Brynäs IF

724923 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 220195 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
westerlind:I allsvenskan -96 så var det Peter Larsson, Dackell mfl. som tog tag i laget i motgången. Vilka kan göra det iår? Gamlingarna är för gamla jämfört med killarna förra gången.

Laget blir bara tröttare för varje dag och hur man ska motivera spelare som ändå kommer att få eller vill lämna klubben när KS är slut? Där är likheterna med -96 väldigt stora.
Igår kom KS-biljetterna:500:- för hela KS, man förstår att man förlorar pengar med dom relativt låga priserna.

En otränad Soling platsar hur lätt som helst i BIF:s 1:a kedja, men BIF har ingen. Alla kan lika gärna vara 4:e femmor. Vilka har brynäshjärta i dagens lag?????????????????
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
aphac: Ja vem blir denna kvalseries Dackell, han klarade ju kvar Brynäs själv, slog diverse poängrekord och gjorde väl 3 mål i avgörande matchen tror jag. Soling till kvalserien skulle inte vara fel!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Vilken jävla säsong. En vanlig medel säsong för BIF (om det finns någon sådan) vinns ett stort antal matcher på ett enkelt sätt. Typ 6-2 och helt lugnt. Den här säsongen kommer inte jag ihåg en enda riktigt lätt och säker seger. Inget grundspel finns. Målen som kommer känns slumpartade. Vad är då orsaken? Av de spelare vi har är många svenska mästare och erkänt duktiga spelare. Är orsaken att det gick snett skador och den mentala press som man spelat med under hela säsongen. Att utan grundspel möta taggtrådstuggande lag från Allsvenskan känns lika attraktivt som att vara stuntman i Jackass. Ett långt uppehåll med träning och självförtroendestärkning (Vi kan väl fråga marinen) är förhoppningsvis vad som behövs.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Mentalträning behövs verkligen och att man får tillbaka tänkandet att man spelar hockey för att det är så himla kul. Lyckas man att ändra tänkandet är mycket vunnet. Då kommer grabbarna att spela på det sätt man är kapabla till och man kanske även törs göra det där lilla extra.

Inom idrotten är det så att den mentala biten styr väldigt mycket över vad man presterar. Tror man att det ska gå bra då gör det, oftast i alla fall. Men är man full av negativa tankar så går det åt helvete. Så är det bara.

Detta gäller både i inviduella sporter och lag.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Idag känns det ju bara så dåligt; som en baksmälla avd. svensexa. Jag har hela tiden trott att vi skulle kunna klara oss undan KS, men nu är vi alltså där. Det är bara att hoppas att laget hinner ta sig samman inför KS på de veckor man har fram tills dess. Annars har man inte mycket att säga en dag som denna. Vad gäller behovet att skapa en proffsig och stark organisation så har jag hojtat om det så många gånger att ett inlägg till förmodligen kommer att kastas ut av moderatorn. Vad gäller inlägg som kastar Brynäs IF på gödselstacken tycker jag fortfarande att de skribenterna borde byta klubb till Frölunda.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Love: Gjorde lumpen pa I14 82/83. Såg Bajen när dom gjorde blixtvisit. Det måste vara förra gången HIF spelade i ES, eller?

PS Fanns en kille i Brynäs med galler som åkte runt och smällde på allt och alla till publiken ohejdade glädje . Klacken skrek Timpen, Timpen, Timpen! En sån spelartyp hade behövts i KS.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Killen med galler heter Tomas Sandström.Ge Rönnkvist samma förtroende och du har en ny där.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Nja, vi var upp 84/85 också. Men då var jag bara 8 år...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Vad det måste handla om för Brynäs efter Elitserien är hur laget tar till vara på sin vila! Det måste till absolut rätt träning och finslipning på (många) detaljer! Hoppas grabbarna har några möten där alla får tala fritt och få ut sina synpunkter! Det är viktigt att dom får ventilera vad dom känner just nu! Varför inte ta in någon utomstående igen för att få in nya ideer och tankar!

Finns det profisionella ledare i dagens Brynäs så fixar dom det här sakerna!


KOM IGEN NU BRYNÄS
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf:
En Thomas Sandström
finns bara en Thomas Sandström
eeen Thomas Saaandströöööm
finns bara en Thomas Sandström.

Så sjöng vi då på ståplats!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Ska du med till Linköping i morgon???
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:
tyvärr så jobbar jag imorgon.
Tänker vila mig i form till KS då jag fan inte tänker missa en match, under 30 mils resa alltså.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Vila dig i form? Vi brynäsare som är bortskämda med SM-guld borde åka på studieresa till Timrå. Där finns det obotliga hardcore-supportrar som vägrar ger upp. De vet hur det är att envist kämpa sig igenom kvalserie efter kvalserie för att slutligen nå målet och drömmen slutspel i elitserien.

Där kan vi lära oss mycket...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Rätt så, jag har faktist frågat mike om han inte kunde ikläda sig rollen som kvalkonsult och han lät inte helt avvisande.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Psykologiskt viktig seger idag.
Grattis grapparna.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ta fram erat spel nu och visa vad ni går för,,,att ni tillhör elitserien!!! Lycka till i matcherna
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: hej ville bara önska alla brynäsfan lycka till i kvalserien är nästan säker på att ni fixar det.
vad vore elitserien utan Brynäs.....hoppas på en trevlig match på tisdag..........LUCKA TILL BRYNÄS...........
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Jag har en glädjande nyhet: mike66 (Timrå IK)har meddelat att han är intresserad att bistå oss som kvalkonsult. Kunde han också engagera Smokey och rådbjer så har vi här en fruktad tränartrojka att ställa på benen - vilka kvallag ska kunna överträffa den samlade ångest dessa ärrade kvalkämpar representerar?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Om dom slall utnyttjas så hoppas jag att det inte tar 18år för oss att ta oss upp ;)

Olle- Hänger du på kvalresorna?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander:

Äh, du är bara rädd att du ska behöva leverera den där plattan öl till Smokey som du slog vad om någon gång i forntiden...

Självklart, jag hänger med: Vill du också skjutsa mig? Både Rodrigues och Ulf Lindgren har erbjudit sig, men jag får väl åka en stund hos er var, så ingen blir ledsen...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Värst vad populär du är och har lätt att få skjuts!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Jag hänger också på...
Samling hos mig (Enskede Gård) inför matchen mot Hammarby. Restid till Hovet ca 2 min med T-bana. Några som är intresserade?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Plattan till Smokey är redan förlorad vi har inte kommit på något sätt att leverera den.

Men hänger han med på en KS resa så får vi fixa det med en liten ceremoni. Vem vet kanske så får vi möta VIK i Rockis om dom klarar play off?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Världens längsta bortamatchresa :))
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Jag skäms nästan för att jag inte tog tag i detta redan i höstas åt er. Men det var ingen som ville utnyttja min speciella fingertoppskänsla för just kvalseriehockey. Ett gäng lallare är vad ni har varit under denna säsong. Lall on!

Givetvis ställer jag nu upp och styr upp det hela så att inte det hela går överstyr med ett gäng bångstyriga Gävlar. Trots allt så får man räkna in er till kategorin "Ni kan inte allt om hockey trots att ni tror det endel utav er ibland" - Självklart så är det en heldel att planera för ett lyckat resultat i kvalserien.

Numero uno * Kvalseriepollisar på - inget lallslutspelsskägg duger här inte. Rediga pollisar skareva - börja odla pådirekten!

2) Börja redan nu att dricka alkoholhaltiga drycker för att motverka eventuella kvalångestattacker. Öl - Wirre - Rö´tjut allt som rinner ner för strupen är bra att ha.

3) Ett paket Cipramil i bakfickan är bra att ha i fall att.

4) Sitt alltid ner i bussen på väg till match.

5) Stå - spring - ligg ner i bussen påväg hem, bara att välja men sitt helst inte då detta skapar onormal tankeverksamhet hos de Cipramilknaprande personerna.

6) Gör det ni är bra på - stötta ert lag till 110%

That´s all for now folks!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Har Ulf Lindgren erbjudit dig att åka med så menar han nog kommunalt! Han har inget körkort nämligen. Men han har en bra post-cykel, det kanske är den han tänker ta med dig på.( är det så Ulf? jag hoppas att du förstår att jag skojar)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Absolut.... Hoppas nu bara att Gnaget tar sig till KS, då har man ännu en bortamatch inom stenkasts avstånd.
VIK, som du hoppas på, är jag lite ambivalent inför. Vi har ju alltid haft otroligt svårt i Rocklunda genom åren, fast årets VIK-upplaga tror jag å andra sidan att vi inte har så mkt att frukta från.
Fan, då har ju du isf nästan också ett stenkast till arenan.
Får vi sedan med oss Huddinge också så blir det iaf inte speciellt dyrt att åka på bortamatcherna... :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind:
Härligt ! Nu känns det redan tryggare.
Ser att mike har levererat redan, det här kan inte gå fel.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Ja lite bättre känns det. Men är det verkligen en skrivbordskonsult vi behöver? Jag förväntar mig att denne mästare ska inviga oss i kvalspelets mysterier genom praktiska och uppbyggande exempel på plats.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind:
Självklart är praktisk undervisning att föredra, det är också pedagogiskt riktigt i detta fall då vi är sådana totala noviser.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Va inte Du med -96? Elr är du total rookie?
Miikee har nog svart bälte i Kval.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Zigge: Ett kval är inget kval, två kval är....
Precis som du skriver så har ju mike svart bälte.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Du vet ju var OK-Kvissleby ligger - stanna till där så hakar jag på upp till Skellefteå eller Lövet.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
mike66:

Här hämtas inte vid OK Kvissleby. Se du till att Eulalia II är fulltankad, så tar vi och snabbturistar i Nolby när vi ända är där.

Selander: Godmorgon, har du sovit gott?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Nej då har nyss spelat färdigt BattleField 1942 för natten.

Nu är det dags att kojsa.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Snabbturistar? Håhåjaja - nu snackar du som prosten igen. Jag har ju sagt detta tusen gånger förut - Nolby är inte bara en vägbula som man snabbturistar igenom hur som helst.

Självklart så ska jag föregå med gott kvalserieexempel och vara tankad, packad och klar när ni dyker upp.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
mike66:

Naturligtvis har du övertygat mig om vilka spännande saker man kan uppleva i Nolby: Golf på Nolbyknölen, gathockey på vägar där Zäta har lekt eller kanske utflykt med den härliga ismaskinen?

Det ska bli intressant att se vad du har i tankarna.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind:
Skulle sannerligen vara intressant att följa med för att se vad mike verkligen har i tankarna.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vad jag har i tankarna får ni veta tids nog - inte är det då kaffe kan jag väl avslöja lite såhär i förväg.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
mike66:
Anade väl det.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Klart att ni fixar kvalet!!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ja nu får ni se till att ni håller er kvar nu så att vi får möta er nästa år med. Ni behövs i eliten så ta och vinn den där förbaskade kvalserien.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Dom som ska rädda Brynäs i framtiden får äntligen lira i morgon.
Se upp för ett helt gäng hungriga juniorer !

Härligt.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Instämmer helt i din reflexion. Blev så nyfiken, hade tänkt vänta med hockeyresandet till 19 mars, så det blir nog dom 20 milen ändå imorgon!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Apropå trådens namn: Någon efterlyste ju namn till styrelsen, dom enda namn som hitills synts här i spalten eller i tidningarna är väl, Lennart Ahlgren, Kent-Åke Eriksson, Leif Ekström, Lennart Hovelius, Anders Feltenmark...? gordo, du hade väl nå´t förslag på några som du tyckte kunde vara kvar, några nya?
Ett sätt att se till att det inte bara rullar på som tidigare, förutom att maila förslag till valberedningen, är kanske att besöka årsmötet och rösta nej till frågan om ansvarsfrihet - då tvingas nå´nting radikalt att hända!
Vad sägs om Janne Larsson som sportchef? Han har väl inte sämre förutsättningar än "Masken" för denna arbetsuppgift, tror dessutom att detta passar honom bättre än marknadsjobbet som han är tjänstledig ifrån (iofs har han ju aldrig arbetat heltid på marknad, därav kanske det klena resultatet). Jag vill ett marknadsproffs på plats då detta blir den kanske viktigaste arbetsuppgiften som det verkar.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Tänk om det skulle visa sig att BIF säsongens bästa hockey i morgon och gör en 6-7 mål. Nån mer än jag som kommer ifrågasätta tidigare laguttagningar då månne?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: att BIF "spelar" säsongens skulle det vara
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
lucky luke:
Säg så här, lucky...
Det är inte speciellt stor idé att köra fram ett antal namn till styrelsen innan man vet vad den nya styrelsen skall åstadkomma.
Skall den fortsätta förvalta (gud förbjude) kan den nuvarande styrelsen sitta kvar med några kompletterande nyval för några trevliga och förvaltande personer.

Det behövs en STORSTÄDNING.
Typ Björnbusarna... en engångsföreteelse.

Men inte städning för städningens skull... utan för att det skall bli rent och snyggt inför framtiden!

Då uppkommer frågan:
VAD, HUR, VART är framtiden för Brynäs IF?
Det är inte lika klart.

1. Bestäm färdriktning
2. Bestäm styrelse
3. Bestäm budget
4. Årsmöte
5. Jävligt hårt arbete för att nå till punkt 1

Men Lennart Ahlgren kan säkert öppna en eller ett par dörrar i näringslivet.
Om inte Percy vore i karantän så...

Janne?
Vad vill han själv?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Synd att föreningens "vilda" juniorsatsning stannade två matcher före serien och startade igen sista matchen i serien.
Någon som ser ironin i det hela...
GENERATIONSVÄXLING.
Brist på mod.
"Att göra en Leksand"!
Onödigt.

Någonting säger mig att den här "vilda" juniorsatningen börjar i match 50 och slutar före Kvalserien...
Någon som vågar hävda motsatsen?
Moooaahahahah.

Och så Ram igen.
Moooaahahahah...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gordo:
Angående juniorsatsningen: inte fan vågar man tro att dom ska få lira KS, men hoppas kan man väl få göra...
Kommentera

« · 220195 · »