Brynäs IF

731198 inlägg · 7961 ämnen

Nu är det dags för slutspel!

« · 841355 · » Till forumet

Sv: Nu är det dags för slutspel!
sylf: Hulkkonen hamnar på mellis och 1-1 är ett faktum.
Kommentera

70 Rodrigues: Hulkonen hamnade på mellis redan vid födseln.
Kommentera

sylf: Megastort!!!

Hörru din skojare, är du seriös nu eller?
Kommentera

domarj*vel!!!!
Kommentera

Anemyr: Den där jävla Vinnerborg är sinnessjuk!!!
Kommentera

sylf: Ska vi vinna det här lär vi hålla oss på isen!
Kommentera

"sylf: Hulkonen hamnade på mellis redan vid födseln."

Hulken, Sunken och Lavins. Pest, kolera och?

Känns inte kul att vi måste använda oss av någon av dessa tre men vi kan ju knappast gå runt på fyra backar...
Kommentera

70 Rodrigues: När idioten tar för deras filmningar är det svårt!
Kommentera

70 Rodrigues: HV´s läggmatch i senaste omg gjorde susen för sillstryparna,kör över SAIK ikväll.
Kommentera

Anemyr: Du får väl ta och anmäla dig till resan oavsett om det är megastort, ljummet eller iskallt. Förutsättningarna är ju klara tisdag eller torsdag :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hejja Brynes.Jag tror Brynes viner smgulld.*kramiz*
Kommentera

sylf: 5-11 i skott
Kommentera

sylf: Släpper man in mål som görs från motståndarmålet så blir det svårt att vinna. Hadelöv har gett upp iaf nu.
Kommentera

65selander: men lilla gubben, jag anmälde mig bums så oroa dig inte för mig. Jag var bara orolig att jag skulle behöva sitta ensam med dig i bussen ;)
Kommentera

65selander: 1-4 efter 12.54 frölunda är heta
Kommentera

Bissett19: =D
Kommentera

Anemyr: Du behöver inte oroa dig att du kommer att få behöva sitta bredvid mig. Eftersom jag inte sitter med folk som säger "Reker" istället för "Räkor" :-))
Kommentera

Anemyr: "Jag var bara orolig att jag skulle behöva sitta ensam med dig i bussen ;)"

Det är farliga grejer,sitta brevid Selanders o hans ryggsäck kan innebära att du är radar innan Björklinge;)
Kommentera

jaja, men balastik kan ju stå upp då!!!!
Kommentera

Så har man bokat biljetterna till kvartsfinal ett. Nu är det bara att vänta och se vilka vi möter.
Kommentera

Falken: Biljetterna har man bokat för en vecka sedan. Man åker väl med Supporterklubbarna (BT eller Stockholm) :-)
Kommentera

Kul med slutspel. Ännu en gång får man se två slutspelsmatcher live i en kvartsfinalserie som Brynäs kommer att torska med 0-4 i matcher.
Kommentera

Peja:
hur kan du fastslå att det kommer att bli så?
Spågubbe?
Kommentera

claesw: Nej, du har rätt. Med lite flyt kanske Brynäs kan ta en match i sudden.
Kommentera

Peja:
Just nu känns det onekligen som att vi kommer att förlora ALLA matcher denna säsong.

Eller så gör vi som -93 och -95 och gnetar oss vidare genom oavgjorda och vinster i sudden.

Vid 0-3 i matcher mot LHC, när det råder lynchstämning kontra uppgivenhet på HS, kommer 4 raka vinster i sudden.
Kommentera

claesw: Så att hitta en formtopp lagom till slutspelet är alltså omöjligt, eller? Vi har inte haft en formtopp sedan i oktober månad, förrän igår, när allt plötsligt satt på nytt, precis som under höstsäsongen. 0-0 mot FBK talar om en usel och tråkig match, but no way. Slutspelsfeeling, hela vägen. Så varför denna negativa attityd?
Kommentera

Dream Team: Negativ attityd är väl ett skapligt understatement på stämningarna i denna GB. Det handlar väl snarare om ett bajskrig!

.-)
Kommentera

Dream Team: Varför denna negativa attityd? Därför att vi har sett Brynäs spela på sistone, kanske.

1,8 mål per match de senaste 13 matcherna. Underbart, hääärligt, eller hur?

Timrå är Timrå, Brynäs är Brynäs.
Kommentera

Dream Team:
jag tillhör ju den ironiska generationen i motsats till ungtupparna och åldermännen som strör besvikelser kring sig i tid och otid.
Läs mina inlägg och lägg till en dos ironi så framgår mitt budskap tydligare, eller så får jag lägga till en ; )
Kommentera

Teppo: Snarare krigföring med flytande avföring. Brynäs spelartrupp har inte ens fast form längre. Detta trots att vi skall spela slutspel på tisdag.

Hur skall dysterkvistarna orka med ett slutspel???

Börjar så smått påminna om glansdagarna under säsongerna 02-05.
Kommentera

Dream Team: "Så varför denna negativa attityd?"

Det är Brynäs IF det handlar om - Glöm inte det!

Härinne står skiten alltid minst i ankelhöjd.

Härinne är det en konstform att häckla det egna laget på det mest raffinerade sättet!
Kommentera

JanT:
Det hade med största säkerhet spytts galla även under guldåret 99 om HS funnits då....Var så säker.
Kommentera

Apropå tidigare liknelser här i forumet:

För att vara alkis och haft sjukdomen länge har hon ändå levt rätt länge den gamla damen. Till och med tagit sm-guld mitt i dekadensen. Sista åren har det varit lite väl många besök på torken dock. Levervärdena allt sämre. Förra året verkade hon dock lite stadigare på benen igen. Fått nytt sällskap i form av en trevlig men kanske lite flummig farbror som kallar sig Boork. Först trodde vi att hon hade hittat sätt att stå emot missbruket, kanske till och med lagt av helt men nu börjar misstankarna frodas om att farbror boork kanske inte är så trevlig ändå. Att han fört in starkare varor i hennes liv. En del påstår till och med att hon röker Crack.
Kommentera

Jag fattar lite trögt. ledsen, haha ;) Men jag beställde precis två biljetter till andra hemmamatchen. Men skulle någon vänlig själ kunna förklara vilket annat datum än 10 mars som kan gälla? det är garanterat skitlätt att räkna ut men jag lyckas inte.. :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Har med placeringen att göra

1-4 har fökjande spelschema
6/3 Borta
8/3 Hemma
10/3 Borta
osv

Just nu så kan du gå på hockey i Gävle på lördag.
5-8
6/3 Hemma
8/3 Borta
10/3 Hemma
osv
Kommentera

65selander: mm jag räknade ut det efter mycket tänkande. haha :)

Tack för svaret :)
Kommentera

Jag tänker då låta den gamla damen få några matcher i slutspelet innan jag bestämmer mig för om hon trillat dit i gamla synder igen. Tycker trots allt att den nuvarande formsvackan sammanfallit alltför tydligt med de betydelselösa matcherna i slutfasen av serien. Det är svårt att vända en negativ trend när motståndarna har mer att spela för. Har man dessutom har en flummig coach som börjar yra om slutspelstänk blir det inte lättare. Jag tror inte att det bara handlar om att trycka på "den berömda knappen" men är ändå övertygad om att laget kommer lyfta sig i matcherna i nästa vecka. Sjödda, Hutten, Molin tillbaka och full laddning i laget.
Kommentera

Teppo: Ja, med tanke på att vilja och motivation är den absolut viktigaste faktorn för att spelet ska funka, så är det förvånande hur pass mkt både denne skribent och många andra bortser från denna pudelns kärna, sas.
Kommentera

Huge: När man läser krönikan och strax finner 2 st "angrepp" på DJ/Hulken drar jag raskt vissa paraleller med en skribent härinne vars namn oxå börjar på P.....
Kommentera

JanT: Du har gjort en korrekt iakttagelse.

Huge: För 13 omgångar sedan hade Brynäs chansen att vinna hela grundserien. Tror du verkligen att spelarna i laget är så fullständigt medelmåttiga och saknar vinnarskalle så pass mycket att de var nöjda med att bara komma till slutspel när de hade chansen att ta hem hela serien?

Visst har skadorna påverkat, men de andra lagen har också skador. Dessutom borde väl Brynäs klara sig, trots några skador, med tanke på den breda truppen som laget sägs ha?
Kommentera

JanT: ytterligare ett bevis på att de som s e r matcherna är besvikna, främst på Hulkkonen.
Kommentera

Att Brynäs är klara för slutspel har nog inte undgått någon, men ändå ser jag få glada toner här på HockeySnack.
För två år sedan så var Brynäs fortfarande ett lindansarlag som oftast ramlade ner under linan men nu två år senare så har vi kommit över slutspelsstrecket 2(!) år i rad och har en hall som har renderat i trevligare hemmamatcher . Trots detta så kan jag inte se ett enda glatt inlägg på hockeysnack eller någon tack till Boorken med Sundlöv & CO som har gjort oss till ett stabilt lag (förutom de 13 senaste matcherna det vill säga).
Minns inför säsongen när Kristan värvades och nu har han hållit nollan i sex matcher denna Elitserie och innan säsongen så spydde de mest aktiva skribenterna galla över värvningen av den slovenska landslagsmålvakten. Även Hansen var också en spelare som inte fick sin chans och visa vad han kan, nu är han bland Brynäs bästa boxplayspelare. Tyvärr finns det spelare som har presterat sämre än vad man hade hoppats, men de orkar jag inte nämna ;)

I detta inlägg finns bara en poäng, och det är: "Gläd er, vi är i slutspel" och förhoppningsvis blir det en roligare kvartsfinal än förra året!
Ni skribenter som säger att vi åker ut efter fyra raka har haft fel förut och kommer föhoppningsvis ha det igen.

Ha de!
Kommentera

Peja: Att ta hem hela serien sågs nog av så gott som alla som totalt uteslutet innan säsongen. När det sen visade sig att det fanns en möjlighet, om än kanske inte så realistisk, så tror jag att spelarna tog detta för vad det egentligen var: en bekräftelse på att man spelat bra och inte är så mkt sämre än ngt annat lag när spelet stämmer.

Därefter har vi hamnat i en svacka, av anledningar som jag redan tagit upp.
Det är inga märkvärdigheter vi talar om, utan vanliga enkla anledningar som gör att varje lag får sina svackor, och att dom oftast kommer lite olika i tid för olika lag beroende på faktorer som man oftast kanske inte kan bestämma över.
Och faktum är ju att du verkar basera hela lagets kapacitet och generlla status på just de matcher vi nu gjort under svackan.
Det är bl.a tal om "fritt fall", vilket mer känns som en kvällstidningsrubrik signerad Anrell, än en genomarbetad och seriös analys av läget.
Visst har det gått trögt, men ändå inte så oerhört trögt som din "rubrik" antyder. Det känns även som att det är dom höga förväntningarna när vi nu gått bättre än vad som kanske förväntats och dom därpå icke infriade förväntningarna, som har styrt resonemanget och slutsatserna.

Summa summarum: alla lag har haft sina ups and downs genom serien. När vi nu gör bokslut så har vi varit klara för slutspel långt innan serien är avslutad. Detta faktum kan ur en tränares och ett lag synpunkt vara både tillfördel och nackdel, så hur man än tar sig till ett slutspel (via en stark slutspurt a la LHC eller via att vara klara i god tid) så kan det mao bli fel vid båda alternativen, när slutspelet sen väl kommit igång.
Att även ex kategoriskt påstå att vår hårdträning skulle vara orsaken till vår nuvarande svacka kan kanske ha sin poäng, men det är ju ett medvetet handlande av en erfaren tränare som du talar om.
Vilket verkar glömmas bort i all besvikelse och frustration hos många supportrar.

Försök istället att ha lite proportion på vad vi dels har åstadkommit men också vad man kanske kan förvänta sig av ett ändå relativt i slutspelssammanhang orutinerat lag.
Därmed inte sagt att vi ska stå med mössan i hand och beundra alla storheter som FBK, LHC osv.
Det är bara att titta på ett lag som Frölunda, så förstår man hur oerhört jämnt och tufft årets ES varit och hur fort det kan gå (åt båda håll sas) när det börjar djävlas resp funka.
Kommentera

AD: Jämför man med de tunga åren då ekonomin var tvungen att saneras så kommer det mesta att verka bra.

Vi som är lite äldre har varit med längre. Jag tror att kraven från vår sida är större helt enkelt. Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att Brynäs har gjort ett jättejobb och den här säsongen så har de verkligen överaskat på många sätt och vis, positiva OCH negativa.
Kommentera

AD: Precis.
Var finns glädjen och entusiasmen över vårt lags prestation hittills?
Gnället och pessimismen frodas som i gamla forna dar och man skulle ju kunna tro att vi av ngn regelmässig habrovinkel tvingats byta plats med Malmö...
Kommentera

Huge: Det lustiga är att du bara ser när vi skriver negativa saker, men bemödar dig aldrig att kommentera när det skrivs positiva saker. Nyanserat?
Kommentera

70 Rodrigues: Det är väl snarare tvärtom: de få gånger du skriver positivt så brukar jag inte vara sen att i min förvåning faktiskt påpeka detta.
Eller så avstår jag att kommentera mest för att det kanske handlat om ngt jag sett som självklart och därmed inte värt att nämnvärt kommentera.

Men det är ju AD:s poäng jag är ute efter?
Var finns glädjen över att vi är i ett slutspel och varför kasta alla dysterkvistar in yxan innan det ens startat?
Fascinerande, iaf på MIN ära...
Kommentera

Huge: Alla supportrar är ju självklart glada att vi är i slutspel i år igen, men med tanke på hur det har sett ut dom senaste 13 matcherna och hur det gick i förra årets slutspel, så är det läge att vara orolig. Blir ju inte bättre av att Boorken går ut i media och lallar.
Kommentera

Huge: Det hela är ganska enkelt. Du minns säkert att jag flaggade för en kommande negativ trend redan i bortamatchen mot DIF.

Något du direkt klankade på, citerade, vände och vred på så att sakfrågan kom i skymundan.

Hur har det gått sedan jag flaggade? Är det något jag har lärt mig genom åren så är det att Hoppas kommer man aldrig långt med...
Kommentera

70 Rodrigues: Boorken har läget under kontroll inför morrondan.
Känns ju tryggt,då kan man lätt luta sej tillbaka med pilsner i soffan  se en ytterligare trea rulla in på kontot.

Länk.
Kommentera

« · 841355 · »