Brynäs IF

723912 inlägg · 7956 ämnen

Nyförvärv

« · 678856 · » Till forumet


Nyförvärv
Enligt Expressen så är Brynäs överens med Mads Hansen.I konkurrens med bla DIF så har han tydligen valt Brynäs.
Kommentera

Sv: Nyförvärv

sylf: Hittar inget på nätet eller så är jag blind och om jag har tur så är det pappersbilagan.

Mads Hansen är antingen Norrman eller Dansk och jag tror att det är norrmanen dom syftar på. Spelar nu i Storhamar och har tidigare harvat runt i Oskarshamn och Hammarby samt i Norge och tidigare så har han inte gjort så mycket väsen av sig.

Fast i år har han dängt in 20 mål och 45 assist på 39 matcher i UPC-ligan.

Gender Male
Born 16.09.78, Oslo, Norway
Height 185 cm / 6' 0"
Weight 90 kg / 198lbs / 14st 2lbs
Position Center
Shoots left
Drafted

Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Lite stats på Spets evetnuella nya lekkamrat...
Kommentera

Sv: Nyförvärv

GävleLasse: Om detta stämmer så plockar dom nog med Spets brorsa som spelar i samma klubb.

Får hoppas att denna man kan leverera, han har ju iaf tyngden med sig.

annars så kan då inte jag säga så mycket mer eftersom man inte följer UPC-ligan när den går på VIASAT

Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Jag måste säga att jag är skeptisk över Madsen, Spets brorsa eller någon annan från Norska ligan. I dagsläget har vi 3 centrar. Bäckström, Almtorp och Lind Det finns med andra ord plats för EN till. Jag ser helre att man satsar på en namnkunnig center som verkligen kan lyfta laget i spel 5 mot 5 och i PP.

Men jag blir inte överaskad över klassen på nyförvärven nu när Boork har fått förlängt. Man får väl gå i ide ett par år tills alla "utvecklingsprospekt" utvecklats till bra spelare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv

GävleLasse: Som det verkar så var det ju inte bara vi utan DIF också som ville signa han om nu Expressen har rätt. 

Håller med om att man vill ha in en riktig erkänd center om nu inte Almtorp får kicken. Har inte han 1 år bara?

Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Stor risk att Almtorp får kicken. Han har fått massor av förtroende och dubblat på centerpositionen i ett flertal matcher sedan Lind pajade. Valet för Almtorp torde vara enkelt. Förtroende i Brynäs eller harva i tredje/fjärde linan i nåt annat ES lag.

Jag kan sätta en av mina högerarmar (Tjernobyl) på att han blir kvar.

Nej, ränderna verkar inte ha gått ur utan Boork vill forsätta att bygga långsiktigt. Målet kommer väl att höjas ett steg till nästa säsong. "Bättre än 10:a"
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Att DIF varit intresserade är ju ingen värdemätare direkt. Det hade varit annat om Frölunda, Linköping eller HV varit och ryckt i honom.

Skulle det bli så att Madsen skulle skriva på och att han skulle göra bra ifrån sig så skulle jag givetvis bli glad. Men jag skulle bli gladare om en erkänt bra center skulle skriva på och "leva upp till förväntningarna", för produktionen skulle ju bli större då. Madsen behöver väl bara göra 3-4 mål och lika många assist för att han skulle få godkänt av Boork och hans lakejer här inne. För allt Boork gör är ju rätt. Tänk vad skönt det skulle vara att ha Boork som chef. Man behöver inte producera nånting utan man förväntas blomma ut och producera om ett eller två år... Det du patrik. Det skulle smaka fågel det. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv

GävleLasse: Återstår att se om det finns någon uns av sanning i detta. Står då inget i deras forum att han är på väg eller något liknande. Det är som övriga att dom gnäller på domarna :-))

La oss slippe og se noen norske dommere i sluttspillet.
De henger rett og slett ikke med (dessverre)!

Vet det ikke går, men når vi ser det nivå som er på dømmingen internasjonalt (for dere som ser OL-hockey) så er det ikke noe rart at norske dommere "bare" får lov til å dømme paralympics og C-VM.
Norge er tross alt (pr.i dag) en A-nasjon.

Ang Boorken så vet jag att du inte hyser någon tilltro men vi får väl vänta tills årets "silly season" drar igång för att verkligen kunna se vad dom tänker hitta på.

Oavsett vad dom andra lagen har gjort så måste du hålla med om att han har gjort det bra hittills trots all turbulens mm, sedan så får vi se om det räcker till slutspelsplats eller inte.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: "Boork och hans lakejer här inne", du är rolig du, vems lakej är du??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Trots all turbulens? Å vem var det som drog igång turbulensen? Det var väl hans jävla skyldighet att styra upp laget efter sparkningarna och turbulensen. Lyckligtvis så gick det vägen. Men det känns som att det var en "Hail Mary" och dessa går inte att förlita sig på år efter år.

Fast jag erkänner givetvis att Boork har styrt upp en hel del spelmässigt i laget. Det är ju ingen blandning av rejäla bottennapp blandat med toppmatcher som vi vant oss att se genom åren. Men samtidigt så tycker jag att "städfasen" borde vara klar nu när laget spelar för varandra osv.

Nu är det dags att ta in kompetent folk som kan föra laget framåt. Inte fortsätta att bredda laget. Vad händer när/om Sjödin, Molin och Honken försvinner till nästa säsong? Då blir det tunnsått med profiler och marknadsvärdet sjunker. Ingen vill väl betala typ 200 spänn för att se Spets fara runt på isen som en kall skit i en skållhet pisspotta?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
kacken: Inte Boorkens... det räcker.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Ingen vill väl betala typ 200 spänn för att se Spets fara runt på isen som en kall skit i en skållhet pisspotta?

Nu målar du väl ändå fan på väggen. Det verkar som du tagit till dig Gästrike-mentaliteten rekordsnabbt sedan din flytt till Gävle ; )
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: det visste jag, men snälla sig vem? Gunnar Persson, T jonsson eller vem vill du se i båset? du brukar ju tycka om mycket, nu har du chansen, vem vill du ha som coach?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
kacken: Jag håller med. Jag är väl en av "Boorks lakejer" eftersom jag gillade att han knöts till klubben och gillar precis lika mycket att han fortsätter ett år till. Boork har betytt otroligt mycket för att räta upp skutan. Vi har i åratal suckat över omotiverade spelare och svaga tränare och spelarväldet i föreningen. Nu har vi äntligen fått en coach som leder laget och som gör det bra. Underbart. Men att jag tycker det gör mig inte till någon d***a lakej, Lasse.

Vem vill Du ha i båset?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jompe: Det är upp till var och en att ta åt sig av mitt uttryck. En sak är dock säker, att de som inte gillar vad Boork håller på att göra med Brynäs och som är skeptiska till de rykten som börjar cirkulera kring "förstärkningarna" som ansluter nästa säsong kallas "Dysterkvistar". Detta är tydligen helt OK. Därför förbehåller jag mig rätten att kalla mina motpoler för Lakejer, sen är det som sagt var upp till var och en att ta åt sig eller inte..

Om vi summerar de rykten som jag hört om "förstärkningarna" till nästa år så verkar det ju inte som att nån kommer att lyfta laget utan det kommer snarare att bli så att laget får lyfta "förstärkningarna".

Johan Hägglund (Center/Forward)
Johan Ryno (Forward)
Johan Ejdepalm (Back)
Mads Hansen (Center)

Vem vill jag ha i båset? En fråga som tydligen är väldigt intressant för många. Jag måste dessvärre göra er besvikna och inte komma med ett namnmen jag är övertygad om att det finns många namn som skulle kunna göra ett väldigt bra jobb. Problemet med Boork är att han verkar använda Brynäs som nåt slags uppsamlinglag för spelare han haft tidigare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Vem vill jag ha i båset? En fråga som tydligen är väldigt intressant för många.

Du verkar ha tagit på dig rollen som Alter Ego mr Brynäs ; )
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:

Johan Hägglund(Center/Forward)
Johan Ryno(Forward)
Mads Hansen(Center)
Johan Ejdepalm(Back)
Kristoffer Bäckström(Back)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
claesw: Det får du tolka hur du vill. Två personer frågar mig om saken på kort tid tolkar jag som att det verkar vara högintressant.

Jag får väl ge er ett namn då...

Det verkar vara poppis att sätta en allsvensk prägel på Brynäs så varför inte köra på AIK's Bobo Simensen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Just ja, jag glömde "backklippan" från mörrum eller vad det var. Han tränade med Brynäs i julas och man blev ju inte imponerad direkt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Så det är alltså helt OK att kalla folk vad de vill, "och sen är det upp till var och en att ta åt sig eller inte". Helt lysande. Om Du kallar mig något och jag reagerar på det så är det alltså MITT fel? Inga likheter i övirgt, men det är att läsa lagtextens förmuleringar om förtal som fan läser bibeln.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jompe: "I believe in the brotherhood of man, all men, but I don’t believe in brotherhood with anybody who doesn’t want brotherhood with me. I believe in treating people right, but I’m not going to waste my time trying to treat somebody right who doesn’t know how to return the treatment." :-))
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:
Roddan, nu börjar det bli väl poetiskt ; )
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jompe: Lika lysande som din lilla julsaga där du helt fritt målade upp en bild av personer, mig inkluderad. Det är konstigt att du reagerar så starkt på just Lakejer när du inte har reagerat på de tillfällen när spelare kallats för cancersvulster och andra mycket grövre påhopp.

Det är en jäkla skillnad på att kalla någon utvald person för lakej, vilket jag INTE gjorde... den rollen tog du på dig självmant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Hehe, 2 personer gör ingen sommar!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
claesw: Och vackert :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Vi har Månsson, Hermansson, Almtorp, Sundqvist, Spets och N Andersson som alla blir kvar även nästa säsong, låt dom förhoppningsvis utvecklas och fyll på med spelare med spetskompetens, då kommer det bli skitbra men fortsätter det med norrmän och AS spelare så blir det lindanseri även nästa säsong, vi behöver inte mer bredd utan spetskompetens.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Enligt Expressenpappaer så vill Sundlöv varken bekräfta eller dementera uppgiften om Mads Hansen men säger att det rör sig om ett kontrakt som gäller från 1:a maj, tycker att det låter som om det är rätt klart!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Den spelare som kallades cancersvulst får väl föra sin talan själv. Du kallar folk lakejer och blir de arga för det så är det deras fel, och definitionen av lakej här är väl de som gillar Boork.

Kan härmed avge ett bindande löfte att inte nämna Dig i nästa julsaga.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Ja det skulle kunna bli kanonbra till och med. Nu har vi en hårt arbetande kärntrupp. Nu är det pricken över i som skall in i laget. Spetsompetensen som du säger. Dessvärre så verkar det som om Boork har gått på myten om sig själv och tror att man förstärker med nonames.

Alternativt så är väl Boork skraj att ta in bra spelare som genast får supportrar att ställa högre krav på laget.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jompe: Min definition på Boorks lakejer är på de personer som hela tiden tycker att allt Boork gör är rätt. Om du vill sortera in dig i den skaran så får det stå för dig så enkelt är det. Jag förbehåller mig rätten att ha mina åsikter på hur laget sköts om det gör mig till "neggo", dysterkvist eller vad man nu kallar personer med mina åskiter så får det väl vara så.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Boorken vet vad han gör,har börjat insett det!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Det finns ingen fakta om att Madsen ska till Brynäs, om han läsgte det i expressen, skulle det stå i nätet också.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brynäs1912: Inte alls säkert, är många nyheter som bara står i pappersupplagan först och sedan läggs ut på nätet iaf när det gäller sportnyheter!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brynäs1912: Gå och köp Expressen...

En ledtråd på vägen... Allt som skrivs i pappersexpressen står INTE på nätet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brynäs1912: Eru dum i huvet? Säger jag att jag läst det så är det så!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: "spetskompetens", kan du definera det, är det förste centern i topplagen?? 3-4 centern? typ Bäcker?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
förlåt mig, men det finns många här som ljuger mycket. Men det står i aftonbladet att Brynäs är på väg o köpa han, och att dom vann kampen mot djurgården. Men han kommer inte förrän den 1 maj.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Alltid lika jobbigt att läsa såna här rykten i Expressen som inte står på internet :)
Får väl ta en promernad ner till andersbergs centrum...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Har hittat lite om värvningen


Brynäs will probably make another bid for Mads Hansen at the end of January. Leif Boork is their head coach, and he's allways thought well of the Storhamar-captain. Boork coached the Norwegian national team a few years ago and Hansen was a part of the team. Two years ago Hansen played in the div 1 side Hammarby (Stockholm) in Sweden, and guess who was the GM there... Leif Boork offcourse. Källa: dragons.no



"Även fast jag tycker att Boorken har gjort mycket bra saker så måste jag skrika NEEEEEEEEEEJ FÖR FAN! till den här värvningen
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Här kommer det mera


Utlandske klubber vil ha Storhamar-spillere
Utlandet begynner å fatte interesse for Storhamar-spillerne. En sveistisk klubb vil ha Patrick Yetman og svenske Brynäs forsøker seg igjen på Mads Hansen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Wesley: Som Spets så har han grymma statrs i år men vi vet ju hur bra Norska ligan är.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brynäs1912: Var ligger lögnerna? Det är fortfarande transferfönster som gäller. Trodde du att han skulle komma på rotfläsk eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Det ser ut som att Boork ska köra med tre tredjefemmor nästa säsong. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: I aftonbladets nätupplaga nu
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Nu när Lind verkar gå sönder oftare och oftare så måste vi ha en väldigt väldigt bra center och ingen chansning.

Det är för tidigt för Bäckström eller Almtorp att axla manteln som 1:a center.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Wesley: Tyvärr så kommer det att bli så. Almtorp kommer att skriva på för en fortsättning i brynäs och med detta så har Brynäs 4 centrar. Sundlöv lär inte leta reda på en femte. Nu gäller det att hitta väldigt bra backar som kan lyfta Brynäs i alla zoner.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Ja Gud vilken misär vi får nog kvala kommande säsong :P
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Ryck upp er
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jag tycker inte att det är för tidigt för Bäckström att vara förstacenter. Han är ju grym för tillfället och kan lär knappast vara sämre nästa säsong.

Angående Lind så får man väl anta att han inte kommer att vara skadad hela nästa säsong? Ljumskar är såklart inte att leka med, men någon måtta får det väl vara.

Alltså, Hansen och Hägglund verkar vara ganska lika spelartyper. Om man väger dom mot varandra så skulle jag hellre se Hägglund, någon som sätter emot?
Kommentera

« · 678856 · »