Brynäs IF

446506 inlägg · 7961 ämnen

SILLY 14/15

« · 1617632 · » Till forumet

Sv: SILLY 14/15
Lunkan: vad AB skriver
Kommentera

Brynäsgubbe:Verkar nog bli en storrensning. Hoppas på ny tränare också, Roger Melin känns som en stabilt alternativ.
Kommentera

Jag räknar följande spelare som förlorade: Harju, Thuresson, Gunderson, alla tre lär lämna för utlandet.

Förläng med Granström, Nokke o Scott.

Vill inte se: Jacobsson, Löf, Persson, Warg, Larsson eller Lauritzen.

Honken tror jag lägger av?

Troliga nya: Bröderna Westerholm, Oskar Eklund och Andersén ;-)

Kommentera

70 Rodrigues: Många spelares kontrakt som går ut, men inte särskilt många av dessa som man vill ha kvar. "Hotas av massflykt" är verkligen ett missvisande uttryck i sammanhanget. Spelare som Alexander Larsson och Fredrik Warg är inte hopplösa hockeyspelare, men om Brynäs förlänger med den typen av spelare måste man snart rekrytera en till lagläkare.
Kommentera

70 Rodrigues: Enligt murvlarna hotas ALLA lag där flera kontrakt går ut, av massflykt.
Alltid lika skrattretande att läsa eftersom man vet att hotet i stort sett aldrig blir verklighet.
Dom kunde lika gärna skriva att jorden hotas av undergång nästa vecka, lika intressant och sannolikt.
Men vad gör man inte för en braskande rubrik som alltid lurar NÅN....
Kommentera

70 Rodrigues:Nokke floppade rätt rejält i slutspelet enligt mig, dyr och skadedrabbad. Ser nog helst att han lämnar..

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Så blända oss med en egen analys, vilka vill du se få förlängt, vilka tror du lämnar :-)
Kommentera

Linus Wickman: Är verkligen Nokke så himla dyr? Det kan ju knappast vara budkrig om en så skadedrabbad spelare. Trist att han inte kunde göra sig själv rättvisa i slutspelet pga alla skadorna. Han håller ju egentligen hög klass.
Kommentera

Linus Wickman: Nja jag vill nog se Nokke med en riktig försässe i kroppen!
Kommentera

Peja:Har hört att han tjänar en bra slant, men är trött på att förlänga och värva skadedrabbade spelare. Dags att göra sig av med dom.. 
Kommentera

Jag hoppas att Nokelainen stannar. En klasspelare.
Kommentera

70 Rodrigues: Gunde är förlorad, säg tack till DP.
Införskaffa två nya backar, förläng med de backar som inte redan har kontrakt.
Det är min syn på ett realistiskt och troligt scenario gällande backsidan.
Kommentera

Huge:Där försvann Scott med... 
Kommentera

Linus Wickman: Inte hela världen att tappa Scott. Brynäs har varit allt för framtunga och den löneposten behövs på backsidan. Hoppas Thure stannar istället och att det värvas in en riktig förstecenter, Järnkrok vore drömmen men det känns ju avlägset just nu.
Kommentera

Huge: En tanke, vad händer Gunde inte klarar läkarkontrollen hos Jokerit nu efter skadan och allt ? Det kan kanske vara att greppa efter halmstrån men ändå...
Kommentera

micke63:Du tänker på att Brynäs har lägre krav på hälsan än andra klubbar när de värvar...? Klarar inte Gunde läkarkontroll efter det där är karriären slut (+ invaliditet).
Kommentera

Hersley är tydligen SHL:s bästa back.. Undra hur många sportchefter som skulle välja han före Gunderson?

Kommentera

Zzz: Ingen frisk person i världen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Sundlöv alltså!?
Kommentera

Jag skulle gärna se Daniel Viksten i Brynäs. En snabb spelare med en rejäl bössa. Skulle vara en stor tillgång inte minst i powerplay.
Kommentera

micke63: Ett väldigt tunt halmstrå, som jag ser det.
En bruten underarm oroar knappast en matchläkare som på medicinska grunder ska bedöma en påtänkt värvning.
En fördel med att ryka i kvarten är iaf att Sundlöv får mer tid på sig att hitta en likvärdig ersättare.
Kommentera

Huge:Känns som han redan borde ha lagt tid på att hitta en likvärdig ersättare... Inget som han borde ha kommit på nu..
Kommentera

Linus Wickman: Känns på något sätt som att Gundes ersättare har vi i laget, när det gäller hans offensiva egenskaper. Djoos får ta den rollen nästa år. Jag tror laget skulle må bra av att ta in en riktigt stark defensiv back + en bra tvåvägsback som kan avlasta Djoos i PP osv. Sen ev 1 till som går in bland top-6 i laget. Summa summarum 3 nya in på backsidan. Offensivt måste vi behålla Nokke och Granis som jag ser det, 8 man sitter på utgående. westerholmarna räknar jag med till nästa år, sen behöver vi in med 1 KREATIV center + en målskytt av rang. 2 Forwardsplatser återstår då att fylla, dessa bör lönemässigt kunna vara spelare som normalt sett bör kunna fylla en plats i topp-6/8.

Men jag antar att Sundlöf redan säkrat upp någon av de som sitter på utgående, och jag befarar att någon av dessa är back...

Det sista Brynäs behöver nu. Tyvärr.

Persson

Löf

Jacobsson

Gunde

1 av dessa vill jag se i mitt BIF nästa år.

Kommentera

Jeklund:Vad sägs om denna back? Finsk landslagsman och en tyngd som skulle behövas i Brynäs. 

Bertilsson-?

Djoos- Kilström

Järvinen-Andersen

extra: Sundqvist

Sen tror jag oxå att Gunderson kommer bli ersatt med Djoos, även om jag hoppas att det finns något annat på igång som är bättre. 

Kommentera

Linus Wickman: Jag tror att Oscar Eklund kommer att spela i Brynäs nästa säsong.
Kommentera

Peja:Troligtvis, även om jag själv hoppas att de ryktet inte stämmer. 
Kommentera

Linus Wickman: Jag tycker att Eklund vore helt okej, men mer en bra breddspelare än en spetsspelare. Daniel Bång är också en spelare som Brynäs bör vara ute efter.
Kommentera

Peja:Skulle väldigt gärna se Bång i Brynäs. Han skulle passa perfekt i Thuressons roll om han nu skulle lämna. Sundlöv var väl oxå efter Bång inför denna säsong.
Kommentera

Roger Melin på väg tillbaka? hoppas!!
Kommentera

Linus Wickman:

Två spelare som jag tror Sundlöf kanske kan vara intresserade av är Niklas Hardt, och Nick Bailen...

Hardt har väl varit aktuell tidigare...så ett uttalande "honom har vi haft ögonen på länge" är väl säkert nära till hands där isåfall

Kommentera

Jeklund:Nick Bailen påminner lite om Gunderson faktiskt, så han borde vara aktuell. Men det finns säkert flera namn som man kollar på..
Kommentera

Linus Wickman: Skulle kännas otroligt bra tycker jag:)
Kommentera

Rossa: Ja, förutsatt att vi får in 2 stabila backar. Inte sundqvist-klass, inte jacobsson-klass...det ska vara något i stil med Kilas, som jag tycker borde kunna prestera bättre nästa säsong iofs, men han va ändå långt ifrån katastrof.
Kommentera

Jeklund: Självklart kan man hoppas att Sundlöv gör sitt jobb och ger tränaren (oavsett vilken) bra förutsättningar.
Hur ska man göra med Bertil?
Kommentera

Spännande att ryktena redan går varma. Är Melin rätt person för Brynäs? LHC har ju haft potentiellt ännu värre defensiva problem än Brynäs. Å andra sidan vet jag inte vilka delar av deras spel Melin ansvarar för. 
Kommentera

Rossa: Bertil är en bra spelare när han spelar som han ska. Däremot tror jag han har på något sätt problem med ödmjukheten, han verkar ha lätt att ta åt sig en större offensiv roll än vad han egentligen klarar. Likaså spelar han omoget på det sätt att han gillar att smälla på, men har sällan med i beräkningen att han själv kan åka på en smäll oxå, där har han många av sina skador. 

Han är i mina ögon en defensiv back för andra backpar, men han måste inse att det är den rollen han ska ha, spela enkelt resolut och smälla på när tillfälle ges. Men han måste ha huvudet med sig 60min/match så han undviker alla onödiga skador

Min analys...

Redigerad kommentar

Kommentera

tycker ni Oskar Lindblom ska få chansen nästa år? Eller vad säger ni? Har varit otroligt bra på slutet. 
Kommentera

Jeklund: Självklart kan man hoppas att Sundlöv gör sitt jobb och ger tränaren (oavsett vilken) bra förutsättningar.
Hur ska man göra med Bertil?
Kommentera

Brynäsgubbe:Är väl Hävelid som ansvarar för defensiven i Linköping tror jag? Men tror mer på Melin kan få ordning på vår defensiv en att TJ kan göra det. TJ har haft två säsonger nu och det har inte alls funkat..
Kommentera

Här är min trupp nästa år =)

starky

johansson

nick bailen- kilström

djoos- shawn lalonde

oskar eklund- bertilsson

sunken -westlund

sweatt- nordan- ollas

hardt(bång)- wandell- brodin 

olden- nokke- rödin

lindgren- enter- granis

Kommentera

Den här backen är på G till SHL, undrar om det är någon som Sundlöv har kollat på?
Kommentera

Jeklund:Glömde Westerholmarna eller?
Kommentera

70 Rodrigues:Intressant back, undrar bara varför han har så många utvisningsminuter?

Redigerad kommentar

Kommentera

Linus Wickman: Han tar väl ingen skit förmodar jag ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:Haha såna backar behöver vi! 
Kommentera

Janmark hade varit en trevlig värvning.
Kommentera

Peja: Janmark hade varit en grym värvning! Kom igen nu Sundlöv.
Kommentera

Huge:Det jag menade var att du stod bakom valet av Sundlöv trots att han var grön och saknade erfarenhet av SC rollen. Du har till och med använt detta som argument för att försvara alla floppvärvningar, floppsäsonger och flopptränare. Därför gjorde jag jämförelsen att han "bara" varit målvakt innan och kunde inte mycket om jobbet som SC.

Varför gick det an att lita blint på en OERFAREN sportchef då och inte nu? Vad är det som gör det så farligt att låta någon annan ta över rollen som sportchef? Vad gör Sundlöv så otroligt oumbärlig? Bränner du inte dina skepp i ditt försvar av MS? Hur ska du agera den dag det blir MS som får kliva åt sidan?

Kommentera

« · 1617632 · »