Jompe: Att rutinerade Molin går ner bakom mål som Center på förstamålet är bedrövligt. Men Sunkens jag-vill-inte-ha-puck-utan-lämnar-över-problemet-passning i momentet innan är minst lika bedrövligt.
Bra start på matchen. Det var ju bara ett lag på banan fram till 0-2 sedan hände nåt... Synd att effektiviteten inte var bättre i första perioden. Dackell hade ett bra läge, Lind likaså... sedan Sunströms stolpskott..Matchen borde ha havgjorts i den första perioden.
Bara att lägga bakom sig och se framåt mot morgondagens match. Det är nu det viktigaste kommer, att inte torska ett gäng matcher på raken. För då kan den vanliga visan upprepa sig.
MickeB: Lind såg fastfrusen ut vid 2-2 målet, som han får ta på sig. Bättre att vila Lind, när han ändå är dålig. Vann karln en tekning på hela matchen?
Det man undrar är också vart folket framför kassen var. Det var ju soprent framför målet.
Men som du skriver, full fart mot SSK.
sylf: Mja... Din analys förbiser att det var två lag på banan varav det ena laget var totalkass den första perioden. Sedan fick de lite medgång med en snabb reducering efter 0-2. Visst gör det lite ont att tappa en sån ledning men samtidigt så får man försöka se helheten. De var hetare än oss.
Precis som jag har flaggat för så har man tappat den där desperationen som oftast funkar som bränsle för Brynäs spelidé. Det rimmar liksom inte att komma som serieledare till match och spela "desperathockey".
Hur mentalt laddade är laget för den situation som uppkommit? Jag menar att det är lättare att kriga och bevisa att sveriges "experter" har fel genom ett bra lagspel över hela banan än att leva upp till de helt nya förväntningarna som bildats i efterhand.
Det ska bl intressant att se hur laget agerar i morgon. Man hoppas ju på en lika bra bounceback som vi fick efter hemmatorsken mot DIF...
sylf: Nej där håller jag med. Allting startar med att Sunken inte tar ansvar utan lägger över pucken till sin redan forcheckade backkollega...Sedan går Molin bort sig på ett sätt som man inte ens ser i J20 sammanhang.
Men det är bara att hoppa att de tar lärdom och startar en ny vinnande period i morgon. Torsk där så kan man börja bli orolig.