Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Nåt Positivt!!!

« · 504614 · » Till forumet

Sv: Nåt Positivt!!!
70 Rodrigues: Jo i det landslaget som man tagit ut nu så,så länge Anders Eriksson platsar så,det är ju D.J-nivå på honom!!!
Kommentera

Bissett19: Dackell håller inte i landslaget!!
Kommentera

Du ska INTE

Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Använda flera signaturer för att få fram din åsikt

Kommentera

Efter SHG-Skandalen ska man kalla in en ny forward istället för Huselius som skall åka hem till Frun o förklara "Den var aldrig inne"..................Kallar man in Dackell nu månne???
Kommentera

65selander: Exakt, vi vågar ju i alla fall gå ut med bild på oss själva.
Kommentera

Magico: Nejdå jag är mig själv jag. Till skillnad mot många så döljer jag inte vem jag är.
Kommentera

munkas: Du om någon skall inte ge sig in och gräva i arkiven med tanke på de "transferrykten" som du portionerat ut här på HS. Men don var väl så "tokroliga" att dom inte kunde vara sanna, eller........
Kommentera

Huge: Det är ju svårt att missa dig. Du vet ju det mesta om mycket. Ett riktigt hockeyorakel, vet allt om vem som gömmer sig bakom vissa nicks och vet allt om laget utan att se matcherna.
Kommentera

Huge: du menar me, myself and huge
Kommentera

Huge: Du behöver inte försvara dina tidigare inlägg. alla här på forumet har vid det här laget redan upptäckt din stora kunskap inom ämnet.

Vet inte om jag håller med om att malmström var årets värvning när han kom.

PS. Att analysera betyder: att utreda i detalj. Alltså inte med facit i hand, du har nog sett på för mycket C.S.I.
Kommentera

munkas: "F.ö kommer Jamie Ram att bli årets värvning i ES, alla kategorier.
(kom ihåg var ni läste det först.....) "

Den sortens uttalanden gör de flesta med ett stänk av att låtsas vara bergsäker, och skall kanske inte alltid tas på så stort allvar.
I detta fall var det nog mer en förhoppning och önskan som tog överhanden.
Vill minnas att jag yttrade exakt samma ord angående Malmström, och där var jag iaf inte helt fel ute.
Även solen har fläckar, som sagt.
Kommentera

munkas: Kul att du tagit dig tid att gräva i arkiven. Måste ha tagit hela dagen, minst.
Förutom att du inte kan skilja på en analys och spekulerande, så var det väl inget speciellt uppseendeväckande du lyckats komma upp med.
En analys gör man då man har facit i hand.
Här var det frågan om spekulationer om framtiden. Allt kan ju inte bli rätt, även om en del fortfarande kan försvaras till viss del.

Wågen och Harder skulle bli FÖRMODAT gedigna centrar. Innebörden av ordet "förmoda" kanske du är bekant med, eller...?
Tycker du att t.ex spekulationen om Wahlberg var felaktig?
DÅ försvarade jag Bisset. När Bissett stuckit, började många skrika om att vi aldrig skulle släppt iväg honom. Man saknar inte kon förrän båset är tomt.
Luovi kom ju tillbaka, men utan andningsbesvären hade han säkert kunnat gjort nytta, vilket jag också spekulerade i.

Spekulationerna skall bedömas mot bakgrunden av de förutsättningar man hade vid tillfället. (ekonomi, organisation etc)
Ungefär lika begåvat som att nu anklaga Sverige för vad man inte gjorde under Andra världskriget, då man inte vet hur omständigheterna var just då.

När du ändå grävde i arkiven, varför passade du inte samtidigt på att redovisa alla fall där dysterkvistarna bergsäkert sågat spelare,som senare visat sig bli nyttiga för laget?
Kommentera

Huge: Vi får inte glömma det här inlägget från dig. Det måste vara ett av decenniets bästa:

P.S

F.ö kommer Jamie Ram att bli årets värvning i ES, alla kategorier.
(kom ihåg var ni läste det först.....)
Huge @ Enskede Gård 2002-09-03 23:48
Kommentera

Huge: Minns du detta inlägg, för tre år sedan. En klockren analys, som alltid...?

Håller med dig Ford P i det mesta du säger fast jag tycker kanske
du är lite väl pessimistisk ang stommen. Tror nog att 30+:arna
håller några år till. Larsson och Djoos har ju väldigt ekonomiska
spelstilar t ex. Ge sedan Wågen och varför inte Harder lite tid
så har vi redan där 2 gedigna centrar förmodligen. Kan vi sedan
få hem t ex Wahlberg så ser det ganska bra ut på centerfronten
i alla fall.
Bissett har ifrågasatts av många, förstår heller inte varför.
P3 backar aldrig. Sådana spelare växer inte på träd, bara att
signa för fortsatt spel. Glöm heller inte Luovi som har många år
kvar i Brynäs.
Anser det inte vara intressant att spekulera i vissa spelares
komma eller inte komma hem ( ex Johnson, Westlund )
förrän dessa uttryckligen sagt sig vilja flytta från sina resp klubbar.
Den ende som möjligtvis antytt ngt i den riktningen är väl
Wahlberg
Kommentera

El Maco: "Om man skulle låta en försöksgrupp med tusen studenter läsa den här tråden och gissa vad den har för rubrik tror jag att mindre än en procent skulle gissa på titeln "Nåt Positivt!!!""

Vi är Brynäsare och det verkar vara nåt vi Brynäsare gör, tappar tråden... Precis som Laget har gjort det senaste decenniet.

SM Guldet 99 tog vi BARA för att jävlas med Modo som i sin enfald trodde att det räckte med att vinna Serien med god marginal. ;)

Men det är i ett slutspel som det gäller att visa klass. Personligen tycker jag att det skall vara som i fotbollens högsta liga. Den som vinner serien vinner SM guldet. Även fast det där med slutspel är en ganska skojig sak.
Men rent sportsligt så är det ju det lag som vinner serien som är mest värda ett SM guld, sett över ett längre tidsperspektiv.
Kommentera

Om man skulle låta en försöksgrupp med tusen studenter läsa den här tråden och gissa vad den har för rubrik tror jag att mindre än en procent skulle gissa på titeln "Nåt Positivt!!!"
Kommentera

Magico: Kan du peka på ngt i hans spekulerande som du tycker verkar stämma och är sannolikt?
Kommentera

Magico: Nu har det definitivt blivit rundgång här inne, samma gamla visa ältas fram och tillbaka. Det låter ungfär som ett uttjänt bandeko från det glada 60-talet! Tycker att det definitivt har sågats färdigt och att vi istället skall se fram emot en spännande kvalserie! Det är ju trots allt bara sport vi debatterar. ;) Kan dessutom meddela att snart skriver Anders Svensson på för IF Elfsborg! En klubb helt i din smak Magico! Ny arena, miljonerna rullar, fullt drag under galoscherna!
Kommentera

El Aka Ali: hmm om du var nere i Sandviken, då borde du sett när BIF spöade TIK.... var dem så dåliga då? Sedan vann vi även mästarcupen..
Kommentera

El Aka Ali: En lagbyggare måste tro på det lag de byggt ihop. Visst råder det delade meningar om hur serien s k u l l e sett ut om dittan eller dattan hänt eller inte. Vad hade hänt om Björck inte blivit skadad?, Wahlberg inte fått sin lunginflammation? Vad hade hänt om....
Kommentera

GävleLasse: Tycker ändå att lagbyggarna borde ha insett vad som var på väg att hända. Kan en läktarcoach se, så borde även de kunna.
Kommentera

El Aka Ali:

Du spekulerar med ett par försäsongsmatcher som underlag.
Då lagen var inne i olika faser vad gäller kondition och teknik.
Vi vann ju Mästarcupen igen och då borde vi alltså nu ligga i topp, med ditt resonemang.
Håller med om att vissa andra lag hade lite bättre trupper, men i stort såg det mkt jämnare ut på papperet än vad det gör idag.
Undrar varför alla s.k experter i media hade Brynäs bland de 5-6 i topp i somras?
JAG skulle vilja påstå att t.ex Timrå hade fått problem utan sina lockoutare.
Gäller även för en handfull andra lag.
Jag tycker du är ute och cyklar i ditt spekulerande...
Kommentera

El Aka Ali: I detta kan vi endast spekulera. Jag har bestämt mig för att lägga min energi på nuläget. Att ens fundera på vad som hade hänt utan NHL lockouten är helt onödigt.
Kommentera

GävleLasse: Många vill göra gällande att Brynäs hade varit mycket bättre ifall inte lock-outen inträffat. Bl.a. "Huge" säger så. Håller defenitivt inte med honom i det resonemanget. Utan NHL-lockout hade Brynäs i bästa fall blivit 3:a från slutet. Okey för att jag spekulerar när jag säger så. Men jag hade att jämföra med. Såg bl.a. Brynäs ett antal ggr innan serien drog igång. Bl.a. i Sandviken och cupen i Sundsvall. Troligt att laget var nertränat men inte var de nämvärt bättre än Mora utan proffs. De till och med förlorade.
Jag fortsätter att hävda att de utan NHL-lockout i absolut bästa fall blivit före Mora och Malmö. Inte ens det är säkert. Visserligen spekulation.
Alla andra lag hade klart bättre trupper.
Nu är jag amatör men har ändå varit med så pass länge att man lärt sig ett annat under resans gång. Brynäs hade fått klara problem att överleva ES utan NHL-lockouten.
Detta tycker jag att ansvariga tränare och värvningsansvariga borde ha insett redan under sommaren. Det gick att jämföra trupperna redan då.
Kommentera

Huge: Det faktum att de andra lagen förstärkt bättre än Brynäs har givetvis med det hela att göra. Men Att Brynäs har för dåligt passningstempo, missade chanser på grund av rent slarv har ingenting med lockouten att göra. Visst har motståndet varit bättre men sett över hela säsongen så har även Brynäs underpresterat något ruggigt.
Kommentera

GävleLasse: "Men jag tycker att den största anledningen till Brynäs usla säsong ligger i grunden i att samtliga spelare har underpresterat. Målskyttarna har inte gjort det de skulle...göra mål. Backarna har varit mer virriga än på många år. Sjödin ser ut att vara 65 år i vissa matcher."

Tror också det har mkt med lockouten att göra.
Övriga lag har de facto förstärkt bättre än vad vi har gjort, och därmed får vi det automatiskt tyngre i varje match, jämfört med ett normalt ES-år.
I längden har det gett utslag....
Kommentera

70 Rodrigues: Jepp, och i allsvenskan...
Kommentera

Huge: Som sagt, d kommer att visa sig på årsmötet!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, jag riktigt ser årsmötet framför mig:

"Nu har jag som sponsor ledsnat på denna inkompetenta ledning.
Har inget annat val än att skriva ut en check på 500.000 kr...."

Låter troligt, va...?
Kommentera

Huge: Menar ingenting, vet bara att vissa sponsorer gick in med mer pengar för att laget inte skulle sjunka ännu längre ner i skiten. D var inte pga tacksamhet till styrelsen, utan kärleken till Brynäs IF som klassisk förening, så mycket vet jag. Hur saker o ting har sköts när det gäller samarbetet mellan klubben o sponsorer kommer att visa sig på årsmötet.
Kommentera

70 Rodrigues: "Pengarna fanns pga utav att sponsorer själva har tagit initiativ inte på att någon i Brynäs har gjort d dom ska, va så säker!!!"

Jaha.
Tidigare har det klagats på att Brynäs behandlar sina sponsorer så otroligt illa. Du menar att som ett tack för den dåliga behandlingen så öppnar man plånboken och överöser föreningen med pengar?
Kommentera

Att Brynäs lag säsongen 04/05 inte är bra behövs ingen Leffe Boork för att fatta. Det är bara att kolla i laguppställningen och jämföra med övriga lag. Det som är intressant är ju varför Brynäs aldrig kan köpa in dom bästa spelarna och bli ett topplag.
Beror det på att tränaren är galen? Beror det på att sittande styrelse är korkad (vilket skulle betyda att majoriteten i samtliga styrelser dom senaste 30 åren varit bänga eftersom ekonomin ständigt varit i kalkonklass)? Eller är det nåt i relationen mellan Brynäs och lokalbefolkningen som gör att både supportar från Gävle och företagen däruppe är så förbannat snåljävliga mot föreningen?
Kyrö tror jag är helt ok. Vad är oddsen för att majoriteten av alla i ledande ställning inte fattat vad det handlar om sen 70-talet? Kvar är alternativet med snåla gävlebor. Vilket bevisas av Elitseriens tystaste publik (eller är det också styrelsens fel?), av att inte ens två SM-guld under 90-talet fick sponsorerna att rusa till och av att majoriteten av Brynäsmedlemmar finns utanför Gävle. Fallet är solklart och därmed avslutat.
Handlade det bara om att byta ut några i ledningen skulle hopp om förändring finnas men det är alltså inte där Brynäs stora problem ligger och det är därför ingen ändring har skett trots 30 år av nya styrelsemedlemmar. Därför finns det heller inget som talar för att det kommer en vändning nu. Kom den inte efter 95/96 års kval eller efter senaste kvalet varför skulle den komma nu? Nä, GävleLasse, jag har inte sett några tecken på förbättring (att budgeten nu balanserar handlar inte om en plötslig tillnyktring i föreningen utan om tvång från elitishockeyn, vilket nu också kostar Brynäs elitserieplatsen). Tvärtom, arenabygget som fortsätter att dras i långbänk (när t.ex. ssk lyckats driva igenom projektet från förslag till beslut under betydligt kortare tid), kortsiktiga lösningar som är lika vanliga som alltid i föreningen (busschaffis blir materialare, åskådare och marknadschef blir hjälptränare osv) och den vanliga cirkusen med tränare och skador tyder snarare på att allt är som vanligt. I bästa fall. Allt med lågbudgetens kännetecken.
Och när man läser alla förslag om att ”nån annan” måste styra upp röran är det lätt att fatta att Brynäs IF sjunger på sista elitserieversen. Jag tror att Brynäs nu gör sin sista elitseriesäsong på många år.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur det sköts däruppe på kanskliet har jag ingen aning om. Det enda jag vet är att Sundlöf är sportchef och som sådan är det han och ingen annan som skall ha hundhuvudet när det gäller truppen.

Om det är sponorerna eller styrelsen som kommit på det här med VIP sponsor Plus vet jag inget om heller. Men jag litar på att du har belägg för detta. Så du inte drar igång nåt rykte. För såna brukar ju få fart rätt snabbt här på HS
Kommentera

GävleLasse: Du ska väl inte tro att Sundlöv själv bestämmer vilka spelare som ska till Brynäs??? När jag skriver styrelse så menar jag alla inblandade inkl Sundlöv. Nu är d försent för några förändringar när d gäller laget o spelarinköp, förändringarna skulle ha gjorts i början av säsongen men som vanligt så har alla någon slags övertro på Brynäs o dess trupp år efter år sedan guldet. Brynäs är inte bättre än vad tabellen visar. svårare än så är d inte.... Pengarna fanns pga utav att sponsorer själva har tagit initiativ inte på att någon i Brynäs har gjort d dom ska, va så säker!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är det du vill se då? Några nya spelare är ju inte att tänka på med tanke på att sista fönstret har stängts.

Jag håller med dig till punkt och pricka att Brynäs blivit akterseglade av många klubbar i ES. Det råder inte tu tal om det.

Du skriver att resultaten visar vad styrelsen presterat. Detta håller jag med om till viss grad. Men vad skulle ha gjorts? Breddat truppen tidígare, ja möjligtvis. Men detta skall man väl inte skylla på styrelsen utan den biten får Sundlöf ta på sig. Du har tidigare sagt att det fanns pengar. Det tyder ju på att NÅN i organisationen gjort sitt jobb, att Sundlöf inte lyckades omsätta detta i spelare som kunde ge ett stabilare spel KAN inte skyllas på styrelsen mao. Så är det några huvuden som skall rulla efter den här säsongen så är det Sundlöfs i såna fall.
Kommentera

GävleLasse: Vi har ju helt klart olika krav på hur en förening ska skötas. Tycker inte att dom gjort något bra jobb, resultaten av vad styrelsen presterar visar sig på isen också o där vet vi ju alla hur d har gått. Brynäs IF ligger 10-12 år efter klubbar som Färjestad, Frölunda, Linköping m.fl. En klassisk klubb som Brynäs ska leda utvecklingen av svensk hockey inte stå kvar på perrongen när tåget börjar att gå. Det ska mycket till innan jag får någon tilltro till Brynäs styrelse igen. Nu är d dax att dom börjar visa alla sponsorer, supportrar att dom menar allvar o vill tillhöra toppen i svensk hockey, nu vill jag se lite verkstad o inte bar en massa jävla snack.
Kommentera

70 Rodrigues: Kom igen nu, var inte så negativ. Sist när vi åkte ner i kvalserien gick det ju bra. Säsongen efter så skulle truppen förstärkas, det räckte till en plats i ingemansland. Kanon! I år blir det troligtvis kvalserien igen men laget har haft otur, man är bättre än tabellen visar....Vi får hålla tummarna att brynäs inte väljer att satsa på laget till nästa säsong, det verkar ju bara leda till sämre och sämre resultat.
Visdomsord från Munkas: Det var inte bättre förr, även fast det är sämre nu!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad jag menade med gett upp var inte den här säsongen, Du verkar ha 0 tilltro till allt vad Brynäs organisation kan erbjuda.

Att det bli kvalspel är klart. Men man kan ju inte lägga sig ner å dö för det.

Att det begåtts grova misstag den här säsongen är det inte tu tal om. Men jag tycker att den största anledningen till Brynäs usla säsong ligger i grunden i att samtliga spelare har underpresterat. Målskyttarna har inte gjort det de skulle...göra mål. Backarna har varit mer virriga än på många år. Sjödin ser ut att vara 65 år i vissa matcher. Nej helst vill man bara glömma den här säsongen. MIN ambition är att försöka se framåt til nästa säsong och det är nu man måste bärja sättapress. Hitta på nya idéer..

Att bara lägga sig och dö är inte min grej liksom.
Kommentera

GävleLasse: Om du läst ett av mina tidigare inlägg så skrev jag att det förhoppningsvis kommer att bli bättre i framtiden när det gäller kontakten mellan styrelse o supportrar. Jag har gett upp denna säsong, vad är d som e så konstigt med det, vi har inte en chans att undvika kvalserien!! Vi har vunnit 2 matcher i rad endast en gång denna säsong så d är kört!!!
Kommentera

70 Rodrigues: När var det som detta lovades? Det är ju en ny styrelse nu så det kanske är bättre ordning. Du har verkligen gett upp helt märker jag.
Kommentera

GävleLasse: D har redan gjorts o d va mycket snack o liten verksat från Brynäs sida den gången!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tja, varför skulle det vara en utopi? Allt som behövs är att medlemmarna kräver en verksamhetsberättelse samt en sammanställning på framtidsplaner. kort- och långsiktigt.
Kommentera

sylf: Anledningen till att PP spelet är dåligt kan bero på många faktorer. Många nya spelare, skador som gjort att det behövts nya spelare. Sedan det faktum att det inte tränats i den mängd som det skulle behövts göra.
En ond spiral helt enkelt. Men jag förstår att du söker efter att Brynäs har för dålig trupp och jag är benägen att hålla med till viss del.
Kommentera

sylf: Tränaren var d också fel på, honom glömde du!!!!
Kommentera

GävleLasse: "Hade powerplay funkat bättre så hade vi inte legat där vi ligger i tabellen idag"

Är det inte lockout,domaren,otur,skador så är det PP spelet??!!
Varför är ett lag dåligt i PP då ?
Kommentera

GävleLasse: Skulle vara intressant med en styrelse som någon gång kunde berätta var o hur dom kommer att satsa, utan krusiduller. Hade dom gjort sitt jobb så hade vi sluppit o spekulerat i om dom ska klara kontraktet eller ej!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Visst är det mycket OM och Kanske, men så är det med idrott. Sportintresse bygger på spekulation. Vore allt klappat och klart, utan utrymme för OM och KANSKE så kan man ju lägga ner seriesystemet och spela final på en gång mellan de två lag som ser bäst ut.

För Brynäs del så kommer ekonomin att se mycket bättre ut inför uppbyggnaden av laget till nästa säong. Nån spelare slutar plus att Brynäs kan bredda truppen ytterligare. Detta förutsatt att vi klarar kontraktet.

Fast det enda som är säkert är att jag kommer fortsätta att stötta Brynäs så gott JAG kan ekonomiskt och med hela mitt hjärta.
Kommentera

GävleLasse: D är mycket om o kanske när d gäller Brynäs, vad är d som kommer att se bättre ut nästa säsong???? D är tyvärr lite "Sista färden" varning över Brynäs, d är 2005 o dom jobbar som om det forfarande vore på 60-talet!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tor inte att det hade gjort någon större skillnad på hur laget sköts om vi hade gått till slutspel och varit med i toppen i år. Visst hade det varit en klart mycket bättre situation än vad vi har idag. Men rent organisationsmässigt tror jag inte att det gjort någon skillnad. Jag tror att om vi klarar av kvalet och hänger kvar så kommer det se bättre ut till nästa säsong. Jag VILL tro det i alla fall.
Kommentera

70 Rodrigues: Vi tappa allt efter jul när vi låg på slutspelsplats men inte skaffade nå nya spelare. Och då sjönk vi och nu ligger vi där vi ligger.
Kommentera

« · 504614 · »