Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Örebro Hockey - Brynäs IF 20/11-14

« · 1639963 · » Till forumet

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/11-14
SnowKing: Om det är så förbannat jobbigt att läsa vissa inlägg så förstår jag inte varför du överhuvudtaget loggar in, det är väl knappast någon som tvingar dig???
Kommentera

rafalski: Isf bra gjort att sätta 2 puckar senast... 😊
Kommentera

Med tanke på insatsen så är 1p ok.
Kommentera

Huge: "Halvdan" är nog kvällens underdrift. Starkbaum räddar oss ikväll från en förlust.
Kommentera

bra jobbat!

ytterligare poäng. Ta tvåan nu!

Kommentera

Steenm: Vi är iaf riktigt bra på att bränna 2m1-lägen i år!

Starkbaum räddar oss flera ggr idag. 1-1 är mycket bra.
Kommentera

Davey_22:

"ganska vettiga människor" jodå.... men den som inte kan tala om att en Brynässpelare har en sämre dag utan att kalla honom vid öknamn ger jag inte mycket för.

Kommentera

Brynäsgubbe: Kvitterat!

Ett PP vore fint i slutet. Men blir nog säsongens blott tredje förlängning av detta - ett helt klart godkänt resultat borta mot Örebro.
Kommentera

rafalski: Rödin fasthållen bakom Lundberg, blir nog inget mer PP för oss idag.
Viktigt att få poäng med hem, trots en halvdan insats.
Kommentera

Hur det än går ikväll,gubbar.. Så är vi alla ganska vettiga människor. Brynäs-fans som vi är.
Kommentera

FBK mot 3p... Helvetes.
Kommentera

Steenm:

Jag tänder å andra sidan inte på ett "fy fan vilket sunkigt lag Sundröv köpt ihop"

Kommentera

Bra tryck nu!
Kommentera

Märkligt att vi skjuter 40+ skott i förra matchen men knappt mäktar med hälften i den här.
Kommentera

Bra BP. Mitt 1-2-tips ligger förhoppningsvis nära till hands nu.
Kommentera

rafalski: Synd om Enter och Brodin som måste släpa på Blomqvist
Kommentera

SnowKing: Det är väl snarare dessa "positiva människor" som inte kan hantera om någon kommer med en negativ åsikt. Det är ju inte så att jag personligen tänder till om någon skriver "Kämpa nu grabbar, vi vänder detta".
Kommentera

Qvarre: Okej att åka ut för fördröjning av spelet, verkar inte vara så många spelare som har lust att spela ikväll.
Kommentera

Det var ju klantigt att åka på den...
Kommentera

SnowKing: Ja, märkligt.
Eller inte.... :-)
Kommentera

Fyfan vilken kukig utvisning. Med 1-1 och 51.26 på uret.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Tråkig period.. Kommer att avgöras av domaren nu.
Kommentera

Steenm:

Hockeyforum är när allt kommer omkring en ganska underhållande företeelse. På Brynäs forum får man likes om man hånar och överdriver VÅra spelares prestationer.... om nån får för sig att va onödigt possitivt tar det hus i helvete..... hmmm.... lite märkligt är de!

Kommentera

bradberry: helt rätt, nu drar vi alla åt samma håll.
Kommentera

Steenm: det vore mumma om speciellt Olden fick näta snart...
Kommentera

Steenm: Bråka inte nu grabbar! Å tjejer...(?)

Det är ju match! Nu går vi samman och vinner istället. KÄMPA!!!!

Kommentera

Jag känner att Brodecki eller Olden avgör detta. Hoppas verkligen på den sistnämnda.
Kommentera

illa illa att trottoarkanten ser ut att gå mot seger...
Kommentera

Lindström: Har du sett något som vi gör bra i matchen hittills? Eller är allt lika nattsvart som vanligt?
Kommentera

Huge: Så om "alla spelare och ledare" själv vet om det, så ska vi vara tyst här? Jag tror de är väl medvetna om att de jobbat sig in i matchen med – då kanske vi ska undvika att skriva om det med, eller hur? Då blir det här inte mycket till ett forum.

I varje diskussion med dig så måste jag påminna dig eftersom du aldrig lär dig – sluta lägg ord i munnen på mig. Jag har inte sagt att jag inte har sett något positivt i denna match, jag har bara varit upptagen med att svara på ett par trolliga inlägg från två personer här inne.

Sedan kan man se olika på saker och ting med – jag tycker nog inte att vi har "lite grepp", det pendlar snarare fram och tillbaka.

Kommentera

Djoos ser kallar ut än permafrost..
Kommentera

Steenm: Alla, inklusive spelare och ledare såg att det hackade i första. Måste alla gnällare påpeka det genom att trolla i exakt varje inlägg?
Och här får du en positiv vinkel, eftersom du inte verkar ha hittat nån: vi har jobbat oss in i matchen och ser ut att ha lite grepp, trots en tänkbar minireaktion efter två urladdningar mot Frölunda och Luleå.
Kommentera

Steenm: som sagt när det övergår till att håna spelare och ledare så är det fel.
Kommentera

smallround: Kan vi trots allt gneta ihop poäng ikväll så är det godkänt. Överraska mig Brynäs!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jasså, är det en officiell regel? Och om jag skulle säga att Jörgen Sundqvist inte längre håller på SHL-nivå så skulle du kalla det för ett "hån". Man får inte säga något negativt om en spelare för dig, även om det råkar vara sant. I detta forum skiner alltid solen i dina ögon.

Vi kan stå bakom laget genom att gå till Gavlerinken trots sju raka förluster i följd, men som jag gång på gång nämnt – detta är ett hockeyforum.

Kommentera

Huge: Snälla, sluta trolla. Det du egentligen gör är att gnälla – ja GNÄLLA – på de som väljer att ha en negativ syn på spelet i första perioden, vilket i mina ögon också var helt rättmätigt med tanke på hur det såg ut.

Det ända du bidrar med ditt inlägg är "Komiskt. Det räckte med en halvdålig period mot ett formstarkt Örebro för att gnället och olyckskorparna skulle vakna igen.....". Du kommer inte med någon egen åsikt (förmodligen för att du inte ser matchen själv), och bidrar inte med en positiv vinkel som du själv säger.

Och ja, detta är ett forum till för både negativa och positiva åsikter. Det har jag redan konstaterat (läs: längre ner). Du är dock verkligen mästare på att kopiera andras inlägg och göra någon egen, skojsig version av det.

Kommentera

Steenm: Du är fel ute, om man har kritik att framföra mot spelare i det lag man älskar så överdriver man inte. Ingen anledning att förlöjliga eller håna spelarna i vårt eget lag. Om du/ni hånat Leksandsspelare eller modospelare så hade det varit mer förståligt för mig.
Om det går tungt för Brynäs så är det supportrarnas självklara skyldighet att stå bakom laget och spelarna även om vissa inte riktigt presterar det vi önskar. Jag kommer aldrig att förstå mig på er som bespottade de egna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Modo leder. Leksand leder. FBK har kryss. 
Kommentera

Steenm: Haha...
Ja, vad jobbigt hörrudu...
Mitt i allt gnäll försöker några vara positiva och påpeka att allt inte behöver vara nattsvart bara för att vi gör en halvdålig förstaperiod.
DETTA ÄR ETT FORUM.
I FORUM HAR MAN HELT RÄTTMÄTIGT ÄVEN POSITIVA ÅSIKTER.

Blir så less....
Kommentera

rafalski: skönt att blomman och sunken har många år kvar på kontrakten....
Kommentera

rafalski: Varför inte lyfta upp Olden istället för
Blomqvist
Kommentera

Lindström: Något bättre andraperiod men alldeles för många som åker allmänhetens åkning. Brodin och Enterfeldt har tydligen gjort sin match för iår. Blysänket Blomqvist kan vara vår sämsta värvning på länge.

Starkbaum bra!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är väl ingen,eller inte många iaf som anser att de kan hockey bättre än t ex TJ eller spelarna.

Jag personligen har aldrig hävdat att jag är någon expert,men klart som fan att man måste få uttrycka sig kritiskt. Jag kan hålla med om att det är tröttsamt med såna som bara är negativa. 

Kommentera

Carl Lejonkräk: Då kanske du skall växa upp och inte hårddra allt som alla skriver.

SJÄLVKLART fattar alla här inne att samtliga spelate i Brynäs trupp håller en högre klass än "Div 1-klass". Det betyder bara att man tar i lite extra för att få fram sin åsikt. Lär dig skillnaden.
SJÄLVKLART hade inte lövträd gjort en bättre insats på isen. Bara skrattretande att du går på den.
SJÄLVKLART vet vi inte om spelarna mörsar i sig burgare efter varje match, men det är ett annat sätt att påstå att de ser sega och tunga ut. Som sagt - tänk ett steg längre.

Och nej, du behöver inte erkänna att du inte kan så mycket om hockey. Vi vet. Men sluta gärna hacka ner på folk som faktiskt bryr sig om varför laget spelar dåligt, och försöker diskutera om varför det ser ut som det gör på isen.
Kommentera

Zappaholic:

Man får tycka precis tvärt emot också. Ja lite bara för att. :)
Kommentera

Viktigt med lika inför tredje.
Kommentera

M Davey_22: Inget konstigt att vara missnöjd, bara komiskt att sitta och påtala hur dåligt allt är i varje inlägg, när alla inklusive spelare/ledare är medvetna om felen, försöker jobba sig in i matchen och att vi kan bättre.
Verkar ex som att en halvdålig förstaperiod av ett lag är nåt fullständigt unikt i vissas ögon....
Kommentera

Steenm: man får vara positiv också va?😊
Kommentera

Huge: Och det räckte med ett par inlägg med åsikter av det mer negativa inslaget för att du skulle dansa in här och skriva ett inlägg helt utan relevans och intresse.

DETTA ÄR ETT FORUM.
I FORUM HAR MAN HELT RÄTTMÄTIGT ÄVEN NEGATIVA ÅSIKTER.
EN NEGATIV ÅSIKT BEHÖVER EJ VARA "GNÄLL".

Blir så less...
Kommentera

Dags för skotträning tror jag...
Kommentera

« · 1639963 · »