Brynäs IF

723928 inlägg · 7957 ämnen

Nyförvärv

« · 679000 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Peja: Att välja mellan Hägglund och Hansen är väl som att välja mellan pest och kolera..Jag är väldigt skeptisk till att någon av dem kommer att höja Brynäs, smälta in kanske, men inte höja.

Jag vill minnas att Lind även har en dålig rygg som har spökat. Det kan ju vara så att Lind har annonserat för Boork och Sundlöv att han spelar sin sista säsong och därav denna tidiga värvning. Den som lever får se.

Bäckström kommer helt säkert att räknas som kandidat till rollen som förste center men frågan kvarstår om han fortsätter att utvecklas i samma tempo eller om han stagnierar som så många talanger innan honom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Jag tar gärna ett stagnationsår på Bäckis nästa säsong, om han isf fortsätter och lyckas frysa den kapacitet han visat upp detta år.
Han verkar vara en undantagsspelare som använder insidan i allt han gör, och sådana spelartyper brukar ytterst sällan låta förväntningarna komma på skam.
Det mest troliga är nog att han kommer att bli ännu bättre nästa år.
Inte minst fysiskt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Ja det ser verkligen bra ut för unge Bäckström. Men skall man se över Brynäs centrar till nästa säsong så tycker jag att det är för mycket defensivt skickliga killar och för lite playmakers. Kontentan kommer ju att bli att folk återigen kommer att skrika efter målskyttar. Det blir svårt att vaska fram målskyttar när man inte har centrar som kan leverera ett bra offensivt tänk.

Nu tänker säkert många att "vi har ju Lind", men jag tycker inte att Lind har varit ens i närheten av vad han varit den här säsongen. Dels på grund av skador med även på grund av att han dalat rejält i karriären. Han är mer nyttig tillsammans med Dackell i BP.

Profilen "Hansen beskrivs som en ledartyp och en grovjobbare med bra defensiva egenskaper." Talar ju inte för att vi får in en kille som kan styra upp offensiven heller. Att han öst in poäng i Norska ligan kan man ju inte dra några som helst paralleller av med tanke på de siffror som Spets hade sista året i Norge jämfört med vad han presterat i Brynäs. Och är det NÅN som fått chansen att leverera så är det just Spets.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Tycker väl att centrarna, om nu Hansen är tänkt att vara den center som man anser fattas, kanske är lite underskattade.
Härinne låter det ju som om de vi har är alldeles för dåliga för ES, vilket jag anser vara en undervärdering. Inga toppcentrar men heller inga dåliga.
Almtorp och Lind är bra allroundcentrar, Bäckis likaså fast med mkt bra offensiva kvaliteter. Lägg till Hansen som isf får en mer defensiv roll.
Balansen verkar väl mao rätt Ok vad gäller förhållandet offensiv/defensiv.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Men varför tycker du att det är bra med "OK", vore det inte trevligare läsning att konstatera att Brynäs verkligen SATSAR.

Ambitionen...?
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Den som har gjort frågan, borde man inte vänta tills att det är bekräftat från Brynäs innan man kallar han för 1:a nyförvärvet?

Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Tro mig, det är klart!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Som i att, "det kanske inte ÄR så illa att vi fått en ny center i form av en norrman eller"?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:

Börjar ni diskutera nyförvärv mit i ett OS? Oroliga inför nästa säsong månne :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74: Låt oss kalla det lyxporblem... vi vet ju i vilken serie vi skall spela nästa säsong i alla fall..



Muuhhäähhhaaahahahhhahhhaaaa !
K v a l s e r i e n närmar sig!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:

hehe bara var tvungen att sticka in tungan och lirka lite :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74: Usch då... det där lät verkligen illa ;)

Hade du skrivit så i ett kvinnodominerat forum så hade stämningen kommit bums! ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Boork och Hansen verkar gilla varandra. Såhär lät det när han signade för Bajen för 3 år sen;

Ni har ju båda jobbat med Leif Boork tidigare, var det en viktig faktor för att skriva på för Hammarby?

Mads: Ja, det var absolut en bidragande orsak.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Läs om mitt inlägg två gånger till så kanske du förstår vad jag menar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:

haha absolut, men nu är det ju inga kvinnor här eller fel av mig kvinnor = brynäsare :P
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Jag förstår vad du menar. Det borde ha stått:

Mads Hansen ryktas vara Brynäs 1:a nyförvärv till nästa säsong, är du nöjd?

Nu är det inte jag som gjort undersökningen så jag vet inte hur vederbörande har tänkt. Men jag antar att denna har en del erfarenhet från tidigare värvningar...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74: I så fall har Leksand blivit frånåkta av ett gäng kvinnor.. Mer än så behövdes alltså inte ;)

Jag undrar vad som kommer att hända med Ejendals nästa säsong. Ni kan ju inte ha Melodifestival varje år.. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Så, nu har jag ändrat, nöjd nu??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Funderar bara i vilken upplaga av Expressen det står att Hansen är aktuell för Brynäs. Köpte tidningen nu på eftermiddagen och inte hittar jag någon artikel där inte.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Nästa år lär väl fjolleriet flytta till Läkerol Arena.......:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:

Nej då jag sticker ut hakan och lovar att det spelas elitseriehockey där nästa år också!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Ja det vore verkligen bra... fast ändå inte. När såna evenemang går av stapeln brukar det spelas slutspel i ES.

Fast med värvningar som Hansen så lär det nog bli gott om tid för diverse evenemang i LA.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74: Jag skulle inte vara så säker.. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Hansen blir en bra fjärdecenter!!!

Det som ororar mest är ju backsidan,där måste det förstärkas upp med riktigt bra etablerade backar!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Då undrar jag, förstärker man laget med att värva en fjärde center? Had man ambitioner att stärka laget så borde man väl värva en 1:a center och "degradera" de befintliga?

Etablerade backar? Tja nu ryktas det om Kristoffer Bäckström... Å det är ju absolut ingen förstärkning.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Nu är jag nöjd!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Förstärkningar kan man tala länge om...

Idag är hockey "Big Business". Om jag vore sponsor till föreningen vore jag glad om Brynäs IF satsade på yngre förmågor, men samtidigt måste man värva etablerade spelare som kan ge det lilla extra, till mig som åskådare eller sponsor.

Bäckström är ung, men när går han till NHL? En tidsfråga. Inte nästa år, men året därefter är han förlorad för svensk hockey och Brynäs.
Vad jag däremot inte vill se är utländska spelare som ej tar plats i en första eller andra femma. Här gör föreningen helt rätt om de satsar på yngre spelare om det ej finns möjlighet att värva etablerat namn.

Man kan ju fråga sig varför etablerade spelare ratar bort Brynäs IF?
Tror ej att pengar alltid styr, men jag kan ha fel.

Satsa på etablerade spelare kommande säsong. Vi har en utmärkt juniorsida och där finns säkert spelare som utvecklas om de får chansen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19:
Jag är skeptisk, 2 norrmän är en för mycket...
Ännu en kille som går på tandköttet efter halva bytet i höst då...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Jag tror att Mora flyttar in i Ejendals...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Clubsport: Gubben Ejendal kastar ut hockeyn och gör lagerlokal av skiten
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Clubsport: Jo, för "Aulan" i Mora är ju inte mycket att hänga i granen om man vill hänga på i ES rent ekonomiskt. Det går väl inte in mer är strax över 4100 i "Matssons Aula".
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander:
Ja, det får plats många handskar där...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Måste smärta i Leksandssjälen nu.
Som att Tillberga skulle gå om VSK i bandyn..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Nån som vet hur det går borta i finland ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
okänd: med vad?
Kommentera


Sv: Nyförvärv
*Suck*Boork ett år till
*Suck*Sundlöv lallar vidare


Vilket oslagbart par...
Boorken kommer värva grabbar som han antingen har tränat själv (se Madsen?) eller har personlig erfarenhet av (se allsvenskan). Huvudsaken är att dom snackar svenska i omklädningsrummet....

Mormor har ingen koll alls och är i händerna på Boork och agenter. Värvar han ngn en agent föreslår så sparkar väl Boorken honom litet senare och värvar han Boorks killar får vi bara Hammarby/Almtuna/allsvenskan eller liknande, snacka om no-win-situation.

Samtidigt har mormor miljoner på kontot ,en ny arena, sponsorer, medlemmar och publik som kommer kräva lite kunnande och resultat.

Ska bli roligt att följa denna såpa nästa säsong... *hi hi hi*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Micke: Det jävliga är attp
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander:

Ge fan i att kalla mig för "attp" :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jag tycker det är jävla synd bara... Så länge vi har väntat på en ny arena och nu när vi har en och alla de ekonomiska medel att konkurera med Frölunda/FBK/LHC/HV så har inte de taktiska hjärnorna att förvalta kapitalet. Vi kommer säkert klara oss undan kval nästa år oxå, men jag hade högre förhoppningar än så. Det är jävligt synd bara...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Micke: Det jävliga är att min telefon jävlas
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Eich eine Berliner
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: LÄNGE LEVE LEIF BOORK!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: precis gubben e ju hel grym
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Det blir nog bra det här grabbar.

Jag lever och dör för Brynäs IF men kom igåg var ni läste det här först, och jag ska inte hånskratta i era ansikten när det slår in för jag kommer vara minst lika nedlsagen...


med Borrk i spetsen nästa år så kommer våra storslagna drömmar om ett sm-guld med en nya arena gå samma väg som ett visst dalalag med en ny arena.
Jag säger bara det...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Ang omröstningen, ni som har röstat för att ni är nöjda med Madsen kan väl brilljera med eran intelligens och berätta varför ni har röstat som ni gjort??
Kommentera

Sv: Nyförvärv

70 Rodrigues: Jo vi briljerar men kan inte du tala om varför du har röstat som du har gjort utan att förolämpa din egen existens som du populärt påpekar andra för! (dock inte i denna tråd)

Jag röstade tveksam eftersom UPC-ligan inte går att jämföra med ES.
Madsen väger ca 10kg mer än Spets som poängmässigt har misslyckats med tanke på hans stats i fjol i Trondheim. Om nu Madsen har ett kontrakt så kanske dom kan lyfta varandra. Madsen är ju också en "Trönd" som Spets :-)

Eftersom vissa hyser sådan tilltro till laget som aldrig missar slutspel så måste ju Madsen vara bra eftersom det påstås att BIF vann dragkampen gentemot laget som aldrig missar et slutspel.

Allra helst så vore det "grett" om vi fick några etablerade spelare i laget som kan lyfta upp spelet i ordinarie spel samt i BP som BIF nästan totalt har tappat kunskapen om.

Vi ligger nu på en 8:e plats och säg mig när vi senast låg på denna plats i dom föregående säsongerna? Nu är det ju 12p att spela om och allting kan hända men. Det är bara att ösa på.

IN BOORKEN WE TRUST

Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: "IN BOORKEN WE TRUST"

Självklart!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Kan det bli annat än "torsk" med en massa Norrmän i laget?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Äh dom vill ha revansch för OS.
Kommentera

« · 679000 · »