Brynäs IF

723300 inlägg · 7955 ämnen

Motståndarnas viktiga matcher (för oss)

« · 494369 · » Till forumet


Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
F-N nu leder HV med 2-1 Svanberg
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: Jepp, det stämmer. Tror vi har en bra chans att slå Mora imorgon och en ännu bättre chans mot HV71, då Bergeron ansluter och förhoppningsvis Wahlberg gör comeback. Och blir det här realistiskt så är vi just som du sa, förbi HV71!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Falken: Ja förutsatt att inte HV får mer än max 1 poäng med sig från LHC och trots att dom leder bör dom väl inte vinna?
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: jepp,

36.30 1 - 2 PP1 HV 71 20. SVANBERG, Ola
(76. DAVIDSSON, Johan
10. HELLKVIST, Stefan)
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: Ja men så länge dom inte får mer än 1 p med sig är jag nöjd men LHC måste nog ta sig i kragen och rycka upp sig ett snäpp!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Paus i LHC nu...
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
6-1 till SSK måste väl ses som ganska oväntat i 2:a perioden?
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: Med våra marginaler så vinner HV ikväll!!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: Det är väl dags att vinden vänder nu?
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: Jo kanske,men LHC verkar bleka ikväll,ingen Morrison,bara 12 skott på perioder!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: Ja men nu har Melin kastat om i formationerna och gått ner på tre femmor så vi hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: Det är väl ändå det faktum att Sperrle står i kassen som gjort att HV fått grepp om matchen? Det lät lätt rörigt när Norrenas vikarie var ute runt den egna buren där i andra perioden. Sen har nog kanske inte LHC i övrigt fullt fokus på det dom borde ha ikväll heller..
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Dream Team: Varför står inte Norrena?
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Vilket lag spelar Johan Franzén i?
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: Vet ej. Det går väl att spekulera i att han behöver vila, att man vill ge Sperrle matchträning, ja, det går såklart att hitta fler tänkbara orsaker. En sak är dock säker och det är ju att LHC nog har råd att bänka sin förstemålis i det här läget.

Franzén skadad i LHC nu. Nyckelbenet, kanske. Hans tur att ha otur vid en tackling den här gången. Det var ju Foppa förra veckan..
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: 7 minuter kvar i Linköping,Liv bra i kassen!!!Låter inget bra va??
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Dream Team: Ja så kan det ju gå.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Dream Team: Det var väl Franzén som gav Foppa proppen förra veckan så att hans båtben gick!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: Då är det ju upp till oss att vinna över Mora imorgon, men jag tror inte vi bör ge upp i LHC än...
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: 1-3 Gustafsson tom bur nu gäller det imorgon om vi inte vill halka efter rejält!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: 1-3 tom kasse!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Bissett19: Dåligt av LHC!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: Jaha Melin! Är det tack till Brynäs för dom fina år du hade i Gävle? HELVETE!!!!!!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
bocken: Ja det var illa
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Det är så här det brukar vara i slutet av säsongen. Topplagen lallar runt på en skridsko och väntar på slutspel. Vi kommer inte få nån hjälp där. Minns hur pinsamma FBK och DIF har varit tidigare år när man behöver deras hjälp. LHC har väl heller inte glömt Brynäs nervikning mot SAIK i kvalserien för några år sedan och kommer kunna hämnas på oss flera gånger om.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
70Igor: Får hoppas det inte är samma sak med Frölunda i år då.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Det värsta är att LHC till slut reducerade till 2-3 som blev slutresultat. Synd bara dom inte fick in målet tidigare!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Nästkommande två matcher avgör allt för Brynäs del. Två vinster och chansen finns kvar. Förlust mot Mora och HV och då är det helt kört.
Tänk vad det svänger snabbt. Idag var man så glad över dom nya spelarna men ikväll är man på jorden igen. Fy fan, vad dåligt av Linköping!!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
bocken: "Nästkommande två matcher avgör allt för Brynäs del. Två vinster och chansen finns kvar. Förlust mot Mora och HV och då är det helt kört."
Ja mycket står på spel nu.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Brynäsare: Hoppas på mycket folk i morgon.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
bocken: Ja det lär det bli också.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Domartabbe igår av Kuben, som gjorde att Linköping missade 20 sekunder! Se länk.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
ekan68: Typiskt!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Nu får Skägget återigen stå där med skägget i brevlådan!! Ha ha ha
Har för mig att han var väldigt upprörd i Gavlerinken Se länk
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Lunkan: Jo, det verkar ha gått hett till i Cyklop Arena igår kväll. Incidenten i Gavlerinken är ju en susning jämfört med detta.

Annars slås man av att pressen unisont sågas Daniel Johansson. Det är väldigt ovanligt att TT-sammanfattningarna nämner enskilda spelare men så gjorde de efter HV-matchen. Att sedan Lasse jag-är-expert-på-allt-inklusive-sjungande-småflickor Anrell också gör det är en annan sak, se länk. DJ tycks inte ha haft en av sina bättre kvällar igår, precis.

Brynäs beskrivs som viljelöst, stukat, håglöst, sämsta upplagan på många år, you name it. Svenska pressens slagpåse #1, vilket inte utesluter att det var sant igår kväll.

KÄMPA BRYNÄS
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Jompe:
Ja efter den sågningen av Anrell har verkligen BIF allt att vinna.

Som 1999...
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Jompe: I går var det verkligen håglöst. Viljan borde finnas där men dom mörkar den bra isf.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Jompe: Visst yrar han ganska mycket den där Anrell.

I ena andetaget höjar HV till (nåja) skyarna "Visst blir det slutspel" babblar han utan att reflektera hur det hänger ihop när han i nästa andemening sågar BIF jäms med fotknölarna "Viljelöst,stukat,håglöst,bla bla".

Brynäs var skrämmande dåligt, det ligger en hel del i det han säger.
Men hur svårt var det för HV igår att vinna?

Tips till Anrell om han nu mot förmodan skulle läsa detta:

Tänk ett steg längre!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Beezer: Jo men allt han (Anrell) skriver angående Brynäs är riktigt. Jag har följt laget sen början av 80-talet. Insatsen igår hör till en av de fem (?) sämsta jag sett laget åstadkomma. Total katastrof från ledning till fjärdekedja om man bortser från stackars Honken (och kanske J.A). Daniel Johansson kan omöjligt få spela på några matcher efter det här. Sjödin ser gammal å stabbig ut, Dackell är då rakt ingen förstärkning om han spelar som igår (halvskadad?), Molin har blivit feg igen trots positiva tendenser veckan efter nyår, Cassel helt yr...med mera, med mera.....

Ja inte mycket positivt! Märkligt när en kille som inte platsar i en annan bottenkonkurrent omedelbart blir tongivande i Brynäs. Jag tänker på Jonas Andersson, minst dåliga utespelaren igår.

Bergeron måste funderat vad han gett sig in på.........

Kyrö för grön i detta utsatta läge, det har jag nämnt förut. Igår var det en taktisk misär, en totalkatastrof. Att gå in i en match med inställningen att backa hem, avvakta ochöverlåta allt initiativ till motståndaren gör att man kommer fel in i matchen och blir passiv. DÅLIGT KYRÖ/LARSSON!!!! Vill ändå inte såga Kyrö. Han gör vad han kan efter sina förutsättningar. Misstaget har begåtts på högre ort. Kyrös erfarenhet kanske räcker i medgång, men nu behöver laget en tryggare, mer erfaren ledare.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
bradberry: För att ge er lite perspektiv så ni inte deppar ihop helt: Du skriver att du följt BIF sedan början av 80-talet och gårdagens förlustmatch var en av de 5 sämsta matcherna...dvs 1-4 mot HV, regerande Svenska Mästare (även om de inte visat det hittills i år).
Jag har följt mitt kära Timrå under ung. samma tidsperiod och sådana resultat ligger fortfarande på den övre halvan vad det gäller prestationer när det gäller Timrå eftersom det handlar om ett resultat i elitserien...detta om man väger in hela det tunga, trista och gråa 80-tal (för TIK:s del) samt större delen av 90-talet....
Ska man vara pessimist så kan man med det här konstatera att ni kan ha långt kvar innan ni nått botten...
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Steve Staios klar för Luleå
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Gusten: Åh, vad skönt att hålla på ett lag som inte behöver panikvärva!
FORZA TIK!!!
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
rupert: Nej, allt är väl relativt. Dock tror jag det hade landat på tvåsiffrigt igår om inte Honken storspelat och HV dragit av på takten när de insåg att de inte behövde förta sig nämnvärt för att hålla resultatet.

Man har väl blivit bortskämd med åren.... Det säger väl sig självt att när man håller på ett lag som tillhört eliten sedan början av 60-talet så har man större krav. Att åka ur är en större katastrof för en sådan klubb än för en klubb som inte haft samma framgångar. I Timrå är det väl fortfarande något av "nyhetens behag" med elithockey i regionen. Med ett lag i medgång vädrar klubben och alla runtomkring (sponsorer etc.) morgonluft medan luften i en klubb som Brynäs snart kan jämföras med gaskamrarna i Auschwitz.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
bradberry: Javisst, det är detta jag försöker återge när jag säger att Brynäs allt för länge försökt leva på gamla meriter..
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
rupert: rupert: Visste inta att det delats ut poäng för Namn och rykte ;).
Men de finns de supporters som får storhetsvansine av några års framgång och genast tycker de är kul att kritisera och strö salt i såren för dom supportras lag de går dåligt för.
Glädjs åt era framgångar istället och försök hålla tebax den inte alltför klädsama skadeglädjen.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
RavenLord: Nu skall vi glädjas över Timrås uppkomst efter ca 18 år i farstun. En dag så kommer baksmällan
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
"Sen är det ju en annan sak att mitt tips kan vara helt offside i morgon eftersom nya NHL-spelare kan drälla in i elitserien.
Eller för att samtliga NHL-spelare kan sitta med enkel biljett över Atlanten samma dag."

Jaha.
Och nu tycker "experten" att det vore en fördel för oss om lockouten blev avblåst.
Morsning!
Phillips, Kronwall och Frodo skulle alltså vips ersättas av vadå?
Sulku, Björck och Mattias Karlsson, eller...?
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
FBK-Luleå 1-0 nu. Vore ju kul om FBK kunde hjälpa till nångång när man behöver det.
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Gusten: Förlåt
Kommentera

Sv: Motståndarnas viktiga matcher (för oss)
Gusten: 08.45 2 min Brynäs 16. KRONWALL, Staffan HOOK

Måljingel på gång kanske!!!
Kommentera

« · 494369 · »