Brynäs IF

728183 inlägg · 7961 ämnen

Polis-Duellen Leif Boork VS Harri Rindell........

« · 623678 · » Till forumet

Sv: Polis-Duellen Leif Boork VS Harri Rindell........
70 Rodrigues:
Det finns en orsak man inte läser svensk skvaller press och det är att det är värdelösa artiklar skrivet av muppar som inte har nå koll för 5 öre

enda gången man kan tänka sig läsa nå dyligt är om man vill skratta åt dravvlet dom skriver
Kommentera

WarhawK: Usch, det där var en riktigt dålig artikel. Tror journalisten att Ridell är ensam om att fråga om laget tror på hans idéer och riktlinjer? Vad jag vet brukar väl de flesta lagen samlas inför säsongen och dra upp riktlinjer, sätta målsättningar och diskutera spelsystem.

Dålig hockeyjournalistik har vi sett nog av, när får vi ser bra sådan?
Kommentera

McClane:
Så länge man läser i aftonblasken eller expressen så finns det ingen chans i värden att det är bra så enkelt är det ju
Kommentera

JanT: Ja visst är det dravel... Men tänk vad du och din "skygglappsliga" jämmrar sig nu när de skriver illa om Brynäs, i början på säsongen så hörde man inga klagomål alls då när man fick ta del av lika hemmasnickrade listor fast då gällde de DIF och vilken kris de var i..

Nej, då klagade du inte.. tvärtom, vad är det som skiljer i sanningshalten ifrån listorna?

Det enda man kan klaga på i Wennerholms "scoop" är det där med utvisningarna. Brynäs är väl det enda lag som inte haft spelare avstängda på grund av fult spel, domarpåhopp eller liknande saker som absolut inte skall få förekomma i en rink... Men sånt ville han inte se just då den gode Wennerholm...

Men i sak så kanske de har rätt, både expressen och aftonbladet...Brynäs ÄR tråkiga att se (om man inte håller på dem) jag som ser en hel del matcher kan sitta och sucka för att det inte händer nåt.

janT försök att vara OBJEKTIV och sluta läsa allt genom dina Brynäsglasögon...
Kommentera

GävleLasse: ...och objektiv i den här GB:en stavas förstås negativ.
Kommentera

GävleLasse: Jag försöker vara så objektiv jag kan, men när dravlet drabbar favoritlaget så är det extra svårt att bortse från skiten. Det finns givetvis ingen skillnad på kvalité på de listor som gjordes i september och de som görs nu, det är dynga alltihopa!

Sen håller jag verkligen inte med dig om att det "enda man kan klaga på" är utvisningarna. Man kan klaga på alltihopa om du frågar mig!

Vad gäller glasögon så bär jag mina Brynäsglasögon med stolthet, hoppas du bär dina glasögon med samma stolthet. Alla här inne ser ju på Brynäs IF på väldigt många olika sätt.........
Kommentera

Jompe: När det går illa för laget så blir det inte bättre än så tyvärr...

Men om du öppnt ögonen nångång efter 1999 så kanske du hade sett det du med...
Kommentera

JanT: Visst bär jag mina "glasögon" med samma stolthet som du... Men mina har inte immat igen som dina verkar ha gjort.

Du har sett de matcher med Brynäs i sin helhet via TV. Hur många matcher är det? Du kan inte sitta och titta på premiärmatchen om och om igen å tro att allt är som det var då.

En bra måttstock på det hela är publiken i Gavlerinken. I matchen mot mora.. eller i 3:e perioden närmare bestämt var det DRAG i den gamla hockeyladan. Men många gånger kan man nästan höra en knappnål falla.. och DET beror INTE på att Brynäs spelar bra och rolig hockey.
Kommentera

GävleLasse: Apropå objektivitet; Jag kallar mig Brynässupporter, bara det är något subjektivt. Som supporter förväntas man ju stötta det egna laget i med och motgång. Om man som Brynässupporter behandlar det egna laget som alla andra lag i ES så har man uppenbarligen fått något om bakfoten.
Kommentera

GävleLasse: Men Du tror väl ändå inte på fullt allvar att Du och andra dysterkvistar här inne har monpol på kunskap och förståelse om vad som händer i Brynäs?
Kommentera

Jompe: Absolut inte. Men även du måste ju vara intelligent nog att förstå att alla uppfattar och reagerar olika på samma information.

Om man ser saker och har en grundinställning så blir ju reaktionen helt annorlunda än en annan person med en annorlunda grundinställning.
Kommentera

JanT: Jag har inte begärt att du skall behandla de andra lagen likadant, bara att du skall förstå att om man ser Brynäs utan att ha sympatier för dem så KAN det mycket väl se tråkigt ut. Det är ju ingen gladhockey de spelar direkt... eller?
Kommentera

GävleLasse: Håller med. Men det som skiljer Dig från de flesta andra härinne är att Du menar att Du ser och att alla som har en annan åsikt, eller grundinställning, inte ser. Där är Du ute och turnerar.
Kommentera

Jompe: Ja de ser ju inte samma saker som jag ser i alla fall...

OM det nu är så att Walle även han får lämna så är det ju ett bevis på att Boork inte ville ha bättring eller skicka signaler utan han ville ha bort honom. Walle slet i samtliga byten nu senast och han har kört hårt på de pass jag sett. Men det räckte tydligen inte.

Vart är den breda truppen nu?
Kommentera

GävleLasse: Dom värvade ju Gella, men han får sitta på bänken, förklara tanken bakom det någon?
Kommentera

70 Rodrigues: Det är bara att hoppas att Subdlöv har ersättare på gång. För man kan inte bara rensa ur truppen i det här tempot utan att fylla på med bra spelare som kan tillföra något, målskytte tex.
Kommentera

GävleLasse: Det är långt kvar tills nästa fönster och då tror jag tyvärr att det är försent, "men som man bäddar får man ligga".
Kommentera

GävleLasse: Sitt ner i båten nu. Såvitt jag vet har ingen sparkats än. Utom Viitakoski då, men det var ju ett tag sen. Bara för att det står i skvallerpressen att en spelare kanske eventuellt får sparken betyder det inte att det är sant.

Du som ser allt så nyanserat, varför är du med och drar slutsatser av aftonblaskans spekulationer? Själv tänker jag vänta tills sparkandet är faktum med att ha en åsikt.
Kommentera

JanT: "Vad gäller glasögon så bär jag mina Brynäsglasögon med stolthet, hoppas du bär dina glasögon med samma stolthet"

Ähh Janne erkänn nu att du har en Brynäsmonokel i vänster bröstficka och en leksandsdito i höger ;)
Kommentera

Gusten: En leksandsmonokel!? OK då, men den är j-ligt liten. ;-)
Kommentera

JanT: Men ändå en monokel...
Kommentera

GävleLasse: Har precis varit ute en runda med barnvagnen och lagt min dotter. Under promenaden slog mig denna tanke; Om nu Tommi & Walle får silkessnöret i dag så måste Sundlöv ha något i bakfickan, det är vi nog alla överens om. Jag började fundera på potentiella Brynässpelare och ett namn dök upp nästan omgående...

Det som följer nedan är ren spekulation och inget annat;

Miettinen byter vi jämnt mot Widing. Vilket jag tror kan vara rimligt. Om man sedan tar och lägger ihop lönerna för Viitakoski & Wahlberg samt kastar in en del av backpengarna lär vi kunna skramla ihop till en månadslön på ca. 300000 kr.

Vad kan man köpa för det...(trumvirvel) Andreas Johansson från Hofors såklart! Han är uppenbarligen på väg från Geneve till nordligare trakter, ett antal svenska klubbar är aktuella, men vilka vill Johansson inte avslöja...

Av det som återstår av backpengarna köper vi in en hygglig ytterforward med hög arbetskapacitet.
Kommentera

JanT: Dom ersatte ju Viitakoski med Gella och han får sitta på bänken, har fortfarande inte förstått tanken bakom den värvningen??
Kommentera

70 Rodrigues: Tanken måste väl vara att vi ska plocka in något bättre vid nästa fönster.
Kommentera

JanT: Ja drömma går ju. Det kommer att kosta i runda slängar 1 200 000 att ens lösa honom från kontraktet, Sen skall lönen på det.

Sen är det ju det här med centrar... ingen av Widing eller Johansson är center..
Kommentera

70 Rodrigues: Hur som helst går det inte att skicka en hel potentiell förstakedja utan att ersätta den med spelare som kan prestera lika bra.
Kommentera

JanT: Tror nog att dom överskattade hans förmåga. Vid nästa fönster tror jag att det är försent att sparka liv i liket!!
Kommentera

JanT: Å det skall alltså göras ifrån en marknad som är "iskall" enligt Sundlöv?
Kommentera

GävleLasse: Nog kan Johansson lira center, har för mig att han gjorde det i Karjala.
Kommentera

JanT: Vill ha spelare som prestera BÄTTRE!!! Lycka till att hitta dom!
Kommentera

GävleLasse: Finns tydligen kämpande spelare i div 5 och i Afrika :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu är det ju så att man inte behöver invänta något fönster om man värvar spelare utomlands...
Kommentera

prosten: Marknaden har ju varit
ISKALL som Sundlöv så fint har uttryck sig, hur kan det komma sig att det finns bra spelare nu helt plötsligt??
Kommentera

prosten: Men det gäller bara från ES, till ES gäller fortfarande transferfönster!
Kommentera

prosten:

Spelare får gå utomlands utanför fönstret
men man får bara värva inom fönstret.
Kommentera

70 Rodrigues:

Han vet inte vad han sysslar med ..
Kommentera

prosten: Men är det inte så att det är endast när spelare LÄMNAR ES till någon utländsk liga? Jag har för mig det serru...
Kommentera

prosten: "I den nya skrivningen fastställs att seniorspelare kan göra övergång från förening i förbundsserie (Elitserien, HockeyAllsvenskan och Division 1) även utanför perioderna för transferfönster till förening utomlands eller till svensk förening i Division 2 eller lägre.
Dock gäller fortfarande att seniorspelare endast kan gå till förening i förbundsserie inom perioderna för transferfönster.
Liksom tidigare är 31 januari säsongens sista datum för spelarövergång från eller till förening i förbundsserie."

Jag hade det på känn...
Kommentera

GävleLasse:

Var du upp nånting och kika på värmningen idag ?
Kommentera

okänd: Det är min lilla hemlighet

Med hänvisning till tidigare inlägg gällande samma sak...
Kommentera

GävleLasse:

Du va det inte alltså ...
Kommentera

GävleLasse: Mysko...vad betyder då detta?

Under säsongen 2005-2006 ska seniorspelare beviljas att byta förening vid andra tider än ovan och med följande förutsättningar. Om spelaren och den förening han representerar är överens kan spelaren övergå till annan svensk förening som inte spelar i förbundsserierna eller till utländsk förening inom IIHF fram till och med den 31 januari 2006.
Kommentera

McClane: "Dålig hockeyjournalistik har vi sett nog av, när får vi ser bra sådan?"

Som sagt: bered dig på en lååååååång väntan..... :-)
Kommentera

prosten: Det betyder att tex Miettinen kan spela direkt, men att Brynäs inte kan köra in tex Widing förrän vid nästa fönster...

"...Om spelaren och den förening han representerar är överens kan spelaren övergå till annan svensk förening som INTE spelar i förbundsserierna eller till utländsk förening inom IIHF ..."
Kommentera

GävleLasse: Jag fick precis för mig att SM liiga INTE är en förbundsserie... eller? Är det nån som har koll???
Kommentera

GävleLasse: finnarna kan plocka in folk när dom vill under serien.
Kommentera

okänd: Det är min lilla hemlighet

Med hänvisning till tidigare inlägg gällande samma sak...
Kommentera

70 Rodrigues: "Dom ersatte ju Viitakoski med Gella och han får sitta på bänken, har fortfarande inte förstått tanken bakom den värvningen??"

Jag har svarat på det tidigare så jag begriper inte varför du tjatar.
Gella har ett korttidskontrakt till nästa fönster och är väl mest sedd som breddare ifall vi får några skador.
Om han sedan gör lite nytta i övrigt är ju bara bra...
Kommentera

« · 623678 · »