1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446525 inlägg · 7962 ämnen

OM vi går till slutspel...

Sv: OM vi går till slutspel...
Jajjen: Orkar inte vänta. Kvaliteten på Brynäs backar speglade redan i september vad ekonomin orkade med. Det var innan lagets enda landslagsmässiga back blev långstidsskadad. Desto större skäl att inse vad Brynäs egentligen presterat så här lång. Med ett lag som "på pappret" är någor bättre än Rögle har man ganska säkert spelat till sej en slutspelsplats.

Kort sagt: sett till resurser och förutsättningar är Brynäs Sveriges bästa hockeylag.

Jajjen: Nej, jag har hela säsongen tyckt att backarna är lite för begränsade. Visst, Brynäs släpper in relativt få mål, men konstruktiviteten framåt saknas bland de flesta av backarna - eller säg så här; Det finns ingen komplett/riktigt bra back i laget, något jag tror kommer bli ännu mera tydligt i ett eventuellt slutspel.

Anders Berg: Menar du att insikten om Brynäs backar kommit alldeles nyligen?

Anders Berg: ... i så fall ska de utveckla sitt spel enormt mycket innan slutspelet drar igång.

Det är ju dock lysande att du, "Huge", tror på backarna och att de kommer ta Brynäs långt i slutspelet. Hoppas du får rätt!

Huge: Hur begåvad är du då, som inte ens förstår svenska?

Jag tror inte att backarna, som är friska idag, räcker till i slutspelet. Jag tycker inte att det finns någon riktigt bra back i laget idag. Sundqvist i all ära, likaså Hietanen, men jag tror inte att de räcker till för att ta Brynäs långt i ett slutspel.

Huge: Amen

Anders Berg: "Vi har i dagsläget inte en enda riktigt bra back, frisk, i laget."

Så du tror att Sunken fick anbud från KHL därför att han är en av ES sämre backar?
Hur kan man kläcka ur sig nåt så obegåvat?
Förmodligen för att man är obegåvad...

Bissett19: "Har du någon statistik på det?"

I Pucken och Gurras värld går det utmärkt att kasta ur sig saker som att det är garanti på att motståndarna gör mål på oss varje gång dom plockat målvakten.
Några statistiska belägg har man förstås inte, här räcker det med rena gissningar för att anse sig ha rätt.
Dessutom är statistiken ointressant om man inte lyckas ta fram statistik på hur det sett ut i samtliga matcher i ES där ena laget plockat målvakten.
Först då kan man få ett jämförande material som är intressant och se om Brynäs på nåt sätt sticker ut negativt.
Men objektivitet har väl knappast varit nån ledstjärna när det gäller Puckot och hans praoelever ...

Jag var otydlig angående Brynäs backar och slutspel; Jag anser att backarna är för dåliga för att räcka till i ett slutspel. Det är ju som bekant en liten annan hockey som spelas i slutspelet, än i grundserien.

Vi har i dagsläget inte en enda riktigt bra back, frisk, i laget.

Skitstöveln: jag tror att det blir rätt mycket folk ändå imorgon. ståplats blir full iallafall eftersom Högskolan bjuder in sina anställda och studenter

Gurra88: En fröjd att läsa dina positiva och av tillförsikt sprudlande inlägg!

Anders Berg:

Backbrist??

I ES bästa försvar???

Jämför gärna Frölundas försvar med Brynäs, gubbe för gubbe...

Sen tar du en titt på antalet insläppta mål...

Sen tar du dig en rejäl funderare till....

Bissett19: Så klart grabben inte har någon statistik på det...

Han skjuter från höften som vanligt...

Man brukar som bekant inte träffa då...

Bissett19: Blir bara förbannad när jag tänker på de. Så fruktansvärt lamt. Så nej, har ingen statistik på de, men fråga JanT eller nån skarp hjärna här inne

Gurra88: Är Hansen och Lauritz elitseriens sämsta just nu?

Svar: ja;)

För övrigt.. Foppa var en fröjd att se igår..

Gurra88:

"Att ta ut målvakten brukar inte resultera i mål särskilt ofta. Men mot Brynäs har det nästan blivit en garanti."

Har du någon statistik på det?

Jajjen: Väldigt fyndigt Jajjen. Att ta ut målvakten brukar inte resultera i mål särskilt ofta. Men mot Brynäs har det nästan blivit en garanti. Så varför spelar inte motståndarna med sex man hela tiden, vi är ändå för uddlösa för att göra mål eller att ens lyckas rensa pucken ur segen zon .. Förövrigt, lutar åt slutspel, frågan är om vi lyckas snitta över ett mål per match? Tror inte de..När det hårdnar till har vi ingenting att säga till om.

Jajjen: Will see!

Anders Berg:

Backbrist?Vi har sju backar,det räcker gott och väl...

... tror jag att det kommer att bli än mer tydligt hur stor backbristen är i Brynäs.

Skitstöveln: Jag tror du missbedömer gävlebornas intresse för stans stolthet. Lön ganska nyligen, ingen nysnö, ingen Lets dance eller Melodifestivalen, inget trav, Brynäs slåss för sin slutspelsplats, möter seriens bästa lag. Nej, imorron blir det fullsatt.

Jajjen: Fullsatt mot HV imorgon? haha, knappast! Jag är glad om det kommer över 5000.

Hence: får hoppas på det. Vore sjukt kul med mycket folk och god chans att gå vidare :)

Bissett19: Nej, det är väl lite glädjekalkyl kanske, men DIF har LHC hemma imorgon, kan mycket väl bli en etta och då skiljer det bara en pinne. LHC tar bara en via oavgjort mot HV i sista matchen där DIF slår Frölunda borta, och vips.

Hence:

Känns inte så sannolikt att DIF skulle plocka fyra pinnar på LHC de tre sista omgångarna,då LHC har två hemmamatcher kvar.

Fast det vore kul om du får rätt...

Jajjen: Tja, vi har ju plus på DIF denna säsong, så varför inte... :)

Hence: Isåfall är det bara att börja planera för semin.

Hence: ...vilket ger denna sluttabell:
1) HV 71
2) Djurgården
3) Linköping
4) Skellefteå
5) Färjestad
6) Brynäs
7) Modo
8) Frölunda

Kvartar: HV-Frölunda, DIF-Brynäs, Linköping-Färjestad, Skellefteå-Modo

Bissett19: Enligt mina, högst egna, kalkyleringar, tar Brynäs fyra poäng till (en pinne mot HV imorgon och tre mot Saik på lördag) och hamnar då på 80 poäng. Modo med sitt enkla spelschema kvar bör ta full pott, och hamnar alltså på 79. Luleå tar sju poäng till via segrar mot SSK och TIK, samt en poäng borta mot Rögle och får då sammanlagt 76. Timrå räknar jag faktiskt borta, dels pga att man har två bortamatcher kvar och visade inte upp något vidare spel igår. Frölunda tar faktiskt bara en oavgjort poäng sista veckan och hamnar på 76. De åtta mål man har tillgodo på Luleå bör dock räcka för att precis knipa plats 8.

Hence:

Ja Luleås form är inte någon vidare,7 poäng  de senaste 10 omgångarna,och sju raka bortatorskar.
Så jag har svårt och se att dom går rent även om deras spelprogram ser okej ut.

Mot slutspel.

Hence: Varken Luleå eller Modo borde hinna ikapp oss. Är LHC och HV lika (o)motiverade mot oss som dom varit sista omgångarna tar vi en del poäng där. Men det är klart, möta Brynäs är nåt helt annat.

SSK:s och SAIK:s avstängningar drabbar ju bara strecklagen, inte SSK eller SAIK som har sina placeringar klara. Sjukt! Och en j-vla flax för Modo som vanligt. ES flaxlag nr 1.

Alltid underhållande att läsa Pucken: "Så här på rak arm har jag inte i minnet hur många gånger den här säsongen Brynäs har släppt in mål i slutminuterna då motståndarna tagit ut målvakten och spelat med en extra utespelare.

Vad beror det på ?"

Han frågar alltså läsaren varför han inte minns. Gurra88/Lindströmlogik.

Tror knappast att Luleå tar (mer än) sju poäng och vi noll på de tre avslutande matcherna. Tycker det verkar lite nervigt där uppe i Norrbotten om man ska döma efter gårdagens match och deras form på sistone. Däremot är det tråkigt och tragiskt att både Luleå och Modo får oerhörd assistans till nästa match med de löjliga avstängningarna på SSK och SAIK. När ska elitserien sluta överreagera på hockeyfighter?

Anders Berg: "Huge, Jan T & Co. gillar att hålla på ett halvokej lag, där allt som är halvokej, är helokej för dem. Åka ut i fyra raka i en kvartsfinal är helokej. En tränare som vill spela defensivt är helokej. Att släppa in mål i slutminuterna är helokej.

Nej, med sådan mentalitet får man ett lag som inte kommer någon vart.

Vi andra vill se framgångar!"

Exakt.
Framgång uppnår man bäst genom att anamma DIN mentalitet: att börja grina, kasta in handduken redan nu och hoppas på mirakel i kvarten.

Lindström: "Glömde att du i egenskap av matchreferator besitter total kunskap i ämnet hockey. Ber så hämst mycket om ursäkt. Nc´s ord följt av Mormors och ditt ord är såklart lag och praxis i ämnet hockey."

Ursäkten godtages, på ETT villkor: att du i fortsättningen skärper dig och slutar kasta skit på spelare och ledare härinne.
Fegt att gömma sig bakom en dator istf att ta det öga mot öga med resp mobbningsoffer. 

Anders Berg: Men herregud, en sådan puck som slängs in på mål, studsar på två klubbor och ramlar in bakom Markan är inget annat än ren och skär otur.
Spelar ingen roll om vi haft en demontränare och Miller i målet, shit happens.
Gläds istället åt en pinne och att det var vår match, bästa insatsen efter OS uppehållet.

Huge, Jan T & Co. gillar att hålla på ett halvokej lag, där allt som är halvokej, är helokej för dem. Åka ut i fyra raka i en kvartsfinal är helokej. En tränare som vill spela defensivt är helokej. Att släppa in mål i slutminuterna är helokej.

Nej, med sådan mentalitet får man ett lag som inte kommer någon vart.

Vi andra vill se framgångar!

Huge: "HS och andra liknande forum befolkas av personer med väldigt olika kunskaper. Tyvärr så finns det alltför många okunniga, onyanserade och högljudda skribenter som tror att ju mer man skriker, desto mer rätt har man. Du och några till härinne tillhör denna kategori. Jag bara konstaterar fakta och försöker vara uppriktig när jag säger det här till dig."

Glömde att du i egenskap av matchreferator besitter total kunskap i ämnet hockey. Ber så hämst mycket om ursäkt. Nc´s ord följt av Mormors och ditt ord är såklart lag och praxis i ämnet hockey.

Hoppas du kan förklara för oss andra okunniga hur laget formerats inför dagens match. Sen vilka tankarna är för faktumet att vi är kort om backar och hur man ska lösa detta inför ett ev kommande slutspel.

Matchen torskar vi idag fö med 3-1

JanT:" För min del är det ett solklart verbalt hot."

Jag tror att han vill snaska Huges kotte.

Lindström: "Hoppas du kommer upp till LA och skriver det så kan vi ses öga mot öga så kan du få säga det här till mig direkt. Annars kan vi ses på Hovet om vi nu möter Dif i slutspelet om det passar dig bättre. "

Du får tolka ovanstående uttalande riktat till Huge hur du vill.

För min del är det ett solklart verbalt hot.

JanT: Är du på riktigt?
"Så nu har du börjat hota folk verbalt"
Vart gör jag de? Ta å dra ut huvet ur ditt eller Huges arsle så kanske du kan visa vart jag gör det sen.

Lindström: "Eller ska du fortsätta sitt och gömma dig bakom datorn? Lätt att sitta här inne och vara en spydig liten fjant och vara kaxig."

Så nu har du börjat hota folk verbalt...en väntad utveckling då din argumentering bygger på frustration och vanmakt över något du inte kan påverka själv (Brynäs resultat på isen). Det kanske till och med är så att du slantat upp en del för den loge du säger dig besitta?

Apropå det här med att kasta skit på andra framför en datorskärm - varför inte ta och glida in på isen i lågskorna under ett träningspass och konfrontera CZ, Hansen, Lauritzen, mfl med dina finstämda åsikter som du så flitigt ventilerar härinne?

Lindström: HS och andra liknande forum befolkas av personer med väldigt olika kunskaper. Tyvärr så finns det alltför många okunniga, onyanserade och högljudda skribenter som tror att ju mer man skriker, desto mer rätt har man. Du och några till härinne tillhör denna kategori. Jag bara konstaterar fakta och försöker vara uppriktig när jag säger det här till dig.
Har öht inget med nån sorts spydighet eller feghet att göra.
Förr eller senare måste ju nån ta bladet från munnen och säga som det är, och nu har jag gjort det.
Svårare är det inte.

Huge:
Var det där det bästa du kunda komma med, illa riktigt illa.

"Jag menar att du är en okunnig skitkastande nolla"
Ja det är väl alla som inte håller med dig och din Bif´s gudatro enligt dig.

Dags att det kommer fram nu vilken liten feg/svag människa du är. Hoppas du kommer upp till LA och skriver det så kan vi ses öga mot öga så kan du få säga det här till mig direkt. Annars kan vi ses på Hovet om vi nu möter Dif i slutspelet om det passar dig bättre.
Eller ska du fortsätta sitt och gömma dig bakom datorn? Lätt att sitta här inne och vara en spydig liten fjant och vara kaxig.

Du är och förblir en feg liten pennalist.
"Jag kan tyvärr inte konkretisera det jag vill ha sagt på ett mer lättförståeligt sätt."

Lindström: "Är det så du menar eller vad?"

Jag menar att du är en okunnig skitkastande nolla.
Och därför är det meningslöst att öht diskuter med dig.
Det enda man kan göra är att kommentera dina korkade inlägg som ibland kryddas med diverse floskler.
Jag kan tyvärr inte konkretisera det jag vill ha sagt på ett mer lättförståeligt sätt.

... så tar det stopp i Kvartsfinalen och laget går inte längre än förra säsongen. Målsättningen spricker därmed.

Huge: "Jag behåller helst visdomsord typ "allt kan hända i ett slutspel" för mig själv."
Ja för någon egen åsikt kan ju inte du ha. Utan det kommer att låta; Vi mötte för dagen ett mer taggat lag, som var hetare.

"Överlåter gärna till dig att briljera med den typen av djupsinnigheter."
Så bra då, din slutar vid att NC är bäst allt Bif gör är bäst och att Mormor är bäst.

"Vet inte vad jag ska svara på din fråga ang backarna, men vad tror du själv, om du skulle våga dig på en avancerad gissning?"
Att det är förjävla dåligt att man inte jagade en ny back då det fanns chans, då man HELA tiden visste att Andersen spelat på 60% pga skada. Klarar man inte av det fast man har folk anställda med just den uppgiften så är det tragiskt.

Så vad tycker dom om läget nu då klarar du av att svara på det?
"Tänk till ordentligt nu och försök komma med ett riktigt bra svar."

Så om vi åker i 4 raka eller inte ens går till sluspel så är det Jonsson, Kokko, Andersén fel, inte värvningsgruppen som inte lyckats få fram en back? Är det så du menar eller vad?

Huge:Nej några garantier finns det ju inte. Det beror lite på vilka som kommer efter oss i tabellen.

Men ju högre i tabellen vi kommer desta större chans är det ju att vi slipper dem

Kommer vi sexa så är vi garanterade att slippe tabellvinnaren i alla fall.

GävleLasse: Vet inte hur du räknat, men en 6:e plats garanterar väl inte att vi slipper HV och LHC i kvarten?
Måste vi inte klättra upp till en 5:e plats för att undvika dom båda topplagen?

Huge: Nej att sikta på gul vore förmätet. Men jag tycker att man skall ge järnet säsongen ut och verkliigen försöka vinna de resterande matcherna. Allt för att slippa HV och LHC i slutspelet. Rent publikmässigt så vore DIF en drömmotståndare och därför voredet bäst om vi kunde behålla vår 6:e plats i tabellen.

Mot DIF har vi både en bra chans att ta oss till semi och att få in bra med folk redan från match 1 i kvaerten.

Det är alltså mer en ekonomisk fråga än en sportslig. Vi har ett publiksnitt UNDER budgeterat så därför vore alla extra pengar mycket välkomna. Något som kommer att behövas för att följa upp den här säsongen med en ännu bättre nästa säsong.

Nästa säsong kommer att bli mer kostsam då vi saknar kontrakt med ett flertal spelare. Skall vi hålla en fortsatt eller bättre nivå på laget nästa säsong så kommer det att kosta mer.

GävleLasse: Om vi vinner idag så är sannolikt slutspelsplatsen säkrad.
Jag talar om vilket motstånd som är att föredra i nuläget, när ingenting är klart för vår egen del.
Sen ser jag ingen anledning till varför vi inte skulle sikta på guld om vi nu år till slutspel?
Den inställningen är jag säker på att samtliga lag som tar sig till slutspel har, oavsett hur det gått i serien och hur laget ifråga är rankat, sas.

« · 1243471 · »