Brynäs IF

723327 inlägg · 7956 ämnen

Puckat så det förslår....

« · 923436 · » Till forumet


Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Med tanke på Boorks ledarstil och vad som händer med spelare som säger vad de tycker så kanske det inte är så konstigt att spelarna håller god min. Det i samband med att Brynäs ledning alltid försöker hålla en enad front utåt in i det längsta kan man ju inte bortse från det faktum att order från KÅE gått ut till spelarna.

Vad vet vi?

- Vi vet att alla spelare vill spela så mycket som möjligt i varje match.
- Vi vet att Boork var överens med Sundlöv om hur upplägget skulle vara inför den här säsongen, åter igen så var spelarna "med på det" iom att ingen ville riskera sin plats i laget genom att opponera sig.
- Vi vet att Boork favoriserar vissa spelare som inte berörs av det nya upplägget. EN spelare har spelat samtliga matcher. Namnet på denne är överflödigt. Han är Boorks gunstling med ett oändligt förtroendekonto Varför berörs inte han av samma upplägg som resten av laget?

Vad vi dessutom vet med säkerhet är att du fortfarande väljer och vrakar med ditt selektiva läsande. Ratar det som kan ses som negativt och hissar det som du tycker är positivt. I din värld så ligger vi väl inte ens sist i tabellen.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Slut? Han har aldrig haft några....
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Sant :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Ja, att DJ har spelat varje match kanske är det som är mest svårt att förstå med Boorks coaching hittills... Å andra sidan; När en spelare har varit het har han fått vila, så med det i minnet kanske det är logiskt att man spelar varje match om man är iskall.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Peja: Exakt! Det blev jag "fundersam" över när det skedde under försäsongen, men när det inträffar nu när det är tävling är hemskt märkligt. Och högerfattade playmakers från backplats har vi väl flera av än bara DJ; 7din, Hietanen och Angell som förhoppningsvis kommer "Hiet" redan om en vecka.

Alla skribenter: Jag blir imponerad och chockad över mängden inlägg de senaste timmarna. En dryg sida timmen efter midnatt natten mellan fredag och lördag till exempel. Puh!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
20 Lindgren: Boorken får väl krypa till korset o låta spelarna va med o styra o ställa lite.Alla vet ju att om dom öppnar käften kan dom bli avpolleterade för gott.Hockey när den är som bäst då gäller lagspel.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Den här killen kanske kan vara ett alternativ till DJ?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas: En vandrande pinne skulle vara ett alt till DJ.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas: 6 såna som backar och Bantar-Björn i mål!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
sylf: Eller den här...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas: funkade inte så bra.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
munkas:

Nån bantning av Brynästruppen verkar inte vara aktuell för tillfället,det är lite tjurigt i Nybro;)

Nybro söker både på andra sidan Atlanten och bland spelare som inte tagit plats i elitserien, men samarbetet från tidigare säsonger med Brynäs är helt kört.
 – De släpper inget till oss. Jag fattar inte riktigt varför, säger Lasse Johansson.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Bissett19: Kanske kan låna boorken ett tag?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Linan Hermansson-Hauhtonen-Widing ser skum ut. Bättre spela Sundström som center där; Hauhtonen har sett enormt seg ut. Och bättre att ha Mördarn tillsammans med Widing och låta Herman spela med Hansen och Dackell.

Jag förstår att Boork vill röra om i formationerna för att försöka hitta nya kombinationer som fungerar bättre. Men samtidigt är det irriterande att han joxar med formationerna precis lika mycket som förra säsongen. Inga formationer blir samspelta på det här sättet. Jämför det med andra lag som egentligen bara ändrar i formationerna vid skada.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Jompe: Ändrar i formationerna? Men han har ju fortfarande sina par i varje kedja så blir ju inte variationen så stor.

De som ingår i dessa par löper ju även en mindre risk att bli bänkade. Speciellt nu när Boork verkar ha övergivit tre femmorstänket.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Kan de förlora 6 raka så kan de också vinna 6 raka. Lita på Boork och hans boys.

I kväll vänder det !!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
arnio: Spelarna litar jag på iaf, det är Boorken som är problemet.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: den som lever får se.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Med en dåres envishet:-)) 2-4 slutare ikväll! Optimisten har sagt sitt,,))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Dysterkvist! Boork samlar trupperna och Brendl exploderar i FM i kväll.

Tips 2-5. Brendl 2, Nolander, Hermansson, Hietanen
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Gusten: Har du något tips på när din gullegris i Mora åker ut för CH-B ;-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Gusten: Jag vet att du är kanon packad, så du är förlåten!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: Nån som använder webradion? Inte ett ljud i min, men däremot så funkar andra kanaler.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: Marco Tuokig kör en armbåge på antingen Brendl eller Dackell i första bytet. Kankaan gör flisved av tuoken direkt.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Kung_Sjödin: Min ä stendöd också från Mora just..))
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
VBgr: Nu funkar webradion. Kanske du måste starta om den för att det skall gå.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Kung_Sjödin: Sperrle står, alltid något.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Bissett19: "Nybro söker både på andra sidan Atlanten och bland spelare som inte tagit plats i elitserien, men samarbetet från tidigare säsonger med Brynäs är helt kört.
– De släpper inget till oss. Jag fattar inte riktigt varför, säger Lasse Johansson"

Det dom behöver är en 7-8 gamnackade läktarcoacher med konspirationsteorier som kan gnälla sig igenom en säsong.
Vi har några att avvara...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Patenterad inspel utav Månsson till Widing. Nice
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: Puh! Nu är det bara att fortsätta och trycka på och åka grillor. Tur att Månsson varit i kylen (eller om det varit frysen) så att han orkade passa.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
65selander: Härligt, men vågar inte tro nåt än. När tog vi ledningen sist?

Följer förövrigt årets misserabla säsong från Sydkorea.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Fubar43:
Nu bidde det 1-1!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tegelsten i glashus?

Keb;
"Ändå kommer det förstås att "gasas" på med krigsrubriker på löpen i sedvanlig stil i kvällsdrakarna om att Boork bara måste avgå."

Senaste ur-skitningarna från Gävlesporten;
"Fans vill att Boork sparkas"
"Ytterligare två förluster och Boork måste gå"


Snälla, kan inte Stisse Åberg eller Björn Widegren ta över skrivandet av krönikor...?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8: Björn Widegren...en piss-dissare som tillochmed kulturarbetare från Sundsvall känner till!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
orion:
har tryckt ur sig klassiska hockeykrönikor...
säg bara till om det önskas länkar...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8: Hemskt gärna! Är hockeykrönikorna lika onda som hans teaterrecensioner så...wow!!!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
orion:
perfekt smörjmedel för fusionen av AB o GD-sporten ca 2005
:D
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
orion:
nov 2005
"Men jag tror inte på någon återvändo och jag tror på slutspel redan i vår."
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8: Sällsynt mycket bläck spillt på särdeles lite tankesubstans! En recensent (Neander)-talar...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
orion:
isf...ge mig då ett exempel på en svensk, högkvalitativ hockeykrönika...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8: Pass!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8:
Allt som Nyllet skriver på AB håller allltid väldigt hög klass.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
orion:
...det e inte så lätt...!

Anrell kan man tycka vad man vill om...
...men gillar ändå när han driver med fotbollen...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Per HApps:
...du menar väl inte Magnus Nyström...?
han som höll på spräcka min argumentation med fotbolltokiga stockholmskollegor, för att han missat att det var fri entré...?

"Hockey Är större än fotboll
Söndagkväll i Sverige:
* Toppmatch i fotbollsallsvenskan, Halmstad-AIK på Örjans Vall.
Publik: 6046 åskådare.
* Träningsmatch i hockey, HV 71-Frölunda i Jönköping.
Publik: 7038, man tvingades stänga dörrarna en halvtimme före nedsläpp, då var det fullsatt i hallen.
Sveriges hetaste sport?
Borde väl vara den som drar mer folk på en träningsmatch jämfört med ett toppmöte."
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8:
Lars Nylin som gör knäck ibland på AB.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Per HApps:
ok. tack för tipset.
buffalo - caps....Go bäckis!
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8:

Japp.

Caps-Sabres Next.

Kommer Bäckis första mål i natt?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Bissett19:
ja, det vore ju schysst o se live...
såg nu att det var en bra repris 1000 men, nu är man ju vaken...

chokar han så finns det ju alltid en plats ledig i Brynäs...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8:

En assist att börja med;)

TIMETEAMSCORING DETAILSCORE
11:24Michael Nylander (2)
Assists: Nicklas Backstrom, Mike Green
Washington 1-0
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
tjugo8: Fantastisk krönika! Sanningens ord till alla fotbollsnördar därute som springer runt och tycker att de är såå coolt kontinentala som diggar fotboll och inte den bonniga hockeyn. Visst, Svensk klubbfotboll är ju så himla häftig och attraktiv, inte det minsta töntig och patetisk...

Ja, eller hur...
Kommentera

« · 923436 · »