Jajjen:Jag tror det är fel att köra någon slags grishockey. Det straffar sig i längden.
Nyckeln till framgång stavas bättre grundträning. Man skall alltså helt enkelt orka att spela en hel säsong med ett grundspel som byger på massor med skridskoåkning och hög forchecking. Försvarsspelet måste börja i offensiv zon inte vid rödlinjen.
Huge: Jag skrev ett inlägg när du postade det inlägget så det såg jag inte förrän jag postade det jag skrev då...
Att vi spelar marginellt offensivare hockey hller jag med om, men det är fortfarande långt kvar till att kunna kalla det offensiv och frejdig hockey.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Tväst: Så skotten är alltså en måttstock för hur offensivt man spelat?
I så fall ber jag att få påminna dig
09/10 11
08/09 12
07/08 10
06/07 10
05/06 12
Hur många mål gjorde man på dessa 17 skott? Vann man matchen?
Tväst: Nu var det ju 17-7 i skott..och perioden slutade 2-2
Ingen vidare period med andra ord.
Tväst: Som kontrast kan man ju påminna om när LHC vann skotten i sista perioden med 21-4 mot Brynäs.
De vann även matchen med 5-0
Tväst: ja, för att följa upp med att bänka halva laget inför en bortamatch mot SSK. som förlorades.
Sedan var karusellen igång.
Redigerad kommentar
Peja: Om du lade fram bevis så skulle du i alla fall få med dig fler skribenter här och på så vis få mer medhåll..
Peja: "Nej, när det gäller Huge får man inte med sig honom om någon kritik gentemot Brynäs, oavsett vilka bevis som finns."
Intressant.
Du påstår att Sundlöv borde ha anställt Bäcklin istf CZ.
Underförstått: Sundlöv har gjort fel.
Om vi nu antar att Sundlöv verkligen frågat Bäcklin så faller ju din kritik mot Sundlöv platt till marken. Han kan ju inte gärna tvinga Bäcklin att ta jobbet om denne av olika anledningar inte vill?
Förstår inte varför du trasslar in dig och börjar yra om "bevis" hit och dit.
Hade det inte varit enklare om du istället bara sagt att det var din personliga åsikt att Sundlöv borde ha anställt Bäcklin istf CZ?
Isf hade du fått minst 2 argument som talar emot ditt förslag:
Bäcklin var vid det tillfället fullt upptagen med juniorlaget, en uppgift som jag är säker på att han ville fullfölja när han väl påbörjat satsningen.
Han hade sannolikt även ansett sig vara alltför oerfaren för ett jobb som ensam huvudansvarig för ett ES-lag.
Ngt som jag även tror att Sundlöv och Brynäs hållit med om.
Mao: det mest sannolika är att Bäcklin aldrig blivit tillfrågad om jobbet.
Kan däremot tänka mig att han blivit tillfrågad om jobbet som asstränare.
Huge: Jaså? så Boork snackade bara goja när han sa att han skulle styra upp defensiven i första hand. Samma sak när han snackade om sin filt. Cz har även han sagt många gånger att man skall bygga laget bakifrån och skapa lägen genom att spela "smart" och utnyttja motståndarnas misstag genom snabba spelvändningar..
Det låter VÄLDIGT defensivt i mina öron. Är man ett offensivt lag så brukar spelvändning innebära kontringar och hemjobb för det egna laget.