Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Som de flesta kanske läst så har SHL en dryg vecka på sig att bestämma sig för hur nästkommande säsong ska se ut. Det tisslas och tasslas om uttökning av ligan, vilket i min värld inte är en dag för sent. Det vore ett helt korrekt beslut att utöka SHL med åtminstone två lag, som det också snackas om.
Hur SHL ska gå till väga känns egentligen ganska ointressant i min värld, men det mest logiska vore väl trots allt att garantera att nytt kontrakt för AIK och Örebro här och nu. Sedan får de allsvenska lagen slåss om två platser.
Ser flera positiva saker med en utökad högstaliga;
– Det händer äntligen något!
– Fler lag, fler möten mot olika motståndare.
– Mer spridning, större intresse.
Dessutom kan vi för en gångs skull kanske sudda ut ordet "transportsträcka". Säg att de 14 lagen ställs mot varandra fyra gånger (två hemma, två borta). Det resulterar i en serie på 52 omgångar. Det blir färre matcher, och fler unika matcher.
En till sak som kan komma att göra säsongen mer spännande är att det inte räcker med en tiondeplats för att spela slutspel, vilket känns jävligt meningslöst. Åtta lag av fjorton går till slutspel, inga krusiduller på det. Förslagsvis ett lag åker direkt ur ligan medan ett kvalar sig kvar.
I min värld hade 16 lag varit det ultimata. Alla möter alla tre gånger (45 matcher, ännu mindre "transportsträcka"), och åtta lag (alltså hälften, liksom i NHL), går till slutspel.
Vad säger ni, gänget? Något att tillägga i diskussionen? Känns ju trots allt ganska relevant.