.
Vad har hänt med Enterfeldt? Verkar ha tappat all sin intensitet från förra säsongen. Han känns väldigt blek just nu.