Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Press konferens

« · 266697 · » Till forumet


Press konferens
När ska dom uttala sig?
Kommentera

Sv: Press konferens
Tomas HOCKEY: I eftermiddag står det i GD att presskonferensen ska hållas.
Kommentera

Sv: Press konferens
Makkan: Hoppas dom kunde specifisera vilken tid! Fan man vill ju veta haha
Kommentera

Sv: Press konferens
Tomas HOCKEY: Ja det borde stå på hemsidan.
Kommentera

Sv: Press konferens
Makkan: Har för mig att den skall hållas 17,00 är dock inte helt säker.
Kommentera

Sv: Press konferens
Makkan: Där dom inte så i farten med uppdateringar har jag märkt! Fan kan alla gå på den konferensen?
Kommentera

Sv: Press konferens
Tja!
Enligt vad hört ska presskonferansen hållas 17.00, jag har ju påsklov den här veckan så tänker i alla fall åka upp till Gavlerinken och se presskonferansen.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Press konferens
Tor Karlström: Så det är bara att klampa in där eller?
Kommentera

Sv: Press konferens
Tomas HOCKEY: Jag tänkte de.
Kommentera

Sv: Press konferens
Tor Karlström: Var ska man gå då? ha ha Har dom den rätt på isen? :)
Kommentera

Sv: Press konferens
Sjödda, Djoos, I.Hammarström och W.Lindström i en sportkommite tills Sjödda lägger skridskorna på hyllan. Det är väl inte så tokigt. Nästa år när Sjödda blir sportchef (på heltid) så blir I.Hammarström och W.Lindström hans rådgivare. Då har Brynäs mycket gratis när ändå I.H och W.L reser Europa runt och scoutar spelare.
Kommentera

Sv: Press konferens
Frågade Keb på GD nyss och han sa att presskonferansen bara var för massmediefolk som är inbjudna!
Kommentera

Sv: Press konferens
Tomas HOCKEY:
Ja, just ordet "presskonferens" är svårt att misstolka...
Kommentera

Sv: Press konferens
gordo: Fan va tråkig du är :)
Kommentera

Sv: Press konferens
Det enda som sades på presskonferensen var att Sjödin blir sportchef from den 1/5-04 och att Djoos lägger av, inte ett ord om vem som ska sköta värvningarna under tiden o ingenting om nya spelare.
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Fan va synd! Hade varit roligt att höra om nya spelare i alla fall
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: hur vet du d?
Kommentera

Sv: Press konferens
Strozzi: Kontakter!
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Fan va trist...här har de dragit ut o dragit ut på en konferans som de egentligen ej hade nå nytt att komma med på mer än det alla räknat ut redan...Ja BIF de kan konsten i att icke överaska oss fans...inte direkt överaskande hehe ;-)
Nu blir de nog inga nya namn förän det är tid att dragga i bottenskrapet av de spelare som är kontraktslösa och ratade av alla andra lag....Då bjuds vi då åtminstonde på Negativa överaskningar tjhoho! ! !
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Är du förvånad, kompis? Vad var det jag skrev för en stund sen?
Kommentera

Sv: Press konferens
Clarence:Jag hade faktisk hoppats att Brynäs IF för en gångs skull skulle överaska sina fans med något positivt, men va fan, life is a bitch and then you marry one!!!
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Jag är egentligen lika dum själv. Innerst inne hade jag hoppats på något positivt också. Men vad vet vi, förresten? Har du pratat med nån som var på presskonferensen??
Kommentera

Sv: Press konferens
Clarence, Rodrigues, RavenLord och alla de andra dysterkvistarna: Ni skriver som om den här presskonferensen var slutet på värvningssäsongen och slutet på alla nyheter från Brynäs. Och nu väntar avgrunden. Lika bra att hoppa i med en gång.

Nu får ni f***n skärpa er.

Detta var inte slutet, inte ens början på slutet, kanske slutet på början. Det kommer att komma fler nyheter om organisation. Det kommer att komma fler besked om spelarvärvningar. För egen del är jag glad över beskedet att Djoos slutar, dels för hans egen hälsas skull, dels för att vi behöver en frisk spelare som vi vet håller en hel säsong.

Brynäs' supporters är i särklass sämst på att ställa upp för sin klubb. Ofta läser man kommentarer från andra klubbars supporters om att "det var värst vad ni hackar på er klubb". Det tycks vara helt OK att använda Brynäs för att släppa ut alla sina aggressioner på. Och sen fattar man inte varför "rätt sorts folk" inte vill sätta sig i Brynäs' styrelse eller varför det är så svårt för Brynäs att få sponsorer... Man blir ju bara trött.
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Såja, jag går bara på de uppgifter jag hittills fått från andra här på HS!
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Låt oss se och läsa vad tidningarna skriver! Då lär vi få alla tillförlitliga detaljer. OK?
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Jag har varit positiv och sett ljust på de messta hela säsongen trots all bedrövelse..
Men jag tycker BIF har förstorat upp den här presskonferensen så man förväntade sig nå mer än detta...
Och det sista jag skrev var mer ironi.
Jag hoppas förhandlingar pågår för fullt med klass spelare i nuläget som kommer att pressenteras framöver
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Fattar inte varför det ska vara så förbannat omständigt när det gäller Brynäs, denna ständiga väntan säsong efter säsong!
Kommentera

Sv: Press konferens
Clarence: Nej, det lär vi inte. Det finns förklaringar till varför man inte går ut med allt på en gång. Om man hålle rpå och förhandlar med spelar och agenter så kan man inte gå förrän allt är klart. I några fall kan det vara så att allt är de facto klart men vill ändå vänta med att gå ut med all information. Det ligger i spelets natur. Det är därför man inte kan ta ställning till en värvningsomgång förrän värvningsomgången är över. Om vi står med Sundlöv som förstemålis inför nästa säsong ska jag gärna sälla mig till risarna. In the meantime så menar jag att det kan vara en poäng att ligga lågt.
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Tror inte vi liger så värst långt efter de andra klubbarna, faktiskt. Och till viss del beror det på kvalspelet. Jag får intrycket att man faktiskt gjort en del arbete ganska långt innan KS var färdigspelad.

Men visst är det frustrerande att vänta, inte tu tal om den saken.
Kommentera

Sv: Press konferens
RavenLord: Det är inte Brynäs som förstorat upp presskonferensen, det är ni själva.

Jag tror inte Brynäs har värvat klart inför nästa säsong en vecka efter säsongsavslutning någon gång de senaste 10 åren iaf. Jag tror inte ens att man haft 3 nyförvärv klara så tidigt förut. Så lugn, det kommer
Kommentera

Sv: Press konferens
BrynäsTorBjörne: Varför går man över huvud taget ut och kallar till presskonferens om det bara är Sjödins tillsättande om ett år som ska presenteras ? Det borde väl räcka med ett telegram till TT.Alla visste ju redan om det redan.Inget om den tillfälliga organisationen !! Det är ju den som är intressant,vad som händer om ett år skiter nog de flesta i idag.Djoos lägger av,kom med nåt mer vi inte visste.
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Den besvikelse du ser här handlar inte om dagens uteblivna värvningar. Det är årtionden av spräckta förväntningar om stjärnvärvningar som gör mej pessimisktisk. Att jämföra Micke Lind med Janne Larsson är en skönmålning av verkligheten som kan kosta en elitserieplats i förlängningen. Ska Malmström fylla Djoos lucka? Klubben värvar nog så dyrt och så mycket dom kan men det finns inga pengar. Om nu hela Gävles företagspark äntligen gjort en storsatsning så tycks det ändå bara räcka till en målvakt. Säj en sak som talar för att Brynäs inte kvalspelar nästa år - utan skönmålningar.
Kommentera

Sv: Press konferens
BrynäsTorBjörne: Jo med hjälp av alla intervjuer i o med matcher då det talats om den här presskonferensen o så så visst har de förstorats upp av en själv o folk här på HS....jag hoppas bara det ej blir som så många år bara några skit förvärv i sists stund för att fylla ut truppen
Jag har nu hela säsongen sett positivt och tagit BIF i försvar men blir de ingen ändring till nästa säsong kommer jag ställa mig till alla klagande negativa här med
Eller ska de fortsätta med de nya Brynäs ordspråket "åker vi inte ur den här säsongen så ska vi fan se till att vi gör det nästa säsong"
Kommentera

Sv: Press konferens
Lilljanne: Det som talar för Brynäs är att elit idrotten är som den är. Ett lag kan kvala det ena året och året efter sluta bland de 4 bästa. Se bara på Timrå till exempel. Och det är inte bara Dom som har lyckats med något sådant. I fotbollen lyckades ju Djurgården att vinna sin andra säsong och komma 2:a den första. Så varför skulle inte något sådant kunna hända med Brynäs.
Kommentera

Sv: Press konferens
Lilljanne: Finns inget som garanterar att vi inte kvalspelar nästa år. Håller med Dig i långa stycken. Grundproblemet är pengar (sen kan man diskutera det tragiska i detta faktum...); varför har vi mindre pengar än andra klubbar? Därför att vi är sämre på att jobba mot sponsorer? Varför är vi det? Därför att vi fortfarande har en organisationsskultur enligt vilken rutiga flanellskjortor på gubbar som jobbar ideellt är bättre än att bygga en professionell organisation. Brynäs IF är en otroligt konservativ förening, och det är inte förrän i princip nu som saker börjar hända. Vi kommer att se en hel del om det framöver. Men skutan svänger sakta, sakta... Jag inbillar mig att vi har några tuffa år framför oss innan det börjar se bättre ut. Hundåren ligger inte bakom oss utan framför oss, som vännen Huss skrev här för ett tag sedan. Vi har att betala för många års försyndelser i termer av modernisering och professionalisering.

Så vad kan vi medlemmar göra? Tja, vi kan börja med att sluta anvönda klubben som en sandsäck som man avreagerar sig på och att man istället är stolt över klubben och att man är medlem.
Kommentera

Sv: Press konferens
KungMartin: Det är ju den parollen Brynäs arbetar efter redan.Strutstaktik kallas det,kör huvet i sanden och blunda för verkligheten.Går det så går det.
Kommentera

Sv: Press konferens
KungMartin: Med en ny organisation kan det hända med Brynäs också, men inte med nuvarande är jag rädd!
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Där har du helt rätt. Först och främst får vi hoppas på att det blir bra med nye sportchefen och sen får vi se till att göra något åt en av de saker vi kan ändra på. Årsmötet. Se till att få en ny styrelse.
Kommentera

Sv: Press konferens
BrynäsTorBjörne: Du, och andra, faller år efter år i samma fälla. Ni t r o r att det blir bättre, att de stora värvningarna kommer , och går omkring och tröstar er med det. Vi har faktiskt erfarenheter att falla tillbaka på, vi som är skeptiska och "brända" i detta sammanhang. Brynäs organiserar om sig, javisst, men faktum kvarstår: det finns på tok för lite pengar för att föreningen ska kunna slå på stora trumman och värva till sig det lag vi alla skulle vilja se nästa säsong. Realiteten säger att Brynäs inte blir nämnvärt bättre nästa säsong än i vinter, sen kan vi bara hoppas på att fler lag blir sämre 03-04 än de var 02-03, så att vi därigenom kan klara en bättre tabellplacering. Det enda som på en säsong skulle kunna förändra Brynäs från ett botten- till ett topplag är om kanske halva truppen förstärktes inför hösten. Det vet vi att den inte kommer att göra...
Kommentera

Sv: Press konferens
KungMartin: Där kom du med kärnfrågan! Det enda som radikalt kan göra Brynäs förändrat och riktigt proffsigt är en splitter ny styrelse!
Kommentera

Sv: Press konferens
IT-gruppen: NÄR kommer det någonting på hemsidan angående presskonferensen?
Kommentera

Sv: Press konferens
Clarence: Det är skit om man inte ändrar organisationen och det är skit om man gör det. Värvar man spelare så värvar man för få och för sent, är Ditt solklara omdöme långt innan värvningarna avslutats. Byt klubb, Clarence. Frölunda har hur mycket pengar som helst och kommer med all sannolikhet att förbli ett topplag flera år framöver. Kan det vara något? Annars har vi Linköping, ett intressant alternativ. Massor av pengar, värvar till höger och vänster. Finns gott om alternativ.

Du tror väl ändå inte att det bara är pessimisterna som har "erfarenheter"? Och Du tror väl inte för en sekund att det bara är pessimisterna som ser att föreningen skötts illa de senaste åren. Det som skiljer Dig från mig är att jag vill se alla värvningarna innan jag tar ställning till huruvida man har värvat klokt eller inte. Du vill inte ta risken att något faktiskt, genom någon intergalaktisk sannolikhet, skulle kunna bli bra, så Du har Ditt omdöme färdigt redan nu.

Är Du Brynäs-supporter?

Och till slut kom vargen.
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Du förolämpar mej med att inte se mej som Brynäsare! Sluta med det, för du har inget för det. Jag tycker vad jag tycker och skriver vad jag skriver. Brynäs ska vara vinnare och inte förlorare - det aär kontentan av allt. Sen kanske du är av motsatt åsikt??
Kommentera

Sv: Press konferens
Clarence: Absolut inte min mening att förolämpa. Du har självklar rätt att tycka vad Du vill och skriva vad Du skriver. Min rättighet är att inte hålla med Dig.

Definiera Brynäsare.
Kommentera

Sv: Press konferens
Jompe: Brynäs-anhängare då, om det låter bättre. Alla får vi tycka vad vi vill, även du. Jag undrar bara, vill du att Brynäs ska vara Vinnare eller Förlorare? Med de senaste säsongerna som erfarenhet: vad tycker du Brynäs är av de två alternativen? Och tycker du att trenden är positiv för klubben? Är den på rätt väg?
Kommentera

Sv: Press konferens
Clarence: Ska strax iväg och laga middag till familjen, men vill gärna svara på det här först.

Självklart vill jag se ett vinnande Brynäs, självklart. Och självklart har det varit tungt, tungt att vara Brynäsare (sic!) de senaste säsongerna. Vi skiljer oss åt vad gäller många saker. Jag är i grunden optimist, Du är pessimist. Fine fish, kanske, men det betyder en del. Det pågår förändringar inom klubben som gör mig hoppfull, men förändringsarbetet är omfattande och kommer att ta tid. Jag vill inte att Brynäs ska bli ett köpelag; även om vi simmade i pengar skulle jag ändå vilja fasa in våra lovande juniorer i laget. Jag tycker Brynäs' mål självklart ska vara topp 3 eller 4 varje säsong. Man kan tycka att vi som medlemmar eller suppporters inte har någon roll i allt det här, men det menar jag att vi har. Vi kan marknadsföra klubben genom att vara stolta över den, inte använda den som slagpåse. Vi kan stödja istället för att förgöra.

Måste dra nu. Lev väl, Clarence och ni andra.
Kommentera

Sv: Press konferens
Säger som "Tigern"- Är man en god förlorare kan man aldrig bli en bra vinnare!
Kommentera

Sv: Press konferens
Nu står det om presskonferensen på hemsidan!
Kommentera

Sv: Press konferens
Elitkommiten kommer att bestå av: Jan Larsson, Pär Djoos, Tomas Thelin, Micke Sundlöv och Tommy Sjödin.
Kommentera

Sv: Press konferens
70 Rodrigues: Vad ska man tycka om det här då? Är detta nåt nytt - egentligen??
Kommentera

« · 266697 · »