Brynäs IF

728150 inlägg · 7962 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 8/2-14

« · 1611481 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 8/2-14
Vuollerim: var fan hittar dom dessa zebror ???
Kommentera

Tack för 3 p, nu blir det sprit :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det håller jag absolut med om att det fortfarande är jävligt virrigt i egen zon . Men jag tycker nog inte att dom viker ner sig i den här matchen iaf. Personligen tycker jag dom randiga tar 2 Big utv som är ganska fjantiga . Nordqvist i första och Thure i andra? När det blir 5-3 spel. Ska dom blåsa för sånt så lär dom få blåsa hela matcherna . Äh skit samma . Nu tog dom äntligen en 3 poängare så jag skiter i hur det såg ut. Hoppas dom får tillbaka lite självförtroende under uppehållet och visar upp ett bra spel dom sista sex omgångarna som dom faktiskt har kapacitet att göra när alla är friska . Skål !
Kommentera

En liten häslning till den svenska domarkåren. :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: nu ska jag fira med en tvätt av lastbil . Ha en fin lördagskväll Brynäs vänner
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: väldigt fin den:) det ska vara rökigt;-)
Kommentera

Enligt eliteprospects så kan han vara på ingång:

www.eliteprospects.com/player.php?player=27945

Återstår väl att se om Sundlöv värvar han. Kan tycka att det kan vara en intressant värvning iaf.... Stor är han iaf

Kommentera

bifhjärta: Så jävla skönt att vi höll hela vägen mot lortmodo:)))
Kommentera

lassila fick match penalty så han är ju avstängd efter OS uppehållet...
Kommentera

smallround: "must bulk up" ;-)
Kommentera

bifhjärta: han har väl samma kroppshydda som harju ungefär... hoppas han har lite mer jävla anamma (dock var ju Harju bra idag... men får ibland hjärnblödning när man tänker på hur bra han skulle kunna va om han kunde använda sin storlek i närkamperna....)

Kommentera

Skönt att gå in i vilan nu, en pinne efter Lyxfällan och Fjällräven. Efter OS ska alla vara tillbaka, och då JÄVLAR!! SKÅL:)
Kommentera

Honken: En sak till, var det nån som tänkte på att vi körde en del bandyhockey i försvar, likt Lyxfällan, lyror ur egen zon.
Kommentera

Honken: Bandyförsvaret är riktigt bra, det blir ju inga spelvändningar om man lobbar pucken över mittzon.
Kommentera

Firar skön seger ikväll med att ta mig till förlossningen. Unge nr 4 verkar äntligen vilja titta ut!!
Kommentera

smallround: Det var snack om han för några månader sen . Men ans tränare vid namn schampoo knutsen avrådde honom från att signa i sverige nu . Han vill nog ha kvar honom i våleränga . Stor å stark och gör en del poäng . Kan nog bli bra han har även snackat en del med Hansen om Brynäs .
Kommentera

Zappaholic: Ojvoj grattis till dig ! och tack Brynäs för att ni förgyllde denna helg!
Kommentera

Zappaholic: Grattis å lycka till . Blir bra med fler Brynäsare hehe
Kommentera

Zappaholic: Grattis! :-) Köp en fin juniortröja till ungen!
Kommentera

bifhjärta: om jag räknat rätt så är vi klara för SHL nästa säsong!
Kommentera

Carl Lejonkräk: ofan. .trodde vi va klara redan;-)
Kommentera

Sett matchen i efterhand. mycket låg klass på domarparet idag. Tycker Brynäs blev ofördelaktigt behandlade. Bra kämpainsats. Tycker, tvärtemot Forsberg att Modo var usla... Det föll väl ut med flytt av Thure. Den kedjan m Harju å Granis var fantastiskt bra i matchen. Intressant när Enterfeldt kommer tillbaka...

kedjor...

Scott Nokelainen Rödin

Sweatt Nordquist Ollas

Thuresson Enterfeldt Harju

Lauritzen Granström Brodin

Extra: Lindgren, Brodecki

Kommentera

En sak jag kom på nu, var inte basse med ikväll? Vad var det för fel på honom denna gång?
Kommentera

atilla: Ont i lillfingret? Man vet inte var man har karln numera.
Kommentera

Brynäsgubbe: matchrapporten på Brynäs hemsida är under all kritik, snacks om trams.
Kommentera

bradberry:

Granis har svårt o imponera på dig...;)

Enterfeldt bör nog börja i 4:e va...?

Egentligen ren tur att det blir 3 p men härligt målskytte

Trist att det måste till 6 mål på bortaplan, 32% skotteffektivitet för vinst, 1-4 ledning o att vi bara mäktar med 19 skott i en sån viktig match...

Men vi har som sagt inte ett bra spel utan vi måste "stå på huvudet" för att knipa våra segrar...längtar efter ett bättre spel o stabilare segrar...

Kommentera

Carl Lejonkräk: Han måste varit onykter när han skrev
Kommentera

tjugo8: Det bottnar nog i att truppen är obalanserad och har varit det i flera år. Sundlöv har lagt mycket mer krut på forwardssidan än backsidan. Många forwards har fina CV:n men på backsidan är man inte lika angelägna om att förstärka. Truppen hade genast blivit mer balanserad om man hade haft 1 dyr forward mindre (typ Lauritzen) och lagt de pengarna på en back.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:
Backmarknaden är ju erkänt svår...få backar m bra värde för pengarna

Sundlöv borde ha kunnat få ut mer ur sin budget (exempel färre skadade)

O samtidigt som TJ haft struliga två sässar så borde han ha fått ut mer ur sin trupp, spelarutvecklingen?

Känns också som att om truppen hade enats om ett grundförsvarsspel som alla förstått/köpt in skulle spelet kunna hållas uppe trots byte av spelare/skador
Kommentera

tjugo8: "Känns också som att om truppen hade enats om ett grundförsvarsspel som alla förstått/köpt in skulle spelet kunna hållas uppe trots byte av spelare/skador"

Vad vet om var truppen enats om och ifall de pratat ihop sig om spelsystem eller ej? Sen måste jag säga att Brynäs har hållit spelet riktigt bra trots alla skador, fett imponerande säger jag.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det var nog det värsta jag läst! Hög på droger helt klart!
Kommentera

Dr Spec: Det känns som att skribenten har tänkt för mycket och överarbetat matchreferatet. Det blir bara knäpp läsning. Sen är det som vanligt synd att ingen verkar K-läsa och korrigera uppenbara språk- och skrivfel, men så verkar det ju vara överallt i dagens samhälle.
Kommentera

tjugo8: Klart att backmarknaden inte är lika 'enkel' som forwardsmarknaden. Särskilt om man vill ha bra värde för pengarna, men samtidigt skulle det kunna vara värt att betala överpris för en klassback. Åtminstone för Brynäs, som har haft för få klassbackar under ett antal år. Gunderson och Ekholm var otroligt bra värvningar från Allsvenskan, men jag skulle önska att man går in i nästa säsong med en till relativt dyr back och en mindre relativt dyr forward. Inför den här säsongen gick Brynäs in med både för dålig back- och målvaktssida. Målvaktssidan kompletterad och tillspetsad med Starkbaum - en värvning som man egentligen borde ha gjort redan inför säsongen. Det var uppenbart att Rahm/Honken i kombination med den svaga backuppsättningen skulle innebära defensiva problem. I synnerhet eftersom man även tappade som bästa defensiva forward i form av Mads Hansen, som var väldigt viktig i framförallt boxplay.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dr Spec: Att det där matchreferatet publicerades på Brynäs hemsida är inte bra, det ger inget proffsigt intryck direkt. Korpenklass helt klart.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Eller nobelpriset, kanske? Fast inte i klassen matchreferat!
Kommentera

Carl Lejonkräk och Dr Spec:

Måste ett matchreferat nödvändigtvis se ut som alla konventionella matchrapporter man ändå kan läsa överallt efter varje match, både i media och på nätet?
Huvudsaken är väl att man får en uppfattning om hur matchen gestaltat sig?
Ser inget som helst fel i att skribenterna försöker sätta en lite udda och personlig prägel på rapporterna, typ det Stisse Åberg brukar göra i sina matchrapporter/krönikor.
Det roliga är att om det hade varit just Stisse som skrivit rapporten på hemsidan, då hade ni förmodligen gillat den.
Annars kan ni väl ge oss ett litet exempel på hur en matchrapport bör se ut, enligt era egna kriterier.
Gärna nåt som inte håller korpklass och ser proffsigt ut.
Seså, vi väntar med spänning på 2 alster för bedömning....
Kommentera

Huge: Jag håller med om att det är bra att skriva annorlunda. Stisse, som ju också brukar få pris för att han skriver bra, är ett utmärkt exempel på detta. Enligt mig så går det som publicerades på Brynäs hemsida knappt att läsa. Skribenten gödslar med paranteser och helt ovidkommande utvikningar. Jag har, i yngre år, arbetat på en sportredaktion och detta hade aldrig publicerats där! Ge gärna konkreta exempel på vad du tycker är så bra i denna matchrapport!
Kommentera

Huge: Jag tänker inte som du önskar ge något exempel på en bra matchrapport utan jag låter blött vara torrt denna gång.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej precis! Han behöver inte vatten på sitt kuvert!
Kommentera

Enter tillbaka i full träning, Kilström med i allt förutom spelövningar. Däremot va varken nokke eller basse med.

Måtte vi ha fullt lag i omstarten, och allt annat är tre pinnar mot Lyxfällan är oacceptabelt!

Kommentera

Dr Spec: Just att den inte ser ut som alla sedvanligt torra matchrapporter, utan är personligt skriven med parenteser och utvikningar, som definitivt inte är ovidkommande för den som har lite sportslig kunskap och är någorlunda allmänbildad i övrigt.
Såna här rapporter ska väl dessutom betraktas mer som en blandning av Stisses krönikor och en vanlig matchrapport, och då ser jag inget negativ i att dom är personligt präglade och lite udda.
Vill du ha en "normal" och trist matchrapport så kan du väl isf gå till den där sportredaktionen du jobbade på, finns säkert nån gammal uv kvar som låter som Keb eller nån annan faktarabblande tråkmåns....
Kommentera

Dr Spec: "Enligt mig så går det som publicerades på Brynäs hemsida knappt att läsa."

Med lite normal allmänbildning och kunskaper om sport så är jag rätt säker på att man förstår poängen med varje association och utvikning.
Exakt VAD är det som du isf har svårt med?

Svansjön?
Kennholt?
Tumba?
Zachrisson?
Jay-Jay?

Sen förstår jag inte din logik: du håller med om att det är bra att skriva annorlunda och exemplifierar med Stisse.
Sen gnäller du över en matchrapport som Stisse mkt väl kan ha skrivit.
Kommentera

Huge: Problemet med den matchrapporten var att det var ingen rapport, det var en kortnovell. Men jag förstår att du tyckte att den var bra. Den är väldigt lik dina rapporter som Du skrev, när Brynäs mötte Djurgården för ett antal år sen. Tyvärr för den killen, det lär inte bli några fler rapporter..
Kommentera

Dr Spec: Jo, det här med matchreferat på hemsidan har nog spelat ut sin roll känns det som. Det täcks mer än väl av media nuförtiden. Men sen håller jag med Huge om Stissemodellen sticker ut från den "grå massan". Skribenten i fråga har faktiskt tskrivit rätt bra och roliga rapporter men just denna kanske inte levde upp till tidigare alster, den blev lite "over the top" s.a.s.
Kommentera

Huge: Jag tänker inte gå in i fällan att diskutera med dig, då är den närmsta veckan förstörd. Vi tycker olika och du har rätt att tycka annorlunda. Ska vi säga så? Puss!
Kommentera

Dr Spec: Finns väl inte så mkt att diskutera eftersom det handlar om tycke och smak.
Undrade bara vad i rapporten som var oläsligt.
Sen heter det "gå i fällan" och inte "gå in i fällan". Blev lite oläsligt där ett tag, men jag fattar vad du menar. Puss!
Kommentera

Huss: Ja, du har fattat lite av min poäng.
Och eftersom media står för 99% av de mer konventionella matchrapporterna så blir kanske den här typen av alster än mer berättigade, sas. Sen kan man alltid diskutera kvaliteten. Matchrapportörerna liksom spelarna kan ju också ha en dålig dag eller kväll på jobbet...   :-)
Kommentera

mk: "Problemet med den matchrapporten var att det var ingen rapport, det var en kortnovell."

Problemet är nog snarare alla magsura kritiker som orkar gnälla över en lite udda matchrapport, när det finns en uppsjö av mer konventionella sådana att läsa i media och ifall man föredrar den typen av alster.

"Tyvärr för den killen, det lär inte bli några fler rapporter.."

Där tror jag att du är helt fel ute min vän.
Skribenterna skriver förmodligen på frivillig basis, utan ersättning och på sin fritid. Tror mao att Brynäs är väldigt måna om dessa volontärer, även de som kanske inte skriver så att alla blir nöjda. Vilket i sig är en omöjlighet, det finns alltid gnällspikar som tror att dom kan göra jobbet så mkt bättre, men väldigt sällan försöker visa det....
Kommentera

Huge:Var det du som skrev rapporten ;-)

Kommentera

Treklövern1912: Så här mellan fyra ögon: ja.
Men schhhhh!!! Säg inget.... ;-)
Kommentera

« · 1611481 · »