Sen kan man knappast ha trott på Rahm speciellt mycket inför säsongen heller. Då hade han fått fler än 6 matcher på sig att visa upp vad han går för. Man insåg väl helt enkelt att han inte var speciellt bra och att detta målvaktspar inte håller speciellt hög SHL-nivå, helt enkelt.
Att det skulle ligga något annat underliggande, som att det inte funkade mellan Rahm och Alcén, skulle kunna vara tänkbart men att på riktigt tro att det är anledningen till att Rahm fick gå känns löjligt...
Rahm var inte bra nog, punkt slut.
Huge:Kan DU läsa innantill? Rahm ligger fetsist bland SHL's samtliga målvakter. Efter prestation.
Det gör inte Honken....
Huge: "Prestationsmässigt har ju våra målvakter varit ungefär likvärdiga, vilket normalt sett inte borde motivera ett plötsligt och lite överraskande avsked på grått papper."
*asg*
Gör Brynäs rätt eller fel när dom gör sig av med Rahm?
Carl Lejonkräk: Tror det är svårt att bara ha goda tankar om en klubb man nyss fick sparken ifrån. Oavsett om Brynäs inte skulle ha gjort något fel i det hela så skulle det vara konstigt om Rahm kände sig helnöjd. Tror nog det lägger sig efter ett tag.
På svenska rinkar är han nog inte rökt, har inte svårt att se honom Allsvenskan, i SHL dock... nja.
"Sedan finns det vissa grejer som jag tycker sådär om, men det är ingenting som jag kommer att ta här..."
Vad är det han gnyr om tro...?
Bifogade länkar:
Rahm: "Vissa grejer jag tycker sådär om" - Hockeysverige.se"
Ja vad kan Rahm ha haft att klaga på? Han fick typ sitt livs chans i brynäs men han tog den inte och nu är han nog definitivt rökt på svenska rinkar i alla fall.
Tack Robin. Lycka till i din fortsatta karriär. Läste att Stockholm Falcons var i stort behov av målvakt. Tror han skulle göra underverk med den klubben. Kanske rent av ta upp dem i 4:an....
tjugo8:"Vad är det han gnyr om tro...?"
-Han får gny hur mycket han vill. Tror alla (nästan) förstår att Robin gjort sitt yttersta utifrån sina förutsättningar. Detta är inte hans fel. Det är de som beslutade att värva honom och de som dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad beslöt att fortsätta tro att sandet skulle bli till guld som skall ifrågasättas.
Vill nu Robin börja skylla på annat än att hans kompetens inte håller så är jag beredd att lyssna på vad han har att säga innan jag dömer honom fullständigt. Dock riskerar han att dra ett löjets skimmer över hela sig om han drar upp enkelriktade argument utan självkritik...
Nu verkar han ju bara vilja hinta lite... Kanske som ett litet försvar? Han gör kanske bäst i att dra igen limpsaxen som en viss Niklas skulle sagt...
Jajjen:
Såklart ett stort misslyckande av Brynäs att försöka ersätta en guldmålvakt
Bra dock att de inte väntade längre på att dra bort plåstret...
"Sedan finns det vissa grejer som jag tycker sådär om, men det är ingenting som jag kommer att ta här..."
Vad är det han gnyr om tro...?
Vad beror det på?
– Det är många faktorer, men inget jag vill gå in på sådär.
Det har funnits uppgifter att samarbete med målvaktstränaren Per-Erik Alcén inte riktigt fungerat.
– Det är inget jag vill säga något om.
Brynäslegenden: Slut på argument much?
Tycker inte Rahm var anledningen att ni förlorade. Visst är han ingen superstar, men upplevde honom inte som så dålig som ni vill få han till. Vill själv påstå att Andersson i LHC är den svajjigaste målvakt Modo spelat mot i år.
Visst kunde han ha varit kvickare på 2-3 målet, men med 95% säkerhet hade det blivit mål i de flesta fall om han inte är superman eller har sinnesjuk tur. Hensick vallar via ryggen på han, vilket gör att undvika mål är isf att hinna täcka mot stolpen = omöjligt om man inte är extremt jävla stark i benen och snabb. Eller ren tur. Det är en lång förflyttning helt enkelt, så jävla lätt är det inte. Då är det ju backen som inte duger att stå på grillorna som ska ha mer skit isf som släpper förbi Spina i första läget.
ULTIMAVICI: Kom igen nu, vi MODOiter är ju smärtsamt medvetna om hur irriterande det är med omogna supportrar som kommer och gläfsar i vår bok efter en förlust mot t.ex BIF. Så varför inte vara lite stor och avstå från det beteendet?
robocop:Håller nog med du, allt kan INTE skyllas på Rahm ikväll iaf, bla ert PP var lika uselt som vårt har varit hittills. Men MoDo är inne i "flowet" just nu, o har gjort flera bra 3:e peroder. BIF har det tungt nu, men vändningen kan komma fort, så oerhört små marginaler.
Carl: : 8-0 inför 8080 personer
Initierat tips, hehe!!
Brynäslegenden:"Rahm makes Tyler Arnason look good"
Ja Tyler är snygg han, tacka Rahm för det.