Brynäs IF

727992 inlägg · 7962 ämnen

Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15

« · 1705757 · » Till forumet

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15
Riktigt tung förlust igår, ville bara gå och lägga mig efter slutsignal. Men om man försöker se lite nyanserat på det så spelade vi i princip ut hemmastarka ÖHK i två perioder för att sedan åka dit på tillfälligheter och lite lojare spel i tredje. Jag litar på att Bulan har en hel del nyttigt att säga om framtida tredje perioder.
Kommentera

Zappaholic: Ja, beror väl isf på vilka vi möter och hur spelet sett ut. Nu har vi ex två tuffa matcher framför oss, SAIK och Växjö. Förlust i båda trots bra spel skulle inte oroa mig nämnvärt. Speciellt med tanke på att vi saknar Bertilsson och förmodligen Salmela.
Tippar iaf på ett högmotiverat lag mot SAIK. Tror att spelarna är sugna på revansch, både pga gårdagens onödiga förlust och att vi haft det tungt mot just SAIK en längre tid nu, där vi iofs varit nära ett par gånger man ändå torskat.
Kommentera

Huge: Spot on, Huge. Visst är vi alla besvikna efter en förlust men bilden efter denna förlust borde ju alla som gillar hockey kunna nyansera något.

Finns inget som tyder på att vi har en dålig trend, det är ju bara att göra en formtabell för de sex senaste matcherna och titta var vi hamnar.

Skulle vi nu ändå förlora några matcher på raken, ja då kanske man kan se en trend. Att antyda något nu, är ju löjeväckande.
Kommentera

Zappaholic: Haha, som vanligt mao....
Så här komiskt har det ju alltid sett ut härinne, så jag är inte förvånad direkt.
Allt är nattsvart efter förlust, allt är tipp-topp efter vinst. Finns inga mellanting, typ att man kan tänka sig att slarv ibland straffar sig trots att man varit det klart bättre laget och borde ha vunnit.
Att börja yra om nedgång, oroande tecken på svacka i antågande osv trots att man sett matchen och hur det sett ut, är ju inte bara skrattretande, det är dessutom okunnigt.
Kommentera

honken21: Han är skymd även vid 3-3, syntes på matchbilderna tagna bakifrån. En av våra egna skymmer samtidigt som en motståndare åker in i skottlinjen när skottet kommer.
Välplacerat men inget hårt skott, räcker ofta i såna lägen.
Kommentera

Den här förlusten var fruktansvärt jobbig. Tur att det är ny match imorgon, så vi får annat att tänka på...
Kommentera

Vad har hänt med Starkbaum? Från lysande till en sopa som man vill skeppa. Man kan ju tycka att han borde höja sig med tanke på att han har konkurrens om förstaspaden från Felix.
Efter dagens insats så tycker jag att han ska sitta i båset de kommande matcherna.
Det är dags att matcha Felix i några matcher i rad nu. Starkbaum vinner inte längre matcher åt Brynäs, han förlorar dom.
Det är i alla fall min åsikt.
Kommentera

Ok, sett reprisbilderna nu och 3-3-målet bör Starkbaum ha, den går visserligen in vid stolproten men han är inte skymd och skottet är löst. 4-3 däremot kommer från väldigt nära håll och med en back emellan.
Kommentera

Huge: Komisk läsning härinne. Antingen är det himmel eller helvete. Efter fem raka segrar och nu en förlust så dyker domedagsprofeterna upp och börjar yra om att nu minsann är det nog på väg utför. Man räknar in förluster de kommande matcherna innan de ens spelats, i syfte att få utbrista "vad var det jag sa"...

Jag såg en match igår som Brynäs dominerade ganska så tydligt i ungefär 50 minuter. Laget var bättre på allt, efter halva matchen hade Örebro skjutit hela fem skott på mål!

Sen börjar laget tumma lite på arbetsinsatsen, ödmjukheten inför det hårda disciplinerade arbetet saknas. Visst är det slarvigt och jävligt illa det som hände i tredje, men man kan också se det som en nyttig erfarenhet. Bulan kommer vara väldigt tydlig med vad som gäller i fortsättningen.

Vi ligger tvåa i serien, det är visserligen jämnt mellan många lag, men det finns inget som tyder på att vi tar hissen neråt i tabellen. Laget är alldeles för bra.
Kommentera

Huge: Ja, nog får laget som helhet ta på sig det här. Har inte känts speciellt bra att sova i natt. Vad hände egentligen i slutet, när de spelade så kontrollerat bra tidigare i matchen. Märkligt och jättesurt...
Kommentera

Powerfade: Starkys agerande tyder på att han inte kan ha sett så mkt mer än benen på våra två täckande spelare, möjligtvis att han kan ha skymtat pucken nånstans där bakom. Ska han i det läget chansa på att skottet tar i blocket och täcka vid nån sida? Isf vilken? Ser ut som att han i det läget agerar utifrån erfarenhet sas: gör sig så stor som möjligt och hoppas på att stoppa pucken den vägen. Nu halvräddar han, tyvärr. Oflyt, shit happens.
Det är utespelarnas slappa agerande som bäddar för målen, inga uppenbara tavlor av målvakten, vissa yrar om.
Man vill tyvärr ofta hitta nån enskild syndabock i såna här lägen, men då ska det till en uppenbar tavla för att resonemanget ska hålla.
Kommentera

Men helvete vad arg jag är. Tar hellre en 4-1-förlust när vi spelat dåligt än något sånt här. Har på känn att vi kommer torska mot SAIK och Växjö också nu.
Kommentera

Haha, Bulan verkar så jävla förbannad. Han lyser verkligen av frustration. Det tar jag varje dag framför "enorm tro på det vi gör". Härlig vinnarskalle vi har som tränare.
Kommentera

Kan Brynäs vara inblandat i läggmatch? Nån journalist kanske borde luska lite...
Kommentera

Presskonf, dett här blir intressant...
Kommentera

Peja:
Visst är det surt, otroligt slut på en match som Bif varit det bättre laget och med "normal utdelning" borde vunnit. Trots förlust väljer jag att se det positiva, överlag bra spel tills det återstår knappt 4 minuter.... Sondre Olden blir intressant att följa i fortsättningen, Sunken bättre än på flera år, Zanetti får sätta den första... snart är Salmela tillbaka...... Bernhard pendlar mellan väldigt bra spel och att ibland släppa nån som inte ser otagbar ut.... visst bör Felix få stå några matcher!
Här på HS är det mesta sig likt, trots en fantastisk start på säsongen blir det gråt o tandagnissling för EN förlust, det är sånt som händer under en lång säsong.
Tur att det finns en handfull skribenter som kan hålla huvudet kallt så det finns nåt värt att läsa.
Kommentera

Pettisbif: 3:a på Starkbaum...😂
Kommentera

Huge: Man ser ju pucken hela tiden mellan deras ben..Vilket starky borde ha gjort han med.
Kommentera

Pettisbif: Luktar avstängning Pettis... Även för pekka85.

Jag backar sällan upp Starky men det gör jag idag. Vi gör ingen bra tredjeperiod. Tenderar också att spela lite för våghalsigt under ledning i slutminuterna. Ändå skapade de nästan ingenting, men de få skott som kom gick stolpe in.

Sandström inledde ruskigt bra, hans stora fokuserade ögon gav ett monsterintryck. Men därefter har han visat sig mer mänsklig. Och han är fortfarande bara 18 år.

Vore oklokt att utse Sandström som etta redan nu. Det skulle varken gynna honom eller Starkbaum - och i förlängningen inte Brynäs IF.
Kommentera

Ruskigt dåligt betygsatta spelarbetyg IGEN......... #less
Kommentera

Jämförelsen haltar kanske, ledningen då var väl 3 eller 4-0 som blev 4-5 eller nåt sånt om jag minns rätt men jag fick hur som helst lite vibbar av en match på 80-talet mot HV med en liknande brutal vändning. Hatar såna här utgångar av en match - om det inte är ens eget lag som tokvänder, förstås...
Kommentera

Pettisbif: Haha 1-0 till dig, godnatt 😊
Kommentera

Riktigt sur förlust ikväll. Örebro fick in lite väl många enkla mål i tredje perioden, de behövde inte jobba hårt för varje mål. Visst var Starky skymd på flertalet mål men samtidigt måste han i så fall bli bättre på att "se igenom" skymningarna. Håller med de som skriver att Brynäs antagligen hade vunnit matchen med bra målvaktsspel. Det börjar bli allt mer uppenbart att Starky bör vara Sandströms backup den här säsongen. Försvarsspelet måste också upp i aggressivitet i egen zon, lite väl passivt backspel där vid några tillfällen. Att Salmela inte var med märktes i tredje perioden, om han hade spelat halva perioden hade saker och ting kanske sett annorlunda ut. Nåja, det går inte att vinna varje match.
Kommentera

Det är ju inte Starkbaum som förlorar matchen idag... Det är ju inga tavlor, även om inte alla va otagbara.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag tycker inte vi har råd än. SAIK kan gå om redan på torsdag på grund av dagens förlust, och sedan väntar en till tuff match mot Växjö. Hade vi tagit 3 idag hade marginalen varit större, nu är tabellen fortfarande väldigt tajt.
Kommentera

pekka85: Om vi nu hade en målvakt som var sämst som du säger och Örebro utnyttjar det så förtjänar de väl att vinna? Jag förstår inte ditt tänk, oförtjänt kan ju en seger vara och domarna är enögda, om pucken studsar fel på sargen eller vad sjutton som helst men ikväll var det ju våra spelare ( spelar ingen roll vem eller vilka) och kanske vår coach som gav bort matchen i tredje och Örebro tackade och tog emot. Det finns liksom inget vettigt argument för att de inte var värda att vinna och att vi tillika inte förtjänade förlusten.
Kommentera

Powerfade: Två egna spelare går ihop i skottlinjen och försöker täcka.
Ändå går skottet igenom och Starky hinner bara halvrädda. Mest oflyt, där usel markering på målskytten när dom tar in pucken i zon är boven i dramat.
Kommentera

Forsberg 1978: Vill se ett jämnare spel. Tredje perioderna är helt värdelösa på bortaplan, men hemma är vi starka!
Kommentera

Det fanns inte på min karta att vi skulle få stryk denna matchen efter 2 perioder men får stryk med 5-1 i sista perioden??? Jag är i chock än! Hoppas Saik får sota för detta!
Kommentera

mattiaskarlgren: Skönt att ha "råd" att förlora en match i alla fall. God natt.
Kommentera

Huge: Jag är övertygad om att han ser pucken i god tid vid 4-3 målet. Det syns klart på reprisbilderna bakifrån målet.
Kommentera

mattiaskarlgren: Lipa?
Kommentera

Om Salmela blir avstängd ännu mer matcher så blir jag förbannat less. PP:t var lite sämre utan honom. Visst Nörstebö är skicklig, men han har inte det där trycket i bössan som Salmela har!
Kommentera

Powerfade: Starky är ju skymd både på 3-3 och 4-3. Bara för att nyansera det överdrivna snacket om tavlor. Han gör i övrigt en bra match.
Kommentera

Fattar inte varför folk sitter här inne och spyr galla över EN förlustmatch?

Vi är över 60 minuter det klart bättre laget - ibland räcker det, ibland inte. Idag gjorde det tyvärr inte det.
Man faller på egna misstag, helt som Bulan säger.

Sluta lipa över en förlust och tro inte att vi kommer vinna varenda match iår, oavsett hemmaplan eller bortaplan.

Förluster kommer komma!
Kommentera

Chris11: "Snälla fortsätt tänka negativt, då vinner Brynäs! Den här matchen kan vi skylla på dig tycker jag!"
Vi korar dessa rader till kvällens "bästa" inlägg. Tycker jag...
Kommentera

mk: killarna lekte hockey i tredje, såg mest målkåta (Starken småsov) ut och tänkte absolut inte på att täppa till och koppa hårt. Bulan lär vara rasande...,
Kommentera

Powerfade: Ja det blir ju en bra test mot SAIK nu. Men jag vet inte jag. Är rädd för att svackan och kanske verkligheten är här nu för laget. Ska inte behöva vara så om man ser på vad laget presterat hittills. Men att tappa så som ikväll inger farhågor.
Kommentera

mk: Han såg riktigt frustrerad ut, nu är bulan som han ska. Tycker att han har varit för lugn tidigare men nu drog han till med att det var en filmning på Örebros spelare som gav dem PP. Bra bulan fortsätt säg vad du tycker öppet!
Kommentera

mk:. Vi får se nästa match för resultatet i denna match får den kritik den är värd..
Kommentera

mk: Ja det lär inte bli nåt stopp vid Dånken på hemvägen inte haha
Kommentera

Clarence: Snälla fortsätt tänka negativt, då vinner Brynäs! Den här matchen kan vi skylla på dig tycker jag!
Kommentera

Leksand är ändå för fina.. När man tycker en hockeykväll har varit skit så ser man att dalkarlarna åkt på stryk 0-5 mot Almtuna.
Kommentera

Clarence: Det intressanta är hur Brynäs tar det här debaclet. Nånting säger mig att vi studsar tillbaka och tar tre poäng i nästa match.

Förutsatt att Felix står. Efter Starkbaums tredje period så SKA man få öppna båsdörren ett par matcher.
Kommentera

Davey_22: Det som blir positivt med detta är att Bulan kommer inte tillåta sånt här spel nått mer. Älskar Hans mörka ögon efter matchen.
Det här får grabbarna äta upp:)
Kommentera

bifhjärta: haha, där sa du något. Det här kan ha varit det bästa som kunde hända inför att möta Skellefteå. Revansch...
Kommentera

Clarence: Och vem börjar svartmåla om ras och genomklappning om inte....?
Så du började fundera i alla möjliga positiva banor ett tag?
Tillfällig sinnesförvirring, garanterat...
Kommentera

honken21: Det har du väl i och för sig rätt i. Och Örebro är inget lag man leker med. Men ändå, vill Brynäs fortsätta vara ett topplag får det inte ske det som hände i sista.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Känns som att alla slappnade av, man gav bort matchen i sista. Det måste man prata om. Får Felix stå på torsdag så vinner vi!
Kommentera

Clarence: Utför? Med detta spelet och laget? Nej dra det inte för långt nu, jag tror och hoppas att det här laget blir bättre och mer fokuserade av en sådan här näsbränna. Tror verkligen inte någon osäkerhet krupit sig in i spelarnas självförtroende utan dom känner hur mycket bättre än Örebro dom var idag. Så, nu är laget tillbaka på jorden och Bulan har skällt ut dom. Hypertaggade med revanschlusta på torsdag väntas. Blir svårt att somna idag, men det är mitt eget fel då man är en supporter av rang! Frustrerande som sjutton.
Kommentera

« · 1705757 · »