Brynäs IF

728313 inlägg · 7961 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 219923 · » Till forumet

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Tror att ALLA hör på sidan stämmer in i dina slutord.
Vi hade väl rätt båda två kan man säga, även om vi som trodde på chans borde få stilpoäng tack vare betydligt svårare utgångsläge... ;-)
Tvekampen måste väl ändå avgöras på ngt sätt, eller hur?
Hur går det nu i KS?
Jag tror att vi fixar det hela på ngt sätt.
(OBS Du får inte tippa samma...) :-))
Kommentera

Ja detta är sant matchen mot Linköping är j-----t viktig där avgörs nog KS
Kommentera

Ja tror absolut att Brynäs klarar kval..!!
Dom kommer säkert etta..!!
Kommentera

Det kommer bli kul att se kvalspelet...nästan kulare än slutspel...nu kan Brynäs visa att dom hör hemma i Elitserien...dom har ju bara åkt ur två gånger i världshistorian.....!!
Kommentera

jorka: Ni får sätta er i respekt redan på Lördag när ni möter "clubben" storseger och bra spel där så ligger ni bra till i möterna i KS
Kommentera

Tre Kronor: En gång är ingen gång, två gånger är en vana.
Kommentera

Huge: Jaha, du. Om du nu inte preciserar ditt tips närmare än "vi fixar det hela på ngt sätt" så lämnar du ju faktiskt dörrn öppen för mej att tippa Brynäs som etta i kvalserien! Du kan ju nämligen med dina ord faktiskt mena att Brynäs blir tvåa i kvalserien och "fixar det hela" med den placeringen...
Kommentera

Hockeykväll med Challe *suck* vågar han ha en åsikt i någonting....garderas sig med 1x2 i allt
Kommentera

RavenLord:Förra veckan trodde j Challe att Brynäs skulle klara sig kvar i ES utan kval...
Kommentera

Bright: Man är väl väluppfostrad..
Avsikten var att hålla dörren öppen för ett positivt tips från din sida, även om det vid första anblicken såg ut som om du inte hade ngt annat val än ett negativt...

Hörde ni förresten tomten bakom miken i Luleå:
"Har du jobbet kvar i morgon?" (adresserat till GP)

Som hockeyreporter på Fyran ville han naturligtvis visa sina kunskaper. Självklart är det GP:s fel att spelarna är fysiskt och mentalt slitna och att de för tillfället inte riktigt räcker till...
Kommentera

Huge: Har svårt att tro att det fallit nån sten i detta läge, det är väl nu den stora ängslan smyger sig på....
Kommentera

prosten:

Nu j-vlar får GP sätta en eldkastare i röven på grabbarna, så att de går ut och krigar tills de har blodsmak i munnen. De får ha hur mycket dolda talanger de vill, plockar de inte fram dem nu, så kan de få leta reda på dem i en ishall i Skutskär. Världen är översvämmad av löften och talanger - Det är de som har VILJA som blir stjärnor.

Nu är det laget med störst hjärta som vinner. KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

prosten: Förvisso, men jag skrev väl att dom TILLFÄLLIGT fallit hos de flesta. När KS startar så ökar nog trycket över bröstet igen..
Om man tittar tillbaka på säsongen så kan man nog konstatera att vi saknat en stabil back, typ Tuulola, gärna 2 st. Sjödda har fått ta på sig denna roll men han har varit för ensam och till slut tryter orken. En målskytt hade inte heller suttit fel, kruxet är väl att den bäste vi har sitter just fel, dvs på sjukbänken...
Kommentera

westerlind:
Väl talat herr westerlind.
Jag betalar för bränslet om GP trycker av.
Kommentera

westerlind: Viljan och hjärtat finns, för tillfället är det dock hjärnan som inte hänger med. Läget verkar vara lite samma som innan tränarbytet. Lite vila och hopsnack mellan grabbarna så kommer det att ordna sig. Vill minnas att vi fällde FBK borta direkt efter bytet och uppehållet. Då var både hjärta och hjärna med, precis som det skall vara. Jag säger som klacken brukar säga:
"Brynäääääs - vi ger aldrig upp, Brynääääääs - vi ger aldrig upp"
Kommentera

Huge: Varför fixar dom inte så att serierna slutar samtidigt. Det borde ju kunna ordnas så att Brynäs och LHC slipper vänta i tre veckor innan KS börjar
Kommentera

Huge:

Tyvärr, Huge jag håller inte med. Visst sitter det i hjärnan, men det är ingen ursäkt för att sluta kämpa. Ger man upp när det tar emot då visar man inget större prov på VILJA.

Om de förlorar efter att ha krigat till sista minuten, då har de all heder och respekt från mig, men när de efter halva matchen ger upp och knappt försöker - då är det något som är fel i inställningen.
Kommentera

svedas: Lite svårt med tanke på att det ska spelas Play Off också - med det tuffa spelschemat Elitserien och SuperAllsvenskan har skulle det helt enkelt inte fungera.

Grattis till Kvalserieplatsen förresten - en plats vi i Hammarby kämpar för fullt för att nå. Vore verkligen kul att besöka Gavlerinken för första gången!
Kommentera

westerlind: Jag anser som Huge att mycket sitter i hjärnan på grabbarna. Om man är mentalt ur balans och kommer i underläge är det väldigt lätt att ge upp. Har man varit i samma situation själv vet man hur det är... Då hjälper ingen vilja i världen när man hela tiden tänker fel. Kan grabbarna komma i mentalbalans till KS så tror jag att det kommer att ordna sig.

Kompetens hade man ju i innan säsongen drog igång. Då spelade man väldigt bra. Sen efter ett par förluster i ES så börjar nog tankarna att vandra och spelarnas kapacitet blockeras av deras tankar.

BRYNÄS ÄR DOM BÄSTA!!
Kommentera

westerlind:I allsvenskan -96 så var det Peter Larsson, Dackell mfl. som tog tag i laget i motgången. Vilka kan göra det iår? Gamlingarna är för gamla jämfört med killarna förra gången.

Laget blir bara tröttare för varje dag och hur man ska motivera spelare som ändå kommer att få eller vill lämna klubben när KS är slut? Där är likheterna med -96 väldigt stora.
Igår kom KS-biljetterna:500:- för hela KS, man förstår att man förlorar pengar med dom relativt låga priserna.

En otränad Soling platsar hur lätt som helst i BIF:s 1:a kedja, men BIF har ingen. Alla kan lika gärna vara 4:e femmor. Vilka har brynäshjärta i dagens lag?????????????????
Kommentera

aphac: Ja vem blir denna kvalseries Dackell, han klarade ju kvar Brynäs själv, slog diverse poängrekord och gjorde väl 3 mål i avgörande matchen tror jag. Soling till kvalserien skulle inte vara fel!
Kommentera

Vilken jävla säsong. En vanlig medel säsong för BIF (om det finns någon sådan) vinns ett stort antal matcher på ett enkelt sätt. Typ 6-2 och helt lugnt. Den här säsongen kommer inte jag ihåg en enda riktigt lätt och säker seger. Inget grundspel finns. Målen som kommer känns slumpartade. Vad är då orsaken? Av de spelare vi har är många svenska mästare och erkänt duktiga spelare. Är orsaken att det gick snett skador och den mentala press som man spelat med under hela säsongen. Att utan grundspel möta taggtrådstuggande lag från Allsvenskan känns lika attraktivt som att vara stuntman i Jackass. Ett långt uppehåll med träning och självförtroendestärkning (Vi kan väl fråga marinen) är förhoppningsvis vad som behövs.
Kommentera

Mentalträning behövs verkligen och att man får tillbaka tänkandet att man spelar hockey för att det är så himla kul. Lyckas man att ändra tänkandet är mycket vunnet. Då kommer grabbarna att spela på det sätt man är kapabla till och man kanske även törs göra det där lilla extra.

Inom idrotten är det så att den mentala biten styr väldigt mycket över vad man presterar. Tror man att det ska gå bra då gör det, oftast i alla fall. Men är man full av negativa tankar så går det åt helvete. Så är det bara.

Detta gäller både i inviduella sporter och lag.
Kommentera

Idag känns det ju bara så dåligt; som en baksmälla avd. svensexa. Jag har hela tiden trott att vi skulle kunna klara oss undan KS, men nu är vi alltså där. Det är bara att hoppas att laget hinner ta sig samman inför KS på de veckor man har fram tills dess. Annars har man inte mycket att säga en dag som denna. Vad gäller behovet att skapa en proffsig och stark organisation så har jag hojtat om det så många gånger att ett inlägg till förmodligen kommer att kastas ut av moderatorn. Vad gäller inlägg som kastar Brynäs IF på gödselstacken tycker jag fortfarande att de skribenterna borde byta klubb till Frölunda.
Kommentera

Love: Gjorde lumpen pa I14 82/83. Såg Bajen när dom gjorde blixtvisit. Det måste vara förra gången HIF spelade i ES, eller?

PS Fanns en kille i Brynäs med galler som åkte runt och smällde på allt och alla till publiken ohejdade glädje . Klacken skrek Timpen, Timpen, Timpen! En sån spelartyp hade behövts i KS.
Kommentera

74050: Killen med galler heter Tomas Sandström.Ge Rönnkvist samma förtroende och du har en ny där.
Kommentera

74050: Nja, vi var upp 84/85 också. Men då var jag bara 8 år...
Kommentera

Vad det måste handla om för Brynäs efter Elitserien är hur laget tar till vara på sin vila! Det måste till absolut rätt träning och finslipning på (många) detaljer! Hoppas grabbarna har några möten där alla får tala fritt och få ut sina synpunkter! Det är viktigt att dom får ventilera vad dom känner just nu! Varför inte ta in någon utomstående igen för att få in nya ideer och tankar!

Finns det profisionella ledare i dagens Brynäs så fixar dom det här sakerna!

KOM IGEN NU BRYNÄS
Kommentera

Sylf:
En Thomas Sandström
finns bara en Thomas Sandström
eeen Thomas Saaandströöööm
finns bara en Thomas Sandström.

Så sjöng vi då på ståplats!
Kommentera

prosten: Ska du med till Linköping i morgon???
Kommentera

70 Rodrigues:
tyvärr så jobbar jag imorgon.
Tänker vila mig i form till KS då jag fan inte tänker missa en match, under 30 mils resa alltså.
Kommentera

prosten:

Vila dig i form? Vi brynäsare som är bortskämda med SM-guld borde åka på studieresa till Timrå. Där finns det obotliga hardcore-supportrar som vägrar ger upp. De vet hur det är att envist kämpa sig igenom kvalserie efter kvalserie för att slutligen nå målet och drömmen slutspel i elitserien.

Där kan vi lära oss mycket...
Kommentera

westerlind: Rätt så, jag har faktist frågat mike om han inte kunde ikläda sig rollen som kvalkonsult och han lät inte helt avvisande.
Kommentera

Psykologiskt viktig seger idag.
Grattis grapparna.
Kommentera

Ta fram erat spel nu och visa vad ni går för,,,att ni tillhör elitserien!!! Lycka till i matcherna
Kommentera

prosten: hej ville bara önska alla brynäsfan lycka till i kvalserien är nästan säker på att ni fixar det.
vad vore elitserien utan Brynäs.....hoppas på en trevlig match på tisdag..........LUCKA TILL BRYNÄS...........
Kommentera

prosten:

Jag har en glädjande nyhet: mike66 (Timrå IK)har meddelat att han är intresserad att bistå oss som kvalkonsult. Kunde han också engagera Smokey och rådbjer så har vi här en fruktad tränartrojka att ställa på benen - vilka kvallag ska kunna överträffa den samlade ångest dessa ärrade kvalkämpar representerar?
Kommentera

westerlind: Om dom slall utnyttjas så hoppas jag att det inte tar 18år för oss att ta oss upp ;)

Olle- Hänger du på kvalresorna?
Kommentera

65 Selander:

Äh, du är bara rädd att du ska behöva leverera den där plattan öl till Smokey som du slog vad om någon gång i forntiden...

Självklart, jag hänger med: Vill du också skjutsa mig? Både Rodrigues och Ulf Lindgren har erbjudit sig, men jag får väl åka en stund hos er var, så ingen blir ledsen...
Kommentera

westerlind: Värst vad populär du är och har lätt att få skjuts!!!
Kommentera

65 Selander: Jag hänger också på...
Samling hos mig (Enskede Gård) inför matchen mot Hammarby. Restid till Hovet ca 2 min med T-bana. Några som är intresserade?
Kommentera

westerlind: Plattan till Smokey är redan förlorad vi har inte kommit på något sätt att leverera den.

Men hänger han med på en KS resa så får vi fixa det med en liten ceremoni. Vem vet kanske så får vi möta VIK i Rockis om dom klarar play off?
Kommentera

Huge: Världens längsta bortamatchresa :))
Kommentera

65 Selander: Jag skäms nästan för att jag inte tog tag i detta redan i höstas åt er. Men det var ingen som ville utnyttja min speciella fingertoppskänsla för just kvalseriehockey. Ett gäng lallare är vad ni har varit under denna säsong. Lall on!

Givetvis ställer jag nu upp och styr upp det hela så att inte det hela går överstyr med ett gäng bångstyriga Gävlar. Trots allt så får man räkna in er till kategorin "Ni kan inte allt om hockey trots att ni tror det endel utav er ibland" - Självklart så är det en heldel att planera för ett lyckat resultat i kvalserien.

Numero uno * Kvalseriepollisar på - inget lallslutspelsskägg duger här inte. Rediga pollisar skareva - börja odla pådirekten!

2) Börja redan nu att dricka alkoholhaltiga drycker för att motverka eventuella kvalångestattacker. Öl - Wirre - Rö´tjut allt som rinner ner för strupen är bra att ha.

3) Ett paket Cipramil i bakfickan är bra att ha i fall att.

4) Sitt alltid ner i bussen på väg till match.

5) Stå - spring - ligg ner i bussen påväg hem, bara att välja men sitt helst inte då detta skapar onormal tankeverksamhet hos de Cipramilknaprande personerna.

6) Gör det ni är bra på - stötta ert lag till 110%

That´s all for now folks!
Kommentera

westerlind: Har Ulf Lindgren erbjudit dig att åka med så menar han nog kommunalt! Han har inget körkort nämligen. Men han har en bra post-cykel, det kanske är den han tänker ta med dig på.( är det så Ulf? jag hoppas att du förstår att jag skojar)
Kommentera

65 Selander: Absolut.... Hoppas nu bara att Gnaget tar sig till KS, då har man ännu en bortamatch inom stenkasts avstånd.
VIK, som du hoppas på, är jag lite ambivalent inför. Vi har ju alltid haft otroligt svårt i Rocklunda genom åren, fast årets VIK-upplaga tror jag å andra sidan att vi inte har så mkt att frukta från.
Fan, då har ju du isf nästan också ett stenkast till arenan.
Får vi sedan med oss Huddinge också så blir det iaf inte speciellt dyrt att åka på bortamatcherna... :-)
Kommentera

westerlind:
Härligt ! Nu känns det redan tryggare.
Ser att mike har levererat redan, det här kan inte gå fel.
Kommentera

prosten:

Ja lite bättre känns det. Men är det verkligen en skrivbordskonsult vi behöver? Jag förväntar mig att denne mästare ska inviga oss i kvalspelets mysterier genom praktiska och uppbyggande exempel på plats.
Kommentera

westerlind:
Självklart är praktisk undervisning att föredra, det är också pedagogiskt riktigt i detta fall då vi är sådana totala noviser.
Kommentera

prosten: Va inte Du med -96? Elr är du total rookie?
Miikee har nog svart bälte i Kval.
Kommentera

« · 219923 · »