arnio: det är mer att när vi försöker skapa framåt och gör mål (som mot Rögle) så blir det än mer alarmerande luckor i försvarszon. Har funnits tendenser till detta även i matcher som vi tidigare vunnit. Vi är klart sämre bakåt än förra säsongen tyvärr.
Med den forwardsbesättning vi har är jag inte orolig att vi kommer skapa framåt, det är defensiven som är vår akilleshäl. Vilket även Huge varit inne på här tidigare.
Redigerad kommentar
Slajsarn, Anders Berg: Ni menar alltså att Brynäs tränare borde säga vad han tycker om spelare som inte presterar som han vill?
Kan vi inte gå upp allihop och kasta sten på dom vi tycker är för dåliga?
Jajjen:Nej, jag menar att han gott kan krypa till korset och erkänna att de har problem i defensiven och att de skall jobba extra med den biten.
Jag menar inte att han skall hänga ut separata spelare.¨
Det finns många som övertolkar allt man skriver.
Johan Norrström:Bra skrivet. Håller med om att det var en chansning att gå in med 7 backar. Om vi tittar på backuppställningen som idag ska ta sig an TIK så måste det vara en av de sämsta i elitserien.
Att sen BIF trodde att Lars Jonsson skulle kunna ersätta Ekholm måste bara det vara ett tjänstefel av berörda beslutsfattare.
Vi kan bara hoppas på att Dennis Persson kommer att växa till en bra elitserieback och att Bertilssons skada läker på ett bra sätt.
Tyvärr så har Rahm dessutom i framförallt 2 matcher tvingats stå bakom ett osedvanligt blekt uteförsvar, tänker på matchen igår och SAIK borta, där han stred tappert men inte hade mkt hjälp av uteförsvaret.
Nu vet jag att det finns en mupp som kommer att hävda att det är Rahm som gjort försvaret osäkert och visst kan det ligga ngt i det, men det är knappast hela sanningen.
Tror inte på att ett lag ena dan kan spela bländande försvarsspel för att med Rahm i kassen nästa dag, totalt falla igenom.
Som du är inne på: kan ta lite tid för Rahm att bli en stabil förstemålvakt men han får fan i mej jobba för det om Honken fortsätter som han gjort.
Ingen roligt sits för Rahm att hamna i men jag är rätt säker på att trägen vinner i det här fallet.