Brynäs IF

727071 inlägg · 7960 ämnen

säsongen över . Tack Sunklöv !!!

« · 1557138 · » Till forumet

Sv: säsongen över . Tack Sunklöv !!!

Huge: Synd att Rahm glömt hur man ska fånga en puck? Trodde vi skulle få se den målvakt som lämna Färjestad för 2,5 år sen. Uppehållet skulle ju inte påverka honom som det hette då. Han hade ju "tränat på egen hand".

Även Greiss fick mängder av matcher att "komma i form", gick sådär. Tycker att din cykeltes är lite tveksam, som det mesta du har att kommamed.

Ja , varför skulle jag skrika efter någons avgång som precis vunnit guld med Brynäs? Har fortfarande inte hört dig hylla Tommy för hans mästerverk.

GP däremot, han som skulle fixa till försvaret. Han kan mer än gärna försvinna till AIK och ta sin supervärvning Rahm med sig.

Kommentera

70 Rodrigues: Nej, för fan.
Jag vill absolut inte se dig i laget.
Möjligtvis om du varit en riktig male och haft lite stake....
Kommentera

Gurra88: Precis.
Lång frånvaro gör inte att en målvakt glömmer grunderna: hur man åker skridskor, plockar, slajdar eller i stort rör sig mellan stolparna. Det sitter när man en gång lärt sig, ungefär som när man väl lärt sig att cykla: man glömmer inte hur man gör.
Gäller alla målvakter efter långt uppehåll, typ Greiss eller Rahm.
Kul att du fattar vad jag menar, även om det tog ett halvår..

För övrigt: inte ett knyst från dig om att sparka TJ, trots att spelet inte funkat under 45 omgångar.
Borde inte TJ ha fixat det här för länge sen?
Jag menar, han gjorde ju guldklimpar av det sämsta gäng spelare Sundlöv nånsin ställt på isen.....
Kommentera

Gurra88: Huge skulle tycka att en värvning av en Thailändsk she-male som aldrig lirat hockey hade varit en klockren värvning :-)
Kommentera

Huge: Det problem de kommer att ha är att anpassa sig till lagets virriga försvarsspel.
Eller vid närmare eftertanke hoppas jag att de inte gör det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Men målvaktsmönstret sitter ju i ryggmärgen, ungefär
som man lär sig att cykla? Så det borde väl Greiss klarat?
Kommentera

Huss: Greiss hade väl typ 1 träningsmatch under 3 månader i benen, som uppladdning innan debuten i brynäströjan.
Kanske lite skillnad....
Kommentera

Huss: Ähh, klart att Wänna och Jacobsson ska in i hetluften direkt, finns ingen anledning att vänta.
Båda är igång och säkert spelsugna som fan....
Kommentera

maddog1970: om man bjuder på bulla kanske man får smaka på gästen...men man får se upp med vem man bjuder så man inte får bakvärk!
Kommentera

DavyDjoos:nu nu förstår jag varför det jäser i leden....
Kommentera

maddog1970: eller tar han lite av varje gäst, så att de alla får smaka på bakverket, om än en aningen stympade? ;)
Kommentera

maddog1970: nej, det han verkar inte särskilt gästvänlig... ;)
Kommentera

DavyDjoos: Uh! Inte vill man vara gäst hos GP inte!
Kommentera

DavyDjoos: Hmm...vilka djupa liknelser GP kör med. Om det är laget han åsyftar blir man orolig. Ungefär som att för att plantor skall växa krävs gödsel typ...
Kommentera

‎"För en lyckad deg måste du ha i gästen för att det ska bli bra, ingen ingrediens får glömmas."
- Gunnar Persson (via skribent på www.brynas.se)

Apropå göra bröd utav sina gäster...
Kommentera

Dvs. har laget inte lärt sig något från fallet Greiss eller är har desperationen nått TJ till den milda grad att han tappar klarsyntheten?

Kommentera

Zappaholic: Precis, därför skall vi inte heller lira Wänna och Jacobsson innan uppehållet. Bättre att hela laget får en nystart därefter. Låt Bergqvist, Nörstebö, Brodecki och Lindgren ta plats istället för de skadade.
Kommentera

bifhjärta: Lyssna noga, det här säger jag bara en gång...Bertilsson skadad, enögd och bakfull...Han är i vilket fall bättre än flera av krakarna i backlinjen.
Kommentera

bifhjärta:Då får han lägga på ett jävla kol med rehabträningen eftersom det omöjligt kan bli mer än 4 slutspelsmatcher för Brynäs. 
Kommentera

Är Bertilsson verkligen borta hela säsongen eller finns det någon möjlighet för honom att kunna spela i ett möjligt slutspel?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Bertilsson tillbaka i 100% form, Lasse J tillbaka bättre än någonsin, Gunde håller formen och förblir skadefri samt att de unga backarna tar ett till kliv i utvecklingen. Perfekt, då behöver vi ju inte värva några backar inför nästa säsong. /MVH Sunklöv
Kommentera

Jajjen: Bertilsson kan bli som ett nyförvärv han med för med honom i laget så här vi faktiskt toppat tabellen den här säsongen.
Kommentera

DavyDjoos: Håller med om att det är försvarsspelet som det är fel på. Det beror inte bara på backarna, men det är ju inget snack om att den nuvarande backuppsättningen är för dålig. Man måste bygga bakifrån för att få en spelmässig grund att stå på; en stabilitet i spelet. Den Honken som vi vant oss vid i Brynäströjan har blivit Frölunda-Honken pga försvarsspelet. Rahm håller inte ES-klass rent individuellt, men hans svagheter blir ju väldigt blottade under rådande omständigheter. Det skulle behövas några stabila backtyper som inte bara är bra invdiuellt utan även kan lyfta sin backkollega.
Kommentera

Jajjen: jag tycker det är relativ enkel matematik, vi saknar stabilt, säkert, rutinerat backspel, som spetsas med kreativa yngre backar... Nu bygger försvaret på orutin och kreativitet och brist på kroppshydda... Brynäs unga backar är inte redo för fasta backplatser...

Sedan måste vi ersätta förlusterna efter denna säsong också, men vi har misslyckats med att bevara styrkan, framförallt defensivt från förra året, det måste åtgärdas, helst igår...
Kommentera

Det handlar inte om en formsvacka längre, det måste vara nåt annat som spökar. Är spelarna missnöjda med Tommy Jonsson? Osämja inom laget? Senast Brynäs spelade så här illa och så länge, var när laget var sura på Boork säsongen 2007/08. Samma hopplösa spel som slutade i kvalserien. Startar laget nästa säsong som man avslutar denna, då ligger vi risigt till.

Spelarna, som i var och varannan match blir avklädda av sina konkurrenter just nu, utgör alltså stommen till nästa års lag. Dessutom försvinner lagets klart bästa spelare till NHL. Till laget kommer normalt 4-5 nya spelare. Jacobsson tar en av platserna och så låter det som om Brodin är på väg in. Två helt okej elitseriespelare men knappast de som höjer det här laget till ett topp 4-lag. Återstår gör 2-3 värvningar som dels ska ersätta Järnkroks landslagskvaliteter, dels höja laget. Ska Brynäs slippa streckdramatik nästa år krävs inte bara att nuvarande stomme genomgår en mirakulös sommarträning, Sundlövs nya spelare måste hålla landslagsklass också.

Kommentera

KulaShaker: precis, snart är det dax för vinst!!!!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: För varje ny förlust kommer vi allt närmre en vinst! ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: helt rätt arnio. Detta försprång ska inte gå att ta igen. Om man gör det så är det det största praktfiaskot i Brynäs 100-åriga historia.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Säsongen är inte över, långt ifrån och om det inte passar så ge fan i och titta och ge fan i att gnälla. Som tur var så är din åsikt inte värd någonting och säsongen fortsätter som om ingenting hade hänt. ;-)
Kommentera

Gurra88: Att se Widing där är komiskt, resten är tragiskt...
Kommentera

Zappaholic: bilden är ju extremt komisk, eller tragisk hur man väljer att se det.
"Kom och ta den här om ni kan" (Om SM-bucklan)

Som att lura godis från småbarn.
Kommentera

Peja: vi ska absolut INTE kasta ombord Johansson på ett sjunkande skepp!!
Kommentera

HappyX3: Jo, men Markström var Europas bästa juniormålvakt vid tillfället. Johansson ligger elva i J20:s målvaktsliga med en räddningsprocent på under 90...
Kommentera

HappyX3: ingen Krok eller Thure på lördag?
Kommentera

Peja: Nja jag vet, den risken finns. Men samtidigt chansade man med Markström i KS -08? vilket gav ett lyckat resultat.. Vet att det är en chansning.. och onödigt att chansa igentligen, men var  bara ett förslag på nån slags förändring =)
Kommentera

Huss: helt fel! Tycker en kapten ska ha pondus. Även att enterfedlt är jobbig att möta så känns han inte som ett kaptensämne, dessutom har han inte en hel säsong i A-laget än. Sunken är ett klockrent val.
Kommentera

HappyX3: jag tycker inte att man ska riskera att knäcka Johansson.
Kommentera

Första matchen efter uppehållet kan vi kanske sätta johansson i mål?? När en junior debuterar i mål brukar ju laget offra sig lite extra för att hjälpa honom. Dels nya spelare i Jacobsson och Wännström, sen ny målis som gör att laget anstränger sig lite extra?? 

Jag vet att det är en chansning, blir det fiasko kan det gå riktigt illa med johansson självförtroende... Men ett förslag iaf!

Kommentera

HappyX3: Det funkar inte med CZ hockey, inte utan målvakt!
Kommentera

Som jag sagt tidigare.. Börja spela CZ hockey.. Hela laget ska gå in för att spela defesivt och gå på kontringar. Detta för att bygga en stabilitet i laget och bygga upp ett system av lung hos grabbarna..

Det jag tycker är jobbigast med detta ras, denna totala kollaps är att jag skäms inför nyförvärven i år. Harju, Enterfeldt och Thuresson kommer till svenska mästare, dom spelar bra och gör det dom ska men ändå förlorar BIF stort. PINSAMT Tur att Gunderson har ett år kvar på kontraktet annars skulle han väl lämnat efter denna säs. (BIFs bästa spelare No dubt). 
Kommentera

The gallion: Nej Boork behövs inte.

Helt enkelt behöver laget ändra på spelet, nu är det för mycket transportering av pucken i diverse onödiga bågar, i anfallszon ska det passas och snirklas så att spelarna inte har energi och fokus kvar vid målchanserna.

Lösning Fordwards: Åk rakaste vägen in i anfallszon och in i slottet, max 2 passningar sedan skott PÅ MÅL var fokuserade på returerna hela tiden, nu blir ni överraskade  och är ofokuserade vid returerna . Om pucken hamnar bakom mål så åk dit med ful fokus på uppgiften, dvs att VINNA pucken. Inte bara åka dit och vispa med klubban och bli nedkontrade.

Lösning backar: Stå inte fastfrusna i isen och titta på spelarna vid pucken, titta också runt er och räkna in. Använd lite fantasi och förutse vad som kommer att hända och framför allt ÅK SKRISDKOR i stället för att hänga på motståndaren.

Målvakterna: TA BARA PUCKARNA!!!!!. Nu släpper ni in skott från en 3 årings klubba t o m.

Tränarna: SPELA BARA HETA SPELARE!!!!!, dvs 1/4 av laget just nu.

Spelarfruar och flickvänner (ev pojkvänner)? Sexstrejka tills laget börjar vinna minst 2-3 matcher i rad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Det är ju svårt för någon som inte känner spelarna att ha vettiga åsikter om vem som passar som kapten.
Kommentera

Linus Wickman: Enterfeldt är också mitt val, han har dessutom bakgrund från Brynäs vilket jag tycker skickar bra signaler
Kommentera

Huss: gunderson behärskar inte svenska språket så bra, föredrar enterfeldt isf
Kommentera

bradberry: Jag håller med Sunken är en jättebra kille men det finns lämpligare kaptensämnen i laget. Enterfeldt, Gunderson och Ollas tänker jag främst på.
Kommentera

bradberry: Eller varför inte Thuresson?
Kommentera

Tid för förändring! På flera plan...

Ta bort C på #22.

Ny kapten: RYAN GUNDERSSON.

Han är den ende i dagens trupp som visar 100% karaktär. På jobbet varje match och bra offensivt och tar sitt ansvar defensivt. Dessutom social förmåga. Ett solklart val...
Kommentera

Lesky: Detektiv Lesky;-)
Kommentera

Helt oviktigt, men jag har nu löst mysteriet med att Putte S, 44 år från Västerås saxar meddelanden härifrån till GD.ses matchbloggar. 

Putte S från Västerås är The Gallion här på forumet, han har bara postat 75 inlägg här på forumet, så han är lite av en doldis :)

Väl mött Putte ;)

Kommentera

maddog1970: ÖNSKEDRÖM?
Kommentera

« · 1557138 · »