Brynäs IF

724427 inlägg · 7957 ämnen

När ska vi börja värva?

« · 549604 · » Till forumet


Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Han lär se ganska rolig ut i Solings gamla tröja. ;)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Liten översättning från Kärpäts hemsida:

Antti Arnio är på isen en obarmhärtig kämpe som är på god väg att bli en av SM-ligans (finska) kraftigaste kantspelare. Småväxte men stadige Antti räds inte motståndarna varken vid rinkside när han banar väg för medspelare eller vid målet när han skymmer målvakten.

För det mesta är Arnios uppgift att bana väg för medspelarna med sitt hårda men ”rena” spel. Med sitt fysiska spel är Arnio en av hemmasupporters favorit. Ynglingen är på väg att växa till ett proffs bara färdigheterna och spelsinnet utvecklar sig.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree: Fanns en engels översättning:

Antti Aarnio is a tireless worker on the ice who is raising fast towards the title of the League’s strongest wing. Small sized but sturdy built Änä doesn’t fear opponents near the boards or in front of the goal while making room for his team mates to score or while covering the goalies view on the puck. The 23-year-old wing has the power to go against bigger players too.

Usually Antti’s job is to disturb the opponent’s game and to tackle hard but clean. Because of his rough contact game Aarnio is one of the public’s favourites. As a hard labourer Aarnio always gives his all every day offering a great example.

Along the Kärpät Finnish Championship silver and gold medals Aarnio has the 18-year-old’s World Championship gold. Aarnio has played 3 youth National Team games.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree: Som en de där små juniorerna dr tröjan släpar i isen.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Busen: Det förefaller helt klart att Brynäs har fått en ny Frodo.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe:
..."i den svenska elitserien är tacklingar och varje annan form av kroppskontakt förbjudna"

Håller INTE med. Hakningar/fasthållningar/slag med klubban är i högsta grad tillåtna tyvärr...Det skulle bli MYCKET roligare att gå på ishockey om domarna följde regelboken. Det är inget snack om saken.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: Håller med dig, en målspruta hade sannerligen behövts. Då är väl forwardsplatserna fullsatta o klara?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:
Gillar att han har epitetet "kraftfull".
En räka på 173 cm över Bottenviken...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Så här står det på hemsidan:"Brynäs har idag kommit överens med Kärpäts kraftfulle forward, Antti Aarnio, om ett kontrakt för den kommande säsongen 2005/2006"

HALLÅ!!. Kraftfull forward?1.73 lång och 85 kg!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
................Det vägde ju jag som spermie:-))
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Fattar inte hur Sundlöv o co resonerar när man skriver kontrakt med en sådan kille. Nu när det är klart med arenan så skulle vi behövt en etablerad stjärna som kan dra till sig sponsorer, publik m.m för framtiden. Är dock inte särskilt förvånad, tyvärr!! Men det kanske är en kanonvärvning, är dock tveksam till det!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Vi kanske får en ny smurfkedja med Lill-Bäckis som center flankerade av Molin och Aarnio!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Bissett19: Kanske det???????
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Bissett19: 85 pannor fördelat på 173 cm är faktiskt rätt stadigt. Mycket muskler och låg tyngdpunkt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree: När du säger låg tyngdpunkt,då tänker jag på Håkan Loob,o då säger jag:Ja tack!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Joshua_Tree: Som Ove ungefär....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Med väntan på att Brynäs släpper Action Figur så får ni nöja er med lite bilder ;-)
Favvo position?
[bild]imgs.idnes.cz/evropa/A050115_OT_V_OULU1_V.JPG[/bild]

Fyrtornet och släpvagnen?
[bild]www.junnut.com/kausi0203/kuvat/250904ka_saipa/P9255963_.jpg(/bild]

Stilstudie
[bild]www.karpatfanclub.net/kuvat/joukkue/043_Aarnio_20x30.jpg[/bild]

Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Wow, har BIF lyckats värva farbröderna i svartvitrandigt? Starkt jobbat... Han till vänster ser ju lovande ut.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Paddan: Vi kan nog behöva ett par farbröder i svartrandigt på vår sida. ;)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Paddan: Förtsod väl att du var vaken :-)

Här är Fyrtornet och släpvagnen
[bild]www.junnut.com/kausi0203/kuvat/250904ka_saipa/P9255963_.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Ännu en Hobbit i laget.Fick dom inte tag på Mini-Me ?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jag säger som Arne Strömberg: Bevare oss för målkungar....
Pengarna måste räcka till det viktigaste: en bra back.
Forwardssidan är bra täckt, som jag ser det.
Aarnio = nye Luovi?
Ser iaf bra ut med bara plusstatistik de senaste säsongerna....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:

"JanT:
Jag sågar Brynäs värvningar av nobodys inte att dom värvar föredettingar.
Viitakoski hade varit ett jätteförvärv 1995...
Ett FBK reject, En norrbagge som lär svimma av riktig försäsongsträning och en Skellefteå back som deras supportrar är överlycklig av att få slippa..."

Du har i och för sig redan erhållit kommentarer på ovanstående men eftersom du adresserat det till mig så svarar jag;

FBK reject; Vad säger att "bull" olsson är vassare än Månsson? De producerade ungefär lika mycket poäng i AS. Du kanske sitter inne med hemlig scoutinginfo?

Viitakoski; Hade producerat rejält med poäng i SM-liiga när han värvades till BIF.

Norrbaggen; Vad exakt talar för att 20-årige Spets skulle ha dålig grundkondition/inte kunna bygga upp densamma.

Sundqvist; Kolla gärna in bedömningen av Sundqvist på Svenska Fans (SAIK-sidan)

Nu lägger du på ytterligare en nivå i ditt virrvarr av tyckanden; "Jag sågar Brynäs för att dom värvar nobodys" Då inställer sig genast frågan; Hur skall man kunna bli en "somebody om man inte varit en "nobody". Det borde väl du som jobbar i Västerås IK Ungdom kunna svara på.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge: Aarnio lär nog kunna göra nytta i BIF´s checking line. Tror att Sundlöv valde mellan honom och Sjögren. Nu bör det väl vara klart att vi får en klassback?! samt att Korhonen stannar när Hirsch gått till Malmö.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge: "Aarnio = nye Luovi?"

Å hur bra var Luovi de senaste åren då?

FBK,VF mfl darrar av skräck!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Nån som vet om han är snabb på skridskorna??

Rätt coolt iofs att det står TACKLA på ryggen :)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: Tycker det är bra utav Brynäs att värva han så att du kan sitta hemma skaka utav frustration ;-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Är det Bisset jag ser på den översta bilden?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: Skulle Brynäs värva en 45-årig o 150 kg tung spelare så skulle det vara lysande, för Brynäs gör ALLTID rätt!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: he he,nädå min vän.Jag är van vid det här laget:-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: 45 år,150 kg..........Är du på gång och skriva på??
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:
Precis, liksom alla andra klubbar ; )
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: 10 år för ung o 45 kg för lätt, tyvärr :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Varför bör det vara klart att vi får en klassback?????
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Jag har sett honom i många matcher, man kan säga att han är samma spelartyp som Björn Danielsson fast starkare och tuffare. Jag gillar hans spel. Han tvekar aldrig att smälla på. Han offrar sitt liv framför mål om så behövs också.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
dreamland: Han är ruskigt snabb, men nu har jag ju bara sett honom på liten rink. Men han är populär i Uleåborg.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Wesley:
Hur liten var rinken... i relation till 1.73 m?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Wesley: Du som sett honom spela tycker alltså att det är en bra värvning? Intressant eftersom alla andra bara dömmer på statistik.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lunkan:Vilken typisk BIFvärvning man presenterar.En spelare som ingen knappt hört talas om.Ännu en "dwarf" konstigt att han inte var 35 år och på nedåtgående.
DÄRFÖR SÅ BRA DÄRFÖR SÅ BIIIILLIGAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Som reklamen sa för en massa årsedan!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
aphac:
Vi får döpa om Brynäs Tigers till Brynäs Midgets...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Givetvis vet man aldrig, men man får väl hoppas att det finns lite pengar sparade till att förstärka försvaret. Funderade lite över värvningen av Aarnio och platsar han i dubbla finska mästarnas checking line så platsar han definitivt i BIF. Undrar om det hade blivit samma klagolåt härinne om Jens Karlsson från FHC hade värvats ?(en spelare av samma kaliber som Aarnio enligt mig) Tongångarna var väl snarare att Jens Karlsson måste värvas. Platsade killen överhuvudtaget i FHC i vintras?
Fy vad det är otäckt med okända spelare som dessutom är BILLIGAAAA.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
aphac: Ena året är det föredettingar och nästa år är det alldeles för orutinerade spelare. Till råga på allt så värvar man DVÄRGAR!!! Hard times for a dysterkvist....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:
Gör du en "munkas", Huge :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:
Jag grundar norrbaggens fysiska status på vad jag läst och hört kunniga personer på Norsk hockey har sagt. dom tränar aldeles för lite för att bli riktigt bra. Är det nån som tvivlar på att Spets tycker att BIFs försäsongsträning är mer än lovligt jobbig.
Självklart så kan han bygga upp sig han är trots allt ung.

Vår kära tränare har haft en del att säga om Norska hockeyspelare.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Tänker avvika från all kritik mot nye finnen, jag gillar ettriga spelare som sliter o kämpar. Men man kan väl utgå från att Brynäs var rätt ensamma om att bjuda på guldkornet...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport:
Ja iaf om man läser på hockeycentralen.com

"Den finske forwarden Antti Aarnio, 24, har så hittat sig en svensk klubb till slut."

Låter som om han har bönat och bett i flera år

Han är säkert en nyttig lagspelare, han verkar vara en rivig spelare som spelar med hjärtat, vilket man aldrig ska förringa.
Är annars egentligen emot att värva 3-4:e kedjespelare från utlandet. Ska det vara en utböling så ska han tillföra spets....och nog hade man hoppats på en ny Bissett. Men jag tycker nog att det ser ganska bra ut på forwardsidan ändå.
På backsidan däremot FÅR det inte bara bli nån 6-7:e back nu när sista platsen ska tillsättas....då går jag beyond dysterkvist
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Som dom flesta andra blir jag också besviken varje gång Brynäs värvar nå´t annat än landslagsklass. Se´n är det en annan femma att jag förstår varför dom inte gör det. Då det tydligen är många nyblivna brynäsare härinne förklarar jag just för er hur det ligger till: Det är alltså inte Sundlövs fel att han inte värvar Micke Samuelsson, Jonas Johnson, Jörgen Jönsson, Rick Nash och Joe Thornton. Det är pengarna som saknas.

En välvillig tolkning av värvningen av Aarnio är att lagbygget är väl genomtänkt och att det här är en av dom sista tegelstenarna i Boorks arkitektoniska mästerverk. En mer illvillig tolkning är att det här var vad pengarna räckte till. Jag har svårt att bestämma mej för vilken jag ska tro på.

Värvningarna så här långt ger nog också en fingervisning om budgetens utfall för senaste säsongen. Min tolkning är att ett nollresultat är det bästa vi kan hoppas på. En god nyhet i sammanhanget är att fler än Brynäs tycks ha tömt värvningskontot under föregående säsong. Det är väl bara HV som värvat bättre. Hittills.

Sammantaget måste prognosen för Brynäs i ES 05/06 peka uppåt. (Om NHL drar igång och skadeläget blir normalt och tränarna stannar hela säsongen och Dackell och Wahlberg når normal standard och värvningarna håller elitserieklass.)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: ""Den finske forwarden Antti Aarnio, 24, har så hittat sig en svensk klubb till slut."

Låter som om han har bönat och bett i flera år"

Eller som att han haft flera anbud men haft svårt för att bestämma sig...

Det blir väl som vanligt härinne: dom värsta klagarna får stå där med skammens rodnad i höst när Aarnio blir publikfavorit.

Lilljanne: bra sammanfattning av läget. Iom att det ser ljust ut på NHL-fronten för vår del, så ser det även intressant ut på ES-fronten.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
Borde det inte då stått nått i stil med

"Den finske forwarden Antti Aarnio, 24, har så till slut bestämt sig för en av alla intresserade svenska klubbar."

Tolka det som du vill så tolkar jag det som jag vill.

"Det blir väl som vanligt härinne: dom värsta klagarna får stå där med skammens rodnad i höst när Aarnio blir publikfavorit."

Fan du har ju humor Huge :) Jag skäms nått fruktansvärt för att jag tippade att det skulle bli kvalserien.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: jag tror att det är fler lag än vi som spekulerar på kvalserieplatserna i år bland annat så tror jag dif kommer ligga illa till med sina "kanon" värvningar.
Kommentera

« · 549604 · »