Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

« · 1550526 · » Till forumet

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Känns som man satt sig i en tidsmaskin och åkt tillbaks 4-5 säsonger. Kriget runt 7-8:e plats,spelarna som bryter sina målnollor mot oss, det fippliga nervösa backspelet.

Lauritz ut, Lavander in. Ser jag en misslyckad dragning till av Lauritz som skapar en 3 mot 2 för Rögle så börjar jag fan gråta tror jag.

Kommentera

70 Rodrigues: Vi ska bara vända detta ganska enkelt.
Kommentera

Det är 2 perioder kvar och jag tror att vi vänder detta men det är klart att vi behöver stärkas upp på backsidan. Det vet Sundlöv med och hoppas att han träffar rätt. 
Kommentera

Davey_22: Kan inte Sundlöv värva lite självförtroende när han ändå är igång. Det är lika frånvarande som defensivt skickliga backar.
Kommentera

Qvarre: Ni som tror vi vänder lätt, ni har sett första perioden samt de tre senaste matcherna va?

Redigerad kommentar

Kommentera

Vad hände med mästarlaget från förra året? Dom som hade snabba spelvändningar och sylvassa avslut som signum. Nu spelar ett lag i samma tröjor men med en helt annan hockey. Dumpar hellre puck och sätter en tryckare istället för att söka den där öppnande passningen. Måste vara den största förvandlingen av en spelfilosofi i svensk hockey från en säsong till en annan.

Kommentera

Zappaholic: Tollefsen oj oj hyffsad smäll
Kommentera

Jajjen:  Nä nu får dom plocka in CZ så det blir lite ordning på försvaret......

Redigerad kommentar

Kommentera

Lauritzen är en hägring. Den ser ut som en hockeyspelare, men synar man den så finns den egentligen inte.
Kommentera

Qvarre: Tveksamt om han gör det. Hade han rustat backsidan rejält från början hade denna paniken vart långt ifrån såhär stor.

Vi gick in säsongen med en relativt svag backsida,inga rejäla namn togs in. Inte ens när man visste att Elitseriens bästa back Ekholm skulle lämna.

Det vi ser nu är något man bäddade för redan innan omgång 1.

Jag tycker inte jag överdriver om jag säger att vi kanske har den svagaste defensiven i hela ES just nu.

Kommentera

Nu kör vi 2:a, det kan väl inte bli sämre??
Kommentera

70 Rodrigues: Kan det inte?
Kommentera

Davey_22: Tokoptimist! Jag tror Brynäs är sämst i hela Elitserien just nu.
Kommentera

Jajjen: Silverberg, Larsson, Ekholm, Anderssen, Bertilsson, (Svedberg)...
Kommentera

Jajjen: Det är bara en svacka. Tyvärr har den varat sen oktober.
Kommentera

Granström är bedrövlig
Kommentera

Jaja, vi ligger tvåa i utvisningsligan i alla fall. En rejäl bedrift!
Kommentera

Zappaholic: Rögle 5:a i PP ligan o vi 10:a i BP, kommer 2-0 nu??
Kommentera

Steenm: vi leder ju tacklingsligan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men om man nu tappar så tongivande spelare så måste dom ju för fan ersättas, där har Sundlöv misslyckats kapitalt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tveksam strategi att byta de du räknar upp mot ett gäng tacklingsvilliga dumpare.
Kommentera

70 Rodrigues:
Berglind fick mul- och klövsjukan i Stockholm
Kommentera

Jajjen: kanske det, men samtidigt så är ju faktiskt nyförvärven ganska lyckade, de som ballat ur är de som var med och tog guld. (med några få undantag)
Kommentera

Det ser illa ut. Riktigt illa...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag säger bara att Brynäs spelar en helt annan TYP av hockey. Varför dom spelar dåligt har jag ingen aning om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi kanske möter Leksand snarare än vid skulle önska....
Kommentera

bradberry: Det ser ut som ett kvallag, knappt!
Kommentera

maddog1970: Berglind igen...
Kommentera

Nils Bergström, 27 åringen gör sitt 2:a ES mål någonsin, kom tillbaka från Karlskrona ikväll, dit han har varit utlånad tidigare under säsongen.
Kommentera

Jajjen: Nils, en dussinspelare, dominerar och gör två mål på oss.
Kommentera

Följande är hittills godkända denna säsong i min mening: Holmqvist, Harju, Lindholm, Järnkrok, Gunderson, Enterfeldt, Johansson.

7 av 22-23 spelare alltså. Det råder ju inga tvivel om att det inte är tillräckligt. I tabellen ser vi ju också resultatet av detta - men vi ska vara jävligt glada att vi är kvar på slutspelsplats (än sä länge).

Och där gjorde den där för mig totalt okände spelaren sitt andra ES-mål - båda ikväll. Fantastiskt.

Kommentera

bradberry: Där kom spiken i den ruttna Brynäskistan!!
Kommentera

En sån dålig match som Berglind gör ikväll tror jag aldrig Lasse var i närheten av. Bänka grabben...för hans bästa och lagets bästa.
Kommentera

bradberry: Hahaha, det här är det sämsta jag sett på år och dag. Wanvig, kom tillbaka allt är förlåtet.
Kommentera

Finns nog ingen som är äkta Brynäsare son inte är orolig nu. Är man inte prolig så är man fatalist.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Självförtroendet har fått sig en knäck, vi saknar Bertilsson någonting fruktansvärt säger jag.
Kommentera

Berglind är het ikväll.
Som sagt platsa knappt i Sundsvall men är självklar i Bif.

Fy fan hur Bif agerar.
Kommentera

bradberry:
Berglind är inte elitseriemässig, slutsnackat!
Kommentera

sylf:

jag håller helt med dig. Det här ser inte bra ut. Jag vill se något hända! Det här går åt helvete.  Fan, det börjar osa fet-katastrof! Jag har varit med för länge, nu är det snart fritt fall, tro mig...

Kommentera

Viktigt att Sundlöv inte slösar bort mer av spelarbudgeten den här säsongen. Den är ändå förlorad. Nästa säsong måste budgeten höjas ordentligt för att undvika streckskräck. Vi får tacka de första tio omgångarna för att vi inte ligger riktigt taskigt till.

Kommentera

Lindström:

Brynäsär i skrivande stund sämst i Elitserien. Det borde ju någon som ransvarig agera på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Jag måste tyvärr hålla med - på Sandlins tid kunde man ju alltid vänta på "efter jul"-effekten, den är vi helt blåsta på nu. Bara hoppas på att tomtens bortappade säck kommer tillrätta, innehållande en målvakt, två rejäla backar & en sniper. Skynda på, det brinner. När vi ändå gör dessa ändringar, låt någon annan bära C:et - Sunken verkar bara hämmad.

Så bedrövligt som det ser ut nu ger tyvärr återkopplingar till 1980-talet, jag känner mig väldigt orolig fast jag borde ha lärt mig under snart 50 år som Brynäsare (nå`t annat finns ju inte min värld!!)

Kommentera

Bådet spelare o ledare har helt tappat greppet. Om inte våran sk sportchef tar o agerar nu så ska han fan ha en fet spark i röven. Alla, precis ALLA kan se att det behövs förstärkningar.
Kommentera

brynäs08: Det ÄR fritt fall.
Kommentera

sylf:

jag håller helt med dig. Det här ser inte bra ut. Jag vill se något hända! Det här går åt helvete.  Fan, det börjar osa fet-katastrof! Jag har varit med för länge, nu är det snart fritt fall, tro mig...

Kommentera

70 Rodrigues:

Alla utom en, gissa vem?

Kommentera

Qvarre: Mr Asslicker menar du ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Ta bort Berglind nu, pojken håller ju på att kissa ner sig.
Kommentera

70 Rodrigues: Harju & #9 mot 5 RBK spelare visar hur mycket laget spelar för varandra.

Ta bort Berglind från båset nu, grabben är helt förstörd.
Kommentera

brynäs08: Ni hackar på Sundlöv, men vad gör Tommy & CO?
Kommentera

« · 1550526 · »