Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja: "Och varför bara kolla på tillfälligheter dagsform o.sv?"
Och vem har sagt att det BARA handlar om dagsform osv?
Har du svårt att begripa en skriven text?
Jag säger att det är jämnt skägg mellan ex Saik och Brynäs, deras semifinaler till trots. Mkt beror på vilka man får möta i resp serie, hur formen är i det egna och motståndarens lag.
Dom två senaste säsongerna har vi mött blivande mästarna (Färjestad) där dom anser att den tuffaste matchen var just mot Brynäs.
I våras möter vi blivande tvåan Djurgården, där vi gör en jämn matchserie trots allt.
Djurgården som i sin tur torska med 2-4 i matcher mot HSV, där 4 av 5 matcher går till sudden.
Så kom inte med dina påståenden om att tillfälligheter, dagsform osv inte skulle spela nån roll.
Jag trodde ärligt talat att du var tillräckligt begåvad och ärlig för att kunna erkänna en så pass självklar sak.
Men ditt antisundlövvirus som du dragit på dig verkar ha fördunklat tankeförmågan markant.
Peja: "Förslagsvis efter det att han tillsammans med Boork styrde upp ett fullständigt idiotiskt experiment med 30 spelare,"
Märkligt att man inte hörde nån kritik mot experimentet härinne innan det sjösattes?
Med all den kunskap och insikt som verkar finnas hos dig och andra tvärsäkra experter härinne så borde ni väl ha insett faran och framfört era tvivel när det begav sig?
Men icke. Tyst som i graven härinne, mer eller mindre.
Huge: Tycker du at det var tyst som i graven här när Boork tog ut laget inför matchen mot SSK?
Innan så hade ju många av spelarna olika typer av kontraktslösningar. Det var ju först efter som man kom ut med att man överskridit budget rejält.
Redigerad kommentar
Huge:"Vem har talat om att dålig dagsform, tillfälligheter osv skulle vara den enda orsaken?
Det kan även bero på att motståndaren helt enkelt är ett bättre lag, både vad gäller för dagen, rent generellt eller båda sakerna.
Är det ett coachfel om motståndaren är bättre?"
Det gjorde du bäste Huge, men nu upptäckte du att du faktiskt började ge kritik mot Cz och då bytte du spår och kom men nya argument.
Peja: "Vad jag menar är att det är att fly från de verkliga orsakerna om man förklarar lagets numera obligatoriska tidiga uttåg i slutspelet med dålig dagsform, tillfälligheter o.sv."
Håller absolut med.
Man jag har heller aldrig påstått att våra uttåg alltid har handlat om enbart dålig dagsform eller tillfälligheter, vilket DU uppenbarligen har totalmissuppfattat att jag skulle ha sagt.
Jag säger att det är en eller två av flera saker som kan förklara ett ev uttåg.
Andra saker kan vara: dålig coachning, otur, skador, motståndaren är bättre för dagen alt ett bättre lag rent generellt eller att CZ t.o.m kan tänkas vara sämre på att coacha sitt eget lag än vad motståndaren är när det gäller dennes lag.
Det här svaret gäller även Gävlelasse som också har problem med läsförståelsen. Han blir säkert också jättenöjd nu när han kan skönja en viss kritik mot CZ, om det nu är så att en coach bör kritiseras bara för att det ev finns bättre coacher.
Huge:Det har alltid hetat små marginaler, otur och såna saker när det gäller dig. Du har ju svart bälte i bortförklaringar.
En tillfällighet kan avgöra EN match men det skall mer till för att en tillfällighet skall avgöra en matchserie, specielt när siffrorna blir 4-1
Huge:Visst kan matcher avgöras på tillfälligheter. Men nu var det Brynäs vi diskuterade och vi var alödrig nära att vinna den matchserien.
Hur många matcher ledde vi? Vi vann EN..
Conrad: Nej jag vill minnas att man hade något slags bottenrekord där. Eller om man tangerade bottenrekordet när Nokelainen var tränare. Då var det ju samma sak, spelarna gick emot tränaren.. SAMMA spelare som Sundlöv gett fortsatt förtroende år efter år.
Nu är det visserligeh bara Dackell kvar av dem.