1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733225 inlägg · 7962 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Steenm: Isf dumpa Sunken, tvillingrna, Eklund, Kilström & Blomman för dom har inte presterat något bättre men kostar skjortan.

Skrubben: Absolut var de tredje backpar. Men i årets Brynäs har väl Sunken mestadels varit i en av våra två första backpar.
Det är en svaghet i sig.

Håller helt med dig om Ekholm kom hem och att Gunder blommade ut. Dock handlar sådant väldigt mycket om självförtroende. Gunde svävade på moln och blev bara bättre och bättre. Just nu kanske han spelar på toppen av sin karriär.

Klart jag kan nämna ett par lag.
Och nu får du tänka på att detta är MIN åsikt och ingen annans!
Frölunda, Luleå, Växjö, Hv71, SAIK, FBK osv osv.. Detta är bara för att nämna sex av SHL lagen jag anser har en bättre backuppsättning överlag än BIF men framförallt klart bättre första samt andra backpar än BIF.

mattiaskarlgren: Nej, Sunken har varit i tredje backpar med Eklund. Andersén-Kilström och Bertilsson-Djoos är våra två första. Om du verkligen är seriös med lagen du nämner är du antingen totalt okunnig, eller en av alla "brynäsfans" som klagar på allt och alla inom Brynäs. Det är fan ett hån att säga att exempelvis Luleå och FBK har bättre backar än oss...

Den här killen blev just ledig. Absolut ingen drömvärvning men kanske användbar och funktionell med lite tur. Har ett rejält bombanfall till skott,stor och stark,sätter defensiven först. Bör vara billig tycker man. 

Ingen aning om ifall han håller SHL-klass just nu.

Davey_22: Bengtzén borde ha bra koll på honom. 

Peja: Ja,de var ju verksamma i AS samtidigt några säsonger så. Jag har sett Pavlin live några gånger i Ljungby och han imponerade då på AS-nivå. Det är ju dock som bekant inte lika med framgång i SHL.

Davey_22: Han var bra första året i Troja, jag bor utanför i närheten av Ljungby och har sett honom många matcher. Ganska kul att jag ringde Sundlöv ang. Ziga och han svarade att han hade varit uppe i en diskussion om en eventuell värvning. Sen kom andra året i Troja, då var han tröttare tycker jag.. (trots det lånade Rögle honom till kvalserien har jag för mig?)
Vid sidan av isen är han jäkligt trevlig och väldigt proffsig. Seriös kille och med rätt omgivning så kanske han kliver upp ett par steg. Såg på twitter att många skrev och ville att han skulle tillbaka till Troja (Div 1...) men hade inte varit fel att provspela honom ett tag.

Sen om han håller SHL-klass..njae, när han var som bäst i AS var det ingen som ryckte i honom..Han är lite för seg för SHL, tror inte att han hade hängt med.

bifhjärta: Tim Wallace till BIF brynas.se/artikel/61209/

Redigerad kommentar

Rossa: Kanske debuterar mot just Örebro på lördag då! xD imorn känns inte som han kommer spela? :)

Ziga Pavlin klar för AIK resten av säsongen. 

Oscar Steen klar för Västerås. Hoppas Västerås går upp i SHL, det är en lagom bortaresa... 

Dif vet heller inte bättre utan håller på med det där skitsnacket;

"Det är extremt lite rörelse på marknaden nu och vi följer och jagar men det är inget som varit nära"

Godmorgon !

Kanske läge att passa på att glädjas åt Rödins spel...

"Redan nu vill konkurrenterna försöka göra klart med Brynäsforwarden inför nästa säsong.

Enligt uppgifter till SPORT-Expressen vill både Skellefteå och Frölunda värva honom."

tjugo8: Egentligen inget konstigt att man vill ha bra spelare, han lär få betydligt bättre bud från KHL än vad dessa två kan erbjuda, dessutom kommer nog han få ett bra bud av Brynäs oxå. Har tillhört Brynäs i många år, men jag vet inte riktigt om han ser oss som enda svenska alternativet, han känns lite hal.

tjugo8: Det går fort i hockey...för två år sedan hade vi kunnat locka de bästa från Frölunda och SAIK. Nu har Brynäs tappat den attraktionsförmågan och att behålla/locka svenska spelare i sin peak kommer vara mission impossible för BZ.

Honken:

"vet inte riktigt om han ser oss som enda svenska alternativet"

Tror det finns knappt en spelare per shl-lag idag där Klubben ensamt skulle vara överordnad tex lön, utvecklingsmöjligheter, chans att vinna...

Silfver: Som jag sa för typ en vecka sedan, min magkänsla är att Rödin är sugen på något nytt och kommer lämna. Han ger ett ganska nonchalant och ointresserat intryck i alla sina intervjuer och både Frölunda och SAIK kan nog erbjuda bättre löner.

Rödin gör sina grodor då och då men är riktigt bra i rätt omgivning, i och med att Scott och Sweatt är kvar nästa år och att de fungerat riktigt bra ihop så vore det trevligt om han stannade kvar. Kontinuitet är såå viktigt för ett framgångsrikt lag. Kämpa Bengtzén!

Brynäsgubbe: Rödin är trots att janteGävle inte gillar honom vår bästa svenske spelare. Den enda egentliga stjärnan i dagens trupp (bortsett från Scott o Sweatt).

Brynäsgubbe: Skönt att ha Scott&Sweatt kvar över nästa säsong. Rödin kommer nog lämna, han är bra men känns som han behöver en ny utmaning och att Brynäs behöver lite nytt blod.

bifhjärta:

Var inte för säker, Skott o Svett har troligen KHL-klausul, om inte Brynäs ändå måste sälja dem för att rädda ekonomin...

Huss: Andersén är förvisso ovärderlig för dagens trupp så skulle vilja kalla honom en stjärna också. Dock väldigt tråkigt för honom att komma tillbaka till Brynäs och sedan inte bli uttagen till Tre Kronor efter att ha varit typ standard under tiden i KHL... Undra om han tycker att han gjorde rätt val. 😓

Huss:

92,71% räddningar, rank 1? Stjärna? Not?

tjugo8: Jo, Starky har klivit upp och räddat oss efter en skakig inledning men han är fortfarande inte svensk....
Det är ofta egna produkter som säljer tröjor, inte utländska legoknektar. Det finns givetvis undantag som Gunderson, Tuulola och Bisset. Men de hade en sällsynt kombination av att vara fantastiska begåvningar och helyllekillar utanför isen.

tjugo8: Är helt övertygad om att han drar. Han vill nog lira i en toppklubb med ambitioner.

70 Rodrigues: Who can blame him? 
Brodin ryktas till Luleå. Lär bli en del att jobba för BZ med nästa år.

Brynäs stora miss var att förlänga med TJ efter 2013. En coach som tagit guld nyligen får ofta otroliga problem att uppnå samma nivå igen. Nu har allt mervärde från guldåret förbrukats. Nu kommer det ta 10 år att nå toppen.

Rödin ska fan ingenstans.

70 Rodrigues: Blir svårt att behålla honom i Allsvenskan ;-)
Skämt åsido, det är ju lite tidigt att måla fan på väggen men vore ju trist att få börja om hela tiden... Ingen kontinuitet

Huss: Att Brodin sticker kan jag ta. Om Rödin sticker till Frölunda eller Saik kommer det svida i hjärtat en lång tid framöver. Han har ändå gott gymnasiet i Gävle och sa att det kändes som hemma när han kom till Brynäs förra säsongen.

Lindström: SAIK, Frölunda och vår förbundskapten verkar iaf acceptera Rödin och hans "fippel och alibispel". Lägg till att även AHL, NHL och KHL förmodligen har ögonen på honom, det brukar dom ha även om det inte står så mkt om det i media här hemma.
Men nu har ju inte Mårts och representanterna för ovanstående lag/ligor samma tränade hockeyöga som du och dom har förmodligen missat hans hybris.
Förhoppningsvis tur för oss, då kanske vi får behålla honom...

Skrubben: Rödin har gjort mer än bara gått gymnasiet i Gävle. Familjen flyttade hit från Stockholm när han var i 12-årsåldern. Varför han fortfarande pratar 100% stockholmska vet jag dock inte ;) 

Tallinder är på markanden igen. Han stänger inga dörrar.

Peja: Intressant.

Och såg vad du skrev om Billins, intressant det med! Undra när vi kan räkna med en värvning...

Brynäsgubbe: Brynäs är ju väldigt tydliga med att en back kommer att värvas, men frågan är väl om man verkligen ska hoppas på NHL-/KHL-spelare eller om det kanske blir en billigare back? Känns som att Niinimäki och Wallace måste ha kostat en del, även om de sjukskrivna/långtidsskadade spelarnas löner numera inte helt betalas av Brynäs. Det skulle även vara intressant att veta om Brynäs söker en defensiv eller offensiv back.. Apropå Tallinder och Billins. 

Peja: Tallinder vore kanon men där känns det som att det liknar fallet med Micke Samuelsson: en lite äldre och "mätt" spelare som inte behöver pengarna utan istället väljer det sociala, och då ligger ju antingen AIK eller Djurgården bäst till, skulle jag tro.
Han lär iaf få rejält med anbud från alla håll och kanter, landar BZ den godbiten så ska han iaf ha en applåd.... 😀

Huge: Frågan är om Tallinder är hungrig nog eller om han är som många andra "gamla" spelare. De spelar på för att de inte vet vad de ska göra efter karriären.

Det här var intressant. Lönerna har sjunkit med 40% i och med att rubeln störtdyker. Frågan är om dem verkligen får sin lön i rubel eller i euro/dollar? 

maddog1970: Dom får sin lön i rubel.

Vill se en stabil 90kg:s back. För min del gärna en back från allsvenskan och med planering för kommande säsonger

"efter det här blir jag sjukt sugen på att knäppa Djurgården på näsan, säger han och öppnar för andra klubbar i Sverige"

Murray skulle kunna ersätta Sunken anser iaf jag, men hoppas man på Erik Karlsson så skulle man ju såklart bli besviken...

tjugo8: Murray, Tallinder, nordamerikanen från CSKA... Backmarknaden är inte död för den som har pengar. Murray skulle nog kunna göra ett bra jobb främst i BP och i slutspelet. Och han är så pass känd ute i stugorna (lägenheterna, husen) att han skulle kunna dra mer publik till arenan. 

tjugo8:

Seriöst, han är för långsam, skulle inte vilja ha honom i mitt eget lag. Finns bättre och billigare backar i allsvenskan. 

tjugo8: Trots allt lite nyfiken på Murray. Visst, han är ingen jäkel på skridskorna, men ett kontrakt för resterande delen av säsongen skulle jag inte tacka nej till.

Redigerad kommentar

Peja: DIF har i minnet hans prestationer under säsongen 12/13 när han blev ifrånåkt  så det stod härliga till i Allsvenskanl. Har han blivit bättre och rörligare sedan dess? Han passar på liten is och är perfekt att ha ett bp framför mål men i övrigt, nej tack!

Redigerad kommentar

Phuh Murray inte aktuell. Däremot Tallinder som jag skulle ta emot med öppna armar. Bengtzén verkar vara en klok man. Jag förstår inte hur vissa av er skulle vilja ha Murray i Brynäs. Vore inte direkt rätt signaler man skulle skicka till exempelvis Lucas Carlsson att Murray skulle gå före honom. Verkligen helt emot föreningens policy att ge unga spelare chansen.

Skrubben:Skönt att läsa hur Bengtzén resonerar kring Murray och Tallinder.

För er som inte orkar läsa artikeln säger han också att ingen ny back kommer värvas under uppehållet.

Skrubben:

Bz beztämmer!

Mmm...jag e iaf inte nöjd m Djoos,Nörstebö,Westlund,Carlsson bland 8 backar

Vill ha in mer erfarenhet o rollspelare

Tror Murray hade kunnat städa lite runt mål o i bp, iaf bättre än vissa Frankensteins i Leksand...betänk också att de större zonerna lett t mer spel på utsida

Skrubben: Där ser man en av fördelarna med att Bengtzén har varit verksam i Allsvenskan. Han har väldigt bra koll på spelares insatser där. Synd att de inte frågade om CSKA-backen. 

tjugo8: Jo, men ska man ha en sån spelare hade jag hellre tagit typ Robin Jacobsson. Han är i alla fall lite bättre på rören än Murray. 

För övrigt hoppas jag att Luleå nappar på honom. Vore en attraktion att se Rödin, Sweatt och Scott köra åttor runt honom :)

« · 1644542 · »