1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1820638 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
7225: Ja du, jag vet inte
Kommentera

Brynäsgubbe: Hur länkar man i mobilen?

Auchinleck: Hur många av Brynäs guld har vunnits genom att "ligga på gränsen" och hur många genom att vara det mest spelskickliga laget? Nya tider?
Kommentera

Inkazar: Då förstår jag inte ditt svar på mitt inlägg. Det var ju syftat till att påvisa att vi inte är herre över vårt eget öde....
Kommentera

Brynäsgubbe: Nej nej nej, artikeln börjar med: Brynäs stenhårda passning inför avgörandet
Kommentera

Leonardo: absolut, men när gränsen inte bara är nådd utan även passerad måste även i övrigt (relativt) timida fans som undertecknad reagera.
Fair play är a och o annars förlorar sporten sin trovärdighet (och marknadsvärde).
Det är alltför många faktorer som pekar på att något inte står rätt till.
Kommentera

2064: Absolut reagerar man väl, både högljutt och argsint, men jag orkar inte lägga energi på det nu...förbannad kommer man bli på mkt i nästa match också....
Kommentera

vti-peter:
"Wikegård kommenterar tacklingen, om än väldigt sparsamt..

www.instagram...0jIrUBuCC/"

Nu har även Wikegård gett sin syn på saken angående fördelning av utvisningar mm. Se kommentaren på min fråga.
Kommentera

Vuollerim: Fick inte upp länken tyvärr
Kommentera

Leonardo:
Här kommer länken
Kommentera

Vuollerim: Tackar o bugar :)
Kommentera

Fortsätt pinga, tweeta, maila. Tjata fram till matchstart imorgon. Sätt press på tomtarna på shl, cmore, domare mfl
Kommentera

5915:
Rätt många av de äldre gulden kom med ett jävla tryck/gnäll på domarna. Och suveränt spel.
Vad var det Tord sa... "gnäll på domarna? Nej, vi tog ansvar för att utbilda dem!" 😂

Jag föredrar att spela ut motståndet framför att mala ner dem. Frölunda-Luleå 96 var väl urtypen för en malfinal.

2016 malde Frölunda ner ett inte tillräckligt spetsigt SAIK.
2015 var Slakers spetsigare än SAIK.

Viktigt att hitta balansen mellan tyngd, fart och spel i truppen.
Tror inte på att bygga för att mala ner ett Frölunda.
Tror mer på att spetsa spelet och komplettera med kraftfulla spelare för att kunna bryta matchbilder. Där har vi en bit kvar just nu.
Jävligt tydliga roller och jävligt noggrann scouting behövs.
Finns att bygga på i alla fall.
Kommentera

Bifbiffen:
Konsten, för det är en konst, är att "verka utan att synas" för att nå både önskad och optimal effekt.

Påverkan är ett intressant område. Frölunda jobbar aktivt med det för att sätta en agenda. Man får säga att de har lyckats, eller hur?

Läs mer i länken.
Kommentera

7225: Nej. Känns för osäkert att sätta in Rautio i den sista och avgörande matchen. Efter Felix storspel i går, så vore det närmast ett kardinalfel att inte låta honom börja. Gör Felix en toppmatch i morgon så lär han nog också få fortsätta som förstemålvakt om vi går till final, ända tills han gör en plattmatch. Går det riktigt snett i morgon med många baklängesmål, så lär valet av målvakt hur som helst bli kritiserat. Fast nu har jag ju tippat att Brynäs tar guld i år.
Kommentera

7713: Jag skulle absolut välja Rautio om jag fick välja, ett mycket säkrare val och bäst räddningsprocent i slutspelet.
Kommentera

Auchinleck: Absolut! Det bästa exemplet utöver mig själv i den konsten är en ninja! Den här ninjan fick till och med mythbusters att vilja ha en ninja i programmet utan att dom själv visste att dom ville ha en ninja med! Ninjan planterade programidéen i huvudet på killarna! Kolla själva! Brynäs måste skaffa en lagninja!
Kommentera

7713: Sandström
Kommentera

7225: Absolut, Rautio har bättre statistik. Min tvekan angående honom gäller att han varit sjuk. Nå'n som vet vad han ådrog sig? Har han haft feber så brukar det ta ett tag innan kroppen känns helt i top-trim igen. Jag tror inte Bulan vågar chansa att börja med Rautio, med tanke på all skit han kommer att få om det trillar in ett par-tre puckar i första, dessutom mot bakgrund av att Felix spelade bra sist.
Kommentera

7225: Självklart ska Felix stå.
Sist DR stod släppte han 3 mål på 7 skott.
Är det bra jämfört hur Felix spelade igår?
Kommentera

Det jag irriterat mig på i gårdagens match var att Tömmernes cross-checkar Brynäs målgörare. Han fick in en halvträff i ryggen på Zaborsky och han fick in en fullträff på Clark efter hans tredje mål. Ett jävla svin är han.
Kommentera

Givet att Sandström startar imorgon, kan vi hålla bort skotten från blå så kan han briljera i närspeler.
Spar Rautio tills det gäller...
Kommentera

Vuollerim: Borttaget? Död länk.
Kommentera

7713: Det är tydligen helt ok!? Känns som det händer allt som oftast vid mål att målgöraren får smaka på en överkörning, slashing eller crosschecking. Det borde domarna styra upp rent generellt!
Kommentera

8212: Ja och sen tog dom Granis sista 3 sek efter hans mål..på mittpunkten!!
Kommentera

cccphockey.se@goranengblom jag håller med om att domsluten absolut inte har varit till Brynäs fördel. Vansinnigt trött på "slöfoot" diskussionen + ett antal andra regler den här säsongen .. hoppas på bättre flyt till nästa säsong. Och kanske har Brynäs marginalerna med sig i match sju.."

Wikegård svarar på en fråga på instagram angående domarna och all fördel Fhc får. Fortsätt ställ frågor/sätt press på journalister, så kallade "experter" och alla som har med hockeyn att göra. Jag har skrivit i flera sociala medier och ställt frågor och uppmärksammat så många som möjligt om domarnas opartiskhet i den här matchserien. Vi måste sätta press, med all rätt dessutom!
Kommentera

Brynäsgubbe:
Här är länken med min fråga till Wikegård
Kommentera

7713: Rautio har stått vadå 10 minuter i match 3 och det gick sådär...han måste ju ha tappat lite nu om han varit krasslig...är mer orolig för att backarna skall orka med tunga o saftiga smällar första 6-7 minuterna
Kommentera

bifhjärta: apropå nått annat grymt intro i går skit i brynäs hej Satan tråkig låt
Kommentera

Tjurn : Fast återkommer till "Brynäs hej" i den nyare tyngre versionen. Funkar hur bra som helst som introlåt å var mäktig just i det avseendet i slutspelet 2012... Att man körde Fahlanders version som introlåt i år anser jag var ett rent haveri... Även om den funkar i andra lägen...
Kommentera

Läsningstips: en matchrapport från Appleyard, en skribent som håller stenkoll på Flyers Europa talanger. Har följt Brynäs tätt nu nån säsong!
Kommentera

Favorit från västkusten
Uppladdat:

0x600-img_0903.jpg

Kommentera

5915: Undrar sa flundra om gädda är en fisk...Torsk är helt säkert en fisk, även om man kanske tänker mer på makrill och sill(strypare) när det gäller Göteborg. Men gärna mer torsk till göteborgarna, det har dom förtjänat!
Kommentera

Domarna till matchen i morgon är klara.
Det blir Lissebergskaninen och Poseidon.
Och som linjedomare Kålle å Ada.

På frågan varför en staty ska döma
svarar de ansvariga: Poseidon klarar
lika bra som någon annan att blunda
för de förseelser som sker.
Kommentera

Game day !

Brynäs mot världen !

Nervositeten och pressen får Frölunda bära, för Brynäs är det bara att gå ut och köra ! Laddad !
Kommentera

Det är lite som med Nordkorea, sanningen kommer bara fram utanför landet.
Kommentera

Silfverberg 1+1. Bäst när det gäller... Dock inte slut än.
Kommentera

Mike.F: Var vänlig och kalla Brynäs för just Brynäs och ingenting annat härinne.

Tack.
Kommentera

Tjurn :
Satans tråkiga ok också
Satans tråkigt klubbmärke btw. ..
Kommentera

Jaha gubbar...dagen är här.
Kommentera

bifhjärta:
Yes, gameday!
Vi väljer en långpromenad i solen som matchvärmning. Vid lunchtid tänds grillen för att få energi och kost i balans. Möjligen kan det bli en liten stund på sofflocket efter det. Därefter bär det av till Scandinavium.
Målbilden är ett allt tystare gäng frölundafans och en sjungande brynäsklack när klockan närmar sig de 60.
Kom igen nu, nu tar vi de jxxxa rakt upp å ner bara!
Kommentera

Vuollerim: Fan det här låter inre bra
"Tränarduellen
Thomas Berglund är redan klar för Luleå till nästa säsong. Är det något som gör att hans tankar redan är där eller bidrar det till att han vill avsluta snyggt i Brynäs? Oklart, än så länge. Berglund har annars känts pressad i slutspelet. Han har stängt in laget efter stora förluster och vägrat gå på presskonferenser och tagit tillbaka petade spelare.
Roger Rönnberg har drillat sitt lag i snart fyra säsonger nu. En tränare som gillar när det blir mer press runt sitt lag och han stortrivs med rollen just nu. Har byggt ett lag med fyra kedjor som ska kunna leverera. Rönnberg har fått ut max av flera spelare men flera spelare letar fortfarande efter formen. Känns harmonisk och var ovanligt självkritisk efter 0–6-förlusten senast mot Brynäs."
Kommentera

7225: en hungrig bulan mot en mätt Rönnberg 👍🏻
Kommentera

7225: Fast den här delen av analysen från GP känns bättre:

Hjärtat för märket på bröstet
Brynäs har en extremt stolt och fin historia att se tillbaka på. Att spela för klubben från Gävle innebär att du spelar för en av de mest framgångsrika klubbarna i Sverige – något som gör att du alltid ger allt på isen. För spelarna i Frölunda måste märket på bröstet vara det man spelar för nu på fredagskvällen. I en match sju är det oftast inte de snygga dragningarna som avgör. Det som brukar avgöra är i stället vilket lag som vågar och vill mest när det verkligen gäller. En sits som spelarna i Frölunda visat sig trivas i – flera gånger.
Kommentera

7225: Tänk på att texten ska främst läsas av frölundaiter. Den är ju lite vinklad att Frölunda har en fördel på flera punkter och det är precis vad deras läsare vill höra. Hoppas spelarna har samma inställning...
Kommentera

KalleTeodor: Ida avgör kärleken till klubbmärket, helt klart !
Kommentera

KalleTeodor: När det gäller Frölunda så är det svårt att finna något märke att spela för på matchtröjan 😆
Så det avgör ju hela serien . Brynäs vackra tröjor lyser upp när det är som mörkast . R.i.p oo my father .
Kommentera

Zappaholic: Fattar väl det, tyckte att det var jävligt lustigt skrivet bara, att fan allt vändes till Röda Ansiktets fördel 😉
Kommentera

Zappaholic: Haha, bara att skratta åt det där försöket av två murvlar att försöka blåsa upp sitt eget lag och tränare samtidigt som man försöker lura sig själv genom att hitta på en massa negativa uppdiktade saker som är ämnat att dissa motståndaren. Lite roligt iofs, det hör väl till när man kommer från vitsarnas huvudstad och ska försöka vara lite rolig....
Kommentera

« · 1820638 · »