Brynäs IF

727088 inlägg · 7960 ämnen

säsongen över . Tack Sunklöv !!!

« · 1559992 · » Till forumet

Sv: säsongen över . Tack Sunklöv !!!

BRYNÄS4EVER NR1:

jo jonsson kan ju ändra om mera i femmorna men de gör han inte. han är slut som tränare han vänder aldrig detta.

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Håller med dig till 100%!
Kommentera

The gallion: Tack då vet vi!! Hör upp alla, Tommy är slut som tränare!! Efter två år som huvudtränare är han slut. Första säsongen blev det bara guld, och i år har karlstackarn tvingats trolla med knäna. Självklart är han slut...

Jösses...

Kommentera

Zappaholic:

Tommy Jonsson gav en märklig, oförklarlig men ändå, tycker jag, fantastiskt svar till media efter förlusten igår. ”Vi blir livsfarliga i slutspelet.” Problemet är bara att ingen tror på honom, propagandan om SM guld i fjol hade anhängare som kallade sig brynäsare och det gick vägen. Men den här gången herr Jonsson så står du nog ensam i världen om att tro något dylikt.

Kan Brynäs vinna? En fråga fler och fler börjar fråga sig själva. Jag vågar inte svara på det, jag avvaktar i hopp om att slippa stå med en dumstrut senare. För det enklaste svaret på alla Brynäs gåtor den här säsongen är ”jag vet inte”. De regerande mästarna har övergått till någon form av flummighet som ingen hockeyfantast i vårt avlånga land egentligen kan förklara oavsett rim & ramsor. Det krävs ett mirakel, Brynäs - kanske någon ska avgå så en blixt slår ner mot Läkerol Arena? Sådan energi skulle de regerande mästarna behöva!

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Snälla du och dina barnsliga gnällkärringar till medgångare: gör oss en tjänst och försvinn från detta forum, vi som stöttar i med- som motgång har lidit nog nu av ert eviga infantila omogna skitkastande mot spelare och ledare i det lag ni påstår er supporta.
Kan du inte ta din lastbil, lasta på alla dina 14-åriga skitkastarkompisar, dra till Norge och stanna där.
Snälla?
Kommentera

Huge: Nämen, är du arg?
Kommentera

70 Rodrigues: Tror det är svårt att vara arg på de man tycker synd om. Men det är bara min gissning...
Kommentera

Zappaholic: En mkt bra gissning...
Kommentera

Huge: Fyll din färdtjänstbuss istället du, med dina 3-4 jämlikar som påstår sig supporta, men som i själva verket bara nickar och säger att solen går ju upp imorrn också. Kommer aldrig med ett eget förslag utan dissar bara alla andra som gör det. Rulla in era permobiler och åk upp till Sätra och kör upp näsan i närmsta brunöga, där det hör hemma!
Kommentera

sylf: Slog upp ordet supporter på wikipedia:

"Supporter är en person som stöder en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den. Begreppet förknippas ofta med någon som har ett stort engagemang för en idrottsförening. En supporter kan ibland även kallas för ett fan, vilket ofta förknippas med någon som har ett stort intresse av en artist eller musikgrupp.

En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. Ordet har en negativt laddad ton. Vissa supporterklubbar anklagas ibland av andra klubbar för att vara medgångssupportrar.

Motsatsen kallas motgångssupporter. En sådan stöder sitt lag och går på matcherna oavsett hur det gått för laget tidigare under säsongen och bryr sig inte om vad det är för väder eller vilket lag som är motståndare. Motgångssupportern brukar beskrivas som en person som älskar sitt lag och känner stolthet i sitt engagemang och sin passion."

Vilken kategori tillhör du, sylf?

Kommentera

sylf: Isf sitter jag hellre och nickar och håller med dom som jobbar med hockey dagligen istf att komma med konkreta förslag som "AVGÅ jävla muppar!!!!" och andra begåvade förslag som verkligen känns seriösa och sakliga.
Egentligen rätt skrämmande och tragiskt att se såna som du: vuxna familjefäder med barn och som uppträder som omogna adrenalinstinna 16-åringar med ADHD-symptom.
Nu kan det iofs vara så att man verkligen HAR fått den diagnosen och isf är det bara att acceptera läget, men isf vore det bra om du/ni klargjorde det för oss andra "normala" supportrar.
Då har vi iaf fått en bra förklaring på ert uppträdande.
Kommentera

Huge:

En liten undran , Varför sitter lilla huge som en liten polis här inne och hoppar på allt å alla som kommer med kritik ?,

Senast jag kollade bodde vi i en demokrati där inte censur får förekomma , .

Men det har inte lilla huge fattat , En "Normal" supporter som lilla huge kallar oss för , har inte för vana att slicka brunöga ,utan reagerar med ilska,vantro och hopplöshet när laget dom älskar uppför sig som ett gäng 7åringar som precis har genomfört livets första träning och inte som ett gäng högt betalda proffs som har betalt för att prestera ,

Kommentera

Zappaholic: Med eller motgångssupporter, vem avgör sånt, nånsnubbe somsuttit och krafsat på Wikipedia? Eller är det din egen åsikt att den som tycker Sundlöv misslyckats och ska avgå är en motgångssupporter? Och va fan har det för betydelse? Är det viktigt för dig vem som är vad?
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: "Senast jag kollade bodde vi i en demokrati där inte censur får förekomma ,"

Och senast JAG kollade så bor vi fortfarande i en demokrati där censur inte förekommer.
Eller vad ville du säga?
Att du inte får uttrycka din åsikt härinne?

Kommentera

munkas:

Behövs lite mer förberedelser...personligen o för laget hade jag föredragit match imorgon inför ödesmatchen på lör

"Nu får vi några dagar på oss. Vi får träna på bra och förbereda oss på bästa sätt." säger Tommy Jonsson

Kommentera

sylf: Så du tycker mitt inlägg var meningslöst? Bra, då vet du hur jag känner när jag råkar läsa dina skitinlägg. Du kommer bara med massa värdelösa förslag.

Zzzzzzzzzzz.

Kommentera

sylf:

Varför ska det vara såååå svårt att fatta att alla här inne i boken egentligen vill och hoppas på det samma ,Nämligen att vårat lag Brynäs IF ska ha framgång och ta guld varje år ,

Problemet för en del "läs lilla Huge " är att vi är alla olika indivder som reagerar olika vid olika uppståtta situationer , och ser lösningar på problemen på olika sätt ,

En del reagerar en del aggerar och andra sticker huvudet i sanden och hoppas allt löser sig av sig själv , vilken kattegori ni känner er hemma i vet ni alla bäst själva , själv reagerar jag och hoppas att dom som har möjligheten aggerar och inte gör som strutsen ,

Men just nu ser det ut som att föreningen och dess ledare leker struts ,

Men va fan, vi fick ju höra en orgel så kanske strutsen har vaknat nu ,

Som sagt , vi är alla Brynäs vänner å även olika individer ,

Vi ska väl ha samma mål här inne i boken ,

Det bästa för laget ???

Kommentera

Huge:Bara för att du har ett busskort betyder inte det att du är en bättre förare än den som inte har!!
Kommentera

faceoff: Jo, jag skulle nog vilja påstå att jag är en bättre bussförare än nån som inte har busskort och som aldrig kört buss tidigare.
Eller var det nåt annat du ville säga med ditt ngt kryptiska inlägg?
Kommentera

Huge: Tror att jag hellre gått om du satt vid ratten
Kommentera

Huge: Ett väntat svar från dig då du är den största BW som går i ett par skor har även en BW där jag jobbar och han är nästan lika pantad som du!
Kommentera

foppa78: Bara för att du har en behörighet/licens att kontrollera svetsfogar betyder inte det att du är en bättre kontrollant än den som inte har befogenhet eller licens!!

Allt enligt faceoffs egen logik.

Annars var ditt svar rätt så väntat från en obildad halvdum gaphals som du!
Kommentera

Jag ser att begåvningsreserven briljerar härinne...
Kommentera

Huge: Menar du verkligen att faceoff är logisk? :-)
Kommentera

Huge:Jag har inget busskort men kan köra både framåt å bakåt, har heller inget mc kort men kan köra,kan även köra grävare men har ingen behörighet...om du inte fattar va jag menar så kan även vissa här inne jävligt mycke hockey å många försöker uttrycka det här inne,sen är det så att en tränare tror på sitt å kör på det,men det betyder ju inte att han gör/har rätt!!!
Kommentera

Huge: Du glömde söndertatuerad svetsare mm men det kan du säga face to face på lördag om vi ses?
Kommentera

Undrar om jag är en med- eller motgångsupporter. Jag tycker att föreningen gjorde fel som inte krigade till sig en, eller ett par förstärkningar innan det var försent. Mitt problem just nu är hur klubben hanterar den här krisen. Vi är i särklass elitseriens (just nu) största krislag.

Vi har kort en åtgärdsplan bestående av;

- köp av några medelmåttor som inte är bätter än egna junisar

- sänkt biljettpris till ett möte med ett av seriens, rakt igenom sämsta lag. Som vi tyvärr inte heller vann.

- vi har haft möte där styrelseordförande konstaterar att det inte är någon fara på torpet. Efter uppehållet börjar vi vinna igen?

etc etc. Vi har ju inte gjort någonting konkret för att vända det här.  Nu sitter vi i en sits där vi riskerar ett helt slutspel? Jag förstår verkligen inte detta resonemang. Det återstår inte så jäkla många matcher att lösa det här. Jag tror precis som en del andra här att OM vi går till slutspel så tror jag att laget blir bättre. Detta pga att de mentala spärrarna då släpper. Men vi är ju inte där! Vi är inte klara för slutspel och iom detta anser jag att föreningen inte har gjort sitt jobb. Andra föreningar (också fyllda av hockeykunnande proffs) har förstärkt på positioner som fattats. Vi har inte gjort det.

Kommentera

brynäs08: Du är en riktig Supporter alla måste inte vara som rövslickarna!;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78:

medlem sedan 1982 ;)

Kommentera

Det kanske är tid att damma av namninsamlingarna för Sundlövs avgång?

Inte för att de hjälper då han aldrig kommer att avgå, vad fan ska han göra annars liksom?

Kommentera

Gurra88: Hur många är ni egentligen som "kräver" Sundlövs avgång? 5 personer?
Kommentera

Gurra88: Sundlöv är en legend, han sitter säkert.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Inte som sportchef iaf!
Kommentera

Peja: Hur är det att sitta online och vänta på att jag ska skriva för att kunna ifrågasätta det sen? Mår du bra?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Helt riktigt , som målvakt. Han har lyckats att gå från guldlag till elitseriens sämsta.. Inte många som klarar av det
Kommentera

Gurra88: Snittiden mellan dina inlägg är ju ungeför tre minuter 24/7 så Peja behöver ju inte vänta ihjäl sig direkt :-;
Kommentera

arnio: roligt
Kommentera

foppa78: Kan inte du definiera vad som kännetecknar en riktig supporter så vi all vet vad vi har att rätta oss efter? ;-)
Kommentera

brynäs08: Många sakfel i ditt inlägg. Åtgärdsplanen har bestått av flera olika åtgärder.

Innan transferfönstret stängde försökte man få tag på en back som tillförde tyngd i egen zon. Man fick tag på Jacobsson, som är en 100-kilosbjässe som spelar fysiskt. Många andra ES-klubbar värvade också backar, men ingen fick tag på någon som passade Brynäs kravbild bättre än vad Sundlöv fick i Jacobsson.

Exakt vilken juniorback som inte platsar anser du är lika bra som Jacobsson? Berglind? Nörsterbö?

Om Brynäs ledning hade förmedlat ut (den felaktiga bilden) att det är total kris i klubben, så hade man ju bara hällt bensin på elden. Jag tycker ändå att man ska komma ihåg att folk inte alltid säger samma sak i tidningarna som bakom de stängda dörrarna... Och det är givetvis helt rätt. Det är ingen mänsklig rättighet att ha full insyn i vad som händer i Brynäs.

Gurra88: Om du är modig nog att starta den påstådda insamlingen, så får jag ju se svaret på min fråga utan att du försöker byta samtalsämne (för övrigt komiskt att du alltid försöker rikta fokus på den som svarar dig istället för vad den personen skriver, men så gör ju dåliga debattörer när de inte kan hantera frågor/argument).

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Absolut inte. Men trots att jag bett dig sluta svara på mina inlägg så kan du inte låta bli?
Kommentera

Gurra88: Jag besvarar de inlägg som jag har lust att svara. Skriv privata meddelanden till de berörda om du endast vill ha svar från vissa. Din föreställning om att jag bedriver någon slags hetsjakt på dig börjar dock likna paranoia.
Kommentera

Gurra88: Peja är en av gästbokens mest objektiva, sansade, nyanserade och kunniga skribenter.
Förstår att du inte vill ha svar därifrån eftersom du inte är intresserad av att vare sig lära dig nåt eller försöka föra en normal och sansad hockeydebatt.
Kommentera

Peja: det är säkert sakfel i mitt inlägg enligt dig. Jag skriver bara lite vad jag tycker. Det finns mycket bra och dåliga saker jag inte skriver. Även jag förstår att man inte som chef kan gå ut i media och döma ut sitt eget agerande. Men sammanfattningsvis tycker jag inte klubben har gjort tillräckligt denna gången. Jag förstår inte hur man ena dagen kan skryta om att man ska leda svensk hockey, försvara guldet, etc samtidigt som man inte ersätter förlorade spelare och inte agerar när det brakar åt helvete. Jag är första man som skriker ut min lycka om behåller slutspelsplatsen, men att tycka den här säsongen, efter ett guld, är godkänd so far, då tycker jag att man är ute och cyklar.

Kommentera

brynäs08: Medelmåttor? Wänna är väl knappast dålig och Jacobsson var nog det bästa det gick att få tag på i en tom marknadsplats.
Dessutom är HGK klubbdirektör inte styrelseordförande.

Nu börjar jag låta som en jäkla papegoja här men det första misstaget var en alltför svag backbesättning till att börja med. Finns nog ingen på det här forumet som inte håller med om det. När laget sedan under senhösten  slarvade och inte höll sig till grunderna som är ett disciplinerat försvarsspel då började det läcka kraftigare och kraftigare. 
I januari när dammen redan har brustit, då räcker liksom inte två sandsäckar till...
Vi hade behövt 5-6 klasspelare med massor av självförtroende för att låta de värsta "hänghuvena" vila och en lång paus för att ladda om mentalt om flödet skulle kunna bromsas.
Om vi, mot all förmodan, skulle gå till ett slutspel så har jag svårt att se att några mentala spärrar skulle släppa. TJs uttalande om att "de blir livsfarliga" gäller mest det egna defensiva spelets irrvägar tyvärr.

Kommentera

Huss: Nej Wennström är ingen skitvärvning, du får ursäkta jag syftade på våra backar. Och det fanns backar lediga, åtmindstånde tidigare under säsongen.

Jag håller med dig i mångt och mycket, men tycker fortfarande, som jag skrev, att vi inte har följt upp denna säsongen på ett proffsigt sätt. Det är för mycket "det löser sig på sikt" mentalitet. 

Kommentera

brynäs08: Just det är jag helt enig med dig om. När många andra insåg att det inte stod rätt till så verkade inte TJ se samma saker. Sjukdomsinsikten kom väldigt sent och ibland undrar man om han fortfarande inte insett vad som är på väg att hända givet vissa uttalanden.
Tror iofs han gör det och att det är spel för galleriet men jag hoppas att TJ och Sundlöv verkligen sätter sig ner och gör en kritisk analys efter denna säsong om vad som gick fel.
Sjukt nog vore det bästa för nästa säsong om vi missade slutspelet, insikten och krismedvetandet blir så mycket större då.

Kommentera

En gammal goding, slutspel eller ej, vad får ni för resultat HS skribenter?

Kommentera

Huss: Enligt min kalkyl så får vi 74 poäng och kniper åttondeplatsen före Växjö på 68 poäng :-) och sen blir vi ju farliga enligt TJ.
Kommentera

Över de 16 senaste matcherna är Brynäs sämst. Det motsvarar en tredjedel av de spelade matcherna.

Över de 20 senaste matcherna är Brynäs på kvalplats (=42% av de spelade matcherna).

Det här handlar inte om nån formsvacka.

Förlänger Tommy Jonsson den här sviten in i nästa säsong spelar vi i Kvalserien nästa år. Garpenlöv har givetvis rätt när han säger att nåt viktigt saknas – ett fungerande spel. Individuellt ska Brynäs vara klasser bättre än t.ex. Timrå men huvudcoachen har inte löst sin huvuduppgift – att få spelarna att fungera som ett elitserielag. Med tillgång till större delen av förra årets mästarlag och med bl.a. två värvade landslagsspelare har Jonsson misslyckats fullständigt. Handlar det om taskig försäsongsträning? Det är Jonssons ansvar. Omotiverade/slöa spelare? Jonssons ansvar. Ett spel som inte fungerar? Jonssons ansvar. Formsvacka? Jonssons ansvar.

Det var nån journalist som skrev att han hade snackat med en spelare i ett motståndarlag. Spelaren hade varit förvånad över hur uselt Brynäs hade spelat. ”Som ett juniorlag”.

Igår var Timrå bättre än Brynäs i två perioder. Ett dåligt timråbyte och flera pp höll Brynäs kvar i matchen. I sista såg det ok ut så länge Brynäs höll till i anfallszon. I egen zon ser det alltid hopplöst ut.

Positivt: Spelet var inte lika uselt som före uppehållet.

Negativt: Brynäs är seriens just nu sämsta lag.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Glädjekalkyl.... ;-)

Min gav 8. Växjö 73, 9 AIK 72 och 10 Brynäs 72.
Då gav jag ändå Brynäs ett poäng mer än vad jag tror de lyckas med...

Kommentera

« · 1559992 · »