Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Ove Molin årgång 2008-2009

1115151 · » Till forumet

Sv: Ove Molin årgång 2008-2009
andreasknox: Fast du vet ju inte hur bra Molin kommer att vara nästa säsong. Varför måste alla gamlingar spela tills de skämmer ut sig? Sjödda etc. De borde lägga av i tid.
Kommentera

GävleLasse: Hahaha där fick du till det! Jag håller med er grabbar jag!
Molin är fortfarande mkt bra, men som sagt dom grejer han gjorde för
10 år sen går inte riktigt att begära nu längre..O trots det så är han en
av dom bästa i Brynäs även denna säsong, det säger en del om vilken
klasspelare han är! Ni som säger att Molin ska bytas ut mot nån jäla
junis vet fan inte vad hockey är!! -jobbdags-
Kommentera

mk: Nej Ove Molin har ikonstatus för mig och jag tycker att man gott kan låta den killen avsluta sin karriär i Brynäs på ett värdigt sätt. Så länge han gör sig nyttig i laget så tar han en plats. Det är inte Molins fel att Sundlöv inte har byggt upp en solklar förstalina som producerar i PP. Att kräva att Molin skall göra som han gjorde under 90-talet går inte. Dels så har hockeyn utvecklats massor och dels så har Molin blivit äldre.

Men många kommer säkert ihåg målet han gjorde mot Modo för ett par säsonger sedan. När hans åkte runt i 20 sekunder med pucken i BP och dödade tid. Först från egen zon upp till offensiv blå, vänder och åker hem igen för avv vända och snurra upp hela Modo och avsluta med att lysta upp en backhand i nättaket.

Porrhockey!
Kommentera

GävleLasse: Har sett på Brynäs målkavalkad, är man gammal nog att minnas Ove Molin när han var som bäst så tycker jag att man inte ska klaga på hans spel nu.Har man haft den höga nivån som han hade är det naturligt att man inte kan producera på den nivån.Ove Molin kommer alltid vara en av Brynäs bästa spelare.I modern tid!! Det finns ingen spelare idag som kan göra det han gjorde, och det fanns inte det då heller!
Kommentera

andreasknox:Vi får skjuta han i sank,ha mycket folk framför honom.Lägga mycke på kassen så han får det jobbigt!Och lägga mycket på målet osså in med massa gubbar där så ska du se att det kommer ramla in lite puckar på honom...:)
Kommentera

Långben: Det är möjligt att Brynäs kommer att spela defensivt i morgon,
men muren består bara av en person o han heter Markström! Skymtar dock
ett litet hål i muren, som kan va svårt att pricka men...hmm.....
Tips: 1-1
Kommentera

spud: Jag hoppas att du insåg ironin där ;)
Kommentera

Saxat från "Bäckisbloggen":

Pressmeddelande från Canal+:
“Svenska NHL-stjärnan Nicklas Bäckström är på blixtvisit i Sverige och tar plats i studion i Hockeytorsdag i morgon för att se sina gamla lagkamrater i Brynäs möta Timrå i EO.N Arena.
Nicklas Bäckström gästar Hockeytorsdags studio i den första periodpausen för att med experten Calle Johansson och programledaren Lasse Granqvist analysera matchen och Brynäs spel.”

Men hörrni! när Bäckis nu är i Sverige, kan vi inte göra en blixtmakeover på Bäckis så han ser någorlunda ut som Sundström. Sedan låtsas vi att det är Sundström som gör comeback efter skadan =D

Skämt åsido, det ska bli riktigt kul att höra vad Bäckström har att säga om Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Hehe spelskickliga backar i TIK.. hahaha
Kommentera

GävleLasse: In med Sjödda med Ove,slå långa vänningar på Ove å Sjödda så dom kan fara omkring å tippa flipp pass till varandra!

Timrå vinner utan att spela för fullt...4 - 2
Kommentera

Långben: Nej vi kommer att foschecka högt up i banan och verkligen göra livet surt för era väldigt spelskickliga backar. brynäs vinner 0-2
Kommentera

Långben: Går nog inte undan mer än vanligt. Timrå är ju inte direkt en omöjlig bortamatch för våran del. Brynäs vinner med 3-1.
Kommentera

andreasknox:Lägg er på försvar,för imorgonkväll så kommer det att gå undan!Mura igen med Markan och kontra i flock!
Kommentera

GävleLasse:

Ja, jag tyckte nog att det såg som att han hade varit och nallat i julchokladen när han intervjuades i TV under den senaste matchen.

Man får ta ur andra raden när det är jul, men inte om man är Gammelsmurf!
Kommentera

rackham: Ja en 5 kg lättare molin skulle kunna susa runt rejält i rinken.. :)
Kommentera

GävleLasse:

Flertalet av alla spelare... om vi skall kunna lyfta den samlade talangresursen...

Skulle vilja se Molin lite bättre trimmad bara, inga chips och dip (chins och dips går däremot väldigt bra) till sista april... = )
Kommentera

rackham: Nej han är väldigt nyttig. Sen om han är bra nog att få fortsatt förtroende även nästa år återstår ju att se. men detta gäller ju inte bara honom utan flertalet av de gamla spelarna
Kommentera

GävleLasse:

Det finns ingen annan i organisationen som kan göra det jobbet han gör.

Däremot kan vi gärna tillföra bulldozerkompetens, björnramar framför eget mål och målskytte...
Kommentera

Jag har svårt att förstå resonemanget med Ove Molin. En rutinerad spelare av det gamla gardet som gör sig nyttig i defensiven. Att man har så några alternativ att spela i PP är ju knappast Oves fel. Han har sin spelstil och håller puck, ofta för länge men det är inget som Ove är ensam om.

Det är fan helgerån att ens börja snacka om att nån onsuten junior skulle göra ett bättre jobb. En junis som endast kommer att använda Brynäs som en språngbräda till sin fortsatta karriär i NHL, KHL eller nån elitserieklubb som betalar honom bättre. Det är så det har utvecklats...Molin tillhör den lilla skara spelare som är sin klubb trogen. Såna skall man vårda.
Kommentera

sylf: lucky luke: Semifinalerna hemma mot MIF, bland det bästa som skådats.
5-0 och 8-0 tror jag det blev, snacka om hockeypropaganda. Har för mig att Brynäs gjorde 1-0 i första minuten i båda matcherna, sen var resten uppvisning.

Ja, jag var på första matchen (8-0)- har ALDRIG sett BIF så bra, allt gick som på räls. Gåshud!
Kommentera

andreasknox: Klart det finns hopp vi har ju Markan i mål och Ove Molin i toppform plus att Widing är het. Skadan på Hiettanen oroar dock, vem ersätter? Svanberg känns inte direkt stabil.
Kommentera

Kom just o tänka på hur jäla viktig matchen i morgon borta mot
Timrå är, brrrrrrrr ujujuj tänk om vi kunde vinna den!! En torsk gör ju
att vi är indragna i botten igen.....Finns det nåt hopp i morgon??
(jobbdags) Heja Brynäs!
Kommentera

tjugo8: ove molin dom senaste åren har betytt otroligt mycke för brynäs,många vill komma ihåg hur han va när han var yngre,jämför inte,han är helt grym i defnsiven, i b-play,ove tillhör en av dom bättre i brynäs den här säsongen..................
Kommentera

lucky luke: Semifinalerna hemma mot MIF, bland det bästa som skådats.
5-0 och 8-0 tror jag det blev, snacka om hockeypropaganda. Har för mig att Brynäs gjorde 1-0 i första minuten i båda matcherna, sen var resten uppvisning.
Kommentera

bradberry: Forardsuppsättningen indeed.. Men framförallt centrarna måste ju vara bland de klart starkaste i elitseriens historia!?
Kommentera

bradberry:
Jag drar mig till minnes ett läckert mål som fastnat på näthinnan för evigt - nämligen Peter Larssons i kvartsfinalen mot lif, när han efter ett par varv runt målburen hade lurat upp halva lif på läktaren, backade in pucken i mål - njutbar underhållning!!
Kommentera

Gusten:

Foppa gör en Tallberg alltså...
Kommentera

rackham: Ja så var det nog, det ringer det en klocka nånstans.
Kommentera

Frölunda tar 3 p ikväll...
Kommentera

Gusten:

Fötterna... dvs hälen om jag kommer ihåg rätt.
Kommentera

Gusten: Minns ej men skadeproblem hade han... Gjorde väl bara två riktiga säsonger? Eller var det bara en?
Kommentera

bradberry: Tallberg var en favorit, var det ryggen som tog den karriären? Knäna?
Kommentera

micke: "Faen jag känner mig gammal. Jag kommer inte ens ihåg dom som spelade ihop i BIF -93. (Utan att fuska och kolla i böcker)"

- Här har du forwardsuppställningen:

Huss J. Larsson Bissett

P. Larsson Gozzi Molin

Dackell Johnsson Tallberg

P.J Johansson Masken Gustafsson

Framför backar som:

Scerban
Lindman
Gällstedt
Olsson (skadad stor del av säs.)
Enander
Melker
Klockare

Säkert glömt någon... Vilken forwardsuppsättning?
Kommentera

Peja:

Ja, det skapar möjligheter.

Jag hoppas att nästa steg i utvecklingen av talangerna kommer nu med Sjödda som "dirigent"... för att ta hand om och utveckla individerna optimalt.
Kommentera

rackham: Jag tror att det kommer att komma fram många de kommande åren. Kullarna ser bra ut och stora talanger utifrån söker sig hit. Som Simon Bertilsson, Victor Berglind, Johan Larsson och nästa säsong Kalle Johansson från Östersund.
Kommentera

Peja:

Ja, vill man dra ut perspektivet så är det bara att titta hur många bra spelare som kommit fram via Brynäs sedan början på 60-talet.

-77 och -83 blev det SM-guld för juniorer.
Det är inte nåt nytt med bra juniorer i Brynäs.

Och det är resterna av den "förra" generationen SPELARE vi ser i Lind, Molin och Dackell.

Hoppas nu Sundlöv kan få till det sista steget mellan J20 och ES för att slipa spelarna en nivå till taktiskt... det behövs.

Bäckström är ett undantag, Markström likaså.
Det har alltid kommit fram såna spelare i svensk hockey, på totalen har däremot svensk hockey tappat sitt signum: Spelet
Kommentera

Peja:

Den där självklara offensiva pondusen, blicken för öppnande pass i pressade lägen och "Kalle-Anka omkliven" gör att tankarna går till Erik Karlsson (Frölunda), eller Mattias Karlsson när han kom till Brynäs i samma ålder, eller tom till Berglinds företrädare i tröja nr 4 (Djoos) i Brynäs... men han får jobba på lite innan han är färdig som spelare.

Olausson var aktuell för hockeygymnasiet i Gävle men valdes bort pga dålig "motor". Hans viktigaste motor verkar ju fungera i alla fall... och det tar ofta tid för stora spelare att få till fysen.

Kunde för övrigt ha varit intressant om Calle Gunnarsson vågat ta klivet till Brynäs från Örebro vid samma tillfälle. Men nu är det LHC som gäller. Shit happens.
Kommentera

rackham: "Det finns inget alternativ i organisationen i alla fall.
Spelare som Lind, Molin och Dackell utbildar vi inte längre.

Vi jobbar med Duracell-gener nu för tiden."

Nej, Brynäs utbildar bättre spelare nuförtiden... Som Bäckström.

Visst är många spelare hetsiga i J20-serien, men samtidigt krävs det nog en viss rutin för att kunna spela på det sättet som Dackell & co gör. Håller dock med om att klassiska playmakers börjar bli en bristvara.
Kommentera

rackham: Ja, Berglind är duktig. Tycker att han påminner mycket om Patrik Nevalainen.
Kommentera

Huss: Jag ska försöka snacka med några från Sundsvall angående Hassel.

Ja, Arla och Olausson skulle vara bra värvningar, jag tror att de skulle vara riktigt bra PP-spelare även i ES, men det lär väl vara många som rycker i de spelarna inför nästa säsong. Vet dock att både Olausson och Arla är kloka pojkar som förmodligen går dit deras möjligheter att få mycket istid är störst. Olausson nobbade ES den här säsongen eftersom han ville utvecklas genom mycket istid i ett allsvenskt topplag.
Kommentera

mmm...tycks ju finnas en del meningar i ämnet

slutreplik (?)
- Molin har i dagsläget ett tydligt offensivt ansvar, med bakgrund av det och bland minst gjorda samt bland de sämre pp så tycker jag man ska vara försiktig att unisont hylla...helt ok ja, men inte klart bäst i Brynäs

- Jag har en tro/förhoppning att Gävletidningarna ska vara sakliga och inte ge överbetygad pga hype...men jag kanske hoppas efter för mycket...

- Det var 5 år sedan Molin någon större betydelse för biljettförsäljningen
Kommentera

micke:

Gissning, micke, gissning...?
Kommentera

Huss:

Det finns inget alternativ i organisationen i alla fall.
Spelare som Lind, Molin och Dackell utbildar vi inte längre.

Vi jobbar med Duracell-gener nu för tiden.

Och går inte det så krymper vi rinken till 3 x 5 meter för att det skall bli intensivare hockey (läs medelmåttornas Eldorado)...

Men det finns några hopp. Om man "tvingar" dem att spela hockey istället för att tävla i Duracell-SM.

Dagens överraskning: Victor Berglind

Pondus, spelar sig ur pressade situationer, styr upp spelet i PP.

Intressant...
Kommentera

Peja: Hassel gjorde poäng i sina två första matcher också samt spelade jäkligt bra enligt vissa källor.
Kommentera

rackham: Molin har i år varit grym. En av hans topp 5 säsonger nästan och visst är det ännu roligare att se med tanke på hans 2-3 senaste säsonger.
Men sen kommer frågan, är det hans svanesång som utspelas eller kan han upprepa detta spel även nästa säsong?
Frågan är också vem som skulle kunna vara alternativet.
Kommentera

Peja: Kanske läge att värva Arlbrandt/Olausson från VIK? En skicklig passningsläggare till center samt en liten poängmaskin.
Kommentera

sylf: Amen!!
Kommentera

Peja: Vad ska vi med Klasen till? Ska vi ha publikmagneter ska vi ta hit ett gäng klonade Granström. Killar som kan dela ut en tackling, aldrig viker ner sig och vet var målet finns.
Kommentera

Lindström: "Ingen fejd, jag tycker inte att EN spelare är laget. Det är allt."

Det tycker ingen annan heller.
Det är allt.
Kommentera

1115151 · »