Undrar om jag är en med- eller motgångsupporter. Jag tycker att föreningen gjorde fel som inte krigade till sig en, eller ett par förstärkningar innan det var försent. Mitt problem just nu är hur klubben hanterar den här krisen. Vi är i särklass elitseriens (just nu) största krislag.
Vi har kort en åtgärdsplan bestående av;
- köp av några medelmåttor som inte är bätter än egna junisar
- sänkt biljettpris till ett möte med ett av seriens, rakt igenom sämsta lag. Som vi tyvärr inte heller vann.
- vi har haft möte där styrelseordförande konstaterar att det inte är någon fara på torpet. Efter uppehållet börjar vi vinna igen?
etc etc. Vi har ju inte gjort någonting konkret för att vända det här. Nu sitter vi i en sits där vi riskerar ett helt slutspel? Jag förstår verkligen inte detta resonemang. Det återstår inte så jäkla många matcher att lösa det här. Jag tror precis som en del andra här att OM vi går till slutspel så tror jag att laget blir bättre. Detta pga att de mentala spärrarna då släpper. Men vi är ju inte där! Vi är inte klara för slutspel och iom detta anser jag att föreningen inte har gjort sitt jobb. Andra föreningar (också fyllda av hockeykunnande proffs) har förstärkt på positioner som fattats. Vi har inte gjort det.
Redigerad kommentar
Det kanske är tid att damma av namninsamlingarna för Sundlövs avgång?
Inte för att de hjälper då han aldrig kommer att avgå, vad fan ska han göra annars liksom?
Redigerad kommentar
Peja: det är säkert sakfel i mitt inlägg enligt dig. Jag skriver bara lite vad jag tycker. Det finns mycket bra och dåliga saker jag inte skriver. Även jag förstår att man inte som chef kan gå ut i media och döma ut sitt eget agerande. Men sammanfattningsvis tycker jag inte klubben har gjort tillräckligt denna gången. Jag förstår inte hur man ena dagen kan skryta om att man ska leda svensk hockey, försvara guldet, etc samtidigt som man inte ersätter förlorade spelare och inte agerar när det brakar åt helvete. Jag är första man som skriker ut min lycka om behåller slutspelsplatsen, men att tycka den här säsongen, efter ett guld, är godkänd so far, då tycker jag att man är ute och cyklar.
brynäs08: Medelmåttor? Wänna är väl knappast dålig och Jacobsson var nog det bästa det gick att få tag på i en tom marknadsplats.
Dessutom är HGK klubbdirektör inte styrelseordförande.
Nu börjar jag låta som en jäkla papegoja här men det första misstaget var en alltför svag backbesättning till att börja med. Finns nog ingen på det här forumet som inte håller med om det. När laget sedan under senhösten slarvade och inte höll sig till grunderna som är ett disciplinerat försvarsspel då började det läcka kraftigare och kraftigare.
I januari när dammen redan har brustit, då räcker liksom inte två sandsäckar till...
Vi hade behövt 5-6 klasspelare med massor av självförtroende för att låta de värsta "hänghuvena" vila och en lång paus för att ladda om mentalt om flödet skulle kunna bromsas.
Om vi, mot all förmodan, skulle gå till ett slutspel så har jag svårt att se att några mentala spärrar skulle släppa. TJs uttalande om att "de blir livsfarliga" gäller mest det egna defensiva spelets irrvägar tyvärr.
Huss: Nej Wennström är ingen skitvärvning, du får ursäkta jag syftade på våra backar. Och det fanns backar lediga, åtmindstånde tidigare under säsongen.
Jag håller med dig i mångt och mycket, men tycker fortfarande, som jag skrev, att vi inte har följt upp denna säsongen på ett proffsigt sätt. Det är för mycket "det löser sig på sikt" mentalitet.
brynäs08: Just det är jag helt enig med dig om. När många andra insåg att det inte stod rätt till så verkade inte TJ se samma saker. Sjukdomsinsikten kom väldigt sent och ibland undrar man om han fortfarande inte insett vad som är på väg att hända givet vissa uttalanden.
Tror iofs han gör det och att det är spel för galleriet men jag hoppas att TJ och Sundlöv verkligen sätter sig ner och gör en kritisk analys efter denna säsong om vad som gick fel.
Sjukt nog vore det bästa för nästa säsong om vi missade slutspelet, insikten och krismedvetandet blir så mycket större då.
En gammal goding, slutspel eller ej, vad får ni för resultat HS skribenter?
Över de 16 senaste matcherna är Brynäs sämst. Det motsvarar en tredjedel av de spelade matcherna.
Över de 20 senaste matcherna är Brynäs på kvalplats (=42% av de spelade matcherna).
Det här handlar inte om nån formsvacka.
Förlänger Tommy Jonsson den här sviten in i nästa säsong spelar vi i Kvalserien nästa år. Garpenlöv har givetvis rätt när han säger att nåt viktigt saknas – ett fungerande spel. Individuellt ska Brynäs vara klasser bättre än t.ex. Timrå men huvudcoachen har inte löst sin huvuduppgift – att få spelarna att fungera som ett elitserielag. Med tillgång till större delen av förra årets mästarlag och med bl.a. två värvade landslagsspelare har Jonsson misslyckats fullständigt. Handlar det om taskig försäsongsträning? Det är Jonssons ansvar. Omotiverade/slöa spelare? Jonssons ansvar. Ett spel som inte fungerar? Jonssons ansvar. Formsvacka? Jonssons ansvar.
Det var nån journalist som skrev att han hade snackat med en spelare i ett motståndarlag. Spelaren hade varit förvånad över hur uselt Brynäs hade spelat. ”Som ett juniorlag”.
Igår var Timrå bättre än Brynäs i två perioder. Ett dåligt timråbyte och flera pp höll Brynäs kvar i matchen. I sista såg det ok ut så länge Brynäs höll till i anfallszon. I egen zon ser det alltid hopplöst ut.
Positivt: Spelet var inte lika uselt som före uppehållet.
Negativt: Brynäs är seriens just nu sämsta lag.
Carl Lejonkräk: Glädjekalkyl.... ;-)
Min gav 8. Växjö 73, 9 AIK 72 och 10 Brynäs 72.
Då gav jag ändå Brynäs ett poäng mer än vad jag tror de lyckas med...
Fan, jag trodde han skulle förstärka laget mot Växjö.
Jajjen:
Ove skulle platsa i dagens Brynäs om han fick träna någon månad. En joker i slutspelet? =)
söder över:
4 poäng kvar sen är vi i ingemansland , torsdag 21/2 så har sunklöv lyckats med sitt jobb , då är säsongen över och Brynäs är i ingemansland för resten av denna sässe , med den marginalen dom hade innan dom slutade spela helt , GRATTIS sunklöv du lyckades ,
"söder över:
4 poäng kvar sen är vi i ingemansland , torsdag 21/2 så har sunklöv lyckats med sitt jobb , då är säsongen över och Brynäs är i ingemansland för resten av denna sässe , med den marginalen dom hade innan dom slutade spela helt , GRATTIS sunklöv du lyckades ,"
Ytterst osannolikt att Sundlöv skulle sikta på ingemansland.
Carl Lejonkräk:
Med det lagat han skrapat ihop till detta år kan man ju tro att det var hans agenda ..
BRYNÄS4EVER NR1:
Jag väntar med spänning framför datan ,,,, Har sunklöv avgått än????