1150x200-brynasbanner.jpg

Rudslätt!

« · 73594 Till forumet

Sv: Rudslätt!
6 Lundström -

Helt OK!! Det tänkte jag inte på...
Jag gillar, generellt, finska spelare. De är ofta pålitliga och gnäller inte så förbannat som många svenska (mindre bortskämda?).

Dessutom, när jag läser om Chrippas förhandlingar, så förväntar jag mig (om han skriver på), LANDSLAGSMÄSSIGT spel från herr Olsson nästa säsong. Denna säsong kom han ingen vart direkt...
Kommentera

Lundström: "Jag vet! Hade inget annat att skriva för tillfället..."
Avd: Har man inget vettigt att säga, säg det inte.
Kommentera

Gone:

Det är ju tur att dina inlägg är genomtänkta och vettiga så vi andra får ta del av ditt otroliga kunnande.Håll dig till Skansens gästbok så slipper vi dig här!
Kommentera

Ojdå, flåt, visste inte att du vaknat på fel sida.
Kommentera

Rudslätt har gått till DIF och får, förmodligen, Melin som tränare.
Jag tror att han inte kan vara utan "pappa", för utan honom hade han aldrig blivit den han blivit. Håll med om att skulle alla få sådana chanser som han fick första året, ja då skulle många, många bli bra elitseriespelare. Sörj inte över Rudslätt, det finns de som kan bättre än han - det gäller bara att hitta dem.

Olsson verkar ju måttligt intresserad, verkar det som. Det finns bättre än han också, dessutom behövs det friskt blod i backledet.
De rosade, som tidigare sagts, inte precis rinkarna i vintras - bara AIK var sämre bakåt - du milde tid!!

WAHLBERG skall INTE till Brynäs. Han var en gnällmoster redan 1996 och är det fortfarande. Han BEHÖVS INTE!!!!!!!
Dessutom går han ju inte till Brynäs av anledningen att satsa på hockeyn utan att satsa på familjen, lovvärt isig, men för Brynäs en smärre katastrof. Låt karln åka ut i Europa.

Bergqvist bör inte ingå i framtidssatsningen - det finns yngre spelare i brynäs som är vida överlägsna hans begåvning.

Det finns s k luckor att fylla, men inte är det någon panik.... än
Skall man vara med och slåss om medaljer krävs dock att de som skall skriva på i framtiden vara av god elitserieklass och/eller landslagsklass. Annars kan man ge egna juniorer de chanser som Rudslätt fick för fyra år sedan, de är många som är större talanger än vad han någonsin varit.
Kommentera

Väl talat Huqin!

Visst har Brynäs förlorat lite av sin själ i och med förlusterna av Rudslätt och Bissett. Det är ett faktum som inte går att komma ifrån, men separationsångesten släpper så småningom. Låt oss istället tänka positivt. Brynäs behöver förändras. Brynäs behöver föryngras. Nu skapas det ju luckor där nya och intressantare spelare kan ta plats. Även om de båda nämnda herrarna har varit tongivande i Brynäs har de på sätt och vis passerat klimax i sina karriärer - även om de säkert kan blomma ut en andra gång i nya miljöer. Med lite tålamod kan vi säkert ta del av en knippe nya poängmaskiner.

Håller även med om att såväl Ohlsson som Bergkvist gjort sitt i Brynäsdressen. Sluta förhandla. Ingen av de har presterat så pass bra under säsongen att några större lönelyft kan vara motiveras. Dessutom har de varit skadedrabbade under senare år. Frigör istället ytterligare kapital och ta in nytt blod i laget.

Wahlberg har sannerligen inte imponerat under slutspelet. Det är ju Högardh som står för liret. Wahlbergs kaxiga resonemang om Brynäs kontra pengarna i Europa känns fel. Låt honom harva i Alperna under ett par säsonger så kan han kanske avsluta karriären i Malmö eller Valbo om några år.

På önskelistan:
En ny målvakt - Norrena?
Minst en ny etablerad back - Wallin?
Tre nya forwards - Matthiasson?
Kommentera

Hugin:

Du har så rätt ner det gäller om Rudslätt å Wahlberg. Om Wahlberg så om han kommer till Brynäs så väljer han det för att familjens skull, inte för klubbkänslan för brynäs inte. Så låt bli å värva han, det finns bättre spelare å de gnäller även mindre än Micke. Om Bergqvist, låt han gå. Det finns bättre unga å lovande spelare än han. Titta på Simon Östlund som tex: Brynäs bör sats minst en junior i 4:e femman, kanske 2 t.o.m. Låt de spela in sig i elitserien.....
Kommentera

Om nu Norrena ska till Indianerna - vilket jag tycker som hyfsat overkill för dom med tanke på Lundqvist, så får jag dra upp ett annat målvaktsnamn då. Pelicans Pasi Kuivalainen, 29 årig målvakt som har en del landskamper på sin meritlista. Kuivalainen har t.om haft Esko som tränare i Ässät. Norrena eller Kuivalainen, mellan dom står det. :)

För att återgå till Rudslätt och den viktigaste frågan. Vad ska grabbarna som har "Rudan Rockar"-banderollen göra med den nu?! Ändra texten till "Brudar Rockar" eller bränna den i majkasen?
Kommentera

micke - svar direkt

"Rudslätt rockar" står det på banderollen. Majkasen var ingen dålig idé, så blir det kanske.
En aning värre är problemet med orginaltröjorna med nummer 24 på ryggen. Man får väl sätta igång å sprätta... såvida det inte finns nån djyrgårdare som vill köpa dem, nä trodde väl inte det.
Kommentera

Okej tre frågor angående "slovakien-truppen" till allt folk här:
1. Är Hannula Svensk?? Trodde att han hade spelat för finland...

2. Bortsett från två spelare är det spelare från HV71, DIF och VF..
ÄR svensk hockey så ojämn?????

3. Kan någon på fullaste allvar påstå att Björn Melin har gjort bättre ifrån sig i årets elitserie än vad Soling har gjort????
Kommentera

Och Mathias Tjärnqvist????? Han har ju inte gjort en skvätt med nytta i år!!!!!!
Kommentera

Var inte Soling uttagen men tackat nej?
Kommentera

KentaK:

Hannula, Mika e´född i Huddinge. han e svensk
men har väl finska föräldrar
Kommentera

KentaK:

Soling skulle ha varit med men han var tvungen att tacka nej pga knäskadan han har, han vrickade till knät i förra veckan och måste vila för att inte riskera något.
Kommentera

Kentak

1. Ja

2. Ja, för tillfället, eftersom FBK och MoDo-spelarna ej är
tillgängliga av naturliga orsaker.

3. Nej. Soling har ju tackat nej pga risk för ny skada.
Kommentera

Tack Huge för dom perfekta svaren..

Men man kan ju fråga sej vad Tjärnqvist, Melin, Tolsa och Bäckman har där att göra...

Okej att Juniorkedjan var bra på slutet, men där tycker jag att Kahnberg skapade i stort sett allt...
Kommentera

ifans:

Äh va taskigt. Ni skulle ha skrivit "Rudan rockar" istället. Lätt att vara efterklok. :)

Hade inte ni en hemsida för många år sedan förresten, men då under namnet "j-fans" om inte jag minns galet?
Kommentera

KentaK

Man får väl ta det för vad det är, ett litet test av nya spelare
helt enkelt. Tror att Hardy har ganska klart för sig hur stommen ändå kommer att se ut när det drar ihop sig. En spelare som
Popovic t.ex är nog redan klar och behöver inte visa upp sig i
onödan....
En som jag dock tycker borde fått chansen är Stefan Pettersson
i LHC.
Av de lag som inte har ngn spelare representerad har jag ärligt
talat inte heller kunna hitta ngn som DEFINITIVT skulle slå ut
ngn av de nominerade, så på den punkten är jag nog överens med
Hardy i alla fall.....;-)
Kommentera

micke:

Stämmer bra. Sedan tre år tillbaka ny sektion, därmed nytt namn :-)
Det är väl dags för en "come-back" i brynäsdebatten känns det som...
Kommentera

kentis: Ang. Tjärna JR och hur mycket nytta han har gjort i år så får du väl hålla med om att det är svårt för oss i publiken att se den då han legat på sjukbänken i över fyrtio matcher. I slutspelet var han dock precis så snabb och stark som man kan kräva av en torped och vad jag förstår så är dagsform en något intressantare merit än ´goda prestationer under säsongen´ är när det gäller uttagning till landslaget.
Kommentera

i-fans:

Så ni har bytt upp er? I istället för J, äh jag hänger kvar på gamla goda J, de e en fin sektion det. :)

Tycker defenitivt att det är dags för comeback. Kommer ihåg frågesporterna från Bed&Breakfast Man, Lasse som var en outtömlig minnesbank m.m. Brynäsdebatten hade sin charm den oxå. Vem minns inte Skutskärsfjanten? :)
Kommentera

« · 73594