Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 283308 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
Huss: Därför att Bryäs inte ger sina medlemmar någonting för medlemspengarna. Inga rabatter, inga övriga förmåner, ingen exklusiv information (okay, nyhetsbrevet är en bra start...), inga inbjudningar till upptaktsträffar. Kort sagt: avsaknad av medlemsvård!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ulf Lindgren: Du har rätt om ser saken ur de perspektivet,men...
Brynäs IF har inte mycket cash kvar i kassan,då för väl dom som är RIKTIGA Brynäsare "offra" lite stålar.
De går ju till en bra sak i alla fall...

Dom som offra lite stålar,får sitt namn ingraverat i ett monument utanför Gavlerinken,ett bra förslag...? eller vad ser ni andra?

Tony Mårtensson vill inte till Brynäs,VAD ÄR DE SOM HÄNDER???!!!
Ingen vill komma tillbaka och Thure Wickberg sitter uppe i himlen och ser sitt livsverk gå fullständigt åt helvete med!!!
Ursäkta språket.

Årets Brynäsfan: ett jävligt bra förslag och vinnaren är lika självklar som att Brynäs har tolv SM-Guld: Tommy Lindström ska ha priset!!!
De är en ÄKTA Brynäsare!!!

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Jompe: insamlingen när offentligörs den?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Glömde en sak:

Ni är oroliga för att Jocke inte håller måttet,jag kan lugna er:enligt bedömare i Brynäs är ett han ett löfte som Brynäs inte sett maken till förut på målvaktssidan.

Då har dom lite att gemföra med: Honken,Sundlöv,Wille Löfqvist.

Jag såg Jocke ett antal gånger i J-20 den gånga säsongen,hans lugna är imponerade och han var faktiskt reserv på hemmaplan under de gånga JVM:et i Canada.

Är faktiskt lite förundrad på GP och Sundlöv: att han inte fick chans i att göra debut i någon ESmatch eller KSmatch under säsongen som varit.

Jocke har bara ett kontrakt på 1+1 år med Brynäs nu,förlänge de redan nu!!!

Jocke var också utlånad till Professorns lag,Tierp i Divsion 1. som Sandlin basar över. Han gjorde inte bort sig!!!

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

En sak till: Den fullständiga hängivenheten för Brynäs här på HS som ni visar,måste kunna används i Brynäs förändringsarbete.

Bli medlem,skit vad de kostar!!!
STÄLL UPP FÖR Brynäs IF

Länge leve hockeykulturen!!!

Vill ni att de ska fortsätta leva?,stöd Brynäs IF!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: "varför man inte är ständig medlem upphör aldrig att förvåna mig, är tanken att man kanske vill gå med i SSK nästa år eller...."

Har tanken aldrig slagit dig att vissa inte har råd att punga ut med flera tusen för ett medlemsskap? Jag studerar och har knappt råd med mat på bordet. Skitnöjd om jag får ihop 225 kronor!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
visst kan vår målis göra mål

17:30 FC Inter TPS 0-2 (0-0)
0-1 M. Casagrande (76)
0-2 M. Korhonen (87)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: Jo, det där med insamlingen...

Det känns som om vi värvat klart för i år. Läsare av detta forum har ju kunnat följa utvecklingen från ide till, ja vaddå?

Finns det nåt pg att betala in på?

Kommer stålarna i så fall användas till, ja vaddå?

Undrande
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: När skadorna på nyckelspelarna kommer, och vi harvar i botten så behövs det väl artistkontraktsspelare, kanske insamlingen kan användas för att möjliggöra ersättning av skadade spelare eller breddning av truppen i oktober eller så...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Aftonbladet kommenterar Brynäs värvningar på följande sätt: Har städat i fjolåretstrupp och hittils värvat 7 nya spelare-men det luktar ändå lite budget om Brynäs. av dom nya namnen är det, på pappret bara Timrås center Mikael Lind som kommer att tillföra något.De övriga nytillskotten sätter vi ett stort frågetecken efter. Bästa nyförvärvet är kanske comebackande Jonas Soling. Förlusterna av spelgeniet Janne Larsson och backeleganten Pär Djoos kommer garanteras att märkas.Kan också tappa målkungen Niklas anger till Montreal i sommar.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: För fan grabbar.... om ni spelar varligt med ert lag hela hösten så kanske dom flesta är friska till kvalserien, så vinner ni den, o vips är ni kvar i finrummet även till nästa säsong!
(det finns ljus även i ett mörkt rum)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:

Ett tillägg taget ur dagens AB:

GÄVLE
Polisen har utökat misstankarna mot Brynäs-spelaren Jonas Soling som körde in i en taxi för en månad sedan.
- Han är misstänkt för rattfylleri, smitning och vårdslöshet i trafik, säger åklagaren Jan Wengle.

Så frågan är blir det något spel för Soling...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Är det finrummet? Att år efter år hänga kvar i ES genom KS? Njae, högre krav på ambitioner måste man väl ha på ett ES-lag?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Visst är det budget värvningar så det skriker om det men vi kommer knappast märka av förlusten av Janne och Djoosen som AB antyder, hade de hållit samma standard som 99 hade det varit en helt annan femma men nu ska vi nog vara tacksamma att de lagt rören på hyllan.
Vad Anger beträffar så kan vi nog vara rätt lugna tror jag, han inser nog själv att han inte räcker till i NHL.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker: Hoppas att du får rätt!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker:

Det är inte säkert att vi får behålla Anger. Det är finns många sämre spelare än Anger som har provat på lyckan i staterna. Dock inte alltid lyckats, men det är en annan sak.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Makkan: Visst är det så att många har tagit en chans och stuckit över, hoppas och tror dock att både Anger och Montreal inser att han är för vek för att passa där borta.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker: Vad säger hans uttalande angående NHL-erbjudande i stil med -"får jag chansen så tar jag den"?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
64Waern: Noterar med förvåning att finns någon som tror på det svenska sk rättsystemet. Mig veterligen har inte alcotest utförts på Soling så rattfylleriet går inte att göra något åt (tyvärr). Kvarstår obehörigt avvikande (smitning) samt vårdslösheten (ev grov). Det renderar i normalfallet endast saftiga böter, så visst spelar Soling!

Så kommer det en resignerad vinkling:
Jag menar, kan man mörda och stycka en människa (erkänt brott)= 2år, då ska enl rättsystemet, Soling egentligen ha skadestånd av staten för att det finns bilar som står i vägen när han är ute o kör!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
QP: :)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker:

Om P J. Axelsson med sina kyckling ben kan lira i NHL borde Anger också det hehehe!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
P J Davydjoos: Allt vad artistkontraktsspelare heter står mej snart upp i halsen. Hur vore det att istället bredda truppen och värva såpass många spelare i n n a n säsongen startar, så man slapp ta till dessa nödlösningar under seriens gång om det kniper med folk eller om laget spelar för dåligt? Mycket bättre och klokare, tycker jag!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker: Vad gör du i Gävle?
Trodde du bodde kvar på Saltkråkan.... :-)

Förlusten av Janne och Djoos kommer nog inte att gå obemärkt förbi, mht att båda väl har varit ledare i laget, både på och utanför isen.
Det är väl isf just ledaregenskaperna man kommer att sakna, dags för ngn annan att ta över.
På backsidan har vi ju Sjödda, ingen fara på taket där.
Vem ersätter Janne som fältherre?
Kan Lind axla manteln?

Även om Anger har bra självinsikt så tror jag tyvärr att äventyrslockelsen blir för stark, om NHL kastar ut ett bete.
Med tanke på hans eget uttalande: "Jag sticker om jag får chansen", så är risken tyvärr stor att han nappar på vilket bete som helst...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Jo, men det är Brynäs IF i ett nötskal, dom hoppas att det blir bra, det visar sig gå käpprakt åt helv-te och sedan fixa en nödlösning, illa, men det mest troliga scenariot...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Eftersom åklagaren väckt åtal för bl.a rattfylleri, borde han ha bra på fötterna för att styrka detta. Undrar isf om det räcker med ett vittne som påstår sig ha känt spritlukt?
Möjligt att man lyckats spåra taxichaffisen som körde Soling efteråt. Han är dock oskyldig tills motsatsen bevisas.
Oavsett hur det går, tror jag nog att han spelar till hösten.
Vill det sig riktigt illa kanske vi får se Soling i fotboja på Gavlerinkens is. En så´n där stor tung svart järnklump med en rejäl kätting runt vristen.
Läge isf att döpa hans femma till "Björnligan" kanske? :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Då blir han svår för motståndarna att flytta på framför målet iallafall. Alla returer till Soling!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: En liten rättelse till ditt inlägg, åklagaren har INTE väckt åtal än, han ska titta på fallet och väcka åtal, om han anser att det håller inom en månad
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
67Noden: Ok, tack för det. Läste väl lite slarvigt.
Isf kan jag inte tänka mig att det blir ngt åtal, iaf inte för rattfylleri.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Måste vara en omöjlighet att åtala Soling för fylla, utan det är nog snarare ett åtal för smitning som väntar honom, om det blir ett åtal överhuvudtaget.....vilket som kan ge 2 år som maxstraff......men han kommer ju undan med ett svidande belopp i böter i hans fall
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sakna Larssons ledaregenskaper ?? har ej sett en mer oengagerad Lagkapten glida omkring på isen och se loj och oberörd ut som han i år
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: När hjärtat klappar så starkt för Brynäs fanns inget annat att göra än att flytta hit :-)

Ja ledaregenskaperna är definitivt nått man kommer sakna från Janne, om Lind kan axla manteln...ja vi får verkligen hoppas det annars ser det tunnt ut på den fronten.En Kyrö i gammalt gott slag är ett alternativ men sen han skrev sitt långtidskontrakt så har det ju bara gått utför,där behövs en uppryckning!
Fattar inte hur ledningen resonerar när man skriver kontrakt på 4-5 år med vissa spelare!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
P J Davydjoos: Så riktigt, så riktigt.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Men utan Anger har vi ändå ett starkare lag än förra säsongen. Eller hur??
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Som åklagare bör man ta med alla åtalspunkter, att det sedan troligen faller under rättegången p g a avsaknad av teknisk bevisning är en annan sak.

Du har Lindomefallet (bägge förnekar o blir frikända och får skadestånd fast någon av dem bevisligen har utfört mordet).

Sen Halmstadsmordet senast där man har ett erkännande men inte ens det räcker utan det blir bara "brott mot griftefriden"
(styckningen). Sverige är fantastiskt!

Så nån form av förvaring för Soling är knappast tänkbar så vitt jag kan se!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Visst kan han ta en "rövare" och plocka med åtalspunkter som han inte är säker på går igenom. GSG som man säger...
(Går det Så Går det)

Att Sverige är fantastiskt kan jag nog hålla med om, fast om du i detta fall menar att Lindomefallet och Halmstadsdito skulle vara bevis på ngt "ruttet", då håller jag inte helt med.
Principen hellre fria än fälla måste gälla i alla lägen, där det inte går att avgöra om ngn utom allt tvivel är skyldig. Hellre fria en skyldig än döma en oskyldig. Det är tyvärr priset man får betala för att man har en rättstat som skall fungera tillfredställande.

Nu har man väl iofs ändrat lite i paragraferna efter Lindomefallet, och man kan väl bli dömd för medhjälp, trots att det inte går att bevisa ngt annat.
Normalt sett i ett fall av Lindometypen, där man skyller på varandra, brukar det ju gå att fastställa händelseförloppet ganska precist med annan bevisning, främst teknisk sådan.
I Lindomefallet gick det väl otroligt nog inte att hitta ngn som helst annan bevisning än att de båda var på brottsplatsen vid mordet. Då kan det tyvärr bli så att man friar båda, trots att båda
kanske kommit överens om att skylla på varandra.
Jag lutar mer åt att det var 2 fyllbultar som faktiskt inte hade en aning om vem som gjort vad. Att försöka komma överens om en historia, och sedan hålla sig till exakt samma version genom alla förhör som de ytterst skickliga förhörsledarna iscensätter, är näst intill omöjligt.

Halmstadsfallet är jag inte så bekant med, men vid en första anblick ser det ut som att ngn helt enkelt erkänt ett mord.
Ett erkännande enbart räcker väl inte vad jag vet, det finns många knäppgökar som tar på sig både det ena och det andra.
Det måste väl även till teknisk bevisning i dessa fall.

Det blev väl lite väl mycket av "Lagens änglar" ett tag här på sidan, skönt med lite avkoppling från gnället.... ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Mina bedömningar har hela tiden utgått från att Anger blir kvar. Isf anser jag att laget nu ser starkare ut än fjolårets, särskilt med tanke på att Soling är tillbaka.

Även om Anger skulle sticka så kan man säga att Soling då blir hans "ersättare". En "riktig" ersättare för Anger måste ju isf införskaffas. Med Angerpengarna och eget kapital bör det bli en hygglig sådan.

Hur man än vrider på det så tycker iaf jag att det ser bättre ut än ifjol. Man skall heller inte glömma bort att de som är kvar säkert är djävligt revanschsugna. Vi får även slå ur underläge nästa år, ej att förakta på ngt vis.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Njaaae, jag är skeptisk till lagstiftare som tror att dom tänkt på allt men missat hälften! De va bättre förr, tjopp tjopp bara;>)
Men som sagt, det blev ett litet avbrott i den andra verkligheten!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Hehe, ja den där "tjopp tjopp"-varianten har man väl i princip kört med i bl.a USA ganska länge. Tyvärr verkar den inte ha ngn effekt på brottstatistiken.

"Öga för öga"-principen som man väl annars mest förknippar med muslimska länder, tycker jag iofs skulle kunna appliceras i vissa fall, speciellt vad gäller klotter och vandalism.

Om ngn klottrar ner som fan, åk hem till förövaren och klottra ner hans hus och hem från golv till tak, rubbet.

Samma med ngn som vandaliserat: slå sönder allt han har (bil, stereo, TV, video, dator, rubbet.

Låter väldigt drastiskt, men förmodligen djävligt effektivt.... :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Det är det som kallas för sunt förnuft och det är förbjudet i
Sverige!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Ett vittne som säger sig ha känt spritlukt kan räcka, fast då bör han ha känt spritlukten innan, under och/eller direkt efter körningen. Sedan får man bedöma vittnets tillförlitlighet (kan vittnet ha misstagit sig, sett fel på person osv) och trovärdighet. Har någon luktat sprit en timma efter att han kört bil och det inte har tagits några blodprov/urinprov som visar åt vilket håll den påstådda fyllan var på väg kan han ju ha lika gärna ha druckit efter körningen.

Hur det än slutar så lär ju Soling vara ostraffad sedan tidigare och lär ligga bra till för villkorlig dom med samhällstjänst.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: "varför man inte är ständig medlem upphör aldrig att förvåna mig, är tanken att man kanske vill gå med i SSK nästa år eller...."

Har tanken aldrig slagit dig att vissa inte har råd att punga ut med flera tusen för ett medlemsskap? Jag studerar och har knappt råd med mat på bordet. Skitnöjd om jag får ihop 225 kronor!


Strozzi: Nej aldrig…
Självklart, men det är just den här gnällbältesmentaliteten (f’låt Horace..) att laget skall vara guldaspiranter varje år men ingen är beredd att betala priset som präglar många av insändarna.
“Nej, nej, nej,/ EK, SK, Styrelse är dumma, inkompetenta etc etc..”
Vad jag saknar är inlägg med lite kreativitet istället som förslagsvis så här som svar på mitt inlägg kring höjda medlemsavgifter:
“Då somliga av oss exempelvis studerar och därmed inte vadar i pengar är mitt förslag till föreningen att man istället förändrar medlemsavgiften enligt följande modell:
- Barn, ungdomar, studerande och pensionärer: 150 kr / år
- Vuxna 250 kr / år
- Ständig medlem 2000 kr (kan även delbetalas)

Då inkomstanpassar man avgifterna för förvärvsarbetande vuxna och studerande/pensionärer.

För att utöka medlemsservicen så vore det lämpligt att klubben förutom utgitidningen Brynäsaren, biljettbokning även:
- Rabatterad hemmamatch vid följande 3 hemmamatcher (x,y,z)
- Gratis matchprogram mot uppvisande av medlemskort vid följande hemmamatch
- Utlottning av signerad matchtröja bland medlemmarna”
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: Lysande!! skicka mail till Sjödda, eller vem som nu blir bäst, och föreslå! Viktigt att medlemmarna får något tillbaka.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: Syftet med min insändare var snarast att istället för att du, Ulf Lindgren eller andra som klagar över medlemsavgiftens storlek och hur medlemmarna behandlas tar fram förslag liknande mitt korta och i all hast ihopsatta och skickar det till Brynäs, jag menar, vad har ni att förlora ? Som ständig medlem är det svårt för mig att klaga på avgiftens storlek och att kontakterna med medlemmar och fansen inte är de allra bästa är tyvärr rätt så vanligt inom alla idrottsföreningar.
Eller finns det några strålande undantag med nära relationer mellan förening och fans ?

PS: Mejladressen finns på hemsidan.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: hmm.. det ända jag klagade på var Ulf Lindgrens konstiga fråga. Lät som att alla oavsett ekonomisk bakgrund skulle kunna hosta upp med 1500kr, som det tydligen kostar för tillfället. Hade inget emot att spara lite några månader för att få ihop till 225kr..
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
För nittiotredje gången.......inte ska det väl ta så här ofantligt lång tid att komma igång?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
För nittiotredje gången.......inte ska det väl ta så här ofantligt lång tid att komma igång?

Med INSAMLINGEN alltså.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Messa Huss. Han håller i pappersarbetet.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe: Huss har messat mig, tack ändå!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Verkar vara dags att återupprepa denna tråds första inlägg från Januari månad.

"Börjar det bli dags att formulera någon sorts räddningsoperation för vårt kära Hockeylag ?"

Nå ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Påverka valberedningen att välja in rätt människor av rätt anledning. Berätta för valberedningen vad du anser skall hända i Brynäs. Ge förslag på namn till styrelsen. Gå på årsmötet och gör din röst hörd!
Det är en räddningsoperation i sig...
År det inte så alla medlemmar borde tänka?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Brrrrrr...Sala, Sveriges kallaste islada.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Nä, den ligger fanimej i Ånge.

Husk... :)
Kommentera

« · 283308 · »