Brynäs IF

726892 inlägg · 7960 ämnen

Robin Rahms egna tråd

« · 1594100 · » Till forumet

Sv: Robin Rahms egna tråd
foppa78: Inte sämre än Honken i lördags och inte matchavgörande dålig, annat fällde laget idag, verkar inte våga vinna.
Kommentera

robocop: Tycker du Rahm är bra?
Kommentera

robocop: En bra målis kan rädda poäng i sådana här matcher...
Kommentera

70 Rodrigues:Har du sett matchen? Det här var ju inte alls Rahms fel. Efter 2-0 (och speciellt efter 2-2) åkte (ute)spelarna i princip och väntade på att MoDo skulle göra mål, sen lite pliktskyldig desperation på slutet där ingen vågade ta avslut. Var finns ledarskapet på isen?
Kommentera

Davey_22: Hahaha Amen;-)
Kommentera

Treklövern1912: Ja, känns som att det mesta sitter mellan öronen nu. Liksom det gör även för lag som HV och Färjestad.
Vi måste bli jämnare och stabilare bakåt under 60 minuter, i normalt slag klarar man det bra även med mindre dippar.
Utan självförtroende blir dipparna dock större och man straffas hårdare för minsta misstag.
Kommentera

Rahm måste bort!
TJ hade lärt sig mest som tränare under rastiden förra säsongen och detta syns då fan inte! Dags att avgå!
Sundlöv ja hur många gånger har man skrivit detta? Svälj stoltheten och - ja just det Avgå!

Så jävla pinsamt Brynäs!!! Fyfan!
Kommentera

foppa78: Någon gång runt 9-10 års åldern slutade jag med spydiga kommentarer till andra lags fans efter en vinst, att Modo-fans inte tycks växa ifrån sånt är lite gulligt.

Man tycker att med så få Sm-guld,Leksand-tänk i ekonomin och en blygsam tabellposition att de skulle sitta lite lugna.

Kommentera

Brynäslegenden:18
Kommentera

Patrik Källstr: Märker att du inte har några Modo vänner att diskutera med heller. Klart finns väl inte så många. Håll dig till Modo boken.

2000 i snitt i Isbjörnen arena?

Kommentera

Patrik Källstr: "Välkommen till Modo Hockey, laget som har 17 importer i laget"
Kommentera

foppa78:

Jag är för ung cch dum för att fatta vad du menar

Kommentera

Patrik Källstr: Grattis hur går det med museumsbygget det borde väll snart vara klart???
Kommentera

Patrik Källstr: Vad gör du härinne? Ser ingen mening med ditt inlägg?

Kommentera

Huge: Vi gör inte mål på de öppna chanserna för att spelarna har gummiarmar, Gummiarmar får man när självförtroendet är i botten.
Kommentera

Carl Lejonkräk : Ja, jag kan tycka att Sundlöv varit jävligt bekväm när det gäller vissa lagdelar.

Rahm borde förstås inte fått fortsätta efter förra säsongen. Lauritz och Norda är två spelare som är helt ok när de är friska och i form.

Men hur ofta är de två 100 % ? Vad har de i lön i förhållande till vad de har presterat i Brynäs ?  Och så undrar man också varför Löf fortfarande är under kontrakt ?

Man är för bekväma, man hoppas för mycket och man jobbar med små marginaler.

Jag är trött på den här flatheten.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Om inte krisen har varit här så är den definitivt här nu. Nu kommer nerverna och handlingsförlamningen p.g.a. den sargade självförtroendet. Tur att det blir lite vila iallafall om det nu är bra .....?
Kommentera

Davey_22: Pinsamma analyser nu, Rahmhatarna har svårt att se klart. Vi förlorar på alltför djupa dippar i defensiven, det blir fortfarande stirrigt när vi kommer under press.
2-3 föregås ju av en serie enkla misstag där Modo till sist fick tillbaka lite av de flytstudsar vi hade i första.
Ändå väldigt nära kvittering i slutet, liksom det var mot Frölunda. Vi skapar tillräckligt framåt för ytterligare ett par mål men Forsberg plus vår ineffektivitet avgör i slutet,
Vilan kommer lägligt för att träna försvarsspel.
Som TJ säger: det är ett maratonlopp, sitt i båten.
Kraven på allt och allas avgång kommer alltid som ett brev på posten vid minsta motgång, bara att skratta åt....
Kommentera

Rahm släpper ju in minst tre mål i varje match.
Det håller inte på den här nivån.
Jag har sagt det förr och säger det igen.
Är Holmqvist i spelbart skick ska han spela, punkt slut.

Vi tycks vara lite av experter på att starta serien bra för att sedan falla ihop.
Det är väl tredje säsongen det händer nu på de 7-8 senaste.

Och de gånger vi startar illa, då blir vi kvar i botten.
Växjö har väl gått från en bottenplacering i början på serien,
till att vända på steken och gå raka vägen uppåt.

Kommentera

Tack för en mycket skön seger :)

Tyvärr var det inte Rahms fel, Modo var helt enkelt för bra för Brynäsch ikväll!

Kommentera

Davey_22: Vi hade nog tagit sex poäng i de två senaste matcherna med Honken i mål, tyvärr så är han nog allvarligt skadad.
Kommentera

Carl Lejonkräk : Nä, de pengarna är nog duktigt förlorade, men vi kan ju i alla fall vara rädda om de poängen som finns kvar att spela för.

Jag kommer aldrig någonsin förstå värvningen av Rahm.  Många brukar nämna Skoog eller Svanberg som katastrofala värvningar, men de två är ingenting mot detta.

Kommentera

Davey_22:"Rahm var en felvärvning från början, frigör de pengarna och förstärk backsidan."

Jag tror inte att det går att frigöra pengarna om nu inte Brynäs ska anlita en torped.

Kommentera

rafalski: Så surt att inte Johansson får chansen. Brynäs som skulle vara ett lag som satsar på juniorer har SHLs sämsta målis i kassen utan att låta tredjemålisen få chansen. Jag förstår inte men Sundlöv och TJ vet säkert bäst.
Kommentera

Jag är genuint glad att Brynäs inte spelar på Lördag, då kan de i alla fall inte paja hela helgen för en, nu är det bara resten av kvällen och fredagen man ska gå runt och vara förbannad.

Seriöst, Rahm var en felvärvning från början, frigör de pengarna och förstärk backsidan. Johansson kan inte göra det särskilt mycket sämre.

Finns ingen jävla mening med att vänta, agera innan vi ligger på kvalplats för fan.

Kommentera

rafalski: Har tappat all respekt för TJ, hur i helvete kan han stå i TV o lalla som han gör, vilka försöker han att lura egentligen? Han har ju tappat greppet fullständigt!
Kommentera

Rossa: En elitserietränare kan inte vara nöjd med mycket ikväll. Visserligen fick vi två skitmål men att tappa poäng efter det är dåligt. Skönt med uppehåll så Honken hinner vila upp sig. Rahm ska överhuvudtaget inte stå i SHL.
Kommentera

Rossa:"Gör man 2 mål hemma ska man fan inte vinna."

Så kan det vara men med en bättre målis hade vi inte tappat och kanske även gjort fler mål. Osäkerheten där bak sabbar fan allt, hela flytet i spelet försvinner och därigenom blir det inte mer än två mål framåt.

Kommentera

Carl Lejonkräk:Gör man 2 mål hemma ska man fan inte vinna.
Kommentera

Steenm: Tyvärr så är det nästan omöjligt att vinna med Rahm i kassen i dagsläget.
Kommentera

Aldrig mer Robin imål.
Kommentera

Nejnejnej. Usch, fy. Håller inte. Men det har vi ju vetat om redan från start. Vilket ingen i tränarstaben eller Sundlöv dock verkar ha förstått.
Kommentera

Huge: Men i så fall är ju värvningen av Rahm helt felaktig. För TJ hade sin taktik lagd när Rahm värvades.

Man kan vända på resonemangen hur mycket som helst. En värvning av en spelare som varit borta så länge och som dessutom har skador som inte läkt kan inte ses som en rejäl chansning. En chansning som är väldigt dum medtanke på att Brynäs tänkta förstemålvakt varit skadad mycket. Ett faktum som ÖKAR kravet på att ha en andrekeeper som kan gå in och fylla det tomrumet. Något Rahm inte är.

Kommentera

Johan Norrström: precis, du uttrycker det jag känner, kanske med lite snällare och rundare ord, jag går nog lite hårdare fram, trots att jag försöker balansera det - tycker också det är synd att Rahm inte kunnat bevisa något, hade gärna sett Rahm som förra årets eller årets supersuccé a'la Fasth:s succé i AIK något år sedan - men tror inte på det för fem öre...

Ooops, sorry, skulle ju fokusera på match, nu försöker jag sluta svara på Rahm-avtal etc... ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst: har inget namn, men vilken AS-etta som helst borde väl kunna ersätta Rahm. Helst borde ett större namn värvas, men en färdig seniormålvakt som slåss med Honken och JJ anser jag bättre i dagsläget än att vänta ut Rahm...

Nej, nu är det match som gäller, för mig är Rahm numer en ickefråga, jag har redan en bestämd åsikt, där jag aldrig dömt ut honom innan jag ansett att det gått för lång tid som han tagit plats för potentiella lyckade värvningar...
Kommentera

Tväst:

Det är ju ytterst beklagligt att Rahm inte fått bevisa vad han kan prestera, då han är fullt frisk och så vidare.

Men ska det fortsätta så här, med ömma höfter, sprutor och skadeuppehåll, då lär man nog börja fundera på alternativa lösningar. Känner man minsta tveksamheter om hans chanser att komma tillbaka tycker jag att man ska undersöka möjligheten att bryta kontraktet. Brynäs är en elitklubb, ingen social inrättning.
Kommentera

DavyDjoos:

Jag har inga problem med ditt resonemang i stort..... men det måste ju bli väldiga chansningar om man ibland skickar iväg en spelare för att han är skadad.... dessutom kan ju det ju ibland va ganska många spelare skadade på samma gång.... som sagt, svåra avvägningar.

Rahm är ju helt klart en chansning som hittils inte givit så mycket frukt, men så länge Honken och JJ är friska anser jag man kan vänta ut Robin..... såvida det inte dyker upp nåt namn som inte går att säga nej till.

Kommentera

Tväst: vissa föreningar släpper spelare som varit skadade i kontraktets början och inte bevisat något, för att värva en spelare som kan bevisa något - utan att tänka två gånger vem som hade varit bäst om ett år, utan tänker på att de vill ha spelare som presterar direkt, från dag 1, man vet vad man får - det tycker jag är mer elitmässigt... Sedan kan man ju ha tur, och visst bör man vara human, behandla sina spelare bra så länge man har kontrakt - men till syvende och sist bedrivs elithockey i Läkerol Arena, man får lösa problemen, oavsett orsak, och hur - för att de sportsliga resultaten ska bli så bra som möjligt - ibland får det till och med kosta pengar...
Kommentera

DavyDjoos:

Mycket möjligt att du har rätt, men jag tycker att om han nu kan anses frisk i höst redan och får ett antal matcher så får väl det anses rimligt? Historien har väl ett antal spelare som underpresterat av olika anledningar för att sedan visa en helt annan nivå.

Men, den som lever får se.... svårt att bedömma i nuläget som jag ser det.

Kommentera

Tväst: besvarade det i inlägget riktat mot Huge, men tar det igen. Har man bevisat något ska man ha all hjälp att komma tillbaka... I detta fall tror jag tiden på kontrakten ej räcker, en eller två kontraktförlängar bort kanske - ser inte denna chansning som en nuvarande stjärna/elitspelare eller framtida, tror inte vi kommer att få se elitnivå på hans insatser helt enkelt, då bör man leta alternativ på positionen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Julius Hudacek tydligen ledig – och vill till Sverige. AGERA!!!

Kommentera

Huge: tycker inte att jag resonerar svart/vitt, det är skillnad på något som har presterat och blir skadad och någon som aldrig presterat. Jag väljer att anse det långsiktiga som irrelevant om vi pratar elitidrott och en spelare som aldrig kommer igång, oavsett orsak. Långsiktigheten borde byggas på elitmässiga grunder, och jag ger gärna en stjärna chansen att hitta tillbaka, men Rahm var en chansning, en felaktig sådan... Jag vill inte se honom visa det om tre år och två kontraktsförlängningar, utan jag vill se någon som spelat hockey kontinuerligt och bevisat att han är värd chansen i vår elitförening...
Kommentera

EskilstunaLasse: "Problemet är att Rahm släppte in såna avslut med."

Inte fler än vad Honken brukar göra, så det säger egentligen ingenting.

Om nu målvakten är under uppbyggnad så åligger det tränaren i första hand att beordra ett försvarsspel som hjälper målvakten och inte stjälper.
Det roliga är dessutom att Rahm ännu inte fått chansen att visa vad han kan i en seriematch, när det gäller poäng.
Och ändå sitter många härinne och gnäller över hans insatser så här långt.
Kommentera

Tväst:

Vi har ju 3 målisar i nuläget.... jag är inte specielt orolig för om JJ får stå några matcher.

Kommentera

DavyDjoos:

Ditt påstående väcker en del frågor. Hur länge skall en skadad spelare få stå vid sidan om och fortfarande få kalla sig Brynäsare? 

Vågar man nånsin värva en spelare?.... han kan ju bli skadad i framtiden.

Vågar man värva en spelare som varit skadad förut i karriären?

Såklart är detta draget till sin spets, men jag tycker att en spelare under kontrakt skall få allt det stöd som behövs för en comeback.

Kommentera

DavyDjoos: Svedberg lyckades heller inte speciellt bra inledningsvis, och då var han ändå klart mer förberedd på elitspel än vad Rahm varit.
Som sagt: du resonerar väldigt svartvitt och bortser från ett ev långsiktigt tänk med Rahm.
Iaf betydligt mer långsiktigt än de fåtal matcher som otåliga läktarcoacher anser vara fullt tillräckliga för att visa vad man egentligen kan.
Kommentera

EskilstunaLasse: Klart att det gäller åt båda håll, det handlar om samarbete.
Skillnaden är att i Rahms läge blir det än mer viktigt att han får hjälp av uteförsvaret, då han är under uppbyggnad sas.
Då gäller det att försvaret går först, vilket inte var fallet under hela förra säsongen när han fick sina chanser.
Kommentera

Tväst: spelar det roll hur många chanser man får? Dålig värvning i och med att han inte kan/lyckas prestera... Det spelar ingen roll om han gör succé om tre år eller så, han måste vara hel och prestera som en elitmålvakt nu, annars får man gå och ny värvas - om man vill driva en elitverksamhet... Nöjer man sig med allmänhetens åkning-kvalité kan ju Rahm få vara kvar... Vill se elitidrott i Läkerolen...
Kommentera

EskilstunaLasse:

Mitt inlägg kommenterade endast om Rahm fått en ärlig chans..... med ditt påstående så hamnar vi mer i en diskussion om det var hönan eller ägget som kom först. Såklart kan man även vända på resonemanget.

Kommentera

Tväst: Klockrent. Dessutom och för vad det nu är värt: de få gånger han fått chansen och utespelarna hjälpt till, så har han varit riktigt bra.
Min teori är att man har bra koll på den medicinska biten och att rehaben går bra. Så länge Honken gör det bra så chansar man inte med Rahm i onödan sas. Bara om det kniper och Honken är ur spel helt och hållet.

Under alla omständigheter är det dock ingen önskvärd situation vi hamnat i vad gäller målvakterna, det kan man lugnt säga.
Kommentera

« · 1594100 · »