Brynäs IF

726974 inlägg · 7960 ämnen

Play in

« · 1736105 Till forumet

Sv: Play in
KulaShaker: Kan så vara.

Snillen spekulerar😃😃
Kommentera

Zzz: Fan. Dina tankar är ett karbonpapper på mina. Hur kan man tänka så lika?😃😃
Kommentera

mk: " Lööke på väg bort.

Stämmer det så börjar jag bli orolig för återrekryteringen underifrån.
Det har ju varit ett ess som brynäs haft.
"Kom till Brynäs och få speltid"
Hoppas att jag har fel. "

Brynäs bara en farmarklubb till "de stora" kanske om 5-10 år...?
Kommentera

Zzz: Håller med om det mesta.
Dock inte det där med fiaskovärvningar, om man tittar på vad ett par av dom haft för realistiska förutsättningar att göra sig själva rättvisa.
Vrana spelar sin första säsong i SHL, tror att många underskattar svårigheten med att fullt ut hinna anpassa sig till det taktiskt drivna spelet här och dessutom den höga kvaliteten på motståndet, när man kommit utifrån. Han har ju dessutom gått skadad en tillräckligt lång tid för att få svårt att kommat tillbaka fullt ut både fysiskt och psykiskt.
Lite samma sak med Broadhurst, han jobbar dock hårt men har haft svårt att sätta chanserna och jag gillar hans inställning och fart. Passar bra i Bulans spelsätt, så jag är inte så säker på att man ratar honom.
Niinimäki och Wallace kändes som framtvingade chansningar i ett tufft läge när det knappast vimlade av kanonspelare på marknaden.
Är väl isf mest Porseland som varit en klar besvikelse, där hade man väntat sig mkt mer.
Kommentera

Huge: Fast Vrana är ingen junior som behöver infasning, han har spelat på europeiskt rink i princip hela karriären och gjort nära 50 poäng i KHL, dock har han ju några sämre säsogner i ryggen. Han har säkerligen betalt för att spela på en betydligt högre nivå. Men nu har han ju varit skadad mycket så han är svår att bedömma. Men nog hade jag velat se mer redan i början. Johnson, Vrana och Ollas ligger alla på 12/13 minus i +/- statistiken och det duger ju inte som en andra kedja..
Broadhurst har spelat upp sig, men har säkert betalt för att vara en producerade spelare på hög nivå. Han är en brunkare med bra skridskoåkning. Men det har vi ju hur många som helst av. Sen ska man aldrig vräva en spelare som Skellefteå nobbar, lyckas man inte i Skellefteå som lyckas med alla värvningar lyckas man garanterat inte i Brynäs =).
Båda om Niinimäki och Wallace sa Bengtzén att det var spetsvärvningar. Wallace sa han att han inte kunde begripa hur Örebro kunde släppa.. Innan värvningen av Niinimäki påtalade Bengtzén om vikten att det kommer en spelare med hög karaktär som passar in i gruppen. Sen sparkar han honom efter tio matcher pga bristande inställning. Vet inte alla att Niinimäkt har problem med attiyden?

Porseland är ju ett stort praktfiasko i sig. Mjukaste spelaren jag någonsin sett.
Kommentera

Zzz: håller med om Vrana, är man tilltänkt toppspelare och har varit i KHL så ska man kunna gå in och leverera direkt. Titta bara på centern Matt Anderson i Djurgården, han har gjort 45 poäng (20+25) på 55 matcher. Där har vi spets! Vrana mäktade med NOLL mål och två andraassister i 5 mot 5 på hela säsongen. Det är en stor flopp!
Kommentera

Chris11:
Matt Anderson förra säsongen 15 mål 20 ass + 8
Vrana förra säsongen i KHL 7 mål 5 ass + 12

Vrana ser ut att ha varit på topp säsongen 2011/12 Matt verkar vara på topp denna/förra säsongen
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja men ändå, är man tänk att leda en toppkedja så måste man kunna göra mer poäng än vad han gjort?

På tal om Anderson, han är fruktansvärt bra. Skapar hela tiden chanser på egen hand och är skicklig i PP. Djurgårdens bästa spelare efter Thoresen?
Det är verkligen en spelare Bengtzén borde ha ögonen på.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Man hör inte mycket väsen från Bz nuförtiden. I början av säsongen var det uttalanden om både det ena och andra, sen knäpptyst. Är det Brynäsmentaliteten som satt sig? Sportchefen är lika diskret som Sundlöf, Bulan börjar mer och mer låta och se ut som TJ i intervjuerna, spelare som aldrig har haft problem med skador blir helt plötsligt långtidsskadade och rehab tar ca 75% längre i nästan alla skadefall. Kommer Bertil köra med svart eller röd väst i augusti? 50/50 på den skulle jag nog säga.
Kommentera

Chris11: Vrana bör ha kostat en slant, där finns möjlighet till en förbättring i truppen med samma prislapp.
Kommentera

munkas: Ja, nog vore det spännande få klargjort vem eller vilka som egentligen håller i trådarna och ligger bakom denna, som det verkar, permanenta diskretions-policy på varje individ inom Brynäs styrande ledningsgrupp.
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja nu är det upp till Bengtzén att snickra med laget hur han vill. Det är inga billiga spelare som kan lämna laget:
Starkbaum
Porseland
Salmela
Rödin
Scott
Vrana
Ollas
Alla dessa har garanterat höga löner. Blir spännande att se vart detta leder...
Kommentera

Hej HS BIF vänner. Mitt första inlägg här. Har läst länge men inte postat.
Jag tycker med tanke på att Blomman överträffat Scott efter Jul spelmässigt och lyft sin offensiv rejält att han till en början kan ta Scotts plats mellan Lindblom och Johnson. Sparar rejält med deg på det bytet.
Kommentera

NRH: nja håller inte med dig där. Visst Blomqvist är grym. Men jag tycker inte att han ska centra förstakedjan för det. Kanske att han kan centra andrakedjan, men inte mer än så.
Kommentera

NRH: Låter bra, sen får BZ komplettera med att värva en förstafemma, tvillingarna kan vara tredjlänk och mannberg med vänner i fjärde.
Kommentera

Jag preciserade inte vilket nummer kedjan skulle ha 1:a eller 2:a av den anledningen att jag inte vet vad Bengtzen kommer värva för forwards. Tack för responsen. =)
Kommentera

David Rautio aktuell för brynäs skriver Hans Abrahamsson på sportbladet.

Känns sådär va?
Kommentera

MatteB: Tar ju hellre Jocke Eriksson...
Kommentera

Måste bara vädra hur korkat jag tycker det var att ställa Felix i mål som verkligen inte har psyket ännu för de stora matcherna.

Starkbaum är fortfarande ett bättre val i dessa kniven mot strupen matcher. Vi är också ett bättre lag än Djurgården, men att ge bort mål kommer aldrig att funka i såhär korta matchserier. Domarnivån är dock inget att klaga på, de visste hur det skulle se ut. Ändå så tar vi på oss helt vansinniga utvisningar.

I övrigt så var det kul att se Bulans handlingskraft för att få till en vändning, det var heller inte långt borta. Stor skillnad från TJ minst sagt.

Ny säsong och det är dags för rensning.

Tveksam att vi får behålla Bulan.
Kommentera

NRH: Välkommen till forumet !
Kommentera

bradberry: Jocke eller svedberg ser jag gärna i Brynäs. Man måste verkligen satsa på en ordentlig förstamålvakt nu.
Kommentera

NRH: jaha okej, ja jag vet inte riktigt. Jag skulle vilja se Johnson med Westerholmarna. Han behöver en riktig spelfördelare bredvid sig och skulle passa bra med bröderna brothers! ;) men visst skulle Blomqvist kunna spela med Lindblom och någon ny spelare i en tredjekedja.
Kommentera

Här kommer bengtzén behöva fulla på!

Ny-Ny-Ny
Westerholm-Westerholm-Johnson
Lindblom-Blomqvist-NY
Mannberg-Enterfeldt-NY

Antingen har man Alcén i fjärdekedjan eller så tar man in en bättre variant av honom. Dvs en Daniel Brodin, som fullföljer tacklingar i varje byte OCH är bra i offensiven.
Kommentera

Carl Lejonkräk: låter som en perfekt spelare för tredjekedjan. Alltid 100%!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Mycket intressant spelare!
Kommentera

« · 1736105