Brynäs IF

727991 inlägg · 7962 ämnen

Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00

« · 1072409 · » Till forumet

Sv: Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00
Tommy: Tycker BIF spelar jävligt bra i mittzone. Synd att inte Sundström satte sin puck som gick i stopeln strax efter 0-1 målet.
Kommentera

andreasknox: Ja, det är bara att nypa sig i armen...he..he...
Kommentera

gavlegirl: Utv ske 2x2 & Bry 4x2
Kommentera

Tommy: Ja äntligen verkar det funka hyffsat bra =) Brynäs ser rätt stabila ut trots en del lägen tycker jag. Fan vad kul att det gåt bra för BRYNÄS IF =) Hoppas det håller i sig!!!
Kommentera

Olle: Sedär...Då ska jag kanske inte klaga då :-)
Nu funkar det skapligt i alla fall
Kommentera

Han är skön Widde! =)
Kommentera

Tommy: 2 matcher på 9 omgångar? Lyckans ost! Jag tvivlar på att ens 60% av årets matcher har rullat på felfritt för mig.
Kommentera

Vad står det i utvisningsstatistiken?
Kommentera

Verkar bra på filma till sig utvisningar SAIK om man ska tro webradion (och det gör jag i det här fallet såklart)
Kommentera

andreasknox: Ja, det tycker jag, men jag fick som svar att jag kunde använda den till film eller slutspelet.
Slutspelet är ju OK under förutsättning att vi når dit. Annars sitter jag inte och kollar på datorn.....Nu verkar det hoppa igång.....hoppas jag....
Kommentera

Dålig dommare fy fan..
Kommentera

Tommy: Jasså du har säsongskort, då borde dom ge dig 100 kr på ditt konto egentligen men..
Kommentera

Davey_22: Mitt hackar också. det är andra matchen på 9 omgångar som är näst intill omöjlig att se...
Kul när man sitter med säsongskortet...
Men vi får säkert en värdekod till som kompensation...
Kul när man har säsongskortet.....
Kommentera

Davey_22: Ja det brukar ju funka bra annars men idag suger det ju..
Kommentera

andreasknox: jasså, ditt hackar me ? De gör mitt me, brukar vara bra annars.
Kommentera

Davey_22: Nu är det rätt match men det hackar som faen! O Brynäs leder? =))) HÄRLIGT!!
Kommentera

Här kan ni se matchen men ni måste ha sopcast och vlc media player..
Kommentera

vilken sida är det på ?? länk ?
Kommentera

andreasknox: En hel jävla vecka har jag väntat på att få se mitt Brynäs lira, och så fuckar canalplus upp det och visar två skitlag.
Kommentera

Davey_22: Ja nu visar dom Rögle matchen ist som det verkar, helt SJUKT!!!!! FAAN =(
Kommentera

RavenLord: men va fan ! dem visar ju rögle mot dif där dem ska visa Brynäs match på web-tvn, va e detta ?
Kommentera

RavenLord: men va fan ! dem visar ju rögle mot dif där dem ska visa Brynäs match på web-tvn, va e detta ?
Kommentera

Han domaren rätta till pipen efter han släppt pucken?
Kommentera

65selander: Ha fan va tyst dom blev..de stammade igång tillslut
Kommentera

65selander: Satan i gatan vilken start :)
Kommentera

andreasknox: Canalplus är ett par jävla lallare, ska dem förstöra min hockeykväll ska jag fan ha ersättning.
Kommentera

Gusten: Har fruktansvärt att tro på det och om de gör det så lär man få se en torsk på plats nu på lördag. Game on
Kommentera

Fan det är ju inget ljud på webb tv =(
Kommentera

65selander: Det KAN väl inte bli ytterligare en seger va? 12 poäng av 12 möjliga på bortaplan hade ju varit nästan äckligt bra ...
Kommentera

rackham: Det görs väl redan hos lag med bredd i truppen. I Brynäs fall får de reglera detta mer med istid, eftersom Brynäs har en tunn trupp.

Små skador och skavanker är dock den vanliga rubriken på rotationen. Där de i många fall skulle kunna spela hur bra som helst.
Kommentera

Bissett19:

schysst, lång TV-intervju m Czarnecki på arbetarbladet.se också...
Kommentera

rackham: Det var ju en viss tränare som försökte det förra säsongen...
Kommentera

MickeB:

Ok x 2...

Har alltid funderat varför man inte bänkar nån center eller så bara för att säsongen är lång och alla behöver spela...
Kommentera

rackham: Eller kanske förstår förresten.

I SM, om inte en första och andra målvakt tydligt visat sig under säsongen, så ska den som bedöms som hetast starta, och får två matcher på sig att bevisa att han ska behålla första spaden. Annars ska den andra in, med omedelbart bums, förutsatt att han inte är ur form.
Kommentera

rackham: Grundregel ska alltid vara att den hetaste ska stå. Men med en långsiktig strategi i grundserien. Markström var het senast, men Lindbäck kanske har sett hetast ut på träning nu? Men förmodligen ingen större skillnad, utan de ser nog het ut på träning för jämnan båda två-) Då köra med den långsiktiga strategin att låta dem spela två tre matcher och sedan vila lika många. Perfekt, tycker jag.

"Spelar vi om SM i "Samma chans"...?" Förstår inte vad du menar!
Kommentera

rackham:

Svanberg sjunde back ikväll,Jonte C får chansen tillsammans med Nolander.....
Kommentera

MickeB:

Spelar vi om SM i "Samma chans"...?

Hetast står eller skall lotten avgöra...?
Kommentera

Qvarre: Så skulle det visa sig ikväll att Brynäs spelar bra, men förlorar och känslan är att man förlorade p.g.a. Lindbäck (vilket jag inte tror) så vet man det först i efterhand, men fram för allt, det skulle väl inte vara hela världen heller. Lindbäck har fått mera erfarenhet, som i förlängningen är viktigt, än ett resultat i en enskild match i oktober. Speciellt nu, när man skaffat sig fallhöjd i tabellen
Kommentera

Qvarre: Markström var het som lava mot LHC, men det är historia nu. Lika gärna som han kan surfa vidare på den vågen, så kan få en reaktion på densamme också och göra en relativ platt figur. Så inget är rätt eller fel.

Men en sak är säker, Markström, som fick spela 5-6 sista matcherna ifjol + 8 av matcherna i kvalserien samt 6 matcher hittills denna säsong, har fått chansen att visa vad han går för, att komma in i elitserietempot, m.m, och gjort det förbannat bra.

Lindbäck måste väl också få samma chans, eller hur? Enbart två matcher har han på sitt konto, i sin karriär hittills. Har hittills lidit lite av att inte riktigt ha anpassat sig till elitserietempot, men precis som Markström visar han tecken på att ha ett psyke av stål, att trots tunga starter i båda, samla ihop sig och gjort två bra matcher, helhetsmässigt. Så ännu har vi inte sett det bästa av Lindbäck, inte av Markström heller för den delen.

Under JVM lär Lindbäck få spela 5-6 matcher i rad. Jag är helt övertygad om att även Markström, under säsongen, kommer att få samma chans. Då jag tror tränartrion vill se hur de reagerar i en sådan situation.

I ett ev. slutspel så är väl Markström favorit att stå i dagsläget. Men jag hoppas och tror att Lindbäck kan utmana honom ända in i kaklet och att Brynäs har två vassa alternativ att ställa i kassen. I ett slutspel är det viktigt att målvakten får ett momentum på motståndaren, eftersom det är en matchserie. Lyckas inte den ene, så kanske den andra gör det istället, därför jäkligt bra om Brynäs kan få detta. Så vem som i praktiken kommer att få spela mest i ett slutspel, är nog bara skrivet i stjärnorna ännu så länge.
Kommentera

MickeB:
Visst ska båda målvakterna hållas igång, speciellt med tanke på att Markström drar på JVM vid juletid. Men Markstörm är hetare än lava för närvarande och tycker jag att han ska stå i denna mycket svåra bortamatch.
Efter JVM så hoppas jag på att de satsar på en 1:e målis då det blir lite "hattigt" om de ska stå var 3:e match eller liknande.
Bara att hoppas att Lindbäck är vaken från början och gör en toppmatch för det kommer att behövas i kväll.
Kommentera

65selander: 3-3 blire!!
Kommentera

Jompe: Jo men Vas ställer upp för sina polare :-)
Tror Månsson kommer att vara överladdad ikväll, men det blir förlust för oss ändå men vad gör det när man surfar uppe i det blå.

Kommentera

65selander: Nej, det blir inte Vas som skickar ut Mördarn i omklädningsrummet. Han har ju ingen historia med Mördarn. Det lär vara andra som står i kö för att sänka honom. Matchstraff på Mördarn plus en Brynäsare ikväll är väl bara att vänta.

Hur det går i matchen har jag faktiskt ingen aning om.
Kommentera

65selander: Mördarn är det Månsson det? Månsson kommer hursomhelst antingen skicka eller bli skickad till sjukstugan, med hjärnskakning. Brynäs segertåg fortsätter en stund till 2-4 (1-1, 0-1, 1-2) Hermansson, Vas, Molin och Granström
Kommentera

Huss: Håller på det är inte Brynäs på -70 talet vi talar om nu. Förlust med 5-3, 5'e i tom kasse. En sk Hedersam förlust :-)

Vas skickar Mördarn till sjuktugan efter en rejäl tackling. 5:43 in i 2:a

Kommentera

Qvarre: Målvakterna behöver matchas båda två, de anses som jämnbördiga (officiellt iaf) och säsongen är lång, samtidigt som de är orutinerade båda två.

Jag tycker det är ett utmärkt beslut, en bra rytm, förutsatt att formen bedöms som någorlunda likvärdig hos dem.

Men hade det varit slutspel, eller streckmatch eller liknande, då hade nog Markström stått.
Kommentera

Varför byta målvakt när Markström höll 0:an senast? Ett riktigt Boork drag enligt mig. Trodde det skulle bli svårt innan men nu blev det ännu lite svårare.

/Danne
Kommentera

ante08: Snack, ni vinner med 4-2. Äntligen bryts vår svit....
Däremot så tar vi en ny seger på lördag.
Kommentera

Bissett19: imrron bryter vi nog eran svit och vinner över er imrron med 4-3.
Kommentera

« · 1072409 · »