Honken:
...för att ha spelat i världens bästa turnering mot världens bästa motstånd...? Knappast! Bara inspirerande/utvecklande för honom
Kristan el Starsky i kvarten då kanske...?
Honken:
Starsky på G!
Magnus Wahlman @magnus_wahlman
Starkbaum får chansen att hjälpa Österrike till kvarten i OS. Håll koll på Kopitar i Slovenien.
Honken:
Kontra-besked, synd! Skada? Dålig prestation? Ur form???????
Magnus Wahlman @magnus_wahlman
Mathias Lange står i Österrike - inte Starkbaum
Redigerad kommentar
Det är ett jävla gnäll på att Damhockey är med i OS idag. "Det är så ojämnt" "Räcker med final mellan Kanada och USA, jävla skämt att det är med i OS" bla bla bla.
Första officiella dahockey SM spelades 1988. Första Damhockey VM spelades väl typ nån gång tidigt -90 tal har jag för mig?
Enda jag menar att sätter man det i lite relation till ålder på sporten så kan man säga att mellan 1964 och 1992 så vann Sovjet/Ryssland ALLA OS utom ett!
Honken:
Roland Engström @RulloEngstrom
3-0 efter två perioder. Robert Kristan riktigt bra i Sloveniens mål. Österrike borde kanske kört med Starkbaum i stället för Lange?
Kristan var en cool kille hos oss...!
Ännu en mkt bra Sundlöv-värvning
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Läs ABs (OS)chatt och kommentarer så får du se. =)
Twitter haglar/de av gnäll också.
Redigerad kommentar
Mäktiga Tre Kronor!
...o på söndag är silver inte värt ngt alls...till skillnad hur det resoneras i andra sporter
"vinna ett brons"
"det här silvret känns som ett guld"
Silver är alltid första förloraren...
tjugo8:
1994 gick Paul Kariya bet på Tommy Salo.
2014 går Sidney Crosby bet på Henrik Lundqvist
ja, ja vet att semi nr2 inte är spelad än. hjärtat säger USA, men hjärnan säger Kanada.
En kanadensare dömer alltså OS-finalen på söndag! Vilken annan seriös sport skulle tillåta att en huvuddomare i en final kom från ett av de deltagande länderna? Hockey och proffsboxning - världens mest korrupta sporter.
Jajjen: "En kanadensare dömer alltså OS-finalen på söndag!"
tillåt mig att korrigera...3 kanadensare och 1 amerikan ;P
Peja:
Tror säkert dom svenska spelarna blivit tillfrågade om det är ok med NHL domare då i princip hela laget spelar i NHL och vet att domarna är konsekventa och proffesionella sedan tidigare. Jag tror detta är väl genomtänkt.
mattias - 74: Peja:
Det är bestämt sedan långt tidigare i samråd med alla kvalificerade lags förbund att domarnas nationalitet saknar betydelse, istället tar man ut de domare som gjort bäst ifrån sig under turneringen. Så har det varit ända sedan det infördes med NHL-spelare i OS, lustigt nog har Kanadensare dömt samtliga dessa finaler och så vitt jag vet har ingen klagat förr.
Redigerad kommentar
Huge:
Ja murvlarna blir lite pinsam i sin iver att visa hur orättvist det är, utan att se längre än näsan räcker. Att Kanada förlorade både semifinal och bronsmatch Os-98 MED Kanadensiska domare nämns naturligtvis inte. Och en sådan sak att samma Kanadensiska domare dömde finalerna mellan USA och Kanada både -02 och -10 borde ju visa på hur opartisk de är, tror ju inte USA skulle tillåta samma dommare -10 om de blev bortdömda -02.
Sedan är ju sagt att Os ska ha världens bästa domare, varav en förkrossande majoritet kommer från NHL. Då måste man också komma ihåg att ca 90% av alla huvuddomare i NHL är Kanadensare. EN med NHL-erfarenhet är Europe - Markus Vinnerborg, o vem vill se han döma en Os-final?