Brynäs IF

724923 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 219766 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Vet inte nån "stöttande" supporter som spelat nån match ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Slut 5-2,dom är en skam för alla som vet hur en puck ser ut.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf:16-4 i skott i 3:e perioden! Lysande!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ingen idé och diskutera vad dom skall göra!

Huvudsaken är att dom f-n inte viker sig i KS, några förluster kommer vi att få iaf.

Är det någon som har koll hur Brynäs skall matchas under uppehållet?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: " ...som kör en epok i graven"

I så fall med god hjälp av våra "stöttande" supportrar som alltid peppar när det går tungt....

Rodrigues: Nu är det klart att det blir KS. Igor var inne på rätt spår för övrigt. Vi får förbättra vår ekonomi och även se vårt lag börja vinna igen. Måste kännas konstigt för grabbarna att börja om igen från scratch sas. Bara känslan att starta om från lika läge gentemot de övriga borde få killarna att rycka upp sig. Lite vila och rensning av hjärnorna samt några träningsmatcher för att få tillbaka stadgan i försvaret och vips, back in business igen...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Det sitter i skallen!

Fast dom skall också lära sig försvar och PP spel
nu var jag diplomatisk ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Det vore viktigt med 3 p på lörda...För att få ett psykologiskt överläge mot LHC;..
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Ser att FBK gjort 70 mål mer än BIF och VF släppt in hälften så många....vi spelar i olika divisioner.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander:Hur mobiliserar man ett psyke som varit i botten i flera år ? Dom kan ju börja med att lära sig kämpa och gå igenom grunderna i försvarsspel.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Jag tror att Bajen kommer att darra fast dom kommer att ha KS hetaste stöd.

Det Brynäs skall göra nu är att mobilisera sitt psyke och intala sig att KS kommer att gå bra!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Det är 50/50.Tänk att det här bra laget kan vara dom superstjärnor som kör en epok i graven !! Men vi har ett bra lag !!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Nu blir det till att fylla Gavlerinken i KS, så att vi har någon liten fördel av hemmaplan.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Det kommer att bli jävligt svårt vilka vi än får möta, det kommer att bli en rysare, hua!!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Vilka som helst men inte Bajen.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bara hoppas att det blir Bofors och Bajen!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Spiken i kistan
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Är det kvalserien nu???
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Nä tänkte på "Kyrö" ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: KUNGEN, pratar vi ELVIS då eller???
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Ja även om vi skulle vända (större risk att Kungen ringer på min dörr) så leder ju MIF över LIF.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
rådbjer:
ja nog ser det ut som att även denna dag blir usel.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: Ja man kan undra, enligt Djoos så omsätter BIF lika mycket på dylika ting som Mora. Hmm.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Kom att tänka på ett ordspråk för er Brynäsare, ett tröstens ord kanske, i tider av nöd :))

"Var inte bekymrade för morgondagen, var dag har nämligen nog av sin uselhet!"
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss:
Hobbex-känsla...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Om det inte fanns mer annonser att sälja kan man fråga sig hur prissättning för dessa är. I paritet med att sätta in en annons i DN kanske ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Måste beundra dig som såg nå´t spel igår - möjligen vi på läktaren då, vi som fick spel över tafattheten osv.
Visst f..n, vi skulle ju vara positiva: Brynäs vinner tre raka, inget av de tre som vi har kvar att möta har egentligen något att spela för. Södertälje och leksand spöar mif i sin sinsemellan-kamp om en plats i himlen, samtidigt som styrelsen spelar lotto för dom sista slantarna och drar in 50 miljoner! Vadå kris?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Protesten avslages.....nästa!! ;-)
En vinst i morgon är ju trots allt ingen omöjlighet, större under har väl skett. Baserat på gårdagens spel så förstår jag att det måste låta överoptimistiskt, men nu tror jag att grabbarna gör en betydligt bättre match i morgon. Finns det liv så finns det hopp.
Naturligtvis måste man rikta in sig på KS i detta läge, ngt annat vore ju bara idiotiskt, hoppet behöver man dock inte slänga överbord ännu. Vänta gärna till i morgon kväll iaf....

Clarence: Du får ju gärna tycka att det man visade upp igår var Brynäs normala spel under året. Du behöver bara gå till de 2 matcherna innan (Leksand och HV) för att se att ditt resonemang inte håller, och då kan man ändå spela betydligt bättre än i dessa matcher. Du har ju också den åsikten att Eskoäventyret och alla
skadorna inte haft någon som helst inverkan på vårt spel och tabelläge. Undrar isf varför Djoos idiotförklarade hr Nokelainen igår på lokalradion innan matchen?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Hörde Henning säga på radion före match igår att det faktist inte fanns mer annonsplats att sälja..........apropå att få in mer pengar till föreningen.

Verkligen kreativt må jag säga. Det finns naturligtvis en massa andra sätt att sälja ett av Sveriges starkaste varumärken. Dags att ta till sig kritiken som framförs Henning.

Maken till flata journalister som skulle fråga ut Henning får man väl leta efter.

Ere dags att den stora tysta medlemsskaran tar sig i kragen och ställer lite krav på styrelsen NU !
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge:
Efter att ha sett matchen igår måste nog jag också protestera mot din överoptimistiska hållning.
Rikta in dig på KS.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Ja, det vore verkligen på tiden att Brynäs vann en serie igen. Det har ju inte skett sen kvalet -96, väl? I elitserien har det inte hänt sen 1978! Tänka sig, Brynäs vann elitserien tre säsonger i rad -76, -77 och -78. Det var tider det!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Snälla, kan du, så här i slutspurten av elitserien, nu inte bara ta och erkänna och medge att Brynäs av 2002/03 helt enkelt är för dåligt i konkurrensen? "Så dåliga som vi var igår är vi ju inte normalt"... Hur många ggr i vinter har du inte upprepat detta efter en förlust? Så här är det: Så dåliga som Brynäs var igår ä r verkligen laget!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Hehe. Jag och Kungen....

Instämmer fullständigt. Finns det något att förlora nu? Risken ligger i KS.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Snygg felskrivning där - själförtroende! Förtroende för Brynässjälen då förstås ;-) Hur små chanserna än är att slippa KS så tror jag det är grymt viktigt att avsluta serien på ett bra sätt för att ha detta med sig in i KS. Kasta om i kedjorna eller grisspela, men gör något för att skaka liv i gubbarna. Kvalserien är ju för f-n en möjlighet att avsluta säsongen på ett värdigt sätt. Seger där och förhoppningsvis många bra matcher så har vi positiva vibbar in i nästa säsong.

Gordo: Som boende utanför Gävle har jag ingen aning om bra namn i en framtida styrelse förutom de som nämnts tidigare för Sportchefsposten. Om någon här har bra namn kan ni inte lansera dem här på HS redan nu?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Brynäsbroder! Det du skriver ger vid handen följande analys.

Inget själförtroende + Torskfrossa = Livsfarligt KS!

Ang Luleåmatchen. Dom e inte klara för slutspel än...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:
Det är lätt att tro att allting skall/kommer att lösas på det kommande årsmötet i juni. Men så är icke fallet...
I vetenskapliga sammanhang diskuterar man om "problemformuleringsföreträde" som ett viktigt begrepp.

I Brynäs sammanhang kan man översätta det till:

- Vem bestämmer vad som skall hända på årsmötet?
- Vem bestämmer vad som skall tas upp på årsmötet?
- Vem bestämmer vilka som nomineras som styrelsen?
- Sker den processen på en offentlig arena, eller?
- Hur påverkar man sammansättningen av styrelsen?
- När påverkar man sammansättningen av styrelsen?
- Vilket mandat skall styrelsen ha?

De här frågorna bestämmer man svaren på NU och tiden fram mot årsmötet, inte på själva årsmötet.
"Man" är i det här fallet valberedningens ledamöter i interaktion med styrelsens ledamöter, anställda i brynäs IF, engagerade medlemmar osv.

Det är därför viktigt att de medlemmar som vill påverka utvecklingen i den gamla damen levererar både frågor av ovanstående art och svaren på frågorna till valberedningen som ett beslutsunderlag inför och på årsmötet.

Konstruktiva förslag till valberedningen!


Till Styrelsen:

Ställ era styrelseplatser kollektivt till förfogande för att göra det möjligt för Paul Eriksson, David Eldroth och Claes Wallenborg (valberedningen) att förutsättningslöst, med medlemmarnas stöd, formera bästa möjliga styrelse till nästa verksamhetsår...

Ett tips till de nuvarande styrelsemedlemmarna om ni överhuvudtaget vill komma ifråga för en framtida styrelseplats i Brynäs IF:

TÄNK TILL VAD SOM ÄR BÄST FÖR FÖRENINGEN!
Agera.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Får väl säga tack detsamma.
Problemet i år är väl just att vi inte kunnat spela ut i ngn match egentligen, det har varit stress och motlut mest hela tiden. Efter tränarbytet kunde man skönja en förbättring och vi kom in i en positiv trend. Lite snack med flygvapnet igen samt lite vila och träning så kommer torskfrossan att vara ett minne blott.
Förra gången vi var i KS hade vi ju ett mkt bra lag och det kom väl mer eller mindre som en chock för spelarna när det stod klart att vi skulle spela i KS. Nu är ju scenbilden en helt annan. Risken har ju varit överhängande ganska länge. En tröst i bedrövelsen (om det nu blir KS) är väl att man har fått erfarenhet av att spela under press, även om det är en tröst för ett Tiger(!)hjärta...
Ha det bra, vi hörs senare.
Skall på bio ("Bowling for Columbine) av Michael Moore samt därefter beskåda våra blivande(?) motståndare i KS: Hammarby och AIK på Hovet..... Rapport kommer senare..
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Det ser bra ut de du skriver, men efter vad jag såg i går så finns det tyvärr inte ett dugg som talar för Brynäs i morgon, maken tafatthet och fippel får man leta efter, dom viker ner sig alldeles för lätt, ingen kyla, inget eget spel, dom tappar sina positioner i både anfall och försvarsspel hela tiden, ser ut som ett gäng yra höns ute på isen, PP nämner jag inte ens!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: då får ni väl hålla tummarna för Leksand i morgon då. Hur känns det? ;-)

Tyvärr för er (och för mig) så känns det som att det blir mifseger. Men man vet ju aldrig...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Tack för dina alltid så analytiska och balanserade synpunkter.

Min rädsla härrör sig mest om spelarnas oförmåga att spela ut i känsliga lägen i matchen. Så kallad vinnarinstinkt. D v s att inte fibbla med pucken på egen blå 10 sek kvar av box play.

Att spela ishockey är att kriga i sextio minuter. Att tro att vi i KS kan ställa ut grillerna på isen och glida igenom på gamla meriter finner jag stor oro inför. Obserevera att resultatraden från den gång vi var i KS förra gången inte kommer att spela någon roll denna gång. Observera också att de guld BIF tagit genom åren kommer att entuiasmera våra motståndare än mer.

Hur botas torskfrossa?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Jag skojar aldrig, det vet du väl.... :-)
Naturligtvis så är det favorit på att vi torskar i morgon, just därför så kanske det inte blir så.
Man åker upp helt förutsättningslöst och låter Luleå bestämma, för att sedan kontraslå. Lite som mot SSK borta sist, där tyvärr domaren bestal oss på 3 poäng.
Jag säger som rektorn på Ostskolan i Mosebacke Monarki, Osten Warnebrie: "Ingenting är omögligt..."
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Vinst i morgon, skojar du eller???
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Vi är inte i KS riktigt ännu. Vinst i morgon samtidigt som Malmö förlorar och det blir nerv igen (även om det ser mörkt ut, det kan jag hålla med om)
Sjödda, Anger och Miettinen spelade 0-3 igår, Janne hade 0-0, därför skall man nog inte vara för hård mot vår kapten.
Alla vet nog med sig att man gjort ett bottennapp. Kanske spelet släpper en aning redan i morgon då man ju inte har ngt att förlora egentligen. Visst är det kul att juniorerna kommer in och tar för sig, men dom skall heller inte överskattas för mycket i en sådan här match. Dom kan gå in och smälla på, och visst ser det friskt ut.
Dom har å andra sidan inte ngt större ansvar när dom kommer in, ingen begär att dom ska uträtta några stordåd. Deras entusiasm tyckar man ju iofs skulle smitta av sig på de andra, men så var tydligen inte fallet igår. Vårt spelarmatierials status för tillfället är ganska nedgånget och det gäller nu att få igång spelarna inför den troliga KS. Lite vila och träning samt några bra träningsmatcher gör nog susen tror jag. Så dåliga som vi var igår är vi ju inte normalt. Tyvärr så får vi nu betala för Eskoäventyret.
Djoos idiotförklaring av Eskos spelideer, främst applicerat på vårt lag, är nog kärnan i hela resonemanget om varför det gått som det gått i år.
Gjort är dock gjort, och ingen ide att hänga läpp för detta just nu.
Det är bara att blicka framåt. Inget nytt om Soling, förresten?
Lill-janne påstod att han såg vass ut i TV3 häromdan, i ngn form av skotttävling....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Jag håller med, jag har samma funderingar.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: och alla andra experter. Kan det vara klokt att bänka 38 och ev någon av de andra som är ur form de sista tre matcherna? Om rapporterna stämmer från igår verkar juniorerna stekheta.

För oavsett vilken kvalitet som finns i de våra kommer det finnas ett lag som alla andra lag kommer att ge allt emot i KS och det är Brynäs.

En hockeymatch vinns ofta på inställningen. Och BIF kommer att möta lag som kommer att gå över berg för att spöa oss.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind:

The great power of positive thinking.

Vi lär väl till och med ha chansen att vinna en utklassningsseger eller två ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:

Allt är inte mörker. På grund av ledningens unika handlingskraft och visioner har vi nu för första gången på ett antal år nu stora chanser att ta hem en serieseger.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Det blir nog till och med värre än vanligt.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: "Blir att hoppas på fynd bland okända jänkare och överblivna spelare på svenska marknaden" Då är det ju precis som det alltid har varit, det är så det känns i alla fall!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
En trist grej med kvalserien är att Brynäs får börja värva sist av alla lag. Först då vet man något om ekonomin för nästa år. Tidigare spekulationer om nya finnar är nog bara att glömma. De har säkert hittat annan klubb när Brynäs kommer i startgroparna för att börja värva. Blir att hoppas på fynd bland okända jänkare och överblivna spelare på svenska marknaden.

Jag tror det var en ödesdiger(?) miss att kontraktera GP nästa säsong. Han verkar inte det kunnande som behövs för att få laget att bygga upp ett nytt grundspel till nästa säsong.

Svag coach + dåliga nyförvärv + för unga egna lovande spelare talar för nytt kvalspel nästa år om vi klarar oss kvar i år.

Det som kan ändra detta är sportchefsnamnet. En person med fingertoppskänsla och cred i hockeyvärlden kan locka till sig några lovande spelare som kan blomma ut och rädda Brynäs nästa år.

Om vi nu klarar oss kvar vill säga.

Skulle inte förvåna mig om GP snart får lön av Brynäs fast han står i Kirunas bås.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gordo: Det stämmer det ni säger och jag hoppas verkligen att detta årsmöte blir fan så mycket bättre än tidigare år när det gäller uppslutning och engagemang.Tidigare årmöten så har det tyvärr varit dåligt med folk och dom som har varit där har hållit käften och hållt med!!!! Om det inte blir fullt på årsmötet i år så är det fan skandal, nu måste det hända grejer och tillkomma förändringar på alla positioner i föreningen, klubben sköts som en korpförening och det är skrämmande, Brynäs IF befinner sig i detta prekära läge pga bristande kompetens i ALLA led, om det är någon som är av en annan åsikt så får ni gärna dela med er av den! LIFE SUCKS!!!
Kommentera

« · 219766 · »