Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Ny tränare!

« · 1354465 · » Till forumet

Sv: Ny tränare!
Johnny Bravo: Har ni förstört Karlsson så kan ni behålla honom.
Låst ämne

Zzz: Han var redan förstörd när han kom.
Låst ämne

Johnny Bravo: Haha, det skulle du ha sagt till Linkan innan han kastade pengar efter honom. Märkligt är det hursom att det kan gå så utför för en spelare. Båda i Färjestad och AHL såg det ju riktigt bra ut.
Låst ämne

Zzz: Ja, man är helt förtvivlad.
Vem trodde att han skulle vara en av Timrås sämsta värvningar i modern tid?
Låst ämne

Zzz:

Så går det med dåliga fystränare som Timrå har,eller om dom ens har nån,bara titta på alla skador dom har.Karlssons ansikte har växt rejält,eller så har han en för liten hjälm;)
Låst ämne

Johnny Bravo: Kanske dags för Sundlöv att nypa honom nu för en spottstyver.
Nu när ni har gjort honom förmögen =).

Redigerad kommentar

Låst ämne

Bissett19: Ha ha ja nog är det så nog.
Kanske hjälmen trycker så så att spelet blir lidande?

Hursomhelst det får bli er huvudvärk nästa säsong :)
Låst ämne

Zzz: Ja, det räcker väl att ni erbjuder gratis lunch på Pizza Hut :)
Låst ämne

Johnny Bravo: Konstigt att han hade gjort en riktigt bra säsong i AHL alldeles före ankomsten till Medelpad då...
Låst ämne

bradberry: " Sundlöv hade kunnat svara annorlunda, medge det! Helt klart ett uttalande som  väcker funderingar... Om Sundlöv gillar Cz så är det ett märkligt sätt att uttrycka sig på. Kanske inte så mediasmart? Eller så är det just det det är... :)"

Visst hade Sundlöv kunnat svara annorlunda.
Men tror du i ärlighetens namn att det hade spelat nån roll för alla konspiratoriker härinne?
Dom hade ju ändå tolkat Sundlövs ord som mörkningar eller antydningar om att man inte varit nöjd med CZ.

Jag begriper faktiskt inte all den uppståndelse som medias sedvanligt vinklade och oseriösa artiklar verkar ha skapat?
Det handlar ju bara (som vanligt) om att tjäna pengar på folk som sväljer allt med hull och hår.

CZ:s kontrakt går ut och ingen av parterna har förlängt innan deadline.
So what?
Helt normalt om parterna ex ligger i förhandlingar om en ev fortsättning men ännu inte kommit överens.
I det läget är det väl kutym och standard att man INTE förlänger per automatik eftersom man inte är överens om de fortsattat villkoren.

Eller så är det inte märkvärdigare än att båda parter känner att 3 år känns bra och att man kan skiljas i vetskapen att båda parter är och varit nöjda.
Jag utesluter ingenting, inte ens att Brynäs sockrar sitt bud till CZ och att han isf blir kvar ytterligare 1 säsong.

Tror dock som Zzz att det blir en ny kapten på skutan och det känns bra.
Vilket jag framhöll redan i höstas när saken ventilerades härinne i nåt sammanhang.
Boork fick klubben på rätt köl från grunden, CZ har utvecklat laget och fått lite stabilitet i det hela och nu kan det vara läge att utveckla ytterligare.
Är väl isf nåt i den stilen och inget annat, som JAG tycker mig läsa mellan raderna i både Sundlövs och CZ:s uttalanden.

Låst ämne

Huge: Och JAG kan säga att man INTE är nöjd med NC oavsett vad du kommer att säga,och JAG vet att dom flesta spelarna är nöjda att han ger sig av!
Låst ämne

Huge: Oj, snacka om att helgardera sig!!!!

Ett förtydligande:
NC´s kontrakt går INTE ut!
Han har ett år kvar, det kan brytas av honom själv eller Brynäs.

Bara att börja om med garderingarna!
Låst ämne

Huge: haha. din räv.. Nu förbereder du dig på att CZ får lämna och då är det såklart helt rätt beslut. Testa att tyck nått nån jävla gång
Låst ämne

Gurra88: Alltså, nyss var det väl helt rätt att förlänga Czarneckis kontrakt?
Låst ämne

bizon: Dom flesta spelare,oavsett lag och tränare, är säkert nöjda om det man får höra en ny röst efter 3 år.
Svårare är det inte.
Behövs inga konspirationsteorier och insideinfo från utomstående som känner nån kompis till brorsan som i sin tur känner nån som känner syrrant till nån junis i laget....
Låst ämne

Huge: Inte helt ovntat att kör med ditt helgarderade svammel.

Tänk om du kunde ha en åsikt nångång hahaha
Låst ämne

GävleLasse: Snarare inte helt oväntat att du fortfarande har jätteproblem med läsförståelsen.
Var och när har jag garderat mig?

Sa redan i höstas att jag gärna ser en ny kraft till nästa säsong, och det tycker jag fortfarande.
På vilket sätt skulle det vara en helgardering?
Låst ämne

Om jag fick välja som ersättare hade jag tagit: Roger Melin men han har ju förlängt med AIK , kan det finnas någon klasul om AIK åker ner i Allsvenskan att han kan bryta kontraktet för en elitseria klubb ?
Låst ämne

sylf: "Ett förtydligande:
NC´s kontrakt går INTE ut!
Han har ett år kvar, det kan brytas av honom själv eller Brynäs."

Eftersom inte du heller verkar ha nån läsförståelse så ska du få ett förtydligande:

När jag talar om att CZ:s kontrakt går ut så menar jag självfallet att hans "ordinarie" tid sas går ut och att han inte valt att förlänga via sin option på ytterligare 1 år.
Vilket framgår av sammanhanget i övrigt i mitt inlägg.
Borde du ha begripit om du läst inlägget.

Låst ämne

Huge: Hur som helst så är det ganska amatörmässigt av både NC och Sundlöv att släppa denna möjlighet till vild spekulation som kan komma att allvarligt påverka lagets prestation. Om det inte redan har gjort det med tanke på reultaten efter uppehållet.
Om det nu är någonting på gång åt endera håll så slutför det snabbast möjligt så att laget kan fokusera med full kraft på träning och matcher.
Låst ämne

Huge:" Helt normalt om parterna ex ligger i förhandlingar om en ev fortsättning men ännu inte kommit överens.
I det läget är det väl kutym och standard att man INTE förlänger per automatik eftersom man inte är överens om de fortsattat villkoren."

Vad ska man förhandla om när inte kontraktet går ut? Vad är det för bud som ska sockras?

Allt det du skriver om gick man förmodligen igenom förra året, när det skrevs ett 2 års kontrakt, som kan brytas (BRYTAS) av nån av parterna!

Det är ju DU som har både läs och skrivsvårigheter!
Låst ämne

Huge: NÄR ska du fatta att BIF INTE vill ha han kvar,han väljer att säga upp sig för det ser bättre ut för framtida uppdrag!
Låst ämne

sylf: "Vad ska man förhandla om när inte kontraktet går ut? Vad är det för bud som ska sockras?"

Mitt resonemang utgår ifrån att CZ valt att inte förlänga kontraktet, dvs utnyttja sin option.
Och att Brynäs i det läget (om man vill) har möjlighet att sockra de villkor CZ ev ställer för att förlänga, om det nu är så att CZ är missnöjd och vill ha ex högre lön för att förlänga.
Eller står det ristat i sten att Brynäs inte får kontraktera CZ bara för att han nu valt att inte utnyttja sin option?

Förstår du NU vad jag försöker få fram?

Låst ämne

Från den 11:e mars 2010:

Brynäs har förlängt kontrakten med samtliga i sin tränartrio. Huvudtränare Niklas Czarnecki, tillsammans med assisterande Tommy Jonsson och Janne Larsson, har alla skrivit på kontrakt för ytterligare två år.
-Jag trivs bra i Brynäs på alla sätt och vis, och känner att vi fortfarande kan utvecklas. Jag vill bygga vidare på det vi startat och fortsätta utveckla det arbete som vi påbörjade för två år sedan, säger Czarnecki till klubbens hemsida.

Varför skrev Czarnecki på för två nya år? Varför vill han inte längre bygga vidare?
Låst ämne

Peja: Han FÅR INTE bygga vidare, han bygger för dåligt!
Låst ämne

bizon: Så du tror på fullt allvar att CZ:s facit i Brynäs skulle ligga honom i fatet hos en framtida arbetsgivare, bara för att Brynäs ev valt att inte förlänga av fullt naturliga skäl och som öht inte har nåt med missnöje med CZ:s jobb att göra?

Herregud....
Du börjar mer och mer låta som nån konspiratorisk rättshavererad privatspanare kring Palmemordet.
Låst ämne

sylf: Haha jo, så kan man tycka, men jag tycker att det är lite konstigt att skriva nytt kontrakt och prata om att man ska bygga vidare, om man inte vill göra det. Ingen trovärdighet alls...
Låst ämne

Huge: Och DU tror det ser bättre ut med en sparklapp???HERREGUD hur fungerar din värld?
Låst ämne

Peja: Nej, trovärdighet existerar inte, men det var ju inget nytt!
Låst ämne

Huge: Det har sylf redan talat om..

Du kör på med ditt mantra om läsförståelse. Är du senil eller?
Låst ämne

Huge: kopiera gärna in det inlägg där du skriver att Czarnecki ska ersättas till nästa säsong..

Du och dina jävla helgraderingar. Stå för nått nån gång
Låst ämne

Gurra88: Huge är sig lik...

Han idiotförklarar ALLA som inte tycker som han tycker. Det värsta är att han inte har en egen åsikt. Det måste vara väldigt jobbigt och ensamt för honom att alltid ha idioter runt omkring sig.

Att han sedan kategoriskt sänker all stämning i den här GB'n är en sak för sig...
Låst ämne

Rensfeldt ett mål idag.

Peja: "Varför vill han inte längre bygga vidare?"

Jag skickar ut en vild gissning. Den 11:e mars 2010 avtalade Brynäs och Czarnecki om en förlängning av hans anställning med en ny lön på, säg, 60.000 kr/mån. I februari 2011 har samma Czarnecki fått ett nytt erbjudande från en annan arbetsgivare som innebär att han tjänar 25% mer.

Kan bara tala för mej själv men jag skulle sluta bygga i Brynäs ganska omgående.
Låst ämne

Treklövern1912: "Hur som helst så är det ganska amatörmässigt av både NC och Sundlöv att släppa denna möjlighet till vild spekulation som kan komma att allvarligt påverka lagets prestation."

Ja, nu funkar ju inte media så. Oavsett vad du säger eller inte säger kan en ohederlig journalist fixa en skandal.
Låst ämne

bizon: Du menar alltså att Czarnecki får sparken rakt av? Tränar han Frölunda eller Färjestad nästa år tror jag du har fel.
Låst ämne

GävleLasse: Tycker det ska sägas att det är fler som sänkt stämningen i denna GB...
Låst ämne

Jajjen: Om de nämnda herrarna hade haft ett samtal mellan fyra ögon och kommit överens om att inte prata med någon annan om saken så hade det aldrig kommit fram någonting i pressen heller.
Låst ämne

Treklövern1912: Det innebär att ingen annan i organisationen än Czarnecki och Sundlöv känner till när Czarneckis kontrakt sägs upp? Tveksamt om det är möjligt.
Låst ämne

Jajjen: Nu läckte ju det här ut efter en intervju som Expressen hade med Czarnecki i lördags, med facit i hand så var det kanske inte så smart att vara så öppenhjärtad?
Låst ämne

Jajjen:

TV4 hade precis en liten intervju med NC,han sa väl egentligen inget nytt än det som stått i GD/AB.
-Det är här och nu som gäller,det som kommer sen får vi ta då..

Hoppas detta inte snor energi inför slutspelet.
Låst ämne

70 Rodrigues:
Vad är det du inte förstår? Det har vi väl diskuterat förut så det räcker???

Vissa av besökarna på HS tycker det är OK att göra sig lustig på spelare o ledares bekostnad, hån o taskiga " skämt ".... det gillar inte jag och kommenterade det. Inte så konstigt väl?
Låst ämne

Tväst: Tar du det personligt??
Låst ämne

70 Rodrigues:
Personligt??? Det har vi väl också snackat klart om?

Om skitkastarna anser sig ha rätt till sin åsikt, då kan väl jag få ha min?

JAG tycker.... med tre omg. kvar av grundserien så är det ett märkligt sätt att på forumet ladda för slutspel genom att håna NC.... han som med mindre förutsättningar än de flesta andra lagen tar oss till slutspel år efter år.
Låst ämne

Tväst: Självklart får du ha din åsikt. NC sitter säkert och lusläser det som skrivs här i gb:n, vad tror du??

Redigerad kommentar

Låst ämne

70 Rodrigues:
Visst, det tror jag säkert att han gör ;-)

Dax för trendbrott i morrnkväll?
Låst ämne

Tväst: Gärna, men SSK har mer och spela för än vad vi har samt att vi saknar både Nordan o Kahnberg, tror tyvärr att SSK av ren vilja vinner matchen med 3-2.
Låst ämne

70 Rodrigues:
SSK har ju säkert mer motivation än Brynäs... men får dom inte utdelning på sin väntade forsering så kan ju allt hända. Skönt att vi inte behöver spela med kniven mot strupen än in i slutet, inte minst för att dom ju kan vila de som har lite småskavanker.

Frågan är hur många Frölunda vågar vila mot MODO?
Låst ämne

Jajjen: Det låter ytterst girigt av Czarnecki.
Låst ämne

bizon: "Och DU tror det ser bättre ut med en sparklapp???"

Nä, det ser nog inte bättre ut med en gammal same som går omkring och sparkar på folk.
Och inte heller med en julklapp som jag sparat från i julas....

Låst ämne

GävleLasse: "Huge är sig lik...

Han idiotförklarar ALLA som inte tycker som han tycker. Det värsta är att han inte har en egen åsikt. Det måste vara väldigt jobbigt och ensamt för honom att alltid ha idioter runt omkring sig.

Att han sedan kategoriskt sänker all stämning i den här GB'n är en sak för sig..."

Du anar inte hur jobbigt det är...

Sen får jag väl försöka bättra mig och försöka höja stämningen härinne på det sätt DU brukar göra: kalla folk för senila, raljera över yrkesval och anse dig själv ha ett mkt viktigare jobb, stämpla folk som sexuellt frustrerade osv osv.
Borde funka som stämningshöjande åtgärd.
Vad tror du?
Låst ämne

« · 1354465 · »