Brynäs IF

728102 inlägg · 7962 ämnen

Operation Nordquist!

« · 1176018 · » Till forumet

Sv: Operation Nordquist!
GävleLasse: Ibland måste man smida medans järnet är varmt och det kräver lite extraordinära åtgärder.
Att Hockeysverige skulle skratta åt Brynäs skiter jag fullständigt i, det säger isf mer om hur avundsjuka dessa tomtar sannolikt är.
Vi har iaf supportrar som konkret ställer upp i ett speciellt läge.
Och om det nu inte är en engångsföreteelse så kan du väl peka på när man tidigare frågat supportrarna om ekonomiskt bistånd?
Jag tror heller inte att värvningen står och faller med supportrarnas välvilja. Våra bidrag ska ses som en av flera försök att samla in pengar, i det här fallet.
Fördelen är då att vi har en större chans att få ut lite mer av sponsorerna om det ex skulle behövas en ny back en bit in på säsongen.
Kommentera

GävleLasse: Brun 12, etta tvåa!

Hans jobb nu:-)
Kommentera

sylf: Ja det är skrämmande vad man bränner pengar i onödan... Jag menar KÅE var ju knappast en främling så honom borde de kunnat hitta utan en headhuntingfirma...Jag menar det är ju rätt svårt att missa karln med den hyddan...
Kommentera

GävleLasse: Ja, tyvärr är det så.

Man kanske skulle ha gett fan i att betala Poolia X antal mille för att skaka fram den klubbdirre man redan hade?! Vad vet jag........
Kommentera

sylf: Som Sporchef är han ytterst ansvarig för den affären... Att de två anda fick lämna medans han är kar säger en del om hur det funkar i kamratföreningen Brynäs...
Kommentera

GävleLasse: Bra skrivet. Huge begriper inte helheten, fan vi har varit fattiga i decennier och det har inte ett piss att göra med värvningarna av Eero och M.K. Att man som enda klubb i ES inte kunnat dra nytta av en ny arena och göra det till en vändpunkt är genomuselt. 142 mannatruppen är ju också ett sorgligt kapitel som den gode mormor var med och sjösatte.
Kommentera

Huge: Är det verkligen en engångsföreteelse? Sundlöv hare handlat upp pengarna och nu "dyker" det upp en spelare som han vill ha...

Det känns lite som att han borde ha sparat undan lite resurser till just ett sånt här tillfälle. Han experiment tillsammans med Boork är väl en av anledningarna till att medlemmarna nu måste kliva in och bidra med resurser. Detta kombinerat med "Oj, var det så hääär dyrt att driva en arena" från ledningen...

Hockeysverige skrattar åt Brynäs.. nu leder man svensk ishockey... Leadclown..
Kommentera

Huge: Amen!!
Kommentera

Jajjen: "Jag tycker tillvägagångssättet är helt ok men det signalerar att man saknar resurser"

Jag skulle hellre se det som ngt av en engångsföreteelse i ett unikt läge.
Chansen att signa en riktigt bra center dök upp helt plötsligt och då har ibland nöden ingen lag.
Att våra resurser ändå är knappa efter värvningarna av Kahnberg och Eero är nog inte nån statshemlighet direkt...
Kommentera

pastorn: Mer försäljning vet dom tyvärr inte vad det är för något..
Kommentera

Jajjen: Är helt inne på din linje, men känns bättre att man vet vart slantarna kommer ifrån.
Kommentera

Jajjen:

Jag tycker Brynäs borde prova att sänka priset för seriebiljett. Jag vet flera som varit sugna på seriebiljett till i år men som ändrat sig när de sett priset.

Biljettpriserna är överlag på tok för saftiga.

Fyll hallen genom låga biljettpriser, skapa stämning och sälj öl som aldrig förr.
Kommentera

Lindström: Du missuppfattar. Jag tycker tillvägagångssättet är helt ok men det signalerar att man saknar resurser. T.o.m. för en så pass stjärnfattig trupp som årets. Det här går inte att upprapa tills vi är bäst i Sverige.
Kommentera

Jajjen: Känns som visst lite kymigt tillvägagångs sätt men bättre det än att köra buffel å båg varianten.
Finns ett lag som har värvat som aldrig förr, som tycks ha kassakistan full. Ska bli intressant å se vart det tar vägen med dom om dom inte lyckas, om deras kassa klirr övergår till dammtussar till nästa år.
Kommentera

Kul att läsa hur övriga hockey-Sverige ser på Brynäs metod att finansiera Jonas Nordquist. Abrahamsson på hockeysverige.se tycker jag sammanfattar initiativet rätt bra:

"För om idolkort på Jonas Nordquist är en nyckel för Brynäs långsiktiga överlevnad i elitserien, så har man fundamentala problem någonstans."

För så är det ju - om Brynäs inte kan finansiera årets trupp + en spelare som Nordquist inom befintlig budget, hur ska vi nånsin få ihop en budget som kan konkurerra om en topp4-plats. Var ska pengarna hämtas och hur länge kan vi vänta utan att tappa elitserieplatsen? Vi är ju fortfarande i samma strykklass som Rögle och SSK.
Kommentera

tompap71:Blev lite fel där, klasspelare och före detta Moradito skulle det stå
Kommentera

tompap71: Lite skoj är ju att Mora kör samma grej för att få ihop pengar till värvning av en klasspelare och före detta dito, minns inte vem just nu men det är oviktigt. Det lustiga är att det inte hörs ett skit om det.
Kommentera

Mickis: Expressen har väl kontakter hos vissa Gävletidningar, dem lyckades ju hitta en av några tusen som var anti, iofs hade han bidragit till värvarpotten också, men var lite anti ändå.
Kommentera

MarcusElving: haha ja det är väldigt märkligt, och när jag läser nätupplagen så säger man från Brynäs att man inte fått en negativ reaktion.
Kommentera

Mickis: Fullständigt skitsnack, säger som föregående talare.. Konstigt att man fått in så mkt pengar då..
Kommentera

Mickis: Vilket bullshit - konstigt att vi lyckats samla ihop närmare 300 000 då.
Kommentera

Märkligt, på Expressens löp här i Gefle så kan man läsa att fansen rasar över insammlingen.
Kommentera

spud: Ääh, vaddå? Jag fick en liknande skada för 18 år sedan och är nästan helt återställd nu ;)
Kommentera

MarcusElving: Strålande! Snart har vi rott hem Nordan. Hoppas Brynäs tar vara på det här nu också och marknadsför "fansens spelare" ordentligt,
Kommentera

Operationen i detta fall, är det för att läka ihop hans knä?
Kommentera

tompap71: Och nu kan icke medlemmar sätta in en slant också! =)
Kommentera

Wesley: Det känns lite väl hemligt men samtidigt så kanske det är Frölunda som har begärt att det skall hemlighållas. Det är ju inte bra om de gått med på nåt som kan bli dyrt för dem i längden. Exempelvis att de betalar en större del av lönen än vad de vill. De har ju andra spelare ute på marknaden ;)
Kommentera

Brynäs är i alla fall ärliga i hur de finansierar Jonas Nordquist medans Obol Luleå mörkar som vanligt, det här gäller Fabricuis
Är det inte bättre att vara ärligt och tigga än att det kommer en fet smäll i plytet vid ett avslöjande om ogentligheter?

Källa nedan nsd.se

"Avtalet gäller över fyra säsonger, men exakt hur det nya kontraktet är utformat vill Bergström inte gå in på.
- "Fabbe", Frölunda och vi har kommit fram till en väldigt bra och kreativ lösning, säger han.
Har Fabricius och Frölunda separerat för gott, så att ni inte hyr honom av dem?
- Hur lösningarna är uppgjorda vill jag inte gå in på. Men alla parter har bjudit till för att göra en så bra lösning som möjligt.
Har ni löst det här med hjälp av externa finansiärer som har skjutit till extra pengar?
- Hur och vad vill vi behålla för oss själva.
Kommentera

Anders Berg: Ja faktiskt, trots att vi tjafsar med varandra här och i andra forum så har vi ändå hjärtat på rätta stället. Mycket roligt tycker jag!
Kommentera

tompap71: Ja, jag vet - visst är vi grymma!
Kommentera

Bissett19: Det är väldigt bra gjort med tanke på att man motarbetade syftet en del med dessa vaccinationsrubriker några dagar innan. Det var ju många medlemmar som inte var glada alls över den "nyheten" även fast den var totalt uppåt väggarna och helt felvinklad så blev det ju en hel del negativa reaktioner. Får man sedan ett tiggarbrev i brevlådan så blir ju effekten lite väl...
Kommentera

Bissett19: Enligt radio Gävleborg har Brynäs medlemmar nu bidragit med ca 300 000 kronor.
Kommentera

Waow.
Medlemmerna vill verkligen ha Nordan i BIF.

"Pengar strömmar in för att värva Jonas Nordquist.
– Det ser ut som om att våra medlemmar kommer att bidra med mellan 200 000 och 300 000 kronor, säger Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson."
Kommentera

Bissett19: Dom har fått fram externa sponsorer som tydligen går in med det kapital som behövs för att genomföra värvningen av Fabricius, Sedan går det rykten att det är klart med ytterligare en spelar som Luleå har gjort officiell så detta kommer bli intressant att se!
Kommentera

MarcusElving: hockeysverige.se

Luleå har 14 forwards under kontrakt, plus att Nordquist själv är sugen på Brynäs. Det borde inte vara några problem, men man blir ändå lite nervös
Kommentera

Hence:

Fast jag tror inte Lule skiter pengar,speciellt inte nu när man gjort klart med Fabricius.

www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4867342
Kommentera

Hence: Vart har du läst det och framför allt när har han uttalat sig på detta vis? :P
Kommentera

Det här var inte så kul:

Mer överraskande är ett uttalande från Bergström gällande Jonas Nordquist, som av många setts som helt klar för Brynäs, men även han med ett förflutet i Luleå.

- Vi har inte släppt "Nordan". Vi för dialog med honom, säger Bergström till nsd.se.
Kommentera

Bissett19: Vem vet med Brynäs oförmåga så... :-))

Eero 1:53 i 1:a perioden PP spel.
Kommentera

65selander:

Undra hur det går med kampanjen?här har du en kille med inte kanske den största kollen,men som har bidragit med en tvåhundring;)

Vem gör Brynäs första mål i år?
-Jag får väl säga Jonas då.

Kommentera

Bissett19: Nu kanske vi har betalat hans skridskor och klubbor till kvällen ;-)
Kommentera

tjugo8:

En halv tusing även inslängd från Fantomenland;)
Kommentera

Huss: Är man medlem skriver man ju sitt medlemsnummer. Annars får man väl försöka klämma in sin adress i det där fältet. Man får plats med ganska mycket där.
Kommentera

tjugo8: precis, klokt i dessa dagar. Dessutom så kan Nordqvist så småningom bidra till att öka publikintäkterna genom att Brynäs blir ett slagkraftigare lag. Då kan det vara så att budgeten även räcker till att hyra en back till.
Kommentera

tjugo8: Håller med fullständigt. Nu gör det någonting och om folk tycker det är skämmigt får stå för dom. Kommer 500kr från mig och mina kvalster också. Hur hade det varit om Brynäs bara sa nej?

Kommentera

tjugo8: Satt in 500 jag med! Hoppas det blir klart innan helgen så man kan andas ut.

Kul att det går fortsatt bra för gästrikland i tv-pucken också. två raka segrar efter 5-0 mot medelpad tror jag det var i match 2. Gruppspelen fortsätter väl imorgon vad jag har förstått. Hoppasvi får se gästrikland (Brynäs) spela slutspel på svt i helgen! :D
Kommentera

Huss:

femhunking inslängd...bör vara legio för varje förvärvsarbetande Brynäsare...

bättre o "tigga" än att överskrida budget...
Kommentera

Qvarre: Betalning, se nedan. Japp (fast hur de i praktiken skall kunna spåra avsändarna vete tusan...)
Kommentera

Hur btalar man och vad händer om det skiter sing? Får man tillbax sin lustentapp då?
Kommentera

« · 1176018 · »