1150x200-brynasbanner.jpg

Nyförvärv

« · 678935 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv
Brynäs1912: Gå och köp Expressen...

En ledtråd på vägen... Allt som skrivs i pappersexpressen står INTE på nätet.
Kommentera

Brynäs1912: Eru dum i huvet? Säger jag att jag läst det så är det så!
Kommentera

70 Rodrigues: "spetskompetens", kan du definera det, är det förste centern i topplagen?? 3-4 centern? typ Bäcker?
Kommentera

förlåt mig, men det finns många här som ljuger mycket. Men det står i aftonbladet att Brynäs är på väg o köpa han, och att dom vann kampen mot djurgården. Men han kommer inte förrän den 1 maj.
Kommentera

Alltid lika jobbigt att läsa såna här rykten i Expressen som inte står på internet :)
Får väl ta en promernad ner till andersbergs centrum...
Kommentera

Har hittat lite om värvningen

Brynäs will probably make another bid for Mads Hansen at the end of January. Leif Boork is their head coach, and he's allways thought well of the Storhamar-captain. Boork coached the Norwegian national team a few years ago and Hansen was a part of the team. Two years ago Hansen played in the div 1 side Hammarby (Stockholm) in Sweden, and guess who was the GM there... Leif Boork offcourse. Källa: dragons.no

"Även fast jag tycker att Boorken har gjort mycket bra saker så måste jag skrika NEEEEEEEEEEJ FÖR FAN! till den här värvningen
Kommentera

Här kommer det mera

Utlandske klubber vil ha Storhamar-spillere
Utlandet begynner å fatte interesse for Storhamar-spillerne. En sveistisk klubb vil ha Patrick Yetman og svenske Brynäs forsøker seg igjen på Mads Hansen.
Kommentera

Wesley: Som Spets så har han grymma statrs i år men vi vet ju hur bra Norska ligan är.
Kommentera

Brynäs1912: Var ligger lögnerna? Det är fortfarande transferfönster som gäller. Trodde du att han skulle komma på rotfläsk eller?
Kommentera

65selander: Det ser ut som att Boork ska köra med tre tredjefemmor nästa säsong. ;)
Kommentera

GävleLasse: I aftonbladets nätupplaga nu
Kommentera

65selander: Nu när Lind verkar gå sönder oftare och oftare så måste vi ha en väldigt väldigt bra center och ingen chansning.

Det är för tidigt för Bäckström eller Almtorp att axla manteln som 1:a center.
Kommentera

Wesley: Tyvärr så kommer det att bli så. Almtorp kommer att skriva på för en fortsättning i brynäs och med detta så har Brynäs 4 centrar. Sundlöv lär inte leta reda på en femte. Nu gäller det att hitta väldigt bra backar som kan lyfta Brynäs i alla zoner.
Kommentera

Ja Gud vilken misär vi får nog kvala kommande säsong :P
Kommentera

Ryck upp er
Kommentera

Jag tycker inte att det är för tidigt för Bäckström att vara förstacenter. Han är ju grym för tillfället och kan lär knappast vara sämre nästa säsong.

Angående Lind så får man väl anta att han inte kommer att vara skadad hela nästa säsong? Ljumskar är såklart inte att leka med, men någon måtta får det väl vara.

Alltså, Hansen och Hägglund verkar vara ganska lika spelartyper. Om man väger dom mot varandra så skulle jag hellre se Hägglund, någon som sätter emot?
Kommentera

Peja: Att välja mellan Hägglund och Hansen är väl som att välja mellan pest och kolera..Jag är väldigt skeptisk till att någon av dem kommer att höja Brynäs, smälta in kanske, men inte höja.

Jag vill minnas att Lind även har en dålig rygg som har spökat. Det kan ju vara så att Lind har annonserat för Boork och Sundlöv att han spelar sin sista säsong och därav denna tidiga värvning. Den som lever får se.

Bäckström kommer helt säkert att räknas som kandidat till rollen som förste center men frågan kvarstår om han fortsätter att utvecklas i samma tempo eller om han stagnierar som så många talanger innan honom.
Kommentera

GävleLasse: Jag tar gärna ett stagnationsår på Bäckis nästa säsong, om han isf fortsätter och lyckas frysa den kapacitet han visat upp detta år.
Han verkar vara en undantagsspelare som använder insidan i allt han gör, och sådana spelartyper brukar ytterst sällan låta förväntningarna komma på skam.
Det mest troliga är nog att han kommer att bli ännu bättre nästa år.
Inte minst fysiskt.
Kommentera

Huge: Ja det ser verkligen bra ut för unge Bäckström. Men skall man se över Brynäs centrar till nästa säsong så tycker jag att det är för mycket defensivt skickliga killar och för lite playmakers. Kontentan kommer ju att bli att folk återigen kommer att skrika efter målskyttar. Det blir svårt att vaska fram målskyttar när man inte har centrar som kan leverera ett bra offensivt tänk.

Nu tänker säkert många att "vi har ju Lind", men jag tycker inte att Lind har varit ens i närheten av vad han varit den här säsongen. Dels på grund av skador med även på grund av att han dalat rejält i karriären. Han är mer nyttig tillsammans med Dackell i BP.

Profilen "Hansen beskrivs som en ledartyp och en grovjobbare med bra defensiva egenskaper." Talar ju inte för att vi får in en kille som kan styra upp offensiven heller. Att han öst in poäng i Norska ligan kan man ju inte dra några som helst paralleller av med tanke på de siffror som Spets hade sista året i Norge jämfört med vad han presterat i Brynäs. Och är det NÅN som fått chansen att leverera så är det just Spets.
Kommentera

GävleLasse: Tycker väl att centrarna, om nu Hansen är tänkt att vara den center som man anser fattas, kanske är lite underskattade.
Härinne låter det ju som om de vi har är alldeles för dåliga för ES, vilket jag anser vara en undervärdering. Inga toppcentrar men heller inga dåliga.
Almtorp och Lind är bra allroundcentrar, Bäckis likaså fast med mkt bra offensiva kvaliteter. Lägg till Hansen som isf får en mer defensiv roll.
Balansen verkar väl mao rätt Ok vad gäller förhållandet offensiv/defensiv.
Kommentera

Huge: Men varför tycker du att det är bra med "OK", vore det inte trevligare läsning att konstatera att Brynäs verkligen SATSAR.

Ambitionen...?
Kommentera

Den som har gjort frågan, borde man inte vänta tills att det är bekräftat från Brynäs innan man kallar han för 1:a nyförvärvet?

Kommentera

65selander: Tro mig, det är klart!!
Kommentera

65selander: Som i att, "det kanske inte ÄR så illa att vi fått en ny center i form av en norrman eller"?
Kommentera

GävleLasse:

Börjar ni diskutera nyförvärv mit i ett OS? Oroliga inför nästa säsong månne :-)
Kommentera

mattias - 74: Låt oss kalla det lyxporblem... vi vet ju i vilken serie vi skall spela nästa säsong i alla fall..

Muuhhäähhhaaahahahhhahhhaaaa !
K v a l s e r i e n närmar sig!!
Kommentera

GävleLasse:

hehe bara var tvungen att sticka in tungan och lirka lite :)
Kommentera

mattias - 74: Usch då... det där lät verkligen illa ;)

Hade du skrivit så i ett kvinnodominerat forum så hade stämningen kommit bums! ;)
Kommentera

Boork och Hansen verkar gilla varandra. Såhär lät det när han signade för Bajen för 3 år sen;

Ni har ju båda jobbat med Leif Boork tidigare, var det en viktig faktor för att skriva på för Hammarby?

Mads: Ja, det var absolut en bidragande orsak.
Kommentera

GävleLasse: Läs om mitt inlägg två gånger till så kanske du förstår vad jag menar.
Kommentera

GävleLasse:

haha absolut, men nu är det ju inga kvinnor här eller fel av mig kvinnor = brynäsare :P
Kommentera

65selander: Jag förstår vad du menar. Det borde ha stått:

Mads Hansen ryktas vara Brynäs 1:a nyförvärv till nästa säsong, är du nöjd?

Nu är det inte jag som gjort undersökningen så jag vet inte hur vederbörande har tänkt. Men jag antar att denna har en del erfarenhet från tidigare värvningar...
Kommentera

mattias - 74: I så fall har Leksand blivit frånåkta av ett gäng kvinnor.. Mer än så behövdes alltså inte ;)

Jag undrar vad som kommer att hända med Ejendals nästa säsong. Ni kan ju inte ha Melodifestival varje år.. ;)
Kommentera

65selander: Så, nu har jag ändrat, nöjd nu??
Kommentera

GävleLasse: Funderar bara i vilken upplaga av Expressen det står att Hansen är aktuell för Brynäs. Köpte tidningen nu på eftermiddagen och inte hittar jag någon artikel där inte.
Kommentera

GävleLasse: Nästa år lär väl fjolleriet flytta till Läkerol Arena.......:-)
Kommentera

GävleLasse:

Nej då jag sticker ut hakan och lovar att det spelas elitseriehockey där nästa år också!
Kommentera

Bissett19: Ja det vore verkligen bra... fast ändå inte. När såna evenemang går av stapeln brukar det spelas slutspel i ES.

Fast med värvningar som Hansen så lär det nog bli gott om tid för diverse evenemang i LA.
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle inte vara så säker.. ;)
Kommentera

GävleLasse: Hansen blir en bra fjärdecenter!!!

Det som ororar mest är ju backsidan,där måste det förstärkas upp med riktigt bra etablerade backar!!
Kommentera

Bissett19: Då undrar jag, förstärker man laget med att värva en fjärde center? Had man ambitioner att stärka laget så borde man väl värva en 1:a center och "degradera" de befintliga?

Etablerade backar? Tja nu ryktas det om Kristoffer Bäckström... Å det är ju absolut ingen förstärkning.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu är jag nöjd!!!
Kommentera

GävleLasse:
Förstärkningar kan man tala länge om...

Idag är hockey "Big Business". Om jag vore sponsor till föreningen vore jag glad om Brynäs IF satsade på yngre förmågor, men samtidigt måste man värva etablerade spelare som kan ge det lilla extra, till mig som åskådare eller sponsor.

Bäckström är ung, men när går han till NHL? En tidsfråga. Inte nästa år, men året därefter är han förlorad för svensk hockey och Brynäs.
Vad jag däremot inte vill se är utländska spelare som ej tar plats i en första eller andra femma. Här gör föreningen helt rätt om de satsar på yngre spelare om det ej finns möjlighet att värva etablerat namn.

Man kan ju fråga sig varför etablerade spelare ratar bort Brynäs IF?
Tror ej att pengar alltid styr, men jag kan ha fel.

Satsa på etablerade spelare kommande säsong. Vi har en utmärkt juniorsida och där finns säkert spelare som utvecklas om de får chansen.
Kommentera

Bissett19:
Jag är skeptisk, 2 norrmän är en för mycket...
Ännu en kille som går på tandköttet efter halva bytet i höst då...
Kommentera

GävleLasse:
Jag tror att Mora flyttar in i Ejendals...
Kommentera

Clubsport: Gubben Ejendal kastar ut hockeyn och gör lagerlokal av skiten
Kommentera

Clubsport: Jo, för "Aulan" i Mora är ju inte mycket att hänga i granen om man vill hänga på i ES rent ekonomiskt. Det går väl inte in mer är strax över 4100 i "Matssons Aula".
Kommentera

65selander:
Ja, det får plats många handskar där...
Kommentera

GävleLasse:
Måste smärta i Leksandssjälen nu.
Som att Tillberga skulle gå om VSK i bandyn..
Kommentera

Nån som vet hur det går borta i finland ?
Kommentera

« · 678935 · »