Brynäs IF

727656 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1889801 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Aurum: Kanske räcker med en värvning om dan. Daniel Lang är dagens värvning till Brynäs.
Kommentera

Lunkan: Sen så är han ju så stor! Passar han verkligen i Brynäs?
Kommentera

Jaken: Han räcker kanske inte till för att spela i SHL. Kanske inte hos Brynäs i alla fall....
Kommentera

Han kan väl locka med sig Lepistö också så har man ett helt ok backpar.
Kommentera

Ja, det är bara att signa upp Andersen direkt! En till back behövs ju. Missar Stefan denna värvning blir ja grymt besviken.
Kommentera

Skrubben: Varför är inte Anderssen redan kontaktad om han befinns vara intressant???
Kommentera

Aurum: Haha. Frågan är om han gör det från ankarliften eller från sittliften? 😁

Jag funderar för övrigt på att skicka honom ett par handskar som fungerar med touchskärmar. Då slipper han frysa om händerna medan han jobbar.
Kommentera

pjåtor: Hur gammal är du härinne?

Kommer du inte ihåg Sundlövs berömda fax?
Eller hans mormor?

Bz får räkna med att det kommer att hänga i att han har varit på skidsemester i ”fel” tillfälle 😂
Kommentera

JanT: Ska vi gissa på att det blir Växjö?
Kommentera

munkas: Det fixar jag, munkas! ;-)
Kommentera

pjåtor:
Påsklov är påsklov.
Kommentera

Aurum: Ja, ett bra läge kan man tycka. En hemvändare som har hus i Gävle och är sugen på Brynäs. Dessutom en bra back med lite fysik, perfekt slutspelsback. Vem tar på sig att meddela Bz att Andersen är intresserad?
Kommentera

micke63: Ja men det kostar att vara på topp :)
Kommentera

Tror folk på fullaste allvar att BZ är på semester i dessa tider !? 😖🔫
Kommentera

Zappaholic: Enklaste uppgiften hittils för BZ! Fixar han på väg upp i liften.
Kommentera

micke63: tror inte han blir jättedyr heller. Säger ju även själv i intervjun ?när pengar inte är det viktigaste längre? då har Bengtzen ett bra förhandlingsläge.
Kommentera

KulaShaker: Bara att signa, BZ!!!
Kommentera

KulaShaker: Andersén skulle sitta fint men garanterat inte jätte billig. Blir tufft att värva om vi dessutom vill ha spets både på nya forward & Målvakter
Kommentera

Charles:

Kommentera

Zzz: Kanske är Micke Wahlberg som har väntat på erbjudande ända sedan Boorken fick kicken...
Kommentera

Retse: Tagnes skulle vara bra. Modern i ett Brynäs som annars känns väldigt omodernt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Sasse har skrivit på Twitter att artikeln kommer snart.
Kommentera

Pajen: Ja eller Daniel Widing.. Om den spelaren sitter och väntar på ett kontraktserbjudande men inte inte hört något så kan vi nog räkna bort den spelaren..
Kommentera

Pajen: Källa? Senaste nyheten på GD.se/Brynäs är från 3e april.
Kommentera

Charles: Scott spelar fortfarande slutspel i KHL.

Kan nästan sätta en hand på att det är Andersen.
Kommentera

Pajen: inte scott eftersom Sasse säger att spelaren kommit hem till gävle. tror inte scott har kvar någon lägenhet direkt
Kommentera

Brynäs nyheter ute på GD inom kort. Sasse har tydligen träffat en f.d Brynäsare som bara väntar på ett förslag från Bengtzen. Spännande! Scott eller Andersen kanske?
Kommentera

Peja:
Kontrakten skrivs normalt 1 maj till 30 april. Gott om tid att signa de som har utgående kontrakt. Om man vill det... 😃
Kommentera

Skrubben: Kan vara så att situationen är oklar med vissa spelare. Att man har erbjudit någon eller några spelare kontraktsförlängningar som de har över helgen att bestämma sig för om de ska acceptera. Bryta kontrakt brukar kunna dra ut på tiden mer i och med att spelarna oftast vill ha klart med en ny arbetsgivare först.
Kommentera

Skrubben: Jag hoppas på att Palushaj och Clark blir kvar och att man kan lösa både målvakts och tränarfrågan :)
Kommentera

Axle San: Jo, det är bråttom. Alla gnällspikar är otåliga och vill börja klaga så fort som möjligt....😀
(Obs, gäller ej dig Skrubben...)😉
Kommentera

Skrubben:Det är väl ingen brådska.
Kommentera

Skrubben:

Och vissa tror BZ är på skidsemester och dricker jäger medan Brynäs faller samman..

BZ jobbar stenhårt för att spetsa truppen, precis som jag skrev igår. Finns ingen anledning att hålla tyst bara för att.
Kommentera

Enaranger: Tidigare år har listan släppts bara ett par dagar efter uttåget. Förra året kom pressmeddelandet tre dagar efter förlusten i match 7. Året innan det kom listan bara ett par dagar efter uttåget i åttondelen.
Kommentera

Skrubben:

Jag gissar på att han måste prata med alla spelare det gäller först.
Och inte hunnit prata med alla det gäller än.

För det brukar ju vara så att man ska prata med spelarna i fråga först.
Innan man offentliggör det.
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Tangnes vore en riktigt bra värvning. Det är den tränare, förutom Hallam, som jag tycker är bäst i SHL. Hoppas verlkigen BZ gör allt i sin makt för att knyta honom till organisationen.
Kommentera

Skrubben: snälla hockeygudarna låt inte Palushaj vara med på den listan
Kommentera

Här kommer några intressanta uppgifter i en stendöd silly season. Jag mailade Steffe himself och frågade när han kommer släppa listan med spelare som ska lämna. Fick följande svar: ”du får stå ut till i början av nästa vecka.”

Frågan jag ställer mig är varför han väntar så länge med den listan? Tidigare säsonger har den listan släppts efter bara ett par dagar. Nu dröjer det två veckor. Min enda logiska förklaring är att han håller på att bryta ett par kontrakt. Den förhandlingen tar tid och det är därför han väntar med att skicka ut pressmeddelandet.
Kommentera

Enaranger: Frågan är väl också om Clark & Palushaj VILL stanna ? Tror Palushaj gjort bra reklam för sig själv och kanske har blicken österut ?
Kommentera

Kent747Socker:

Om både Clark och Palushaj skulle stanna.

Då måste ju ett kontrakt brytas bland de befintliga anfallarna, för varje
ny anfallare som ska värvas därutöver. Om nu inte Westfält av någon
anledning räknas bort bland de 25 som ska finnas kontrakterade till
nästa säsong.

Och kontrakt kan ju oftast inte brytas "bara så där", utan en
rejäl kostnad. Om det nu inte finns inskrivet från början,
att de kan brytas innan ett visst datum. Men då brukar
det ju var typ 1+1 i stället för 2 eller 3 års kontrakt.
Kommentera

Hittills har vi gjort två starka värvningar inför kommande säsong. Förhoppningvis följer fler. Andersen, Scott och Rödin skulle vara mumma, och med tanke på att Sunkens höga lön troligtvis försvinner lär det finnas utrymme, framförallt med tanke på att vi kommer ha mer pengar att röra oss med i sommar.

Denna trio kanske är ren fantasi, men det trodde vi Gunde också skulle vara fram till att det faktiskt blev realistiskt. Med dessa tre spelare utöver våra nyförvärv skulle laget helt plötsligt vara mycket vassare. En riktigt bra målvakt på det och vi är redo, förutsatt att Clark/Pajen stannar.

Frågan är vilken tränare vi går efter, eller behåller vi Sjödin? Vad tror folket?

Ps, Boqvist den äldre tror jag står för säsongens genombrott kommande år. Tror han kommer dominera serien.
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Jag gillar Tangnes jag med. Fast just nu så känns han som ett långskott. Jag menar han har precis brutit sitt kontrakt med LHC på grund av morivationsbrist. Brynäs vill väl knappast vänta allt för länge med att hitta ett namn och jag har svårt att se att Tangnes skulle få tillbaka motivationen så snart. Fast vem vet. Kanske lockar det att få coacha en så anrik förening som Brynäs.
Rent hockeymässigt så tror jag att han passar Brynäs utmärkt.
Kommentera

Skrubben: Är inne på samma linje, Kellman och möjligen "Kolan" som duger. Tycker Rhodin gått bakåt i år. Möjlöigen Honken som backup eller mv-coach.
Kommentera

Skrubben: Gillar Tanges, skulle va en bra ansikte utåt som en modern tränare lär klara med!
Tycker Rönnberg, Hallam, Tanges känns klockrena och moderna med allt som hör till 2018.
Kommentera

Axle San: Åker KHK ut är min största förhoppning att Bengtzén snor åt sig Kellman. Det var Bengtzén som en gång i tiden värvade dit honom. Den perfekta ersättaren till Ölund.
Kommentera

Leonardo: fortfarande bz som tog hit bulan de är väl Hans jobb så säg inte att de va bara bulans förtjänst. För utan han hade de inte blivit nå final . Säg ist att de va bra gjort av han att hitta honom i stället !
Kommentera

Skrubben, Powerfade: OK, tack - låter intressant. Har inte följt Tangnes eller LHC särskilt noggrant de senaste åren. LHC, Växjö och någon enstaka till är så genuint ointressanta klubbar i jämförelse med de klassiska klubbarna, känner mest "jaha" oavsett hur det går för de.
Kommentera

Axle San: Men Ove verkar inte ta så bra beslut, Honken silar men Rhodin duger nog!😉
Kommentera

« · 1889801 · »