Brynäs IF

727035 inlägg · 7960 ämnen

Operation Nordquist!

« · 1176535 · » Till forumet

Sv: Operation Nordquist!
MarcusElving:

Tack för tipset.

Kul inslag, Kahnberg verkar vara en bra snubbe och lite klassiska Brynäsbilder på bästa sändningstid är aldrig fel. Hoppas verkligen det lossnar för Kahnberg i år och han får spela i en bra omgivning.
Kommentera

Missa inte sporten på 4:an strax.. skulle handla lite om elitserien och om jag inte misstolkade reklamen så skulle Kahnberg vara med och surra lite :)
Kommentera

65selander: Precis, bara vänta och se! :D
Kommentera

Jajjen: K-märkt... Riv och bygg nytt uppe vid Sätra ;-)
Kommentera

Jajjen: Riv skiten å bygg ett p hus där förfan!!
Kommentera

pastorn: Varför kan man inte riva Strömvallen?
Kommentera

MarcusElving: Ang backsisdan så får vi hoppas att vi slipper skador och vem vet vad som händer vid nästa korsdrag i fönstret?
Kommentera

Fan, kollar man igenom spelartruppen så känns forwardsuppställningen helt plötsligt riktigt bra. Synd att backsidan ser så tunn ut, jag tror dock att det kan gå bra i alla fall. Men helt tryggt känns det såklart inte...

En etablerad back till så hade jag varit nöjdare än på väääldigt länge när det gäller truppen. Frustrerande att det är så lite som behövs för att min magkänsla skulle förändras drastiskt, en enda spelare. arrrghh!
Kommentera

I morgondagens Sporten hetsar garanterat "Stisse" vidare om att Strömvallen ska rivas och krigsrubriker om att Brynäs lurar av gamla tanter pengar för att värva Nordquist.

-Sundlöv tog alla mina besparingar säger en gråtande Agda till Gävle Nyhetsbyrå.
Kommentera

65selander: Kan avslöja varför några här inne reagerade på att biljett priserna inte stämde när dom bokade matcher längre fram oxå!

Bokar man biljetter till match 14 dagar före nedsläpp så får man 10% rabatt.
Kommentera

Skönt att han är klar nu så att man slipper höra det där (jävla) tjatet varje dag! Nu saknas det bara en bra back!
Kommentera

Förövrigt så kan de dra in pressackrediteringen för nyhetsbyrån. Låt de betala biljetten själv om de vill se Brynäs
Kommentera

Så här vill man se lagetsen:

Markström (Läck)

1:a femman

Dackell - Dixon - Somervuori
Jonsson - Andersén

2:a femman

Sandin - Nordqvist - Kahnberg
Hietanen - Sundqvist

3:e femman:

Molin - Hansen - Lauritzen
Nolander - Bertilsson

4:e femman:

Hermansson - Granström - Silfverberg
Löf

Extra: Sundström, Rödin

Sandin tror jag kan växa ännu mer i det sällskapet. Tycker han gjorde en rätt bra säsong förra säsongen och då var det hans första säsong. Molin-Hansen-Lauritzen spela bra tillsammans förra säsongen. synd på fjärdekedjan för jag vill se mer av både Granström och Silfverberg. men jag tycker ändå det ser helt okej ut nu.
Kommentera

Gurra88: Varför skall han få gliringar? Klubben har gått ut och begärt hjälp med att kunna värva honom, det är ju förträffligt bra jobbat.

Kommentera

Hence: Precis, hmmm...kanske läge att skola om honom till back...
Kommentera

Gurra88: Är det någon skillnad, vad jag vet så är det intäkter från sponsorer, fans och medlemmar som betalar spelarnas löner även i andra föreningar?
Det är bara i Jante-Gävle som det gnälls i pressen om det....
Kommentera

Huss: Förutom att han är en skicklig spelfördelare så gillar jag att det inte är en liten fjantig playmaker vi värvat. Hans 95 pannor flyttar man inte på alltför lätt
Kommentera

MarcusElving:
Det kommer inte komma in nån mer back.

Kan tänka mig vilka gliringar han kommer få på isen för sättet han blivit värvad:P menmen. han är här nu iallfall
Kommentera

GävleLasse: Jo, jag håller med om att det behövs en stabil back till för att säkra slutspel men ett nyförvärv av Jonas Nordqvist kaliber vore idioti att tacka nej till. Nu har vi faktiskt fått tillgång till en playmaker.
Kommentera

Riktigt skönt att det äntligen är officielt! :D Skönt att kontraktet blev på 1+2 år och inte något tråkigt 1 års kontrakt! Skit i vad alla andra säger om våra värvningsmetoder nu, han är klar det är huvudsaken. Och jag sträcker extra på mig eftersom 500 kr har kommit från mig :D

Väntar med spänning på en intervju med den färske brynäsaren! :D

In med en back på en gång nudå så blir vi topp 4 kommande säsongen!
Kommentera

Huss: Hehe, gvetvis så hoppas jag att denna värvning skall bli toppen. Men som sagt var, jag hade priorterat en back i första hand...
Kommentera

Goda brynäsnyheter! Ska bli spännande att läsa vad Dalademokraten skriver.
Kommentera

GävleLasse: Alltid denna glädjespridare....
Kommentera

Skööönt.. Det är en riktigt tung värvning enligt min mening.. Känns bra.. Tänk vad lugn man varit om vi haft en riktig powerplay-back nu också... Fortsätt skicka pengar:D
Kommentera

Lindström: Då är det bara att hoppas att tröja nummer 39 funkar bättre nu. Sist någon hade den på sig så gick det ju sådär...

Är detta ett tecken på att Anderséns axel är OK eller har man chansat?
Kommentera

Lindström: Så vi hyr honom den här säsongen, och har sedan ett tvåårskontrakt som väntar?
Kommentera

Lindström: Framgick inte hur länge kontraktet sträcker sig, om jag inte är riktigt dålig på att läsa.
Skönt att det äntligen är officiellt klart dock! Välkommen till klubben Jonas!
Kommentera

Kontraktet är på 1+2 år (dvs hyr han första året) Glömde skriva det.
Kommentera

Wesley: Var där när det presenterades för 2 timmar sen!! Såg nu att det hade kommit upp på hemsidan oxå!
Kommentera

Lindström: Här är länken du glömde
Kommentera

Nordquist KLAR!!!
Kommentera

GävleLasse: "Om man vill kalla det tiggarbrev eller något snällare beror ju på om man vill baktala eller vara lite snällare. Media har valt det första alternativet."

Exakt vad jag försökt säga.
I princip handlar det bara om ett ordval.
Min poäng är att samma personer som gnäller om tiggarbrev till medlemmarna plötsligt tycker att det handlar om ett ekonomiskt stöd när det är en sponsor som bidrar med lite extra pengar.

Man kan faktiskt hårddra det hela ännu mer och hävda att medlemsavgiften i princip också är en form av sponsorstöd.
Du, jag och alla andra medlemmar bidrar ju med pengar som går till den löpande verksamheten. Det stödet är dessutom en stadig och säker inkomstkälla för klubben.

Svårare är det som sagt inte....
Kommentera

arnio: Vi kommer aldrig att nå dessa höga lönebudgetar men jag tror snarare att vi kommer att mötas på mitten. De fyra stora kommer att inse att den kapprustning de sysslat med under några år inte är hållbart. Nya regler tror jag kommer med inom någon säsong. OM det blir lönetak, begränsat antal utländska spelare eller vad det nu kan bli.

Ja vad kostar J20? Det är inte billigt i alla fall. Jag har för mig att när det gäller utrustning så får de förutom skydd i alla fall 12 klubbor i var som går loss på ett par tusen styck. Senast jag kollade så är inte diesel billigare bara för att det är ett juniorlag som åker buss. Hur många mil blir det på en säsong tror du? Detta är två saker som kostar bland många. Jag har inga siffror men om man ställer detta som referens mot vad man får in genom tiggarbrev så blir det mycket pengar.

Jag blev ombedd att ta fram exempel på hur man skulle kunna slimma organisationen/verksamheten för att få mer resurser till A-laget...

Men det verkar som att du hellre ser att vi producerar juniorer sen spelar det ingen roll om a-laget spelar i ES eller en lägre division. För vänder vi på ditt resonemang med at inte kunna hänga med de rikaste klubbarnas lönebudgetar så åker vi ur om detta fortsätter. Resterande lag gör precis som jag vill. De satsar på sina respektiva A-lag...
Kommentera

GävleLasse:
"Att satsa mycket pengar på enga produkter för att sedan bli av med dem när de vill ut och prova sina vingar och inte ha råd att ta tillbaka dem när de söker sig hemåt är INTE ett vinnande koncept för BRYNÄS.. för svensk hockey, möjligen men inte för Brynäs...

Man måste som jag skrev innan helt enkelt välja väg. Brynäs har inte råd att både vara ett topplag inom juniorhockeyn och samtidigt kunna SATSA på sina satta mål för A-laget."

Du har ju fel förstår du inte det? Hur sjutton tror du att Brynäs ska kunna nå framgångar genom att matcha lönebudgetena hos de rikaste klubbarna? Då behövs en shejk eller något sånt som vräker in pengar i brynäs och det kommer inte att hända.
Ska Brynäs nå framgångar på isen så blir det med en trupp som kostar avsevärt mindre än de dyraste i ligan, så är det bara. Sedan har vi vägskälet, ska vi satsa på egna talanger eller ska vi köpa in spelare utifrån för att komplettera våra stjärnor?
Vi har fått fram spelare som tex, Markström, Bäckström, Silverberg, Bertilsson mfl. de senaste åren och det är inte kattskit minsann. Fansen älskar dessa spelare och de är en viktig del i Brynäs själ.

Jag förstår inte riktigt vad du tror skulle hända om vi skrotar J-20, skulle vi komma topp 4 i ligan då eller?

Hur mycket kostar j-20 varje år? Vad får vi för de pengarna i spelarväg? jag tror definitivt att du är ute och cyklar när du inte ser vikten i juniorverksamhetens betydelse för Brynäs som förening och som plaskdamm att plocka talanger ur.
Kommentera

Gurra88: Sponsoravtal Gurra, Sponsoravtal. Sponsor A gör ett avtal med Brynäs om att för en viss summa pengar exponeras, exempelvis på klubbdräkten, på sargen eller uppe i mediakuben. Vill Brynäs ha extra pengar så måste man be (tigga) om mer pengar och knyta ett nytt avtal.

Om man vill kalla det tiggarbrev eller något snällare beror ju på om man vill baktala eller vara lite snällare. Media har valt det första alternativet. Jag är inne på samma linje. Hade insamlingen kommit spontant eller på ett initiativ från en supporterklubb så hade det kunnat heta "Stöd" men nu går Brynäs ut och ber om stöd som med ett mer elakt ord kan kallas att tigga.

Svårare än så är det inte.
Kommentera

Huge: Haha.."Ja, tänk vad underbart det ändå skulle vara om sponsorerna var förpliktigade att skänka pengar.
Varför inte lagstifta om att dom måste skänka pengar?
Ännu bättre...."

HahaGe mig ett exempel på företag som är sponsor till ett lag, men som inte skänker pengar.??

Du är riktigt dum, det blir klarare för varje gång:)
Kommentera

Gurra88: "Att fråga en sponsor om pengar är väl knappast att tigga, då det är deras förbannade plikt att stå för pengar.."

Haha..
Ja, tänk vad underbart det ändå skulle vara om sponsorerna var förpliktigade att skänka pengar.
Varför inte lagstifta om att dom måste skänka pengar?
Ännu bättre....

Min poäng är att pressen snackar om "tiggarbrev" när Brynäs vänder sig till sina medlemmar.
Och att pressen även hade talat om "tiggarbrev" om Brynäs nu istället vänt sig till sina sponsorer för att få extra pengar till värvningen av Nordqvist.
Kommentera

GävleLasse: Tack för stödet:) Killen kan inte bara erkänna en groda i sina uttalanden som vanligt..
Kommentera

Huge: Du kan hålla på med dina principer hit och dit, det kommer du inte komma långt med.. Att fråga en sponsor om pengar är väl knappast att tigga, då det är deras förbannade plikt att stå för pengar..
Kommentera

GävleLasse: Och vad är då sakfrågan?
Kommentera

Gurra88: Mot dumheten kämpar som bekant gudarna förgäves.
Att be ngn om pengar brukar kallas för tiggeri.
Vad är det isf för skillnad på att be en sponsor om pengar och att be en medlem om pengar, rent principiellt?
I båda fallen får parterna ngt tillbaka, även om det sponsorn får tillbaka för det mesta är av konkret natur, ex reklam.

Jag har inget större hopp om att du ska begripa resonemanget eftersom jag är tämligen säker på att du inte vet vad ordet "principiellt" innebär i det här sammanhanget.
Och då är det ju ingen större idé att diskutera saken öht.
Jag får säga som Stenmark sa:

"In´t lönt att förklar´för en som int´begrip´..."
Kommentera

Gurra88: Bry dig inte om Huge. Han har valt att övertolka ett ord i ditt inlägg och lägger all fokus på det..

sakfrågan har du i mina ögon redan vunnirt
Kommentera

Huge: "Jag avstår att kommentera din ev dumhet.
Konstaterar bara att siffrorna i ditt nick måst stå för åldern (88 år).
Maken till senil tomte var det nämligen längesen man hört...."

Jag vet inte hur länge du ska leva på att jag är 88 i dina kommentarer. 21 år fyllda och till skillnad från dig som är antalet år för gammal för att sitta på forum och slicka Brynäs organisationen i varje beslut, (detta sagt utan en aning om hur gammal du är och utan att egentligen bry mig överhuvudtaget).

Du kan vrida och vända som du alltid gör, utan att egentligen det blir nånting bättre..
Vet du vad ordet sponsorer betyder? Vad är deras egentliga uppgift? Om det var våra fans egentliga uppgift att sponsra, hade väl även vi kallats sponsorer istället för fans och medlemmar. Vi medlemmar gör nog med att bara vara medlemmar, resten är tiggeri.. Däremed har jag aldrig någonsin sagt att det är fel, har själv skänkt pengar och tycker det är bra att folk gör det.
Kommentera

Gurra88: "Ibland undrar jag om du är på riktigt eller om du på allvar är så dum som du utgör dig för att vara.

Det är inte "tiggeri" att låta sponsorer betala in en viss summa för att få sitt företag på matchstället eller dylikt och synas med en stark produkt.. Och det va det vi pratade om..

Jag avstår att kommentera din ev dumhet.
Konstaterar bara att siffrorna i ditt nick måst stå för åldern (88 år).
Maken till senil tomte var det nämligen längesen man hört....

Vi talar om den principiella likheten mellan att vara sponsor och att vara medlem när Brynäs äskar extra bidrag för ngt speciellt (i det här fallet ett nyförvärv)
Båda bidrar med ngt och får också ngt tillbaka.
Sponsorn får goodwill och exponering tillbaka.
Medlemmen får ngt tillbaka i form av ett bättre lag.
Hur du än vrider och vänder på det så är båda företeelserna att betrakta som tiggeri, rent principiellt.
Kommentera

Huge:

Ibland undrar jag om du är på riktigt eller om du på allvar är så dum som du utgör dig för att vara.

Det är inte "tiggeri" att låta sponsorer betala in en viss summa för att få sitt företag på matchstället eller dylikt och synas med en stark produkt.. Och det va det vi pratade om..
Kommentera

JanT skrev:"Passar förövrigt mig utmärkt, hellre en oviss elitserie med Brynäs och övriga "leftovers" än de senaste årens förutsägbara dravel - vem fan orkar se på 7 finaler 7 år i rad med samma j-a lag?"

Intressant synvinkel från en som håller på ett lag som vunnit 12 SM-guld och där 6 kom inom en ovan nämnd 7-årsperiod.

Första decenniet på 2000-talet innebar 5 olika svenska mästare i hockey. Så såg det också ut på 90-talet. 80-talet däremot var väldigt oförutsägbart, då hade vi nämligen 6 olika svenska mästare.

Kvarnstenen runt halsen, för den som har svårt för förutsägbart dravel, inträffade 1958 till 1977. På dessa 20 år vann 3 lag 19 SM-tecken av 20 möjliga och visst fan var det fler än en som var snickare när de slog igenom. Fabriksarbetare var nog allra vanligast, men även polisman och lagerarbetare var gångbart under denna förutsägbart dravels guldålder inom svensk hockey. 

Kommentera

arnio:

Helt klart duktiga killar, men det är inte många av de du nämner som väcker känslor.. Vi har inte precis nån Ledin, inte precis någon Ward.. Killar som folk flockas för att få se..
Kommentera

Gurra88: "Hade vi haft ett sånt lag i gävle kan jag lova dig att det varit lapp på luckan varje match.. Det finns för mycket "tråkiga" spelare i brynäs..

Sundström, Lauritzen, hermansson, Sundström, nolander, med mera med mera,.. alla inte fullt värdelösa men oerhört tråkiga spelare som man som fans inte har nån relation till.."

Jacob Markström, Simon Bertilsson, Simon Löf, Lars Jonsson, Emil Sandin, Ove Molin, Jonathan Granström, Andreas Dackell, Henrik Thegel, Eero Somervuori, Magnus Kahnberg, Jakob Silfverberg....säger inget mer.
Kommentera

70 Rodrigues: Det verkar vara gångbart i Motala i alla fall... Man har ju haft sina åsikter om Småland men nu vete katten om Motala är värre...
Kommentera

« · 1176535 · »