Brynäs IF

723945 inlägg · 7957 ämnen

Nyförvärv

« · 680535 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Huge: Huge: "Äntligen en redogörelse för det jag frågade om. Som synes så verkar din kritik lite obefogad, då man iom den nya ledningens tillträde lovat att förbättra sig.Men ditt raljernade om "blablabla" ger inget vidare seriöst intryck"

Jag anser att man återigen gled ifrån sakfrågan genom att förklara att det är en ny arena på gång och att den verkar lösa allt...

I Belive it when i see it!! Har blivit besviken alltför många ggr.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: "Så bara för att skribenten inte ids skriva ner det oväsentliga i sammanhanget. Hur den Rodrigues talade med helt enkelt gled undan från ämnet och gick över till att raljera om hur bra allt kommer att bli så snart arenan är klar."

Ja, men det är ju isf tydligen Rodrigues och din egen(?) tolkning av "raljerandet".
Vad är det som säger att den är den rätta?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Ja, men man kan väl inte med största vilja i världen bortse från att den nya arenan kommer att bli den viktigaste faktorn vad gäller att förbättra ekonomin?
Undrar om FBK, LHC, HV71 mfl klubbar som byggt nya arenor också tycker att byggandet av sina resp nya arenor har ansetts vara blablabla och att glida från sakfrågan?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Jag fäster större intresse i sakfrågan. I de ord som föregick de "bla bla bla" som du hände upp dig på. Möjligen så var Rodrigues en smula bristfällig i det sätt han valde att citera det han fått höra under samtalet. Men i huvudsak så framgick det ju i alla fall att Brynäs var medvetna om att de misskött kontakten med sponsorer och att de arbetade på att bättra sig. Nu vet inte jag tidpunkten för detta men baserat på att jag själv fick höra "samma fraser" på årsmötet i somras om att de varit dåliga med medlemsvården och kontakten med dessa så blir jag orolig.

Tror du verkligen på allvar allt allt kommer att bli bra bara för att man får en arena? En dålig bilförare blir väl inte bättre bara för att denne får en annan bil? Om metoden är densamma fast redskapet är annorlunda så blir dessvärre resultatet oftast ofärändrat. Har man ett nytt redskap så måste man även ändra på sättet hur man använder detta redskap.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Dessa klubbar bytte ju i mångt och mycket ut stora delar av styrelsemedlemmar och annan personal i samband med byggandet med.

Bara som en lite notis.. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Du är inne på rätt spår Lasse, men nog för att en dålig bilförare blir bättre när han får en bättre bil. Men en bra bilförare kan få högre placeringar om han får köra i en bättre bil.

Se bara hur mycket Schumacher förlorade förra säsongen därför att Ferrari väntade med att släppa sin nya bil.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Har svårt att betygsätta bilförarna, till skillnad från dig som tydligen verkar mkt insatt i arbetet på det berömda kansliet.
Vad är det konkret som dom gör fel och som man isf borde åtgärda?
Vilka personer borde bytas ut och varför?
Vilka vill du ha som ersättare? Kom gärna med förslag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
AD: Å grannkärringen krockade sin gamla bil, köpte en ny å krockade den med. Visst finns det alltid undantag.


Ät kebab du.... ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Huge: "Ja, men man kan väl inte med största vilja i världen bortse från att den nya arenan kommer att bli den viktigaste faktorn vad gäller att förbättra ekonomin"

Självklart så kommer ekonomin att förbättras, men sen då, hur göra med sponsorvården så ekonomin fortsätter att förbättras, lagbygget, hur ska Brynäs bli en ledande förening?

Sen är jag orolig över att misskötandet av de små sponsorerna kan fortgå om de blir "fartblinda" av arenabygget och den bättre ekonomin som medföljer. Sen måste man ju säga att ekonomin kommer INTE bli bättre för kraven ökar och laget måste förstärkas vilket kostar mer. så det kommer att krävas ÄNNU mer sponsorer och Ännu mer pengar. OM man nu vill vara med i toppen av hockeysverige
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Givetvis kan jag äta kebab om du hittar något ställe som är öppet så här dags :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
AD: Söndergrillen är väl öppet, dom har ju kebab med mos
Kommentera

Sv: Nyförvärv
DMartinssonBSKV: Nee de stängde ju vid 11
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Ah... nu kommer sandlådenivån in i bilden. "Gör det bättre själv då"

Nu är det faktiskt så att Brynäs IF HAR folk anställda som skall lösa såna här saker. Svårare än så är det inte.

Men som svar på din fråga så kan jag säga så här. Brynäs måste se över HELA sin PR och marknadsföringsstrategi. De måste lägga ner mer tid på att verkligen föra marknadsföringsarbetet framåt. Hitta nya vägar till att öka intresset för klubben, på alla nivåer.

Vad som är felet i grunden kan ju variera beroende på vvem som är missnöjd men lita på att det finns mycket att göra.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: "Dessa klubbar bytte ju i mångt och mycket ut stora delar av styrelsemedlemmar och annan personal i samband med byggandet med."

Byte av styrelsemedlemmar och annan personal förekommer väl i alla klubbar lite då och då.
Kan du verifiera ditt påstående med ngn uppställning som visar att dessa medlemmar och personal hade ngn direkt och specifik anknytning till att man byggde nytt?
Och att man verkligen bytte för att man var missnöjd med de som blev utbytta?
Många som avgår kan ju göra det för att dom känner att dom vill göra ngt annat eller så finns det andra helt naturliga förklaringar som inte behöver ha med det nya att göra.

Bara som ännu en liten notis... ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Nu var det du som tog upp FK, HV å de andra... En starkt bidragande orsak till att det blev så bra för dem var ju att de även satsade på LAGET och gjorde väldigt mycket för att hålla samma ambitionsnivå på lagbygget som byggandet av Arenor. Jag vill minnas att HV bland annat plockade hem Ulf Dahlén i samband med bygget.

Jag har inget konkret att koma med utom att jag läste att många av de klubbar jag tog upp gjorde förändringar i både personl och strategi i samband av arenabyggena...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Ja, men har inte vi också gjort en del förändringar vad gäller ledningen iom nystarten och den nya arenan?
Nya krafter som komplement till de gamla med stark klubbkänsla och erfarenhet t.ex?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Dock så tycker jag att mycket går vidare i gamla hjulspår och att de nya krafterna dras in i den gamla jargongen istället för tvärtom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Jantelagen talar sitt tydliga språk :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: ALLT som de som har klubbkänsla och erfarenhet står för, behöver ju inte vara av ondo.
Tvärtom, enligt min mening.
Sen är det väl så att de som jobbar med arenan och allt kring denna, har tagit lärdom och studerat hur övriga lag arbetat när dessa var i samma situation. Och att man sedan försöker utveckla detta ytterligare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Ang Nicke D:

Dålig inställning....?
Njae, mer en vinnarskalle med åsikter.
Liv i påsen, Lasse, liv i påsen.
Brynäs "Zlatan", en artist, utan en Koeman eller Capello att hålla i dirigentpinnen...

Men, det spelar ju ingen roll längre...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge:
Jag har mitt vakande magisteröga över er.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Nicke D... Hur många tränare i Brynäs har inte ratat honom? Bilden som primadonna har målats av flera konstnärer, inte bara en.

Jag tror mycket väl att Niklas kommer att bli en fruktat ytterforward i framtiden. Han har ett bra skott och har bra skridskoåkning. Men samtidigt så har Brynäs satsat på honom i tre år utan att de blivit så pass imponerade av honom att behålla och satsa på honom. Visst har han nött en hel del bänk och laget haft det jobbigt. Kanske hade han utvecklats bättre om han fått komma in i laget i en lugnare miljö och att varje match inte varit en måstematch eller en match som "inte är en match man måste vinna". Det hette ju så när det var tufft motstånd och Brynäs ansåg att man måste vinna "rätt matcher".

Det ska i alla fall bli intressant att följa honom i hans karriär i framtiden.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Vi har väl inte stoltserat med en Koeman eller en Capello heller tyvärr...

Sedan har det skett ett trendbrott efter Koorkens inträde.
De nya, framför allt Bäckis och Spets har spelat i ur och skur.
Före Koorken har ett tjog spelare nött galon tills karrirären avstannat... däribland ND.

Nu har vi dessutom hårt arbetande forwards i laget :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Visst har vi hårt arbetande forwards i laget det är därför jag blir lite besviken när man signar in Hansen på den sista centerplatsen. Dagens trupp spetsat med en klasscenter, en vass ytterforward och ett par tre bra backar skulle verkligen bli en bra mix.

Ett lag att räkna med helt enkelt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Njae.
Men det beror på vad du menar med "att räkna med"?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Ytterligare en Almtuna och Boork spelare ryktas till Brynäs enligt UNT, Johannes Salmonsson
Kommentera

Sv: Nyförvärv
lindberg: Helt rätt värvning. En ung lovande spelare kan man ju inte klaga på. Han är ju ytterst lovande.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Wesley: Ja, Salmonsson gjorde iaf mkt bra ifrån sig då han spelade i Djurgården. Intressant värvning som säkerligen kommer att få mkt speltid av Boorken och förhoppningsvis blomma ut ordentligt i Brynäs.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: I och för sig inte den klassforward som vi enligt mig behöver, men som talang "nästan" i Bäckis-klass. Kan säkert göra bra i från sig. Hade inför nästa säsong gärna sett att vi förstärkt med en hel kedja klasspelare. I dagsläget har vi landat Widing som jag tror kan göra succé när han blivit varm i kläderna.

Något säger mig dock att vi kan se i stjärnorna efter fler klassforwards. Det lär väl bli 1 möjligtvis 2 backar av god klass. Räcker det för att etablera oss på övre halvan nästa år? Själv är jag tveksam.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Jag reflekterade lite över denna menning i artikeln

"kanske inte heller så bra att gå till en klubb som är på väg utför, säger Johannes pappa Patric Salmonsson"

Kan det vara Djurgården han menar i o m att Johannes spelade där innan proffsäventyret eller är det rent allmänt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Bara att värva honom!! En stor talang!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Wesley: Tror inte han menar Djurgården specifikt utan att det mer var allmänt menat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: "Räcker det för att etablera oss på övre halvan nästa år? Själv är jag tveksam."

Att redan nästa år börja tampas med de 4 topplagen är nog inte realistiskt, och därför gråter jag heller inte blod ifall det inte skulle dyka upp ngn mer forward av toppklass.
Det viktigast är som du säger att backsidan får lite förstärkning, då forwardssidan ändå ser helt Ok ut.
Vi får nästa år se oss som ett lag som det ska kännas jobbigt att möta och som dessutom har ett par spelare som kommer att överraska och ta ytterligare kliv framåt i utvecklingen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Mycket, Salomonsson är en bra framtidsvärvning som säkert kan leverera redan första säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Tänkte mig mer topp 6 som en rimlig målsättning om truppen spetsas med en "klassfemma". Salomonsson är givetvis en bra värvning på sikt, men det känns som om vi gjorde "på sikt-värvningarna" inför denna säsongen. Jag vill se 2 backar, 1 center samt 1 ytterforward av god klass.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: En värvning som kan bli både fågel och fisk. Men jag minns hans agerande i DIF och visst är det en stor talang som Brynäs kan ha nytta av i framtiden. Jag undrar vilken spelare från AS som får kliva åt sidan för att lämna plats?

Hermansson eller Gellerstedt är väl de som ligger risigast till.

Vidare så blir man lite konfunderad över hur det är tänkt att stommen i laget skall se ut. Just nu är det väldigt mycket talang och balansen till rutin minskar. Nu vet vi ju inte om Molin spelar ett år till så där missar vi en del rutin i så fall. Men skulle det bli spel för Molin så kan det ju inte vara frågan om mer än ett ettårskontrakt. Vi bygger ju långsiktigt å då kan man inte ha en massa åldringar i laget, det rimmar inte.

Widing vete katten om han inte floppar. Visst är han ovan med större rink men om så vore fallet så borde han varit mer tongivande under finlandsresan nu senast. Nej, det känns lite som en floppvärvning, precis som det brukar bli när det gäller spelare Sundlöv varit sugen på en längre tid... Typ Simon Skoog som Mormor var så glad över att äntligen fått till Brynäs.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Jag är rädd att du på sin höjd får se två backar av klass. Jag är orolig för att Boork och Sundlöv har fått blodad tand av sina "succévärvningar" från AS. Det finns en stor risk att de lurar in sig själva i en fälla där det slutar med att vi får en väldigt stor trupp även nästa säsong.

En räddningsplanka kan ju i alla fall finnas i de slopade transferfönstren.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Skall bli spännade att följa utvecklingen av detta. Tror som du att det "endast" blir 2 backar av klass. Håller däremot inte riktigt med dig i din analys av Widing. Killen snittade 0,5 p/match i Pelicans i fjol, vilket är riktigt bra i ett bottenlag. Han har visserligen inte gått riktigt lika bra i TPS, men det finns potential och grabben har visat att han kan leverera!! Som sagt: Succévarning!

Nu är det sannerligen dags att inta horisontalläge....

Dagens mål; Kovalevs prickskytte!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Lite info om Johannes Salmonssons "meriter" i Spokane Cheifs
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Å hur var den almänna analysen om Soling i början? Alla var lyriska i början...

Sen kom skadan visserligen men en sån ska inte påverka så mycket negativt som den gjort tycker jag. Nej det beror på nåt annat, brist på ödmjukhet ligger nära.

Vidare så tycker jag den här killen ser intressantare ut än Salmonsson.

Adam Hobson
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Enligt GD så ska Salmonsson vara klar. Vi får väl se hur det slutar. :)
Kommentera


Sv: Nyförvärv
Intressanta att läsa alla analyser av trupp och eventuella nyförvärv. Det är långt, långt kvar till nästa säsong och det hinner svänga många gånger till i dörrarna till kansliet.

”Trådpolis”. Kul ord. Jag ska höra med dem som gör SAOL direkt.......

Någon ordade om att ropa efter vargen. Är det Timrå då eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pelle Borås: Vargen är ju Färjestad!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pelle Borås: Salmonsson känns helt rätt!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Madsen och Salomonsson, WOW!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Salomonsson är ett stort löfte och en av Sveriges absolut hetaste juniorer (förstaårsseniorer). Givetvis en bra värvning på sikt, men precis som du efterlyser jag en forward som kan leverera 25-35 poäng nästa säsong. Det tror jag inte Salomonsson är mäktig. Helt uppenbart är att BIF fortsätter att bygga på sikt....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Jag vet att Salmonsson är ett stort löfte men ska man bygga på sikt så kanske man inte ska värva spelare som sticker till NHL inom ett par år, för det lär Både Salmonsson och Bäckström göra, då är det bättre att värva killar som är 25-26 år och som inte riktigt passar in för spel i NHL. Nu vill jag se att Boorken värvar 3 defensiva backar av rang, då vi har Lavins(förhoppningsvis så blir han kvar) Johansson och Sunken som står för det offensiva backspelet samt 2 etablerade poängmaskiner som kan leverera 25-40 p.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Mycket kan lösas med några bra backar. Om våra forwards kan fokusera mer på att anfalla än att minst en forward är tvungen att vara kvar i defensiven så kan det vända. Sen är det ju det där med att våra backar kan leverera ett bra förstapass utan att ställa sig i burskydd 10 sekunder för att samla sig och sikta in sig ;)

Dessvärre så är det ju så att Boork verkar ha gått på myten om sig själv och det mesta tyder på att även de nya backarna kommer att vara unga talanger. Men det är bara att avvakta och se vad som dyker upp.

Är det så att vi floppar så är det ju uppenbart att det blir mycket trädgårdsarbete på Sollerön för Herr Boork ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Är verkligen spelare som Salmonsson bättre på sikt än spelare som är runt 33 år? T.ex Tuulola kanske är till nytta för Brynäs i tre år, tveksamt om Salmonsson är kvar så länge. Bäckis blir kvar max ett år till.
Nej ut och värva små dvärgar eller spelare som har andra några andra "lyten" som aldrig kommer att platsa i NHL (läs Molin, Söderberg)
Kommentera

« · 680535 · »