Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Mora IK - Brynäs IF Lördag 5/1-08

« · 961908 · » Till forumet

Sv: Mora IK - Brynäs IF Lördag 5/1-08
sylf:
Med de resurser Östblom har, så har han gjort det bra enligt mig.
Helt klart värt att satsa på honom.
Tror det är viktigt överlag att föryngra tränarkåren.
Dock behöver det styras betydligt bättre uppifrån föreningen.

Jag menar att det finns noll personer med moral samt mod som har kraft att ställa sig upp o säga ifrån när något är fel, undantaget Reander o han är borta nu.

Brynäs IF, snart i var mans mun. Kanske även i kvalserien...
Kommentera

stefanalno: Instämmer alla da´r i veckan!

När jag sitter och ser JVM-finalen kan jag inte låta bli att undra varför inte Alcén, Andersén och Carlsson inte varit ordinarie i Brynäs från säsongstart!?
Kommentera

stefanalno: Absolut att Östblom gjort det riktigt bra. Problemet både för honom och tidigare Boork är bara att spelarmaterialet inte är tillräckligt bra att göra nåt stort av, tyvärr.
Kommentera

Huge:
Nog hade vi energi redan innan 3-2-målet.
Kommentera

lucky luke: Ja, Carlsson, Andersén och Alcén är verkligen det som gläder på Brynäsfronten denna kväll. Alla tre gör en kanonfinal, ju. Dessa måste Brynäs vara ytterligt rädda om!
Kommentera

är inte förvånad..nerkrigade av ett gäng som inte ger sig..våra killar vill inte ta fajten..
Kommentera

Clarence: Vi rusar mot kvalserien. Vi viker ner oss mot Luleå hemma och vi backar hem efter 2-0 mot Mora. Vi har inte vad som krävs. Fyfan vilka lyxlirare. Va var Widing ikväll? Var det ingen hemmapublik att charma? Svälj huvudet allihopa!!
Kommentera

Gusten: Ja, kvalseriehotet kommer att hänga över oss resten av serien, den saken är klar. Det är stor risk att det blir kvalserien, men för min del tror jag det finns chans klara en 9-10 -plats, ja som allra bäst faktiskt en 8:e-plats.Men i så fall kan man som flera ggr förut säga att vi har i play off att göra men inget i play off att skaffa. Brynäs har ett för dåligt lag för att lyckas i ett slutspel, helt enkelt.
Kommentera

sylf: "Mora är ett sämre lag än Brynäs men vann för att de har högre moral och mer krigare. En ruggig besvikelse, igen!" Oj, trodde att laget med mest mål var bäst.
Kommentera

horcoff:

Brynäs är ju ett bättre lag än Mora alla dar i veckan,men tyvärr fick Brynäs psykhuvuden efter 2-0.
Men Mora vinner rättvist,de laget som kämpar hårdast vinner.

O ni kan tacka Lindqvist att han inte dömde bort 3-2 målet.
Hur många Dalahästar fick han innan match?
Kommentera

Brynäs ville inte vinna, visade ingen hjärta idag. Dålig klack i andra o tredje. Men riktigt bra tryck i första perioden.
Kommentera

BSKV_nu: hur fn kan ni tappa 2-0 till förlust 2-4 dom borde ju skämmas.
Kommentera

Bissett19: Jag kan inte förstå att ni tycker att ni är så väldans bra eller så mycket bättre än Mora, samma sak förra säsongen också och ni får några fjuttiga poäng mera än Mora på en hel säsong.
Kommentera

Bissett19:
"Brynäs är ju ett bättre lag än Mora alla dar i veckan"

Oturligt för er var detta en kvällsmatch.
Kommentera

horcoff:

"Jag kan inte förstå att ni tycker att ni är så väldans bra"

Det tror jag ingen har skrivit,däremot att vi är ett bättre lag än er det tror jag dem flesta håller med om.
Men hockey handlar mycket om hjärta,det hade inte Brynäs sista fyrtio minutrarna.
Idag krigade ni ner oss.
Kommentera

Bissett19: om nu ni är bättre än Mora vaför vann ni inte över dom idag då.
Kommentera

horcoff: Det tror vi ju egentligen inte, men för att kunna leva efter principen att "den man älskar agar man" så skriver vi ner allt motstånd. Allt för att göra förnedringen så total som möjligt. :-)
Kommentera

ajon:

Men du är väl läskunnig för bövelen.
Kommentera

Clarence:

Ja vi får se hur Olof ställer sej till att plocka in Alcén,Carlsson o Andersén i laget igen.
Tills Tisdagsmatchen lär det låta att dem är för slitna för att spela.

Men vi kan inte fortsätta att bänka våra talanger,ge dem ansvar så växer dem på en gång,även i Brynäströjan.
Kommentera

Gusten:
...hade kanske varit bra att gjort "en Boork" ändå...
för jisses vilken nytta vi hade ikväll av 3-målsskytten och 5-poäng-göraren från förra matchen...

vilken ytterst bekväm insats idag...inga underställ som behövs tvättas
tro att dagens brynäs kan glamour-spela mot Mora...suck!

hur många själar blir det i scaniarinken på lördag....;)

bittert för beundransvärda små-kronorna...
Kommentera

ajon: Brynäs är bäst! Inte alltid och överallt men Brynäs är bäst.

Bissett19: Nu har jag sett Brynäs-Mora 3 gånger och fan vet om jag är så övertygad om att Brynäs är bättre i år. 2 hemmamatcher har vi vunnit med uddamålet och särskilt den första hade inte jag protesterat om Mora tagit alla 3 poängen. Det tillsammans med dagens rätt övertygande moraseger gör att jag är jävligt orolig vilket av lagen som hamnar först i tabellen.
Kommentera

Bissett19: men har inte Olof sagt till spelarna att en match är 60minur och inte 40minuter. Som dom spelade idag.
Kommentera

Bissett19: Jodå, kan hålla med att ni har bättre material än Mora, men sedan är det ett flertal i Mora som inte har levererat efter förväntning.
Kommentera

Jajjen:

Det handlar om att ta jobbet,det gör inte Brynäs idag,men den dan/kväll dem gör det så är Mora ett lag osm vi ska slå och ha bakom oss.

Vilka håller du på Lördag?...........;)

tjugo8:kLart vi ska till Axa på Lördag,vi är väl inga medgångssuportrar.

Men först FBK hemma på tisdag,hoppas Brynäskillarna kolllar på filmen på femman just nu:Miracle.
Kommentera

Bissett19: det här påminner om början på säsongen. man krossar ett bra lag, då 9-1 mot LHC nu 8-2 mot DIF på hemmaplan, sen åker man iväg o torskar borta mot ett skitlag för man tror att det skall gå av sig självt, då 1-2 mot SSK nu 2-4 mot Mora.

Brynäs får inga poäng gratis, man måste vara med o kriga i varje byte o det gjorde man absolut inte idag... två snygga mål (inga fotbollssparkar här inte ;-)) men vad hjälpte det. Angell o Sjödda dräller med puckar till höger o vänster i egen zon så jag får magsår. Brendl behövde knappast duscha efter matchen men Widing försöker iaf

O så dessa utvisningar, hela tiden 3-4 riktig onödiga tvåor som sabbar uppställningen i laget... åh vad trött jag blir

Hur ska vi kunnna vända på det här?? Så fort man får upp hoppet (efter typ varje seger) så kliver de ut o gör en eller ett par sån riktig plattmatcher o man blir bara sååå besviken

Varför skall det behöva vara så jobbigt att hålla på Brynäs? Kära hockeygud giv mig ro ;-)
Kommentera

Huge: Jag blev inte ett dugg förvånad över resultatet idag, i vanlig ordning blandas det och ges. Synd att vi gång på gång missar fina chanser att skapa lite lucka till våra bottenkonkurrenter. Å andra sidan har det inte varit några större luckor vad gäller plats 8-12 så här långt i serien.

Bara att inse att detta scenario kommer att kvarstå till omgång 55. Frågan är dock om inte LHF kommer att börja sladda.

Läge att spöa FBK på tisdag, dags för det....
Kommentera

Anemyr: Vi betalar tillbaka alla framgångar från 60/70-talet - med ränta...
Kommentera

JanT: ni lär nog få det tufft på tisdag nu när Fbk lekte med oss idag.
Kommentera

Bissett19:

ja, självplågare som man är så blir det så...
medgång ger supportrar, motgång....

kollade reprisen på jvm...lutar nog åt att det var Victor Hedmans fel...
Kommentera

JanT: Jag tror på större chans mot FBK än mot SSK. Ett mätt toppgäng på rätt humör är Brynäs stora poängchans i år. Möter vi ett annat taggat bottengäng blir det en betydligt svårare match.
Kommentera

Jajjen: Vi plockar aldrig poäng mot FBK. Vi är rökta, vi viker ner oss mot luleå och mora...vi är inte bättre. Bumpa KS-tråden...Alla spelare hade bajs i suspen i from andra perioden idag. Vi behöver en injektion i truppen av en transatlant alt en ny tränare som eldar på. Det vi såg idag var ett gäng loosers som vek ner sig totalt...
Kommentera

Jajjen: Kollade in spelprogrammet i Januari; Vi har samtliga 6 "topplag" på besök i LA. De senaste säsongerna har bottenlagen kunnat plocka poäng i dylika matcher under januari/februari. Det kan bli vår räddning då vi har SSK/SAIK/LHF att möta på bortaplan.
Kommentera

Gusten: tror nog ändå att det blir Mora och Luleå som får kvala i vår.
Kommentera

Jajjen: Jag är nog mindre kritisk än ni andra. Mora gjorde en kanonmatch oc spelade som det var deras sista match någonsin. Det gjorde matchen extremt svårspelad för Brynäs. Sebbans 1-0 mål speglade inte matchbilden. 2-0 målet var en pärla. Efter de två målen hade Mora absolut inget att förlora och kunde satsa allt framåt, coh efter kvitteringen var det bara att köra för seger. Det var inte primärt Brynäs som var dåliga, det var Mora som var bra. De hade slagit HV ikväll med den inställningen de hade. Ingen snygg hockey, men effektiv.

Att Clarence, som var karakteristiskt knäpptyst i torsdags, nu dyker upp och säger att visst är Brynäs ett skitlag överraskar inte.
Kommentera

Gusten:

Jag blir inte förvånad om vi tvålar dit FBK på Tisdag,men jag blir inte heller förvånad om vi torskar med 2-9 heller;)

Förresten vem skriver åt dej?Den Gusten jag pratade med för en timme sen kan det knappascht vara;)
Kommentera

ajon: Kollade under gårdagen upp statistik från de 7 senaste säsongerna. I 12 fall av 14 har de 2 lag som legat sist efter 33 omgångar fått kvala.

I ett av dessa fall var poängskillnaden endast 1 pinne. Det stora raset stod SAIK för i fjol som då hade 7 poängs marginal ned till KS efter 33 omgångar, men ändå fick kvala.

En annan pålitlig faktor brukar vara målskillnaden; LHF och MIK har länge dragits med dålig målskillnad, trots att de ej legat på plats 11-12.

Slutsats; Även jag tror att MIK/LHF får kvala.

BIF slutar i ingenmansland.
Kommentera

Jompe: Mora gjorde en kanonmatch? Nja dom växte in i matchen. Vi fick med lite tur och mycket kyla ett övertag. Förvaltade vi det? NEJ! 
Djoos var in i logen före match och klargjorde att Brynäs var enda laget i ES som körde 1-3-1 och att de skulle undvika krosspass i mittzonen. Japp det gjorde dom, raka pass och Brynäs förlorade mittzonskriget. Djoos-Babyöstblom 1-0. Efter första perioden hade Brynäs knappt något offensivt, PP sög (vi spelade tom minus) nej vi blev utmanövrerade av en andretränare.

In med Fleming och en transatlantisk center med vinnarskalle annars spelar vi KS till våren....

...SOPOR!
Kommentera

Gusten: jag kan lugna dej ni slipper ks i år.
Kommentera

Bissett19: "Förresten vem skriver åt dej?Den Gusten jag pratade med för en timme sen kan det knappascht vara;)"

För helvete kåmpis! Det var ju morsan du pratade med ditt fylo! ;)
Kommentera

Jompe: Därför jag tog med dom båda hemmamatcherna jag sett mot Mora. Mora var lika bra eller bättre än Brynäs - då med. DET gör mej jäkligt orolig.
Kommentera

Precis hemkommen till Parj Inn i Gävle efter ytterligare ett debacel, så fort det gäller något så viker dom ner sig, så jävla dåligt mot oss fans. Hur svårt kan det vara att åtminståne kämpa i 60 min!!!! Så jävla ambitionslöst så dt finns inte.
Kommentera

70 Rodrigues: jo för Brynäs verkar det vara svårt att spela i 60minuer.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu har jag sett den bandade matchen. 3-2-målet skulle dömts bort, Elomo gör en "sparkrörelse" vid målet. Känns tråkigt. Men vi förtjänar inte ändå att vinna matchen, alldeles för många förlorarskallar i laget...förjävligt när vi väl har chansen...
Kommentera

Gusten: dommaren dömde mål och det var det också.
Kommentera

ajon: Domarn dömde mål....men det var inte det...
Kommentera

Gusten:
Har ju svårt att säga att jag är överraskad, brukar det inte va så här?? Att en kanonmatch följs upp att en katastrofmatch??
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sitter 15 timmar p å tåget för att se laget loosa samt se Gusten spöa Nolanders farsa. Vore bättre om du spöade Knogen som jag häcklade. Tyvärr så blev det Orsingen Knogen som vann.
Kommentera

Horace: Jo precis så här brukar det bli, hade det inte varit för 2-0 ledningen så hade jag varit o-överaskad, nu blev det lite kaka på kaka sas :(
Kommentera

65selander: Kunde liksom inte hålla igen högerkrogen...han uttalade ju en leksandssympati för bövelen ;)
Kommentera

Horace: "Har ju svårt att säga att jag är överraskad, brukar det inte va så här?? Att en kanonmatch följs upp att en katastrofmatch??"

En ngt mer nyanserad bedömare hade sagt att "kanonmatchen" mot Djurgården var lite överreklamera iom det bleka motståndet och gårdagens förlust inte var ngn katastrofmatch, utan en bra insats mot klart tuffare motstånd.
OÖ saknade fingertoppskänsla och borde ha bytt ut Angell mot Danne.
Då hade vi stängt bakåt och tagit 3 pinnar....
Kommentera

« · 961908 · »