Brynäs IF

727710 inlägg · 7961 ämnen

Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15

« · 1705619 · » Till forumet

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15
honken21: Håller med, inget av målen är egentligen tavlor, snarare turligt avslut och studsat....en sån dag
Kommentera

Brynäs helt överlägsna. Örebro hade 3 målchanser. Måste vara det sämsta laget vi mött i år. Och så torskar vi!

Felix har sett betydligt stabilare ut varje match han stått.
Kommentera

Dalrt: Johansson var en katastrof de matcher han stod förra säsongen.
Kommentera

Dagens tre jävla fucking minus idag:
Starkbaum - jävla såll. Så jävla kass och sprider en sån sjukt stor osäkerhet bland utespelarna. Det märks så tydligt.

Pudas - ja inte har han varit så bra som jag trodde han skulle vara. En enorm övertro på honom, vilket är så jävla fel. Enormt taskig på grillarna och loj o mjuk.

Bulan - aah faktiskt. Coach miss att ej ha målvakt när det är tek i anfallszon. Får inte ske!!! Orutinerat!
Kommentera

Såjaaa vi blev 2:a tack vare den här förlusten hahaha
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag såg bara tredje period. Men så jäkla dålig Starken var!
Katastrof. Dom två sista målen ser han klart!
Kommentera

Pettisbif: Jasså nu är du igång efter en förlust, vidrigt inlägg av dig, fruktansvärt pinsamt och respektlöst skrivet. Såna som dig äcklar mig.
Kommentera

Pettisbif: Är det något som är katastrofalt så är det din analys.
Kommentera

Vi får tacka Linköping för deras kollaps. Nu är vi 2a på målskillnad... Skulle varit genom poäng egentligen.
Kommentera

Örebro förtjänade inte ett enda poäng fick tre?!
Hoppas Starken får öppna båsdörr några matcher framöver, bedrövligt!
Kommentera

honken21: Pudas spelar bedrövligt klent på Örebros 1-0 men annars tycker jag han gjorde en helt ok match.
Kommentera

Kom igen nu gubbs. Det här är hockeyns bittra verklighet. Vi kommer förlora matcher, det handlar om HUR vi gör det. Minns ni förra säsongen? Nu förlorar vi som ett topplag. Vi äger spelet. Det här blir bra.
Kommentera

70 Rodrigues: 😯🔫
Kommentera

Hoppas vi kan studsa tillbaka på torsdag..Saik hemma dock..Sen Växjö borta på lördag, tuffa matcher.
Ingen svacka nu tack..! Tänk om vi tagit 3p idag..hade varit skönt o haka på Fhc där uppe.
Kommentera

Lindström: Sova? Vilken match har du sett? Dem fortsätter ju för fan att spela ut Örebro!! Jag lastar Starky för denna matchen fullt ut och då är jag ett stort Starky-fan! Blir lite orolig nu (efter en torsk), men så här var det förra sässen! Jag vet inte vad jag ska skriva? Är så jävla förbannad!!! Säger som Bulan sade att detta var en av största stölder jag varit ned m!
Kommentera

En påminnelse från moderatorerna!

Tänk på språket.Man kan vara besviken utan att skriva könsord eller andra nedsättande epitet.

Överträdelser renderar i avstängning för resten av kvällen!
Kommentera

Kopparjimmie: Såklart att Örebro förtjänade att vinna, vi ska inte ta någonting ifrån den utan de är helt klart värda poängen. En match spelas över 60 minuter och ibland avgör inte de som är bäst i en match utan de som är sämst om du förstår vad jag menar.
Kommentera

Pettisbif: Men snälla, varför ens skriva när du har så dålig koll? Mår du bra?
Kommentera

Zappaholic: U-hjälp. Ibland lyckas det sämre laget vinna . Ett par slappa markeringar, en skymd Starky och sen är det för sent att vända tillbaka.
Som Bulan sa: vårt eget fel mer än Örebros förtjänst att vi förlorar idag.
Suuuurt.....😡
Kommentera

Carl Lejonkräk: men sluta.. Det är tavlor! Neka inte, bara att erkänna.. Brynäs spelade bra idag och hade Örebro i sitt grepp, men två tavlor sänkte brynäs idag. Sad, but true.,
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nog bara Arbetarbladet och Örebroare som håller med dej.
Kommentera

Huge: Skönt att du är här Huge med din nyktra syn på ett beskt nederlag.
Kommentera

pekka85: Men verkligen, INGEN anledning till oro. Vi hade motstuds idag - bara. Inget annat. Vi spelar bra. Sjukt bra, till och med.
Kommentera

Powerfade: KÖNSORD 😇
Kommentera

70 Rodrigues: Vem tror du står för det försvarstalet om inte...?
Nä, förlåt, nu ska vi inte vara elaka. Jag är bedrövad av detta resultatet som säkert de flesta andra. När vi hade matchen som i en liten ask, som det kändes. Tyvärr är det här lite av Brynäs signum. Man kan aldrig, aldrig känna sig säker på laget.
Mellan andra och tredje började jag faktiskt fundera i alla möjliga positiva banor. "Verkar faktiskt som vi har ett homogent topplag..." , tänkte jag. Nu ligger vi tvåa men efter genomklappningen i sista vete fan vad man ska tro. Kanske det bär utför nu....
Kommentera

Clarence: Det är inget Brynäs-signum. Det är hockey.
Kommentera

Oron (för mig) består väl i att vi nu framöver har två väldigt tuffa matcher framför oss,vill det sig illa kan vi helt plötsligt sitta på 3 raka förluster och fortsatt mörkt på skadefronten.

Poäng ikväll hade känts som en riktigt fin boost och kudde att vila sig mot inför kommande matcher, och när vi har segern som i en liten ask så blire så jävla bittert.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Skälvklart lätta mål från Starken men det var ju även slappt från övriga laget, väldigt öppna spjäll i tredje istället för att täppa till. Klart vi kan lasta Starken lite extra som målvakt om vi nu ska hänga ut nån...
Kommentera

72,22 % på Starky ikväll då alltså. Det håller såklart inte.
Kommentera

Clarence: Linköping kan man lita på. Där har du ett stabilt topplag. Deras signum.
Kommentera

Varför kan man aldrig hålla ledningen i sista perioden? Så har det varit nu i flertalet matcher... Mot Linköping, Luleå, Rögle hade vi vänt matchen precis som idag men ändå tappat ledningen.
Det här måste man prata om.. Tycker att det är helt sjukt.

Sen vad har hänt med Starky? Han släpper allt han ska rädda, men räddar de omöjliga skotten.
Kommentera

Clarence: Utför? Med detta spelet och laget? Nej dra det inte för långt nu, jag tror och hoppas att det här laget blir bättre och mer fokuserade av en sådan här näsbränna. Tror verkligen inte någon osäkerhet krupit sig in i spelarnas självförtroende utan dom känner hur mycket bättre än Örebro dom var idag. Så, nu är laget tillbaka på jorden och Bulan har skällt ut dom. Hypertaggade med revanschlusta på torsdag väntas. Blir svårt att somna idag, men det är mitt eget fel då man är en supporter av rang! Frustrerande som sjutton.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Känns som att alla slappnade av, man gav bort matchen i sista. Det måste man prata om. Får Felix stå på torsdag så vinner vi!
Kommentera

honken21: Det har du väl i och för sig rätt i. Och Örebro är inget lag man leker med. Men ändå, vill Brynäs fortsätta vara ett topplag får det inte ske det som hände i sista.
Kommentera

Clarence: Och vem börjar svartmåla om ras och genomklappning om inte....?
Så du började fundera i alla möjliga positiva banor ett tag?
Tillfällig sinnesförvirring, garanterat...
Kommentera

bifhjärta: haha, där sa du något. Det här kan ha varit det bästa som kunde hända inför att möta Skellefteå. Revansch...
Kommentera

Davey_22: Det som blir positivt med detta är att Bulan kommer inte tillåta sånt här spel nått mer. Älskar Hans mörka ögon efter matchen.
Det här får grabbarna äta upp:)
Kommentera

Clarence: Det intressanta är hur Brynäs tar det här debaclet. Nånting säger mig att vi studsar tillbaka och tar tre poäng i nästa match.

Förutsatt att Felix står. Efter Starkbaums tredje period så SKA man få öppna båsdörren ett par matcher.
Kommentera

Leksand är ändå för fina.. När man tycker en hockeykväll har varit skit så ser man att dalkarlarna åkt på stryk 0-5 mot Almtuna.
Kommentera

Clarence: Snälla fortsätt tänka negativt, då vinner Brynäs! Den här matchen kan vi skylla på dig tycker jag!
Kommentera

mk: Ja det lär inte bli nåt stopp vid Dånken på hemvägen inte haha
Kommentera

mk:. Vi får se nästa match för resultatet i denna match får den kritik den är värd..
Kommentera

mk: Han såg riktigt frustrerad ut, nu är bulan som han ska. Tycker att han har varit för lugn tidigare men nu drog han till med att det var en filmning på Örebros spelare som gav dem PP. Bra bulan fortsätt säg vad du tycker öppet!
Kommentera

Powerfade: Ja det blir ju en bra test mot SAIK nu. Men jag vet inte jag. Är rädd för att svackan och kanske verkligheten är här nu för laget. Ska inte behöva vara så om man ser på vad laget presterat hittills. Men att tappa så som ikväll inger farhågor.
Kommentera

mk: killarna lekte hockey i tredje, såg mest målkåta (Starken småsov) ut och tänkte absolut inte på att täppa till och koppa hårt. Bulan lär vara rasande...,
Kommentera

Chris11: "Snälla fortsätt tänka negativt, då vinner Brynäs! Den här matchen kan vi skylla på dig tycker jag!"
Vi korar dessa rader till kvällens "bästa" inlägg. Tycker jag...
Kommentera

Fattar inte varför folk sitter här inne och spyr galla över EN förlustmatch?

Vi är över 60 minuter det klart bättre laget - ibland räcker det, ibland inte. Idag gjorde det tyvärr inte det.
Man faller på egna misstag, helt som Bulan säger.

Sluta lipa över en förlust och tro inte att vi kommer vinna varenda match iår, oavsett hemmaplan eller bortaplan.

Förluster kommer komma!
Kommentera

Powerfade: Starky är ju skymd både på 3-3 och 4-3. Bara för att nyansera det överdrivna snacket om tavlor. Han gör i övrigt en bra match.
Kommentera

Om Salmela blir avstängd ännu mer matcher så blir jag förbannat less. PP:t var lite sämre utan honom. Visst Nörstebö är skicklig, men han har inte det där trycket i bössan som Salmela har!
Kommentera

« · 1705619 · »