Brynäs IF

723906 inlägg · 7956 ämnen

Nyförvärv

« · 681586 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Vad jag önskar är att någon tittare skulle maila in en fråga till Turinstudion och fråga vad Thornberg egentligen tycker om Tommy Sandlin. Den blick han skulle få när han fick frågan och hans svar skulle vara guld värt at spela in. *hi hi hi*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Skit på rej. Det Wikegård sjöng var en Strömbroramsa, han sa ju det själv i TV. "Greta, Torsten, Duro---, bla bla, borsta borsta borsta!"
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Mail från Brynäs i inboxen och man hoppades på att det var Salomonsson som hade signats, desvärre blidde det ännu en norrbagge.

Jag är skeptisk...

Gellerstedts ersättare borde det vara iaf...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inte som spelare dock :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Djoos på väg hem till Brynäs.

www.gd.se/Article.jsp?article=74106
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Du ska väl inte peta Casselståhl? Han har dessutom gällande kontrakt! Nöj dig med 2 nya backar. :-))

(Cassel lär nog få nöta bänk nästa säsong...TIK nästa?)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
McClane: Vad svårt det var att få parentesen rätt. Ska ju vara efter meningen om Almtorp.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
McClane: Besvarar mig själv (enligt Brynäs hemsida)!?! Jo Almtorps kontrakt går ut efter säsongen. Ska bli intressant att se vad som görs där.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Går Almtorps kontrakt ut? Han känns som en given spelare i Boorkens Brynäs.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
arnio: Visst skulle det vara kul med en lösning i målvaktsfrågan men innan Korhonen blir tillfrågad så vill nog samtliga parter ha ett besked från Honken.

Slutspel är hyperviktigt för Honken, mest av alla Brynäsare skulle jag tro. Hans chanser att få stå i VM hänger ju på att Brynäs når minst semin i ES, annars kommer han att förbigås av BÅG när VM truppen tas ut.

Honken hinner kallna om Brynäs åker ut för tidigt...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Korhonen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Nästa års uppställning:

Målvakter: Holmqvist(NY)

1:a Sjödin-Sundqvist Molin-Bäckström-Salmonsson

2:a Lavins-Johansson Dackell-Lind-Danielsson

3:e Andersson-NY Månsson-NY--Malmström

4:e NY-NY Hermansson-Madsen-Widing

Är packad somen hund, så jag kan ha glömt någon :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: hahaha
Kommentera

Sv: Nyförvärv
arnio: ah ok... Hade han dragit den gamla "Sassa Brassa mandelmassa, upp å nicka Bockens dricka.." så hade det varit annat ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: oh ok, jag hörde det bara med ett halft öra.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
arnio: Det var ingen Brynäsramsa utan en GGIK ramsa.. stor skillnad.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Härligt att höra en Brynäsramsa under semifinalsändningen..Nån som kan återge hur den gick?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
arnio: nee ja tror inte på han... han har inte spelat i Almtuna lr Bajen så han är nog inte aktuell...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: 22 meningar utan punkt och kommatecken,ta dig en single malt och lugna ner dig!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
RavenLord: Jag tänkte ta ytterligare en whisky, men efter att ha försökt läsa ditt inlägg så skiter jag nog i det ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv

RavenLord:

Vad är det för fel på erfarna talanger från olika juniorlag, med minst fem års erfarenhet av ES-spel. Det är bara upp med pluskan, mormor - svårare än så är det inte. 

Kommentera

Sv: Nyförvärv
RavenLord: Vet du överhuvudtaget om vad du snackar om just nu?? Vem i helvete har snackat om 35-40+?? Selektivt läsande kallas det du håller på med!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
sylf: Spelare som är 35-40+ bör ju några här tydligen anse vara kanon här av några eller unga allsvenska spelare utan talang så de inte riskerar bli bra hockeyspelare och gudförbjude dra till NHL
Lägg ner ungdomsverksamheten Brynäs ni kan ju riskera få fram blivande NHL spelare..Ja så verkar tydligen snacket gå om man tittar igenom senaste tidens inlägg ;)
Ena dagen skriker man efter talanger och när man får det då är man inte nöjd då vill man ha erfarna 30+ taggare,ja vissa har svårt att veta va ben man ska stå på och om man ska ha kappn bakfram eller in o ut för dagen
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Tacka vet jag Tre Kronor:-)

Nu är det bara att hoppas att kindknotorna,pannbenen,människorna ingen förstår,åker ut mot ryssarna.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
sylf: Future we come!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Ännu mer trolig femma:

Molin-Ekelund-Strömberg

Albelin - Sjödda
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kan inte tänka mig att Conny skulle vara en spelare som Boork vill ha i sitt lag, han är inte direkt känd för att vara träningsvillig..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Conny gillar tydligen att dricka sig full lite för ofta, det var en stor orsak till att han fick lämna Modo.
Nån som minns straffen i Kempis?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Det tar tid från Orsa sirru ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: Tja blixten......:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Norsken tydligen klar nu, 2 år
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Molin-Bäckström-Salmonsson låter väl som en trolig lina till nästa säsong??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Får rysningar bara jag tänker på det!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Jag tycker han kan göra mycket bra för Brynäs... Nej jag skojar inte ens modoiterna saknar han :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Conny Strömberg, det måste vara ett jävla skämt, om dom skulle signa honom, då vete fan, det måste även du käre Huge hålla med om??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Therion: inte direkt den mest namnkunnige ....men vem vet han kanske kan överaska ...här har ni statsen på han
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Therion: Jag gillar den finten han gjorde där........den var härlig!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
"Det ryktas för övrigt om att Conny är på väg till elitserien igen. Nej, det är inte till Modo igen, utan till Boorkens Brynäs."
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Db_04: Ja en sak kan man konstatera: att det är inte lätt att vara Leksing när inga talanger vill till er ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: De är väll en liten skillnad mellan dom där 2....

Bergfors är född och uppväxt i Södertälje har SSK som moderklubb.... har gjort bra i från sig i AHL och är en av dom NJ Devils hoppas mest på...

Salmonsson är född och uppväxt i Uppsala och har väll Almtuna smom moderklubb ........har gjort en hyfsad säsong i WHL i ett lag han inte vill spela för (se länk) och visst han är även han draftad.... men knappast jätte nära NHL spel.....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Db_04: "Om han nu mot all förmodan skulle komma tillbaks till Sverige nästa år så ligger nog SSK bäst till om dom inte åker ur nu vill säga"

Lika bra som Djurgården låg till när det gäller Salmonsson kanske :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
sylf: varför skulle han som snart 19 åring lämna AHL (Kanske tillåme chans att spela i NHL nästa år) för att gå till Brynäs? om han nu mot all förmodan skulle komma tillbaks till Sverige nästa år så ligger nog SSK bäst till om dom inte åker ur nu vill säga
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Db_04: Va fan vet du om det?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: tror dock inte Bergfors är de minsta intreserad av Brynäs...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Storebror Bergfor har ju redan varit på provträning, så why not :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Nu när vi har både Bäckström och Salmonsson så kanske Boork och Sundlöv ska försöka att locka hem Nicklas Bergfors också, då är ju kedjan från J-VM komplett :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
sylf: Hehe... långsökt men bra....

Kannibal eller inte, bara han gör mål i mängder så är jag nöjd..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pelle Borås: Salmonsson lär väl kosta en och annan lax att ta hit.......eller går det att muta honom med en burk laxrom om dagen?.........


SALMONson=äter lax? Kannibalvarning eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
kentalalarsson: Visst skulle intresset öka för Brynäs i samma takt som att mer namnkunniga spelare ansluter. Men det säkraste sättet att få in en vältalig publik till matcherna är att Brynäs vinner.

Och med bra spelare ökar ju chansen att man vinner fler matcher, ett slags moment 22 fast i BRA bemärkelse.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pelle Borås: Räkmackor, det är det som gäller i Brynäs. Fast inte för många och för ofta, då får man sparken..
Kommentera

« · 681586 · »