Jag räknar följande spelare som förlorade: Harju, Thuresson, Gunderson, alla tre lär lämna för utlandet.
Förläng med Granström, Nokke o Scott.
Vill inte se: Jacobsson, Löf, Persson, Warg, Larsson eller Lauritzen.
Honken tror jag lägger av?
Troliga nya: Bröderna Westerholm, Oskar Eklund och Andersén ;-)
Redigerad kommentar
Hersley är tydligen SHL:s bästa back.. Undra hur många sportchefter som skulle välja han före Gunderson?
Linus Wickman: Känns på något sätt som att Gundes ersättare har vi i laget, när det gäller hans offensiva egenskaper. Djoos får ta den rollen nästa år. Jag tror laget skulle må bra av att ta in en riktigt stark defensiv back + en bra tvåvägsback som kan avlasta Djoos i PP osv. Sen ev 1 till som går in bland top-6 i laget. Summa summarum 3 nya in på backsidan. Offensivt måste vi behålla Nokke och Granis som jag ser det, 8 man sitter på utgående. westerholmarna räknar jag med till nästa år, sen behöver vi in med 1 KREATIV center + en målskytt av rang. 2 Forwardsplatser återstår då att fylla, dessa bör lönemässigt kunna vara spelare som normalt sett bör kunna fylla en plats i topp-6/8.
Men jag antar att Sundlöf redan säkrat upp någon av de som sitter på utgående, och jag befarar att någon av dessa är back...
Det sista Brynäs behöver nu. Tyvärr.
Persson
Löf
Jacobsson
Gunde
1 av dessa vill jag se i mitt BIF nästa år.
Jeklund:Vad sägs om denna back? Finsk landslagsman och en tyngd som skulle behövas i Brynäs.
Bertilsson-?
Djoos- Kilström
Järvinen-Andersen
extra: Sundqvist
Sen tror jag oxå att Gunderson kommer bli ersatt med Djoos, även om jag hoppas att det finns något annat på igång som är bättre.
Linus Wickman:
Två spelare som jag tror Sundlöf kanske kan vara intresserade av är Niklas Hardt, och Nick Bailen...
Hardt har väl varit aktuell tidigare...så ett uttalande "honom har vi haft ögonen på länge" är väl säkert nära till hands där isåfall
Rossa: Bertil är en bra spelare när han spelar som han ska. Däremot tror jag han har på något sätt problem med ödmjukheten, han verkar ha lätt att ta åt sig en större offensiv roll än vad han egentligen klarar. Likaså spelar han omoget på det sätt att han gillar att smälla på, men har sällan med i beräkningen att han själv kan åka på en smäll oxå, där har han många av sina skador.
Han är i mina ögon en defensiv back för andra backpar, men han måste inse att det är den rollen han ska ha, spela enkelt resolut och smälla på när tillfälle ges. Men han måste ha huvudet med sig 60min/match så han undviker alla onödiga skador
Min analys...
Redigerad kommentar
Här är min trupp nästa år =)
starky
johansson
nick bailen- kilström
djoos- shawn lalonde
oskar eklund- bertilsson
sunken -westlund
sweatt- nordan- ollas
hardt(bång)- wandell- brodin
olden- nokke- rödin
lindgren- enter- granis
Redigerad kommentar
Linus Wickman:Inte bra!
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ute-ur-slutspelet--da-tappar-brynas-profilen/
Huge:Det jag menade var att du stod bakom valet av Sundlöv trots att han var grön och saknade erfarenhet av SC rollen. Du har till och med använt detta som argument för att försvara alla floppvärvningar, floppsäsonger och flopptränare. Därför gjorde jag jämförelsen att han "bara" varit målvakt innan och kunde inte mycket om jobbet som SC.
Varför gick det an att lita blint på en OERFAREN sportchef då och inte nu? Vad är det som gör det så farligt att låta någon annan ta över rollen som sportchef? Vad gör Sundlöv så otroligt oumbärlig? Bränner du inte dina skepp i ditt försvar av MS? Hur ska du agera den dag det blir MS som får kliva åt sidan?